Jos teillä on ollut näkyvä kondylooma-syylä, kuinka tarkkoja olette olleet esim. lasten kanssa?
Ajattelin lähinnä yhteisiä saunareissuja yms.
Eli suihkussakin kun pesee itteensä sekä lasta, voiko kondylooma tarttua?
Kommentit (30)
Liäks lääkärin mukaan myös näkymättömänä versiona on tartuntariski olemassa.
Itse sain poikaystävältäni kondylooman ja sillon ei kyllä ollut yhtään näkyvää... Koska aluksi ihmettelin mistä olin näpyt saanut, onneksi kertoi kuitenkin loppujen lopuksi.
Eli rauhas voi suihkuun porukalla mennä. Ei se meillä ainakaan kellekkään tarttunut kun en päästänyt tietenkään ketään siihen koskemaan.
Mistä olet sen saanut? Kumpi petti, sinä vai meihesi? Vai olitko sairas jo ennen lapsia? Jotenkin vaan aiheena tuntuu vastuuttomalta...
Ja se on tosiaan sukupuolitauti... YÖK !
tarttuu ihan mualtakin jos on tarttuakseen, ja se on melkein kaikilla naisilla elämänsä aikana, toisilla se vaan on näkyvää. että siinä sulle " hyi hitto" ihminen. se on sullakin :D:D
tarttuu ihan mualtakin jos on tarttuakseen, ja se on melkein kaikilla naisilla elämänsä aikana, toisilla se vaan on näkyvää. että siinä sulle " hyi hitto" ihminen. se on sullakin :D:D
Mulla se syylä on tossa emättimen suuaukolla. Ja ei todellakaan lapset siihen koskemaan pääse.
Mutta ajattelin pesytymistä kun itse pesydyn ja myös lapsia siinä samalla pesen, jotta onko siinä tartunnalle reitti valmiina.
Tietysti kun netistä lukee että 80 % naisista tuo tartunta jossain elämänvaiheessa on, useimmilla oireettomana tietämättä, niin oishan kai sen periaatteessa sitten jo pitäny tarttua melkein joka lapseenkin jos se noin tarttuis.
Mut tulee vaan ajateltua kaikki keinot ettei vaan lapsiin sitä siirtäis.
Toi tauti voi olla piilevänä vuosia itsestään mitään ilmottamatta.
Ja todellakin, suurin osa tartunnan saaneista ei edes tiedä taudistaan.
Jos ei näkyviä syyliä, muutokset paljastuu vaan papa-kokeessa.
Nimimerkillä täältäkin löytyy. Huuliherpes.
toivottavasti se olis ainakin teillä mammaloilla jotka täällä sitä suurentelette ja ihmettelette onko ap pettänyt miestään.
Mutta siinäpä se. Sitä ei oireettomalta voi mitenkään testata, mieheltä varsinkaan. Voi siis olla kantaja.
hyi hitto minkälaisia kuvia siellä sivuilla on...kukkakaalikyr..
Miten kondylooma tarttuu?
Kondylooma tarttuu useimmiten sukupuoliteitse suorassa limakalvokontaktissa. Tarttuminen esim. sormien välityksellä on mahdollista, joskin harvinaista. Limakalvon muu samanaikainen tulehdus tai haavaumat lisäävät tartuntavaaraa. Kondylooman itämisaika vaihtelee kuukausista vuosiin. Tartunnan tarkkaa ajankohtaa on mahdoton selvittää. Mitä useampi seksikumppani on ollut, sitä suurempi riski on saada kondylooma.
Nämä tiedot et on suurella osalla joskus pitää kutinsa, mutta ei se tauti ole sukupuolitautien listalta mihinkään hävinnyt! Että edelleen on sukupuolitauti. Muistakaa papa-kokeet 2 v välein!
Missä se oli ja kuinka se poistui? Hoidettiinko mitenkään vai häipyikö itestään?
itse sain kondylooman n. 10 vuotiaana, meinaatko viisastelija että olen monenkin miehen kanssa silloin jo puuhaillut??!! Huomasin kondylooman kun syylät tulivat, sain sen melko varmasti uimahallin saunasta, en käyttänyt laudeliinoja koskaan, joskus tuli heitettyä puolihuolimattomasti uikkari pepun alle, mut siitäkin joskus valvoja valitti ettei uikkareita sinne viedä, joten sekin suoja jäi, no, omaa tyhmyyttäni, mutta niinpä vaan siihen aikaan harva muukaan muksu mitään suojaa istuessaan käytti allaan, uimahallia epäilen siksi että siellä tuli siihen aikaan kuitenkin käytyä usein. Eli ei todellakaan ole enää nykyään sukupuolitauti, vaan tarttuu melkein mistä vaan.
kai teillä muutamalla muullakin on joskus ollu näkyvä kondylooma-syylä. Kuinka tehostetusti olette sillon toimineet hygienian suhteen?
Lääkäri sano että saunassa on hyvä käyttää laudeliinaa, ei muuta.
Ite en dignoosin jälkeen oo lasten kanssa saunaan enkä suihkuun menny.
Miten te?