Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko täällä muita endometrioosista kärsiviä?
01.11.2006 |
Endometrioosi ja lapsettomuus vaivannut jo vuosia. Itsellä pian ensimmäinen leikkaus edessä (laparoskopia tai avoleikkaus, ei vielä tiedetä, kumpi joudutaan tekemään) ja suoraan sanottuna olen aika kauhuissani. Olisiko kellään neuvoja, vinkkejä tai rohkaisua tässä tilanteessa?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
kolme vuotta sitten tehtiin laparoskopia, jossa endopesäkkeet poistettiin laserilla. Ennen operaatiota kirurgin kanssa keskusteltiin miten toimitaan jos endoa on niin paljon, että tarvitaan avoleikkaus endon poistamiseksi. Sovimme, että minut herätetään ja keskustellaan asiasta ensin. Luulenpa, että sullekin ensin tehdään laparoskopia ja sitten sen perusteella jos tarvetta avoleikkaus...
Mulle laparoskopia tehtiin loppukierrosta, kp29, olimme käyttäneet kondomia ehkäisynä toimepidettä odotellessa ja sitten kuitenkaan mulle ei tullut menkkoja vain vähän toimenpiteestä johtuvaa tuhrua ja reilu viikko toimenpiteestä testasin topakan plussan.
Nyt kakkonen on kohta 2,5 vuotias, olemme yrittäneet kolmosta 11/04 lähtien. Kun menkat 6kk synnytyksen jälkeen alkoivat olivat muutaman kierron ajan aivan kivuttomat, mutta sitten pikku hiljaa ovat taas muuttuneet kivuliaksi ja runsaiksi. Gynellä kävin kesällä ja sisätutkimuksen perusteella endo on taas uusiutunut, nyt olen taas jonossa laparoskopiaan....