Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOIDEN MARRASKUU***

01.11.2006 |

Enpä löytänyt vielä uutta pinoa tälle kuulle, joten pistänpä pystyyn. (Jos en vain huomannut aiempaa avausta, niin jatkettakoon siihen ü )

-Amy ja Mimmi 9vrk-

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vielä onnitteluista!

Meidän Mimmi suostui juuri jäämään päikkäreille omaan sänkyyn (katseltuaan mun kanssa yhden jakson verran Rimakauhua ja rakkautta dvd:ltä) joten nyt on hetki aikaa lueskella teidän kuulumisia ja kirjoitellakin jotain.

Talvi sitten tuli oikein ryminällä. Ihanaa kun on lunta, mutta saisi tuo tuuli lakata, niin mekin päästäis vaunuilemaan. Tänään olis muuten menty, mutta ei taida tarjeta. No, ehkä huomenna... Eilen oli eka neuvola ja Mimmille on tullut painoa jo 130 g syntymäpainoon. Iho hänellä on kovin kuiva, mutta sekin helpottanee ahkeralla öljyämisellä ja ilmakylvyillä. Unet täällä on kova sana koko perheelle. Välillä neiti päättää kiukuta pidempäänkin, kellonajasta riippumatta, mutta kun nukahtaa, niin saattaa nukkua neljäkin tuntia yhtä soittoa. Kyllä siinä sopii äitin ja isinkin nukkua. =) Pyykkikone tuntuu olevan koko ajan päällä, mutta onneksi ekojen päivien huimat pulautukset on jo rauhoittuneet, joten ei tartte monta kertaa päivässä vaihtaa neidin ja äitin vaatteita ja lakanoita... ;o)

Kissankellon Matiaksella taitaa olla oikein kasvupyrähdys menossa, kun noin usein öisinkin tankkaa. Kiva kuulla, että automatkailu onnistuu noin hyvin. Meilläkin on tiedossa mökkireissuja ym. jatkossa, joten toivotaa, että Mimmi viihtyy autossa pidempiäkin matkoja kuin ihan tässä kaupungissa ajetut, mitä nyt ollaan tehty ihan hyvällä menestyksellä.

Vai oli Naperon Eetu tehnyt jäynät isille. Voin kuvitella tilanteen, kuinka itseä naurattais ja miestä ei välttämättä niinkään... =D Täytyisikin muuten kysellä äidiltä, olisiko hän säilyttänyt mun neuvolakorttia. Olisi kiva vertailla.

Mitenkähän on käynyt Lisan muuttosuunnitelmien - pääsettekö pohjoiseen?

Quu-ukko alkaa kierähdellä, wau! Siitä se lähtee - meinaan vanhenpien ainainen huoli, että mihinkäs se poitsu onkaan ennättänyt... ;o)

Ja Pesukarhun Joona jo melkein konttaa, kohta riittää vauhtia sielläkin! Myöhästyneet onnittelut kihlapäivän johdosta!

Jenni ja D oli käyneet tanssimassa. Kuullostaa tosi kivalta, joskin aika rankalta. Tässä vielä ite ihmetellään, että mitähän kaikkea vauvan kanssa voi aikanaan tehdäkään, mutta tuo on jo aika huimaa. No, kohta mekin kokeillaan kantoliinaa, joten siitä se saattaa meilläkin ura aueta vaikka mihin...

Queenile ja perheelle onnea uudesta kodista!!! Muuttoa pukkaa siis sielläkin, kuten meilläkin. Mutta on se vaan ihanaa päästä isompiin tiloihin ja omiin oloihin enemmän kuin näin kerrostalossa.

Jaahas, pitäisköhän tehdä jotain järkevääkin näin kun tyttö vielä nukkuu... Hyviä vointeja kaikille ja ihania talvisia kelejä joka suuntaan!

-Amy ja Mimmi 9vrk

Vierailija
2/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tee yhtään mieli lähteä ulos, kun tuulee noin kovasti. D kävi parvekkeella yrittämässä nukkumista, mut parvekelasit paukkui niin kovasti, että piti siirtää poika sisälle (heräili vähän väliä siihen paukkeeseen, eikä ihmekään). D' n daddy on taas ihan kärsimässä kun tulee talvi :S. Joka syksy sama juttu, mies palelee ja inhoaa talvea, mutta sit myöhemmin talvi onkin ihan ok. Ja kesällä valittaa kuumuutta, tosi afrikkalainen ;) (Veljensä hieman nauroi, kun kuuli että pikkuveljellä on liian kuuma Suomessa :D .)

Amy: Meillä laitetaan kylpyveteen pieni tilkka öljyä. D' llä on myös tosi kuiva iho, mutta pysyy hyvänä tuolla. Öljyä ei tosiaan tarvi laittaa paljoakaan sinne veteen, laitettaiskohan me joku teelusikallinen tai vähemmänkin. Liiasta öljystä tulee vaan " öljyiseksi" (jännä juttu ;) ).

Queenille onnittelut uudesta kodista!

Onko Q, Pesukarhu ja muut pk-seudun mammat lähdössä leffaan ens to? *intoilee jo nyt*

Tänään D sai porkkanaa, kun eilen peruna tökkäsi ihan tyystin. Sylki vaan pihalle ja alkoi itkeä (no toi peruna-maito-mössö maistui kyllä mustakin pahalle). Porkkana upposi paremmin, toivottavasti uppoaa huomennakin..

Nyt lähden kokeileen, jos ehtisin itekin vielä nukkua hetken ennen kuin D herää. Oon ollut ihan älyttömän väsynyt viikonlopusta asti..

Jenni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas käytiin koiran ja Liian kanssa tuolla tuiskussa yli tunnin lenkki kun ei tuo tyttö muuten nukahda päikkäreille.. (toivottavasti ei tuu ihan kamalia ilmoja...vaikka on tääkin aika karsee) Ekoille päikkäreille nukahti onneks kauppareissulla,sain siitä suoraan vaunuihin parvekkeelle,siellä se nytkin nukkuu:)

Tänään piti käydä ostamassa jo 68cm vaatteita kun 62cm kiristää jo pahemman kerran..voi jukra! Perjantaina oli vielä yks 62cm body päällä ja eilen siitä ei enää mennytkään ne haaruissa olevat nepparit kiinni..luulin että se on kutistunu pesussa mutta kyllä ne muutkin vaan kiristää..osa kyllä navankin kohdalta kun tuo tytön tyllerö on aikamoinen pullukka:)

Siitäpä tulikin mieleen että meillä käy jo kaukalokin pieneksi,jalat repsottaa sieltä yli reilusti,,mutta kun käytiin katsomassa turvaistuimia ja myyjä sanoi että ne käy vasta 5kk ja siitä eteenpäin..no missä me tuota lasta kuljetetaan? Missä vaiheessa te muut ootte ostaneet isomman istuimen autoon tai onko jotain mikä kävis jo nyt? En tiedä onko tuo meidän kaukalo on jotain minimallia mutta ei viitsis ostaa toista kaukaloa muutaman kuukauden takia..ei kait tuossa oo enää hyvä ollakkaa..en tiedä. Yksi istuin sielä kaupassa oli mikä käy 0-4v. mutta se maksoi 500euroa..hui.

Amy: Meidän tytöllä on ihan hyvä iho mutta olen öljynnyt sen kuitenkin kevyesti kylvyn jälkeen.

Äh, taas kuuluu ähellys parvekkeelta;)

Queen ja Liia kohta 3kk

Vierailija
4/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen on taas " yksikätinen" olo, kun Aino kainalossa yritän kommentoida... Josta tulikin mieleen amynkin esiin tuoma kantoliina-aspekti. Mä kun ajattelin ottaa neidin liinaan äsken, kun tiesin ettei se nyt iltapäivällä syönnin jälkeen nuku vähään aikaan. Ainon mielestä vaan liina ei ollut kiva juttu, kun heti alkoi mekkala ;) Vaikka käytännössä asento on ihan sama nytkin tässä sylissä :( Täytynee kokella taas huomenna uudestaam kun neiti on hereillä, toivottavasti tottuu siihen vähitellen!

Amylle piti myös kuivasta ihosta kertoa, mitä ohjeita me ollaan saatu. Sekä sairaalassa, että neuvolassasanottiin, että tässä vaiheessa ihon kuuluukin hilseillä, vauva ikäänkuin " luo nahkaansa" eli sikiökauden iho hilseilee pois, ja kuulemma ei auta vaikka kuinka rasvais, hilseilee pois siitä huolimatta... Ja alta paljastuu kuulemma oikein siloinen vauvaiho. Näin siis täällä, vaikka aika hurjan näköinenhän tuo iho on kun hilseilee kaikkialta...

Nyt mä taas unohdin, mitä muuta piti kommentoida...

Ai niin, Amylle vielä piti sanoa, että kiva jos ootte jo Mimmin kanssa autoilleet, mä oon kade ;) Me kun ei olla käyty käytännössä vielä missään autolla sairaalasta tulon jälkeen, kun tuntuu että Aino " hukkuu" kaukaloon :( Ulkovaatteissa kun ei oikein tiedä missä kohtaa tyttö loppuu ja vaate alkaa ;)) ja kotona koitin ilman ylimääräisiä vaatekerroksia, mutta en mielestäni oikein millään saa tyttöä minkäänlaiseen järkevän tuntuseen asentoon :( Jotenkin selkä tai niska on aina huonosti, neiti taitaa yksinkertaisesti vaan olla vielä liian pieni... Vaikka kasvaakin huimaa vauhtia. No, jos sitten myöhemmin.

No nyt sain Ainon nukkumaan vaunuhin keskelle olkkaria ;) Helpompi kirjotella kahdella kädellä :)

Joku enskavauva, sorry en muista enää kuka, suunnittelee liikkeelle lähtöä. Siinäpä sitä sitten onkin taas vahtimista, mä tänään just naureskelin miehelle, että vielä on helppoa, kun toinen ei käänny eikä mitään, voi huoletta laskea hetkeksi vaikka sohvalle tai sängylle jos itse haluaa kädet vapaaksi ;)

Meillä irtosi tänään napatynkä! Edistysaskel sekin, vaikka eipä siihen paljon itse voikaan vaikuttaa, ei lapsi eikä vanhemmat :DD

Vai on Queenillakin Liian kanssa turvakaukalo-ongelma ;) Vähän toisensuuntainen vaan kuin meillä :DD Mutta pää ja niskahan on ne tärkeimmät, eli mun ymmärtääkseni ei tosiaan ole vaarallista, vaikka jalat roikkuiskin ulkopuolella. Mut miten voi olla, että Liia jo siirtyy 68 cm vaatteisiin, kun vastahan se ihan just syntyi :DD Meillä ollaan noissa senteissä sit varmaan vasta vuoden iässä :DD Onneksi HenkkaMaukalta saa noita 44 cm malleja ;))

Vitsit, niin moni on muuttamassa uuteen kotiin, tääkin tahtoo! Vaikka oikeesti meillä on nytkin tosi kiva ja ihan riittävän tilava koti, mutta omakotitaloon olis kiva päästä... No, ehkä joskus myöhemmin, kun jotain kivaa tulee vastaan sopuhinnalla ;)

Täälläkin toivotaan, että noi tuulet jo vähitellen alkais laantua, jotta pääsee ulos vaunuttelemaan! Amy tais o-puolella hehkuttaa jotain kilojen hukkaamisesta, mä en uskalla enää treffata vaakaa ollenkaan, kun tuntuu että housut kiristää siihen malliin edelleen, ja suklaa on liian hyvää... Tarttis varmaan ryhdistäytyä...

Eipä sit muuta tällä erää, palailen taas jossain vaiheessa!

t. Ope ja Ainokainen 16 vrk

Vierailija
5/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut lokakuun pinoa loppuun, joten kommentoin nyt vaan näitä tän kuun keskusteluja...

Ihan ensiksi Amylle onnittelut tytöstä!

Jenni: Mitä mitä mitä! Onko torstaina joku leffa...? Pitääkin heti kohta katsoa... Kinopalatsi vai Tennari?

Monella taitaa olla kiinteiden alottelu menossa. Meillä syödään jo melkein kaikkea, kiinteät aloitettiin silloin 4kk iässä, neuvolan kehoituksesta. Kalaa en ole vielä antanut. Tänään aloitin antamaan 2krt/pvä lämpimän ruuan.

Mulla on kans Jennin tavoin joku ihme väsymyskausi menossa... Otettiin tänään tytön kanssa melkein kolmen tunnin päikkärit. Vierekkäin maattiin tuolla meidän sängyssä. Tytön kanssa on niin ihana nukkua=)

Queen: Mikä kaukalo teillä on? Meillä on Gracon Autobaby, on vielä käytössä. Meidän tyttö on siis kohta 8kk ja 70,5 cm pitkä. Jalat tulee kyllä yli, ja vyöt rupee jäämään pieniksi, varsinkin kun nyt pitää jo pukea toppavaatetta päälle.

Meidän pitäisi kohta ostaa turvaistuin kaukalon tilalle. Meillä vaihtuu auto vuoden lopussa, ostetaan sitten siihen uusi istuin.

Ykkösopellekin onnittelut vauvasta, en taida olla vielä sinua onnitellut.

Meillä oli tänään 8kk neuvola, oli siis lääkärikäynti. Ja mitat on: paino 7845g ja 70,5cm. Ja kaikki oli hyvin. Kehuja tuli, tyttö siis osaa melkein kaiken muun, mutta ei vielä kävele tuetta. Ensin oppi konttaamaan 6kk iässä, ei mennyt kuin vajaa pari viikkoa, niin nousi seisomaan. 7kk iässä oppi istumaan kunnolla, ja nyt jo kävelee tukea pitkin, esim. pöydän päästä päähän.

NapNap + tyttö, kohta 8kk

Vierailija
6/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on tässä aikaa, kun Penni nukkuu kopassaan, ni aattelin lukea ja kirjotella kuulumisia...

Amy: Mä oon kuullu kans ton " ihon vaihtohomman" minkä ykkösopekin. Pennillä hilseili oikeestaan vaan kädet ja jalat. Jalat on ollu sen jälkeen välillä muutenki kuivat, varmaan siitä kun on kakkapeppua joutunu pesee ja siinä on jalatki kastunu. Siihen on meillä ainakin auttanu tosi hyvin ceridal öljy.

Napnap: Ompa sulla jo ihanan taitava vauva! :) Mä muistan, ku mä tulin odottaja-ensikoihin, ni sä vietit loppuraskausaikaa sillon ja melkeen heti saitkin vauvasi... ja nyt jo hän on noin taitava. =) Niin se on taas vaan todettava, että hurjan nopeesti se aika menee...

Muuta en osaa kommentoida, kun en oo ees lukenu vanhaa pinoa... Omia kuulumisia sen verran, että meillä voidaan ihan hyvin. Maitoa tulee ja Pennin posket sen ku pyöristyy... :) Perjantaina tulee kastepappi kylään ja sovitaan ristiäisjuttuja, ja sen jälkeen lähetään mun porukoille Hankasalmelle.

Eipä kai muuta tällä erää... moi moi.

Burde ja Penni (1kk ja ~2vkoa)

Vierailija
7/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kun roikkuu tissillä :)

Amyn tyttökin kasvaa hienosti :) Meille myöskin terveydenhoitaja sanoi että neiti luo nahkaansa. Oikeastaan vain kämmenet on hilseillyt ja nyt kahtena kertana kun lonkkavaljaat on saatu pois, niin jalat on olleet aikas hilseilevät! Mutta nyt jo tänään kylvyn jälkeiset öljyilyt vei ne pois :)

Jennin D:kin on päässyt jo soseiden maailmaan. Hyvä että porkkana maistuu kun pottu rupesi jo potuttamaan tauon jälkeen :) Onko muuten kukaan aloitellut soseita maissilla? Oletteko ostaneet ihan pakastemaisseja vai valmiita sosepurkkeja (no nää ei nyt oo vielä meillä ajankohtaisia ;))?

Ykkösopen Aino on kyllä todella pieni, mutta varmasti pippurinen :) Ja hyvä kun tyttö on terve, ei semmoinen pienuus haittaa mittään :) Jos neiti juo sen 50-60 milliä kerralla niin sehän kuulostaa hienolta :)

Jaahas nyt neiti suuttui, tulen kohta jatkamaan...

Vierailija
8/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meinaa se Liia jo siirtyä 68cm vaatteisiin :) Juuri eilen sanoin miehelle, että meidän pitää kans kohta siirtyä 60-62 senttisiin ja sit mä kyllä alan itkemään :)

Onpas NapNapin tyttö taitava plikka. Kohta saatte siellä juosta jo tytön perässä :)

Meillä kävi tänä aamuna seuraavanlaisesti: Syötin tyttöä meitin sängyllä ja tapansa mukaan tyttö alkoi piereskelemään ja vääntämään kakkaa (suora putki kun on). Laskin tytön sängylle ähertämään. Hetken päästä nostin häntä syliini kun mieheni alkoi huutamaan APUA sen selkä on ihan siinä ittessänsä, kakat tuli siis läpi :) No, olin juuri miehelle sanonut että mun tekisi jo mieli ottaa valjaat aamulla pois (huomenna kontrolli, lupa oli ottaa illalla pois ja kylvettää tyttö). Sovittiin sitten että illalla otetaan. no, rupesin tyttöä pesemään niin hän todellakin oli niskaa myöten kakassa ja myös valjaat oli :) Eli olihan ne jo pakko ottaa sillon pois :D Kyllä me miehen kanssa naurettiin :)

Ja tänään päästiin siis toista kertaa kylpyyn :) Kyllä on tällä äidillä pienet ilot :)

MIaMik ja Iinu-Liina huomenna 1kk

Vierailija
9/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnittelijoille :)

Täytyy harkita sitä leffaa. Mikäs leffa siellä seuraavaksi menee? Viimeksi oli ihan ok. En tiedä mitä sanon miehelle, kun se jo ihmettelee, kun koko ajan ravaan elokuvissa, kun aikaisemmin en näin paljon oo käynyt. Se on silti vaan niin mukavaa käydä vauvaelokuvissa :)

Vai vetelee Danielkin jo kiinteitä. Eipä se pelkkä pottu hääviä ole Joonankaan mielestä. Peruna-, porkkana-, kukkakaaliyhdistelmä on tällä hetkellä herkkua. Munkin on pakko verrata vähän mittoja. Joona oli 4kk neuvolassa 7340g ja 65 cm. 3kk neuvolassa oli 6690g ja 62,5 cm. Eli tosiaan D tulee kasvussa vielä tavallaan kuukauden jäljessä, kun syntyi etuajassa. Eipä sillä mitään väliä ole. Varmasti ottaa ikätoverinsa kiinni jossain vaiheessa.

Juu Kissankello, tosi huvittavan näköistä se konttausasennossa huojuminen :) Joona vähän yritti kättään tänään nostella, mutta siihen se sitten jäi. Saattaa vielä mennä tovi ennen kuin oppii etenemään.

Mä oon myös jostain lukenut, että uusi suositus lihojen aloitukselle olis se 8kk. Outoa, kun neuvolassa oli kauhee kiire lihojen aloitukselle. Tällä viikolla pitäisi aloittaa. Mun mielestä sitten vaan tulee tosi nopeessa tahdissa kaikki. Ehkä vähän hitaampikin tahti riittäis, joten siirrän sitä lihojen aloitusta sinne 7 kuukauteen.

Imetyksestä vierotuksesta en vielä oikein tiedä. Mulla on myös vuorotyö. Teen 12 tuntisia päiviä, joten en tiedä, että miten se imetys siinä sitten onnistuisi. Tietenkin aamuin ja illoin ehtisin imettämään. Muuten joudutaan turvautumaan korvikkeeseen. Täytyy katsoa, että onnistuuko vai ei.

Queenille onnea uuden asunnon johdosta! Meillä Joonan jalat tulee kans turvakaukalosta ylitte, mut ei se oo haitannut. Sitten vasta on turvakaukalo liian pieni, kun pää tulee yli (joku taisi jo mainitakkin). meilläkin valjaat alkaa olemaan liian lyhyet Gracon autobebyssä. Varmaan joulun jälkeen hommataan turvaistuin.

Vierailija
10/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taukoa ja pelkäsin, että joutuu viesti bittiavaruuteen, joten jatketaanpa... En sitten ehtinyt kirjoitusvirheitä tarksitaa äskeisestä, joten yrittäkää ymmärtää.

Amylle piti siitä ihosta kertoa. Joonalla oli myös ekat viikot iho kuiva ja hilseilevä. Kuoriuduttuaan ihosta tuli ihanan pehmeä vauvaiho. Neuvolassa sanottiin, että vain kaikkein halkeilevimmat kohdat kannattaa öljytä. Muuten öljyämisestä ei kuulema ole hyötyä, kun ihon kuuluukin lähteä pois.

Kiva, että Ykkösopen Ainon napantynkä irtosi :) Se helpottaa jo huomattavasti vauvan hoitoa.

Ei mee varmaan kauaa, kun NapNApin tyttö jo kävelee. Kivan näköistä sitten, kun tyttö on kuiteskin niin pieni :)

Burdelle kivaa mummolareissua.

Tutulta kuulostivat myös noi MiaMikin kakkajutut. On sitä tullut yhden jos toisenkin kerran oltua minä ja poika yltäpäältä kakassa.

Miina: Mä joskus harkitsin sitä Ergoa, mut en oikein tiedä, että onko sille tällä hetkellä kayttöä.

Nyt pitää jo mennä.

Hyvää kuukauden alkua kaikille.

pesukarhu ja Joona 6kk+

Vierailija
11/59 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän kaukalossa siis jalat tulee ulos pohkeisiin asti ja pää osuu aurinkolippaan eli ulos kasvaa sieltäkin päästä:( Merkkiä en tiedä kun sain sen kaverilta, varmastikin on ostettu ulkomailta kun kaveri asui saksassa..ja on varmaankin suomessa myytäviä pienempi kun muilla isommatkin mahtuvat kaukaloon:) Täytynee etsiä uusi kaukalo!

Vierailija
12/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik.. Meillä on jo siirrytty osittain 62cm vaatteisiin... Joitain 56cm on vielä käytössä, mutta melkeen joka päivä saa jonkun vaatekappaleen siirtää laatikkoon odottamaan mahd. seuraavaa käyttökertaa.. :( On se hurjaa...

Queen: Kurjaa kun joudutte hankkimaan uuden kaukalon, mutta kyllä se tarpeen on jos kerran edellinen on tosiaan niin pieneks käyny... Kun ei se oo enää sitten turvallinen. Jännä, että kaukaloitakin voi olla niin erikokosia.. Empä oo ennen aatellu/tienny.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Burde ja Penni

Vierailija
13/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Amylle vielä tälläkin puolella omasta pikku vaavista!!! Kirjottelin sulle viestiä tonne o-puolelle silloin kun olit käynyt ilmoittautumassa nyytin kanssa, mutta en tiedä huomasitko, joten ei kai toiset onnittelut koskaan ole pahasta?! :)

Hassua nähdä kaikkia teitä tuttuja tällä puolella jo, ketkä mun kanssa pitkään olitte odotuspuolella, siis MiaMik, ope, Amy jne.! Ja pian sieltä on taas tulossa porukkaa. Osse, Viipero ja Jojo on ainakin ihan lähtökuopissa. Saas nähdä tuleeko ne kaikki sitten myös tälle puolelle kirjottelemaan. Toivottavasti tulee, kun on aina kiva saada lisää porukkaa mukaan!

Pesukarhua piti myös onnitella 1v. kihlapäivästä, (vaikkakin vähän jälkijunassa)! Onko teillä jo hääpäivä tiedossa?

Queenille onnittelut uudesta asunnosta! Liiakin taitaa saada oman huoneen, vai? :) Me just ollaan käynnistämässä talonrakennusprojektia. Eilen meillä kävi arkkitehti, joka lupas tehdä tarjouksen suunnittelukustannuksista. Toivottavasti vuoden päästä samaan aikaan rakennustyöt on jo käynnissä.

Hei hyvä että olitte kirjoitellut imetyksen lopettamisesta tossa töihinmenon yhteydessä. Mahtaa töihinmenijöitä muutenkin jännittää ja sitten vielä se jännitys päälle, että miten lapsen ruokailut yms. sujuu sitten kun äiti ei olekaan aina maisemissa. Mutta olisin kysynyt isompien vauvojen äideiltä sellaista, että missä vaiheessa lopetitte imetyksen kokonaan? Tai mihin asti olette osittaisimettäneet Ankka, Iglu, barbamami (missäs sä muuten luuraat?), kissankello, Lisa, marika, miina, napero, pikku-milli??? NapNap taisit lopettaa imetyksen 6kk iässä kokonaan, jos oikein muistan.

Lueskelin noita teidän neuvolakuulumisia ja hui kun teidän vauvat onkin isoja verrattuna meidän pikku-quuhun! Meillä on ens viikolla 3kk neuvola ja luulen, että quu on silloin vasta noin 6kg. Pituutta nyt on vaikea arvioida, mutta kyllä se musta tuntuu jo pitkältä pojalta. Imettäessäkin jalat huitelee ties missä! :) Hoikka poika quu kuitenkin on, tietty jotain vauvanmakkaroita on tullut ja mm. ranteet on sellaset pullukat, mutta ei se mikään michelinin ukko vielä ainakaan ole. Jaahas, saas nähdä saadaanko pyyhkeitä neuvolantädiltä. Mutta en toisaalta tajua, miten voisin syöttää quuta enemmän, kun ei poika huoli enempää vaan saa raivarit, jos yritän väkisin tuputtaa. Kait se itse tietää, miten paljon haluaa syödä ja miten paljon tarvitsee. Meilläkin on jo pitkään ollut 62cm vaatteet käytössä ja myös pienimpiä 68cm bodeja. Ei noi kokomerkinnät oo kauheen loogisia, joten oon arvioinut vaan silleen silmämääräisesti, mitkä on milloinkin sopivia.

NapNapin tyttö on kasvanut tosi hienosti ja on taitava kuin mikä, hyvä hyvä!!! Vitsit tuntuu niin vedätykseltä, että taas joutuu ostamaan uuden kalliin turvaistuimen autoon. Ei noi pikkuvauvan kaukalot kauaa sovi kun nää meidän neidit ja poitsut kasvaa niistä ulos. Queenillä nyt taitaa kuitenkin olla joku minimalli, koska ei sen noin nopsaa pitäisi jäädä pieneksi.

Ai niin siitä raskausspekuloinnista vielä, kun MiaMikin sitä komppasi... Kuulkaas nyt, täällä taitaa olla niin moni mamma jo vauvakuumeen kourissa, että jutut on jo ihan höpöjä! Kukahan meistä enskoista tulee ensimmäisenä ilmoittamaan pikkukakkosesta?

Juu, voihan se olla, ettei quu nyt ihan lopullisesti opi siitä kääntymistä, vaan unohtaa sen vielä. Poitsu tykkää nykyään olla hoitopöydällä vatsallaan, ja eilen kun nostin hänet siihen kuikuilemaan meidän pihaa, niin taas quu kääntyi. Olin tietysti siinä vieressä valvomassa ja otin kopin, ettei olisi kierähtänyt alas pöydältä. Nyt quu kurkottelee myös jo esineitä ja lelutkin pysyy jo tiukasti molemmissa käsissä - voi sitä riemua!!! Ihan hassu quu-ukko! :D

Mistä sä jenni sait tietää siitä leffasta? Mä en löydä mitään tietoa siitä. En oo varma pääsenkö, kun meille pitäis tulla kai yks satelliittiasentaja silloin ja mies on töissä. Onko Karssuli linjoilla? Joko lähdet vauvan kanssa leffaan?

Hei, miten te puette vauvat nyt kylmällä, kun nukutatte ulkona vaunuihin? Mä laitoin sen äippäpakkauksen toppiksen ja sitten vielä sen makuupussin peitoksi. Olikohan se jo ihan liiottelua? Kauheen vaikea tietää, mutta tuolla se ainakin tuhisee ihan tyytyväisenä jo toista tuntia. Jos se on ihan hiki päässä, kun herää, niin täytynee laittaa ens kerralla vähemmän... Ajateltiin ensin, että pitää ostaa pienempi toppis quulle, mutta todettiin sitten että ei viitsitä turhaan hankkia. Kyllähän se nyt on ihan hullunkurisen näköinen, kun puku on niin iso, mutta toisaalta quu kasvaa koko ajan. Eikä vaunuissa nukkuessa se jättipukukaan haitaa. Eri asia, jos sillä pitäisi pystyä liikkumaan, niinkuin isompien vauvojen.

Amylle ja muille tuoreille mammoille tuosta öljyämisestä piti vielä muistaa kommentoida, että munkin mielestä sairaalassa ja neuvolassa on neuvottu, ettei kannata vauvan ihoa öljyillä koko ajan. Toisaalta quun iho on sen alun hilseilyn jälkeen ollut koko ajan tosi hyvä, eli en tiedä josko neuvolan ohjeet olis muuttunut, jos pojan iho olis ollut tosi kuiva.

Nyt quu heräilee, täytyy avata maitobaari!

-Q- ja -q-

Vierailija
14/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

Jos nyt kerkeäis istua sen aikaa, että kommentois jotain muillekkin :)

Quiero, on se pikku q:kin kasvanut ja kehittynyt mahdottomasti, kun nyt jo kääntyilee ja esineisiin tarttuu :) Mie luulin, että Veeti oli aikainen kääntyilijä, kun alkoi kääntyileen 1pv vaille 3kk, mutta q teki kyllä pohjat =) Onneksi flunssat hellittäneet. Onnea talonrakennusprojektille!

Imetyksestä sen verran, että imetän tosiaan päivittäin niin usein, kun poika haluaa. Ja aijon jatkaa imetystä kiinteiden rinnalla niin pitkään, kun maito vain riittää. Saa sit nähä kuin loppujen lopuksi imetyksen käy, kun alkaa nuo hampaat jyrsimään ;)

Pesukarhu, Oleppa hyvä talvesta :) Onhan tämä kivaa, kun on lunta, mutta sais vain heittää tuulemasta. En mie sitä tuonu tullessa, se oli joku muu ;) Ja Joona nousee konttausasentoon =) On se niin reppanan näköstä, kun pikkuinen siinä huojuu ja selvästi haluais eteenpäin, mutta kun kädet ei vielä tottele omia käskyjä. Meillä Veeti oli n. 4kk, kun alkoi harrastamaan sitä huojumista ja siinä huojuu edelleen :) Eilen hän kuitenkin huomasi, että eteenpäin pääsee myös RYÖMIMÄLLÄ =) Siinä sitten harjoiteltiin uutta liikkumistapaa koko ilta molemmat lattialla ryömien!

Myöhäiset onnittelut kihlapäivän johdosta =)

Kiinteistä... Mie olen lisänny uuden maun n. 3-4pv:n välein, eikä mitään vatsavaivaa ole tullut. (kala nosti punaista laikkua 4,5kk iässä, mutta ei enää) Jostain muistan kuulleeni, että lihat pitäisi aloittaa melko pian viljojen jälkeen, mutta en mie tiiä onko siitä sitten mitään haittaakaan, jos väliä on enemmän. Meillä meni ns maistelulla muistaakseni kiinteät n. 3vko:a ja sitten aloin antamaan niin paljon kun poika vain syö. Nyt menee aamupuuro hedelmä/marjasoseella maustettuna (09:30-11:30), lounas (13:00-14:00), päivällinen ( 16:00-17:00) ja iltapuuro hedelmä/marjasoseella maustettuna (19:00-20:30). Joka välissä sit aina tissillä ja aina nukahtaa yleensä kans tissille niin päikkäreille kuin yöunillekkin.

Eilen vain oli niin tohkeissaan uudesta taidostaan, että ei mitään ruokaa saanut uppoamaan kun pari lusikallista. Tissille vain aina tahtoi, joten sitä sit annettiin tarpeeksi usen :) Yöllä syö edelleen 1-3x, mutta eipä tuo haittaa minua.

Jenni, ompas vain D:kin kirinyt kasvussaan kaikki. Hienoa =) Voi kun itekkin olisi niin ahkera ja jaksaisi harrastaa jotain lapsen kanssa, mutta ei. Toistaiseksi leikitään vain yhdessä lattialla, eli harrastan lapsen kanssa ryömimistä :D

Kissankello, Kiitos tervetulotoivotuksista :) Vai oltiin yhtä aikaa pohjosessa. Missä päin te olitta? En muista onko siitä ollut koskaan puhetta...

Vaikka me ollaan totuttu tuohon välimatkaan jo aika hyvin, kyllä se silti saa ahterin puutumaan. Siitä työpaikasta ei ole VIELÄKÄÄN kuulunut mitään. Taitaa olla kaikki niin valtion, kunnan kuin kaupunginkin päättäjät aika hitaita tekeen mitään päätöksiä. No nyt vain edelleen odotellaan... Jos muutto tulee, niin tuskin ihan näin useasti käydään sit eteläsuomessa. Jos vaikka kerta vuodessa sit riittäis :)

Pähkäilit aamupuuron ja päivällisen välillä... Ite aloittaisin aamupuuron ennen päivällistä, mutta ei kait sillä ole väliä...

Queen, Onnittelut uudesta asunnosta! Meillä kans edessä uuden istuimen osto lapselle. Gracon kaukalossa ei oikein enää turvavyöt mahdu kiinni, kun enempi vaatetta päällä. Ollaan ajateltu ostaa suoraan turvaistuin, Recaroa ollaan jo valmiiksi kateltu.

Burde, Hyvää ja ennen kaikkea turvallista reissua =) En muista onko ollut puhetta, mutta jokos on nimi valmiina pennille?

MiaMik, On se jännä, kuinka kakkakin voi olla niin hauskaa :D Samaa on koettu täälläkin! Pienet on ilot vanhemmilla! Onneksi valjaat ovat teillä jo historiaa ja pääsettä nauttimaan näistä pienistä iloista, kuten kylvyistä jne :)

Amy, Hyvin on lähtenyt Mimmin paino nousemaan :) Ja hienosti pikkuinen nukkuu, sitten kun nukkuu. Ite en malttanu koskaan nukkua silloin kun Veeti oli päikkäreillä, vaan sitten istuin just koneella tai tein tekemättä jääneitä kotitöitä.

Muuttoasia on tosiaan vielä auki. Toivottavasti selviää PIAN!

NapNap, Jokos teillä on " elintaso" pakostakin noussut? Eli siis särkyvät tavarat yms ylemmäs, pois tytön vikkelistä sormista :D Meillä kohta edessä ainakin roikkuvien kukkien nosto hieman ylemmäs, kun Veeti niin näppärästi jo liikkuu niitä kiskomaan.

Ykkösope, Jos kaukalo tuntuu kamalan isolta Ainolle, voi kokeilla pientä pyyhettä pyllyn/selän alle hieman nostamaan. Näin ainakin mulle aikoinaan kerrottiin, tiiä sitten tuosta. Vaan äkkiähän nämä pikkuiset kyllä kasvaa, vaikka olisivat kuinka pieniä olleet syntyessään :)

Jotain minun piti vielä kommentoida, mutta tämä dementtia otti vallan aivoissani. Tulen kommentoimaan illan mittaan, jos muistan mitä se oli...

Jos lähtisin nyt hakeen Veetille uuden syöttötuolin matkahuollosta. Tilasin sen EILEN vaunula.fi-sivuilta ja se on jo nyt täällä! Todella nopeaa toimintaa =)

Lisa & Veeti 5,5kk

Vierailija
15/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjosen reissu meni tosiaan hyvin. Mie kerkesin entisöimään isän 35vuotta sitten tekemän lipaston ja mies sai hirvenvasan kaadettua.

Veetille pengoin meän vanhoja vaatteita, löytyi aivan ihanat retrohenkiset housuhaalarit :) Veetillä oli myös käytössä meän vanha syöttötuoli, jolla kans ikää n. 35vuotta, joten piti sitten kotiakkin tilata jo nyt syöttötuoli, kun poika siinä niin hyvin viihtyi.

Ja nyt pois :D

Lisa & V

Vierailija
16/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kaunista on kun lumikerros peittää maata! On jotenkin tosi valoisaa. Tosi kiva kun tänään ei niin kovasti tuule, tosin oltiin kyllä eilisessäkin tuiskussa ulkona Ainon kanssa. Mulle tuli vähän kylmä, mutta Ainolla oli niin paljon päällä ettei voinut olla mitenkään kylmä.

Keksin tosi hyvän jutun... imetän tässä tietokoneen ääressä niin jos en muuten ehdi koneelle niin tässä välissä ehdin. Virittelin tähän koneelle ison korituolin, imetystyynyn ja Ainon siihen päälle, niin mun kirjoittelu ei edes häiritse neitokaista. Tosin asento ei ehkä ole maailman ergonomisin mulle...

Amyn mimmillehän on tullut mukavasti jo painoa! Kiva kuulla että teilläkin saa isi ja äiti nukkua, meilläkin Aino nukkuu pääsääntöisesti hyvin yöt, yleensä 3-4 tunnin välein herätään syömään.

Queenin Liiakin on jo kasvanut, jopa yli kaukalon! =) Sen täytyy olla tosiaan pienehkö kaukalo, kun tuohon meidänkin kaukalon olis tarkoitus olla käytössä about puolivuotiaaksi.

Ope, meidänkään Aino ei oikein viihdy liinassa. Mut aion kyllä opettaa sen liinailemaan, kun liinakin on kerta hankittuna. Sainkin palstalta tsempitystä asiaan, kun tuntui koko liinan kanssa tempoilu ihan hölmöltä, kun menee hermo tytöltä ja sitten äidiltä. Mut sitkeellä totuttelulla sen pitäis lähtee sujumaan.

NapNap, mustakin on ihanaa nukkua pikkuisen vieressä päikkäreitä, tosin en aina vaan malta nukkua vaan tuijottelen pientä tuhisijaa. Päikkäreiden nukkuminen on vaan mulle hankalaa kun Ainolla ei vielä ole selkeää päikkäreiden nukkumisaikaa, niin en tiedä milloin voin itse käydä nukkumaan... Yleensä tulee nimittäin herätys vartin jälkeen tai sitten en edes ehdi uneen kun tyttö jo herää.

MiaMik ja Burde, mekin ollaan jo osin 62 cm vaatteissa. Osa 56 cm on jäänyt pieneksi, vaikkakin neiti on nyt 56 cm pitkä. Tosi paljon vaihtelee vaatteiden koot, vaikka ovatkin lappujen mukaan samaa kokoa. Kokeilemalla vaan löytyy ne sopivat.

Q siitä pukemisesta... E tuo vaatemäärä kuulosta minusta liian paljolta. Meidän neitillä taisi olla eilen vielä enemmänkin päällä. Vaunuissakin on vielä lisäksi toppaukset, joten hyvin ainakin tarkenee. Se haalari on tosiaan kamalan iso! Se on Ainollekin paremminkin makuupussi kuin haalari... =)

Lisa, ihanalta kuulostaa tuo retroilu. Harmittaa ettei mitään omia vauvanvaatteita ole jäljellä, olisi niin kiva pukea joskus Aino retrosti. Joku joskus taisi tosin mainita, että retroja vauvanvaatteita löytyy kaupoistakin - ei vaan ole minulle tullut vastaan.

Meilläkin oli eilen kakkaepisodi... Aino ei ollut kakannut kolmeen päivään ja oli eilen illalla poikkeuksellisesti tosi itkuinen (ei muuten itke koskaan paitsi nälkäänsä jos äiti on liian hidas maitobaarin avaamisessa) ja pääteltiin kaikkea kokeiltuamme että sen on pakko johtua siitä kakkaongelmasta. Ratkaistiin ongelma mittaamalla kuume pyllystä ja johan alkoi kakkaa tulla. Sitä tuli oikeesti monta vaipallista. Sen jälkeen pääsi neiti lämpöiseen kylpyyn ja oli taas oikein aurinkoinen ja nukkui kuin tukki. Kerran aiemmin Ainolta tuli sellainen ripuli, että isillä oli rintakarvat ripulissa... Se ei ollut kovin seksikästä. =)

Me käytiin neuvolassa alkuviikosta. Muuten oli kaikki ok, mutta Ainon paino on noussut aika vähänlaisesti, vain 100 g viikossa. Terkan mukaan 200 g olis hyvä painonnousu. Nyt painoa sitten tarkkaillaan. En ole osannut tuosta kuitenkaan hirmuisesti huolestua, kun painonnousu on tietysti aika yksilöllistä, ja Aino on kyllä tyytyväinen vauva, et ei kai se voi nälkää nähdä. Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?

Nyt pitäis alkaa raapustaa viimeistä osaa 9 kuukautta -lehden raskauspäiväkirjaa ja suunnitella ristiäisiä, joihin on enää 2 ja puoli viikkoa! Ollaan vähän laiskoteltu asian suhteen, pappi on sentään varattuna.

Mukavaa loppuviikkoa!

Karssuli ja Aino

17/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki Ensikot!

Täytyy nyt varmaan minunki jo siirtyä tälle puolelle! Miten tuntuukin, että on niin vaikee siirtyä odottajista tänne! Mutta nyt sain vihdoin aikaseks tulla kirjotteleen tänne :)

Meidän poika siis syntyi 13.10.2006 klo 00.20. Raskausviikkoja oli koossa 39+4. Pojan mitat 3260 ja 50cm. Synnytys oli nopsa, 8 h yhteensä.

Nyt poika on jo 3300g ja huomenna tasan kolme viikkoa vanha.

Vauva-arki on lähtenyt meillä käyntiin hienosti. Itse kun olen ollut niin paljon tekemisissä vauvojen kanssa, niin vauvanhoito sujui alusta lähtien hyvin. Mies ei koskaan aiemmin ole edes vaippaa vaihtanut vauvalle, joten opettelemista on ollut. Mutta hienosti sujuu jo :)

Pari päivää kotiintulon jälkeen oli havaittavissa masennusta ja ahdistusta itsessä. Kävin lukemassa kaikkia vauva-sivuja netissä ja ahdistuin kamalasti. Rupes kaduttaan, että alettiin tähän hommaan. Mietin, että nyt toi nyytti on tossa vieressä ainaki 18 vuotta! Mutta onneks meni masennus pian ohi ja aloin nauttia tästä vauva-arjesta, joka on ihanaa! Vauva herää pari kertaa yössä, joten saan itse nukuttua tosi hyvin yöt. Maitoa tuli aluks järjettömät määrät, mutta nyt on alkanu väheneen huolestuttavasti. Eilen tarvi antaa pakkasesta maitoa, ku tisseistä ei siis tullu ku pari milliä! Toivottavasti tää on väliaikaista..? Jollain kokemuksia?

Juups, mutta en nyt tarinoi tän enempää ku pitäis mennä tekemään ties mitä, ku vauva nyt nukkuu! Ens kerralla sit lisää :)

Talvista torstaita kaikille!

-Larsku ja poitsu 2vko6pv

Vierailija
18/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas täältä...

Piti tulla semmoista pyytämään, että voisitteko yhteisöön liittyneet laittaa sinne esittelyt itsestänne? On nimittäin tullut hakemuksia jotka on hyväksytty mutta niissä ei ole minkäänlaista selvitystä kuka lienee kyseessä, eikä varmaankaan kukaan halua mitään epämääräistä pedofiilia sinne vauvojen kuvia katselemaan=D Heh, vähän kärjistettyä mutta mutta, ymmärrätte varmasti pointin=)

Ja lisää porukkaa mukaan vaan, saadaan keskustelua aikaseksi!!

Terkuin Ankka & Alisa ylihuomenna 7kk.....=O

Vierailija
19/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä oli kans vastasyntyneenä hilseilevät ranteet ja nilkat, niitä rasvailtiin, kunnes hilseily loppui. Muuten ei kai kannata kovasti rasvata tai öljytä. Eilen neuvolassa lääkäri kysyi, onko mulla tai miehellä atooppista ihottumaa, tytöllä kun on niin karheat jalat. Ei ole kummallakaan, eikä ne tytön jalat mun mielestä NIIN kuivat ole... rasvailen niitä kumminkin iltaisin.

Mun piti eilen illalla katsella valokuvia, missä tyttö on ihan pieni, mua rupesi epäilyttämään, että onko se edes koskaan pikkuvauva ollutkaan... tää aika menee niin nopeesti! Meidän tyttö on kyllä ihan syntymästään asti ollut tosi jäntevä ja terhakka, kaikissa kuvissa katsekin on niin terävä.

Äsken kävin katsomassa, että mitä tyttö tekee, on niin hiljaista... siellä se istui olohuoneen lattialla kaukosäädin kädessä, oli ottanut telkkarista äänet pois=) Viime viikolla se onnistui laittamaan videot pyörimään! Meidän tv-tasossa on liukuovet, niitä se availee ja kaivelee kaukosäätimiä ja xbox:n ohjainta=)

MiaMik: Useimmat aloittaa kiinteät varmaan perunalla, tokana taitaa tulla se maissi. Vaikka tokihan silläkin voi aloittaa. Bonalla on pelkkää maissia purkissa, Semperillä on peruna-maissi. Mä teen usein ruuat itse, mutta jonkin verran käytän noita valmiita kasvissosepurkkeja. Ja sitten reissuun on hyvä ottaa niitä kaupan purkkeja, esim. mökille ostettiin valmiita ruokia.

Mä laitan kans vertailun vuoksi tytön mittoja:

2kk: 5445g ja 59cm

3kk: 5880g ja 62cm

4kk: 6410g ja 65,5cm

Pesukarhu: Minulta myös kihlapäiväonnittelut!

Mun mielestä toi sun suunnittelema lihanaloitustahti kuulostaa ihan hyvälle, mun mielestä on turha pitää hirveetä kiirettä. Kunhan lapsi ensin ylipäätään oppii kiinteitä syömään... mun mielestä oli turha antaa lihaa ennen kuin se ruoka ylipäätään osattiin nielasta! Mä en ole edelleenkään antanut kalaa... ja vain kerran naudanlihaa.

Queenin kaukalo kuulostaa kyllä todella pienelle... ehkä kannattaa ostaa isompi, niin on varmasti turvallinen.

Imetyksestä: Joo, eli mä lopetin imetyksen, kun tyttö oli 6kk. Se kävi melkein itsestään. Kiinteiden myötä imetys väheni todella paljon, ja maidontulo hiipui.

Niin, kukakohan meistä on uudestaan raskaana ekana? Mä olen kerran jo raskaustestin tehnyt, olikohan heinäkuussa... rupesi vaan tulemaan sellasia oireita. Nega oli, onneksi. Viimeksi kun testejä tehtiin, niin sitä plussaa rukoiltiin, nyt toisinpäin...

Mä ainakin pakkaan tytön aika lämpimästi näillä keleillä, jos lähdetään vaunulenkille. Haalaria, peittoa ja makuupussia päälle vaan. Meillä mies ei varmaan näin paljoa päälle laittaisi, ja esim. mun sisko laittaa omalle lapselleen vielä enemmän päälle!

Minkäs ikäisenä se pikku-q nyt oppikaan kääntymään...? Meillä tyttö kääntyi ekan kerran viikkoa vajaa 3kk ikäisenä.

Tervetuloa mukaan Larsku! Hyvä että apeat fiilikset on poissa. Noita tuntemuksia tulee varmasti monelle, minäkin viimeksi eilen itkin eteisen lattialla omaa riittämättömyyttäni... tuntuu että en osaa tyttöä hoitaa. Välillä vaan tulee sellaisia ahdistavia juttuja, mulla ne on onneksi mennyt aina itsestään pois. Ja eilen illalla en saanut unta, kun mietin että tyttö menee helmikuussa päivähoitoon, ja jostain syystä se tuntuu nyt tosi pahalta.

NapNap + tyttö, kohta 8kk

Vierailija
20/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kysellyt aikaisemminkin, mutta en muista... syökö täällä kukaan niitä? Siis ne ei sovi mulle ollenkaan! Ihan pehvasta koko pillerit! Mulla tulee vuotoa koko ajan, kolmen kuukauden ajan on tullut joka päivä. Menkat kyllä tunnistaa selvästi, silloin vuoto on runsaampaa ja kivut sun muut... mulla oli vähän aikaa sitten menkat, kesti 9 päivää, sitten oli kolmen päivän tauko, ja nyt on taas, tänään viides vuotopäivä! Onko näissä mitään järkeä...? Meen ensi viikolla hakee uuden reseptin, enhän mä enää edes imetä, joten miksi mä näitä syön...