Painettiinko teidän koulussa seiskaluokkalaisten päät vessapyttyyn??
Meidän koulussa 1970- ja 1980-luvulla painettiin kaikkien 7. luokkalaisten päät vessapyttyyn, mikäli liikkuivat vessassa
Kommentit (47)
Ei. Jotkut heitettiin läheiseen lampeen.
Ei. Mutta tiedän koulun missä tätä harrastettiin, toki se kiellettiin sitten tukehtumisvaaran takia....
jos joku minulle olisi näin tehnyt , olisin ottanut elämäntehtäväkseni tuhota heidän elämänsä :D
Meidät haettiin koulun käytäviltä ja vessanpöntön lisäksi kastettiin myös suihkussa. 90-luvun alkua. Oli myös Mopodisko, johon oli seiskaluokkalaisten maksettava 5 markan pääsymaksu ja sitten meille tehtiin kaikkea ikävää siellä. Jos ei tullut, uhattiin pahemmalla käsittelyllä kuin mitä Mopodiskossa sai.
Meidän koulun vessassa norkoli aina joku jengi joka tosiaan teki just tuota, myös tyttöjen puolella. Siksi kai ei kukaan halunnut mennä vessaan välitunnilla.
Ei, minun pääni on työnnetty vain lumihankeen, koska satuin liikkumaan erään erittäin ilkeän ja isokokoisen tytön lähellä.
Ei, mutta heitettiin vesipulloista vettä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua itä-porin ylä-asteelta
No kyllähän Porissa toki...
Kutosella (80-luvun lopulla) tuolla asialla peloteltiin, että "Sitten kun tulette seiskalle..."
Mutta en tiedä yhtään tapausta, että niin olisi oikeasti tehty. Ehkä niin oli tehty aiemmin, mutta tapa oli lopetettu ja jäänyt vain puheen tasolle kiertämään koululaisten parissa. Muuta kiusaamista toki oli ja paljon, että ei meidän koulu mikään ihannepaikka ollut siinä mielessä.
Onko tämä joku sirtymäriitti ja kuka sen on keksinyt?
Saattoi yrittää jotain tuollaista, mutta se kaveri sai kyynärpäästä leukaluihin ja hän söi loppu lukukauden pelkkää soosia syötettynä.
Ei painettu päitä pyttyyn. Jännitti etkäteen mennä yläasteelle, kun tällaista huhua liikkui. Koko yläasteen aikana tämmöistä ei kertaakaan tapahtunut. Pientä nälvimistä oli seiskan alussa vaatteista. Vieläkin muistan Jokerin värikartat tulee :) huvitti lähinnä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Kutosella (80-luvun lopulla) tuolla asialla peloteltiin, että "Sitten kun tulette seiskalle..."
Mutta en tiedä yhtään tapausta, että niin olisi oikeasti tehty. Ehkä niin oli tehty aiemmin, mutta tapa oli lopetettu ja jäänyt vain puheen tasolle kiertämään koululaisten parissa. Muuta kiusaamista toki oli ja paljon, että ei meidän koulu mikään ihannepaikka ollut siinä mielessä.
Sama meillä jo 70-luvun lopussa. Huhuja pyöri, mutta eihän siellä mitään kasteita ollut...
Kyllä. Myös tabascoa silmiin oli aika yleinen jekku. Jos ei mennyt asentoon käskystä, niin päätä paukutettiin tiiliseinään kunnes asento löytyi. Tämä siis ysärillä.
Kyllä tätä harrastettiin uudellamaalla ainakin vielä 90 luvun lopulla, joku taisi tukehtua hyvinkäällä vai missä olikaan , ja siihen loppui .
Ei. Kyllä siitä oli paljon puhetta, mutta puheeksi jäi.
Joidenkin pää saattoi vessan pytyssä käydä, mutta ei "mopokasteen" kunniaksi suinkaan.
Sairailla lapsilla on sairaat huvit
Ei, vaikka peloteltiin. Tällaiset riitit ovat vahva osa wt-kulttuuria.
Niin, minä olin se jok sitä harrastin. Kaikilla oli kivaa.