Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsihaaveet ja maailman tilanne :(

Vierailija
06.10.2022 |

Olen onnellinen, olen yhden lapsen äiti. Haave toisesta lapsesta on ollut jo jonkun aikaa, mutta yksinkertaisesti maailman tilanne pelottaa todella paljon.

Yhden lapsen kanssa uskon pärjääväni ja selviäväni, jos mies joutuu esimerkiksi lähtemään rintamalle. Se ei juuri nyt taida täällä Suomessa olla kaikista todennnäköisintä, mutta mistä sitä tietää, millaista on vuoden päästä? Syttyykö täällä kolmas maailmansota?

Ruuan hinta on noussut todella paljon, asuntolainamme korko on noussut (ja ehkä nousee lisää?), sähkölaskusta puhumattakaan. Tällä hetkellä juuri ja juuri tulomme riittävät, tosin vain välttämättömään. (Ruoka, laina, laskut).

Tuntuu, etten saisi haaveilla toisesta lapsesta :( Tai saan, mutta tulee todella turvaton olo.. onko muita, jotka ovat saman asian edessä? Samojen kysymysten äärellä?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi täti ja kaksi setää ovat syntyneet talvi- ja jatkosodan aikana. Yksi täti ennen talvisotaa. Oma isä muutama vuosi sotien jälkeen.

Eli, jos haluatte lapsia, tehkää niitä. Haluaako puoliso, on minusta tässä paljon oleellisempaa.

Vierailija
82/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että katkerat akat

Tulee tänne jauhaan kuinka muutkaan ei saa hankkia lapsia

.

Itse hankin vauvan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Itse hankin vauvan

Onko jollekulle vielä epäselvää, että tämä tyyppi, joka on laittanut tähän ketjuun joka toisen viestin, tykkää vauvoista, hankkii sellaisen ja mitä kaikkea?

Vierailija
84/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te=Vierailija]Minä minä minä. Lapsettomia väitetään aina itsekkäiksi. Mutta kyllä lasten hankkiminen näyttää olevan itsekkäintä. "Minä halusin lapsen, lapsi tuo valtavasti iloa ja valoa, kyllä asiat järjestyy, perhe on suurin onni"...

Moniko teistä ajattelee sitä syntyvää lasta? Minkälainen tulevaisuus sillä on? Koulumaailma jo aivan sairas, nuoletetaan kenkiä toisillaan ja mielenterveys ongelmat räjähtäneet käsiin. Ei jakseta/kyetä opiskella, töitä ei riitä, jäädään eläkkeelle jo parikymppisenä. Tulevaisuus on aika harmaa ja hämärän peitossa meillä jokaisella. Milloin loppuu luonnonvarat, milloin räjähtää ydinpommi, riittääkö kohta rahat enää edes ruokaan?

Mutta hei, ei se mitään, kunhan lapsi tuottaa mulle iloa ja kyllähän yhteiskunta maksaa ja huolehtii vaikka ite ei pystyisikään. Tehkää lapsia, onnea yritykseen!

Miksi muiden vauvat noin ärsyttää

Tai kyllä me syy tiedetään

Katkeran akan lötinää

Olisit hankkinut vauvan aikanaan

Ei tarvitsisi muiden elämää yrittää pilata

Apua, vaikka en tykkääkään lainaamasi kommentoijan tavasta kirjoittaa, niin tää sun töksähtelevä lauserakenteesi häiritsee mua ihan tosi paljon. Sä suorastaan päivystät tässä ketjussa argumentoiden pitkin persettä.

Itse en ole vauvoja vihaava katkera akka, olen toisella sivulla se 34-vuotias esikoista yrittävä, mutta sun tapa kommentoida tosiaan ärsyttää mua ihan tosi paljon. Kun niissä ei oo mitään järkevää sisältöä, lähinnä muidne haukkumista ja "vauvat on ihania". jooh.. ymmärrän, että täällä saa kaikki olla, mutta argh

Itse et osaa käyttää kolmea pistettä tai pilkkusääntöjä. Aloitat lauseen sanalla kun 😂🤣 ei vit...

Katkera lapseton akka olet! 😂🤣

Vierailija
85/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Itse hankin vauvan

Onko jollekulle vielä epäselvää, että tämä tyyppi, joka on laittanut tähän ketjuun joka toisen viestin, tykkää vauvoista, hankkii sellaisen ja mitä kaikkea?

Hän on oikeassa

Vierailija
86/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän hankit. Ei minua katkeroita mikään. Lähinnä huvittaa kun aina lapsettomia ollaan nimeämässä itsekkäiksi. Mutta kyllä se suurin itsekkyys löytyy täältä. Minä haluan, ei mitään takeita eikä rahkeita, mutta kunhan haluan ja minulla on oikeus. Tehkää jos on varaa elättää. Mutta tiedän että joukossa on paljon näitä jotka parin vuoden päästä itkee lapsi kainalossa "yllättyneenä" kun rahat eivät enää riitä, eikä pysty itse elättämään mutkunmähaluan-vauvaa. Ja ei se mitään, meillähän on yhteiskunta, pohjaton kaivo joka kyllä elättää.

Vierailija
87/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä tuon katkeran akan mölinöinstä

Hanki vaan vauva 👶

Hänkin halusi vauvan, mutta ei saanut kun odotti liian kauan (mitä sulle nyt tyrkyttää)

Haluaa pilata sunkin lapsihaaveet

Kateus on kauhea asia ja katkeruus!

Tämä

Vierailija
88/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä olla hankkimatta lapsia !

Vierailija
89/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

te=Vierailija]Minä minä minä. Lapsettomia väitetään aina itsekkäiksi. Mutta kyllä lasten hankkiminen näyttää olevan itsekkäintä. "Minä halusin lapsen, lapsi tuo valtavasti iloa ja valoa, kyllä asiat järjestyy, perhe on suurin onni"...

Moniko teistä ajattelee sitä syntyvää lasta? Minkälainen tulevaisuus sillä on? Koulumaailma jo aivan sairas, nuoletetaan kenkiä toisillaan ja mielenterveys ongelmat räjähtäneet käsiin. Ei jakseta/kyetä opiskella, töitä ei riitä, jäädään eläkkeelle jo parikymppisenä. Tulevaisuus on aika harmaa ja hämärän peitossa meillä jokaisella. Milloin loppuu luonnonvarat, milloin räjähtää ydinpommi, riittääkö kohta rahat enää edes ruokaan?

Mutta hei, ei se mitään, kunhan lapsi tuottaa mulle iloa ja kyllähän yhteiskunta maksaa ja huolehtii vaikka ite ei pystyisikään. Tehkää lapsia, onnea yritykseen!

Miksi muiden vauvat noin ärsyttää

Tai kyllä me syy tiedetään

Katkeran akan lötinää

Olisit hankkinut vauvan aikanaan

Ei tarvitsisi muiden elämää yrittää pilata

Apua, vaikka en tykkääkään lainaamasi kommentoijan tavasta kirjoittaa, niin tää sun töksähtelevä lauserakenteesi häiritsee mua ihan tosi paljon. Sä suorastaan päivystät tässä ketjussa argumentoiden pitkin persettä.

Itse en ole vauvoja vihaava katkera akka, olen toisella sivulla se 34-vuotias esikoista yrittävä, mutta sun tapa kommentoida tosiaan ärsyttää mua ihan tosi paljon. Kun niissä ei oo mitään järkevää sisältöä, lähinnä muidne haukkumista ja "vauvat on ihania". jooh.. ymmärrän, että täällä saa kaikki olla, mutta argh

Itse et osaa käyttää kolmea pistettä tai pilkkusääntöjä. Aloitat lauseen sanalla kun 😂🤣 ei vit...

Katkera lapseton akka olet! 😂🤣

Joo, uskon, että olet aikuinen ja äiti ja mitä kaikkea pyhää. Jatka vain muiden haukkumista täällä. Et ollenkaan ole antanut itsestäsoi avohoitopotilaan kuvaa.

Palstalle tyypillinen trolli aina kertoo muille kommentoijille minkälainen luonne hänellä on, huomasitko, sinäkin olet sellainen. Tuskin huomasit.

Vierailija
90/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä tuon katkeran akan mölinöinstä

Hanki vaan vauva 👶

Hänkin halusi vauvan, mutta ei saanut kun odotti liian kauan (mitä sulle nyt tyrkyttää)

Haluaa pilata sunkin lapsihaaveet

Kateus on kauhea asia ja katkeruus!

Tämä

Ja sitten lainaa ja pönkittää itseään :D

Wau mitä palstahulluutta parhaimmillaan

Vierailija
91/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Itse hankin vauvan

Hän on oikeassa

Niin missä? Tuossa viestien pommittamisessaanko?

Enhän minäkään ole sitä vastaan, että lapsia tehdään. Olen tuota älytöntä jankuttamista vastaan. Kohta tulee taas vauvahymiö ja "tee sinä vauva, minäkin teen". Minkälaista keskustelua on tuo itselleen vastailu ja muiden haukkuminen?

Vierailija
92/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuustilannehan on parantunut viimeisen puolen vuoden aikana, kun Venäjän armeija tuhoutuu Ukrainassa ja Nato-jäsenyys etenee. Ei venäjällä ole enää resursseja käydä uuteen sotaan nato-hangaroundia vastaan.

60-70-luvuilla uskallettiin lisääntyä, vaikka Neuvostoliiton aiheuttama ydinuhka leijui jatkuvasti päällä. Aloittajalle suosituksena. Hanki sille ainokaiselle sisarus tai useampia, niin huolehtivat toisistaan, jos asiat menevät joskus tulevaisuudessa huonompaan suuntaan.

Vierailija
93/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa sama tilanne kuin AP:lla. Ollaan tätä paljon mietitty miehen kanssa eri näkökulmista. Ollaan päädytty siihen että hankitaan neljä lasta. Se on ollu aina haaveena ja toteutetaan se.

Kyllä sitä aina selviää, jos päättää selvitä. Monet käyttää tekosyynä milloin mitäkin trendikästä asiaa syyksi sille, miksi ei oo hankkinut lapsia.

Ei kannata välittää mitä noi jotkut katkerat vanhemmat naiset kirjoittaa.

Ei täällä koskaan ole hyvää aikaa hankkia lapsia. Se aika täytyy luoda itse. Onnea kaikille odottaville!

Vierailija
94/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä sodan takia jättäisi lapsihaaveita, ei ole niin suuri riski Suomessa. Mutta hintatason takia kyllä, ellei ole hyvätuloinen ja muutenkin työ- ja taloustilanne vakaa. Hintojen nousun takia on monilla lapsettomillakin hankalaa, ja jokainen lapsi tuottaa paljon lisäkustannuksia joita ei pelkällä lapsilisällä läheskään kateta. Paljon parempi on antaa sille yhdelle lapselle hyvä elintaso, kuin useammalle heikompi.

Onkohan se ainoa lapsi samaa mieltä tuosta? "Kiitos äiti, että sain paremman elintason sisaruksen sijaan." Ehkä ei kuitenkaan. En tule koskaan ymmärtämään tätä mentaliteettia. Raha tärkeämpää kuin ihminen, pieni lapsi.

Ovatko köyhät sisarukset iloisia, vaikkeivat ikinä pääse lomalle muualle kuin lähipuistoon eivätkä muutenkaan saa koskaan sitä, mitä luokkakaverit, koska vanhemmilla ei oikeasti olisi ollut varaa kahteen lapseen? Sisarukset eivät myöskään aina ole läheisiä, vaan kateellisia ja vihamielisiä toisiaan kohtaan. 

Vierailija
95/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itsekästä olla hankkimatta lapsia !

Tällaiset irralliset heitot ilman perusteita on katkeroituneen ämmän julkaisemia.

Vierailija
96/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut kidutuksen kohteena lapsena. Se on ehkä johtanut siihen etten osaa pelätä mitään mitä monet muut pelkäävät. En pelkää työttömyyttä, hintojen nousua, sotaa tai edes kuolemaa. Olen uskaltanut tehdä monta lasta, koska tiedän että heidän elämänsä on todennäköisesti parempaa kuin omani, vaikken omaanikaan kadu kaikesta huolimatta. Raha tilanne ei ole koskaan ollut hyvä, mutta siinäpä nuo lapset näyttävät olevan ihan tyytyväisiä elämäänsä. Kyllä aina on löytynyt sen verran että voi jollain pienellä ilahduttaa. Toki meillä on luovuttu autosta, juustosta ja lihasta, sekä omasta asunnosta mutta elämä on täynnä valintoja. Lapsille on tosi hyvä oppia että kaikkea ei voi saada ja ihmisen hyvä oppia ettei kaikkia tarpeita ja mielihaluja tarvitse aina tyydyttää

Vierailija
97/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sille ainokaiselle sisarus tai useampia, niin huolehtivat toisistaan, jos asiat menevät joskus tulevaisuudessa huonompaan suuntaan.

Älä ikinä hanki lapsia ajatuksella, että sisarukset ovat toistensa turvana. He eivät itse voineet valita tilannetta ja saattavat jopa inhota toisiaan. Mitään velvollisuutta ei ole tykätä sisaruksesta, jonka olemassaoloon ei ole voinut vaikuttaa. 

Vierailija
98/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille on tosi hyvä oppia että kaikkea ei voi saada ja ihmisen hyvä oppia ettei kaikkia tarpeita ja mielihaluja tarvitse aina tyydyttää

Aikuisten on hyvä oppia, ettei kaikkea voi saada, esim. useampaa lasta, tai edes yhtäkään. 

Vierailija
99/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsäs ketjussa on siis näköjään kolme kommentoijaa:

Tuo hymiöiden suurkuluttaja, joka kirjoittaa lauseen per rivi. Sitten olen minä, jota vituttaa tuo jankuttaja. Sitten on näköjään joku, joka ei halua, että muut tekee lapsia.

Jankuttaja on niputtanut minut ja tuon lapsista tykkäämättömän yhdeksi tyypiksi. Wau *tähän sellainen käsientaputus hymiö*

Vierailija
100/116 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä sodan takia jättäisi lapsihaaveita, ei ole niin suuri riski Suomessa. Mutta hintatason takia kyllä, ellei ole hyvätuloinen ja muutenkin työ- ja taloustilanne vakaa. Hintojen nousun takia on monilla lapsettomillakin hankalaa, ja jokainen lapsi tuottaa paljon lisäkustannuksia joita ei pelkällä lapsilisällä läheskään kateta. Paljon parempi on antaa sille yhdelle lapselle hyvä elintaso, kuin useammalle heikompi.

Onkohan se ainoa lapsi samaa mieltä tuosta? "Kiitos äiti, että sain paremman elintason sisaruksen sijaan." Ehkä ei kuitenkaan. En tule koskaan ymmärtämään tätä mentaliteettia. Raha tärkeämpää kuin ihminen, pieni lapsi.

Ovatko köyhät sisarukset iloisia, vaikkeivat ikinä pääse lomalle muualle kuin lähipuistoon eivätkä muutenkaan saa koskaan sitä, mitä luokkakaverit, koska vanhemmilla ei oikeasti olisi ollut varaa kahteen lapseen? Sisarukset eivät myöskään aina ole läheisiä, vaan kateellisia ja vihamielisiä toisiaan kohtaan. 

Pryyt

Hei katkera akka

Tuo argumenttisi on ristiriidassa maailman pelastuksen argumenttisi kanssa! Ulkomaan matkoilla vauvan kanssa 😂🤣 what?

Ei nykyään ole soveliasta lentää! Hello?

Eikä aina tarvii saada uusinta puhelinta!

Eri prioriteetit meillä 🤣

Lapsi on tärkeämpi kuin joku matka 😂🤣

Ja tuki lapsiperheille on Suomessa hyvä

Hei hullu akka!

Näinkö kasvatat lapsesi?

Annat heille huonoa esimerkkiä kiusaamalla somessa!

Lapsesi ovat koulukiusaajia!

Näinkö tosiaan nykymaailma elää? Hullut saavat kasvattaa kiusaajia mielinmäärin???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi