Lomamatkan suunnittelu edessä. Onko sulle ok, että mies antaa sinulle vapaat kädet suunnitella matka?
Periaatteessa joo, mutta onhan se lentojen etsiminen ja varsinkin hotellien vertailu melko työlästä. Varsinkin jos paikanpäällä tulee sanomista, että olen valinnut huonon.
Koitin nyt miehelle ehdottaa, siis 3 viikkoa sitten, että katsoo lennot ja etsii 3 eri hotellivaihtiehtoa ja mietitään niistä sitten yhdessä. Eipä ole vielä vaihtoehtoja näkynyt...
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos on kyse matkasta ystävän kanssa? Onko teille ok, että ystävä tulee vapaamatkustajana mukaan?
Eihän se olisi. Meillä minä nyt olen tyytynyt osaani vaikka jollaintapaa pahalta tuntuu että minä olen aina se joka näen kaiken vaivan matkan eteen. Tykkää mieskin matkustaa mutta minä ehkä olen "vaativampi" sen suhteen että missä yövytään jne niin minä varaan ja suunnittelen. Jos en tätä tekisi niin en myöskään koskaan mihinkään pääsisi muutakuin yksin. Surullista joo. Olisi se mukava jos yhdessä miehen kanssa oltaisiin netissä ja ehdoteltaisiin toinen toisillemme vaikkapa hotelleja ja ravintoloita, tulisi tunne että hänellekin on tärkeää ja mukavia nämä yhteiset reissut.
Vastasin tuolla aiemmin, että minä suunnittelen meillä kaiken, koska tykkään siitä. En silti ole koskaan kokenut, etteikö mies pitäisi yhteisiä reissuja tärkeinä ja mukavina. Hän niitä usein ehdottaakin. Hän ei vain ole yhtä näppärä käyttämään airbnb.comia, booking.comia, hakemaan googlella majoituksia, vertailemaan lentojen hintoja jne. Kyllä hän tarvittaessa osaisi ja pystyisi reissun järjestämään, mutta esimerkiksi airbnb-tunnuksia hänellä ei ole eikä siis myöskään (positiivisia) arvosteluja. Ja jos hän tarjoutuisi järjestämään matkan niin minä varmaan haluaisin joka tapauksessa ensin varmistaa yksityiskohdat ennen kuin antaisin hänen tehdä varausta :-D
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi metatyö, jonka aina nainen tekee. Ootteko koskaan laskenut montako tuntia lomamatkan suunnitteluun on mennyt?
Lässyn lässyn taas. Älä suunnittele reissuja jos on noin raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi metatyö, jonka aina nainen tekee. Ootteko koskaan laskenut montako tuntia lomamatkan suunnitteluun on mennyt?
Pysykään kotona sitten.
Yleensä minä teen suunnitelmat. Varaan lennot ja majoituksen, koska ne maksankin. Vaimo ei ole vielä tähän mennessä valittanut valinnoistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meillä aina toimitaan. Minä nautin suunnittelemisesta, etsimisestä, vertailemisesta ja haen usein etukäteen jopa hyviä ravintoloita. Mies tykkää matkustella mutta ei suunnitella.
Entä jos molemmat tykkää matkustella, mutta vain toinen aina suunnittelee, vaikkei siitä erityisemmin nauti. Mutta sekin on vain tehtävä että reissuun pääsee.
Sitten käytetään matkatoimistoa. En itse osaa kuvitella tuollaista tilannetta, kun itselle se suunnittelu on niin olennainen osa matkaa.
Samoin! Emme majoitu hotelleissa vaan vuokrataloissa joten tarjonta on kirjavaa ja niihin pitää todella paneutua, on kirjeenvaihtoa omistajan kanssa jne. Ihan mahtavinta!
Jos on vaikeaa käyttää tosiaan toimistoja tai varaa jonkin ketjuhotellin niin tietää mitä saa. Minuutin homma
Miksipä ei, jos tietäisin, että ystäväni on yhtä tyytyväinen valintoihini, mitä mieheni aina on.
11