Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kylpyhuoneen lattialämmitys pois

Vierailija
05.10.2022 |

onko tosiaan sulakkeen poisto ainoa keino saada kylpyhuoneen lattialämmitys pois? Termostaatissa ei ole off-nappia tai 0-asentoa. EI huvita maksaa suurta sähkölaskua.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole edes säädintä kylpyhuoneen lattialämmitykselle 2016 rakennetussa asunnossa. Muissa huoneissa on.

Eikä tietenkään ole sähköiselle lattialämmölle edes sulaketta! Talohan homehtuisi jos kylppärin sähköisessä lattialämmityksessä olisi sulake!

Vierailija
42/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialämmitys on pelkkää mukavuuden myymistä, sillä ei ole mitään tekemistä homeiden ja lämpölaajentumisten kanssa! Luulisi esimerkiksi saunatilojen olevan ihan rikki, kun lämpö vaihtelee 20-80 välillä? Lattialämmityksessä se on murto-osa tuosta.

Homeet kertyvät seiniin huonon siivouksen takia, eivät lattialämmityksen puutteen vuoksi. Jos hometta on rakenteissa, edelleenkin kyse on jostain muusta kuin lattialämmityksestä.

Märkätiloissa riittää kun ilmanvaihto toimii eikä vesi seiso lattioilla.

Jääkaappi on pelkkää mukavuuden myymistä, sillä ei ole mitään tekemistä ruokien paremman säilyvyyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin kämpässä on lattialämmitys aina täysillä ja siellä on selvästi mustia pilkkuja seinissä ja löysin viimeksi hänen luona saunoessani jopa reiän seinästä, kulmassa. Väittäisin syyksi, että hän aina laittaa oven kiinni suihkunsa jälkeen. Mun kämppä on vanhempi kuin hänellä, en ole pitänyt lattialämmitystä päällä koskaan, vaan pidän aina kylppärin oven auki. Ei mitään pilkkuja ja reikiä seinissä. Kaikki laatat ja tiivisteet on edelleen kuin uusia. 

Onhan se selvä, että jos sä pesun jälkeen jätät sen täysin seiniä ja kattoja myöten märän tilan muhimaan sinne, laitat oven kiinni ja odotat lattialämmityksen hoitavan yksinään kaiken, niin johan siellä alkaa tattia jos toistakin kasvaa. 

Vierailija
44/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin kämpässä on lattialämmitys aina täysillä ja siellä on selvästi mustia pilkkuja seinissä ja löysin viimeksi hänen luona saunoessani jopa reiän seinästä, kulmassa. Väittäisin syyksi, että hän aina laittaa oven kiinni suihkunsa jälkeen. Mun kämppä on vanhempi kuin hänellä, en ole pitänyt lattialämmitystä päällä koskaan, vaan pidän aina kylppärin oven auki. Ei mitään pilkkuja ja reikiä seinissä. Kaikki laatat ja tiivisteet on edelleen kuin uusia. 

Onhan se selvä, että jos sä pesun jälkeen jätät sen täysin seiniä ja kattoja myöten märän tilan muhimaan sinne, laitat oven kiinni ja odotat lattialämmityksen hoitavan yksinään kaiken, niin johan siellä alkaa tattia jos toistakin kasvaa. 

jos sä ajaisit formulaa niin sä et näkisi niitä pilkkuja tai sä et ainakaan piittäisi niistä. Sä et taida ihan tajuta, ootsä vähän niinkuin sä itte?

Vierailija
45/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätit kertomatta sen pikkudetaljin, että äitis kämppä on vuosikymmeniä vanhempi.

Vierailija
46/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hohoijaa herkkäuskoisia

Ai niin Teboilin paarit ovat menneet konkurssiin kun kaikki salihousu-karjalalippis "asiantuntijat" ovat taas neuvomassa miten kipsilevystä, pahvista, vuorivillasta ja tuppeensahatusta laudasta väkertetyt nykylaatikot kestävät kosteutta ja lämmityksen poiskytkentää ihan siinä kuin 1960-luvun pyörohirrestä rakennettu rantasaunakin.

Nämä pahvilootat ovat 24 kuukaudessa sädesieniviljelmiä jos edes alapohjan koneellinen tuuletus pääsee epähuomiossa sammumaan

Onhan kylpyhuoneissa kosteuseristys. Ei sitä kosteutta lämmityksellä estetä vaan eristyksellä.

V. 2000 rakennetussa rivarissa ei ollut kosteuseristystä. Kaikkiin kylppäreihin tehtiin remppa viime vuonna.  Jokaikisessä oli kosteusongelmia lattialämmityksestä huolimatta suihkun alla, 1,5 vk kuivatettiin. Missähän kunnossa lattia olisi ollut ilman lämmitystä.

Vierailija
47/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hohoijaa herkkäuskoisia

Ai niin Teboilin paarit ovat menneet konkurssiin kun kaikki salihousu-karjalalippis "asiantuntijat" ovat taas neuvomassa miten kipsilevystä, pahvista, vuorivillasta ja tuppeensahatusta laudasta väkertetyt nykylaatikot kestävät kosteutta ja lämmityksen poiskytkentää ihan siinä kuin 1960-luvun pyörohirrestä rakennettu rantasaunakin.

Nämä pahvilootat ovat 24 kuukaudessa sädesieniviljelmiä jos edes alapohjan koneellinen tuuletus pääsee epähuomiossa sammumaan

Onhan kylpyhuoneissa kosteuseristys. Ei sitä kosteutta lämmityksellä estetä vaan eristyksellä.

V. 2000 rakennetussa rivarissa ei ollut kosteuseristystä. Kaikkiin kylppäreihin tehtiin remppa viime vuonna.  Jokaikisessä oli kosteusongelmia lattialämmityksestä huolimatta suihkun alla, 1,5 vk kuivatettiin. Missähän kunnossa lattia olisi ollut ilman lämmitystä.

Mitä helvettiä? Ei kosteuseristystä? Mihin se kaikki rakennusosaaminen on hävinnyt? Ai niinku rakentajat haalitaan polkuhintaan ulkomailta, niin syntyy pelkkää sutta ja sekundaa. Hinta kuitenkin otetaan priiman mukaan.

Vierailija
48/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyhuoneissa on erilaisia rakenteita ja kosteuseristyksiä. Eri rakennusajankohtina ne olivat hyväksyttyjä tapoja. Nykyaikainen vedeneristys ei ole aina ollut ainoa oikea tapa.

Myös lattialämmityksen voi tehdä oikein usealla tavalla ja tekniikalla.

Kylpyhuoneiden ilmanvaihdossakin on eroja. Kylpyhuoneita käytetään eri tavoin ja eri määriä (yksinasuja vrt suurperhe).

Kaikki nämä vaikuttavat kosteusrasitukseen ja siten myös homehtumiseen.

Yleisesti ottaen voi todeta että jos kylpyhuoneessa on lattialämmitys, se kannattaa pitää aina päällä ainakin pienellä teholla. Lattian kuivaaminen lastalla on myös hyvä tapa.

T. Kosteusmittaaja

Vierailija
49/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädä termostaatti alimpaan asentoonsa. Lattiaa ei silloin sähköllä lämmitetä. Asunnon oma lämpö pitää silloin lattian lämpötilan korkeampana kuin missä termostaatti kytkisi lämmityksen päälle.

Vierailija
50/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövälittäjä vinkkasi, että kannattaa laittaa lattialämmitys mahdollisimman pienelle, ei kuitkenkaan ottaa kokonaan pois päältä. Syyksi mainitsi sen, että ongelmia voi tulla, jos lämmityksen laittaa joskus päälle uudelleen, ihan jo lämpölaajenemisen vuoksi. Voi tulla lämmityslaitteen tai lattian elämistä. Itse tulisin vallan hyvin toimeen ilman lattialämmitystä, koska olen oppinut kuivaamaan lattian rätillä huolellisesti, mikä taitaa olla lopultakin tehokkain tapa estää mustat pilkut ja vaaleanpunaiset levät ja muut liat.

Lämpölaajenemisasia on puppua. Lämmityslaite on kaapeli, joka on asennettu lattianvaluun. Lämpötilat on myös verrattain matalia, joten mitään rapautumista tai lämpölaajenemista ei tapahdu.

Juu, näin itsekin päättelin pienessä päässäni mutta en oikein osannut sanoa vastaankaan. Oli aika nuori mies se välittäjä ja tietämys ei välttis parhaasta päästä. Mutta tätä samaa väitettä olen nähnyt Kauppalehdessäkin sen osalta, ettei kannata laittaa kokonaan pois lämmitystä päältä. Ehkä ihmiset sanovat näin varmuuden vuoksi, koska kukaan ei tiedä varmaksi. VTT tai joku saisi ihan tutkimalla tutkia, mitä tapahtuu asunnossa, kun lattialämpö otetaan pois. Tarvitaan oikeaa tietoa.

Saa tulla tutkimaan mun kylppäriä. Tosin se on tutkittu jo taloyhtiön toimesta. Mutta saisivat tehdä virallisia tutkimuksia.

Vierailija
51/51 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövälittäjä vinkkasi, että kannattaa laittaa lattialämmitys mahdollisimman pienelle, ei kuitkenkaan ottaa kokonaan pois päältä. Syyksi mainitsi sen, että ongelmia voi tulla, jos lämmityksen laittaa joskus päälle uudelleen, ihan jo lämpölaajenemisen vuoksi. Voi tulla lämmityslaitteen tai lattian elämistä. Itse tulisin vallan hyvin toimeen ilman lattialämmitystä, koska olen oppinut kuivaamaan lattian rätillä huolellisesti, mikä taitaa olla lopultakin tehokkain tapa estää mustat pilkut ja vaaleanpunaiset levät ja muut liat.

Lämpölaajenemisasia on puppua. Lämmityslaite on kaapeli, joka on asennettu lattianvaluun. Lämpötilat on myös verrattain matalia, joten mitään rapautumista tai lämpölaajenemista ei tapahdu.

Juu, näin itsekin päättelin pienessä päässäni mutta en oikein osannut sanoa vastaankaan. Oli aika nuori mies se välittäjä ja tietämys ei välttis parhaasta päästä. Mutta tätä samaa väitettä olen nähnyt Kauppalehdessäkin sen osalta, ettei kannata laittaa kokonaan pois lämmitystä päältä. Ehkä ihmiset sanovat näin varmuuden vuoksi, koska kukaan ei tiedä varmaksi. VTT tai joku saisi ihan tutkimalla tutkia, mitä tapahtuu asunnossa, kun lattialämpö otetaan pois. Tarvitaan oikeaa tietoa.

Saa tulla tutkimaan mun kylppäriä. Tosin se on tutkittu jo taloyhtiön toimesta. Mutta saisivat tehdä virallisia tutkimuksia.

Taloyhtiön tutkimukset nyt on mitä on. Valitettavasti ne ei poista osakkaan vastuita.