Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhemmat tuovat pienet lapset niin myöhään päiväkotiin, että he eivät pysty nukkumaan päiväunia?

Vierailija
05.10.2022 |

Eikä syynä edes ole mikään neuvola tai lääkäri, vaan "hidas aamu". Heillä tulee tosi tylsää siellä valveilla maatessa, jos ei tule unta ollenkaan. Kiertävänä työntekijänä ja samalla itse äitinä ihmettelen. Omani vien aina viimeistään kahdeksaksi, että varmasti uni maistuu ja nukkariin laskeutuu rauha ja työntekijät saavat taukonsa. Teen näin vaikka oma työpäiväni alkaisi paljon myöhemmin. Päiväkodissa on vain yksi päivä rytmi, eikä joka lapselle omansa.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästää vaikka hoitomaksuista, jos toinen tekee kaksivuorotyötä ja toinen toimistotyöaikaa niin riittää alle 28h sopimus eikä tarvii maksella yli 35h sopimusta.

Siitä vaan tulee ongelma, jos yksi lapsi esim. riehuu ja valvottaa muita lapsia, jotka ovat tulleet päivähoitoon hyvin varhain ja tarvitsisivat päiväunet.

Meillä ne jotka ei nuku päiväunia on toisessa huoneessa ja saavat leikkiä ja tehdä palapelejä ja katsella kirjoja. Meillä on myös pari lasta jotka tulevat aikaisin aamulla mutta eivät nuku päiväunia ollenkaan.

Terv: Päiväkodissa töissä.

Ihan varmasti juu 😂

Vierailija
42/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pyrimme pitämään lapsen hoitopäivät mahdollisimman lyhyinä. Minä aloitan etätyöt kuudelta, mies vie lapsen hoitoon työmatkallaan vähän ennen yhdeksää ja minä haen lapsen vähän ennen kahta.

Kyllä siitä hoitopaikasta maksetaan, jotta meidän elämä helpottuisi eikä siksi, että hoitotädeillä olisi kivaa...

Mikä aivovamma teillä on? Jos minua murehduttaa sängyissään virikkeettömänä pitkät ajat lojuvat lapset, joille työntekijät rähisevät vihaisesti, ja ehkä toiset lapset jotka heidän takiaan eivät pysty nukkumaan vaikka sitä tarvitsisivat, niin mistä sulla tulee mieleen että minua kiinnostaisi työntekijöiden olotila????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me pyrimme pitämään lapsen hoitopäivät mahdollisimman lyhyinä. Minä aloitan etätyöt kuudelta, mies vie lapsen hoitoon työmatkallaan vähän ennen yhdeksää ja minä haen lapsen vähän ennen kahta.

Kyllä siitä hoitopaikasta maksetaan, jotta meidän elämä helpottuisi eikä siksi, että hoitotädeillä olisi kivaa...

Mikä aivovamma teillä on? Jos minua murehduttaa sängyissään virikkeettömänä pitkät ajat lojuvat lapset, joille työntekijät rähisevät vihaisesti, ja ehkä toiset lapset jotka heidän takiaan eivät pysty nukkumaan vaikka sitä tarvitsisivat, niin mistä sulla tulee mieleen että minua kiinnostaisi työntekijöiden olotila????

Sulla se vamma taitaa olla kun jaksat vängätä. Onko sulla tylsää?

Vierailija
44/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikani on n. 13-23. Ei ole järkeä viedä lasta ennen klo 8 päiväkotiin. Mies hakee 16 jälkeen, kun pääsee töistä. Kaikilla ei ole sama työaika. Olen saanut sanomista että pitäisi tuoda aamulla aiemmin, mutta myöskään ei saisi olla pitkä päivä, eli ei saisi pitää 17 asti.

No saahan siellä nyt viiteen olla. Monet lapset tykkääkin olla myöhään kun saavat huomiota ja leikkiä yksin kaikilla leluilla. Ei siitä mitään vastaavaa ongelmaa tule kuin siinä mistä puhuin.

Vierailija
45/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vänkäisi ellet sinä vänkäisi ensin. Eli lopeta itse. Keskustella täällä sen sijaan saa, onhan tämä keskustelufoorumi.

Vierailija
46/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästää vaikka hoitomaksuista, jos toinen tekee kaksivuorotyötä ja toinen toimistotyöaikaa niin riittää alle 28h sopimus eikä tarvii maksella yli 35h sopimusta.

Siitä vaan tulee ongelma, jos yksi lapsi esim. riehuu ja valvottaa muita lapsia, jotka ovat tulleet päivähoitoon hyvin varhain ja tarvitsisivat päiväunet.

Meillä ne jotka ei nuku päiväunia on toisessa huoneessa ja saavat leikkiä ja tehdä palapelejä ja katsella kirjoja. Meillä on myös pari lasta jotka tulevat aikaisin aamulla mutta eivät nuku päiväunia ollenkaan.

Ihan varmasti juu 😂

No noin meidän päiväkodissakin toimitaan.

Vierailija
47/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti juu 😂

No noin meidän päiväkodissakin toimitaan.

Enpä eläessäni ole nähnyt että päikyssä olisi joku lapsiporukka, joka saa leikkiä samalla kun muiden pitää nukkua, eivätkä ollenkaan edes yrittäisi levätä.

Vierailija
48/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vänkäisi ellet sinä vänkäisi ensin. Eli lopeta itse. Keskustella täällä sen sijaan saa, onhan tämä keskustelufoorumi.

Saata na jos työntekijät rähisevöt vihaisesti lapsilleniin ne akat pitää am pua heti. Vi t un ammattitaidottomat varhasikasvattajat.

Juu kyllä todellakin rähisevät. Tämä on todellisuus jossa elämme, ja se kannattaa ottaa huomioon jos haluaa että omilla lapsilla on päiväkodissa kivaa. Mitä itse olet tehnyt asian parantamiseksi? Muuta kuin rähissyt täällä?

Vierailija
49/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saata na jos työntekijät rähisevöt vihaisesti lapsilleniin ne akat pitää am pua heti. Vi t un ammattitaidottomat varhasikasvattajat.[/quote]

Tämän kirjoittajalla ei pitäisi olla oikeutta lisääntyä...ÄO on sitä luokkaa.

Vierailija
50/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olisikin hyvä ratkaisu mutta koska ryhmässä on 2 opea joilla omat jutut aina nukkarin aikana niin eipä onnistu jako kun ei voi yksinkään kumpiakaan jättää.

T. Myös päiväkodissa töissä

Vierailija
51/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikani on n. 13-23. Ei ole järkeä viedä lasta ennen klo 8 päiväkotiin. Mies hakee 16 jälkeen, kun pääsee töistä. Kaikilla ei ole sama työaika. Olen saanut sanomista että pitäisi tuoda aamulla aiemmin, mutta myöskään ei saisi olla pitkä päivä, eli ei saisi pitää 17 asti.

Vie työmatkalla se lapsi hoitoon niin ei tarvitse nukkua eikä tule pitkä päivä.

Vierailija
52/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varhaiskasvattajat on täysin turhia, ne saisi tosiaan a m p ua.

Lastenhoitajia riittävästi, leikki ja hoiva riittää. Päivähoito meni pilalle kun ltot keksittiin, turhia nipottajia ovat.

Vierailija
53/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi iltavuoroon menevän pitäisi tuoda lapsi hoitoon klo 8?

No eri asia vuoropäivähoidossa tietenkin, mutta nyt puhuin perustoiminnasta.

Ei meidän lapset ole vuorohoidossa vaikka teen välillä iltavuoroa. Silloin vien heidät klo. 11. hoitoon ja isä hakee klo 16. Kyllä katsoisi hoiitotädit pitkään, jos veisin lapset aamulla hoitoon ja menisin itse vielä rentoutumaan kotiin.

No ei varmasti katso. Tuohan on typerää viedä lapsi vasta klo 11. Yleensä päiväkodissa juuri aamupäivisin on joku ohjelma ja lapsi saattaa jäädä paitsi päivän kivoimmasta jutusta.

Vierailija
54/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uiuiui joutuuko päiväkodin täti tekemään töitä. Jääkö duunitätien  juorut kuulematta kun joutuu vahtimaan lasta.

Ei tämä minun työmäärääni lisää millään tavalla, näitä lapsia minä säälin.

Ai että lapselle olisi parempi herätä aikaisin ja olla päiväkodissa 9h päiviä, kuin viettää se rauhallinen aamu oman vanhemman kanssa ja päiväkotipäivät jää lyhyemmiksi?

No uskotko itse, että lapsestasi on hauskaa maata virkeänä valveilla sängyssä puolitoista tuntia kun ei ole unimoodi vaan leikkimoodi päällä?

Miten olisi vastaus tähän kysymykseen eikä pelkät alapeukut? Se että tulee pelkkää alapeukkua on merkki siitä että wi tuttaa, kun ei osaa sanoa enää mitään. Meni jauhot suuhun eikä pysty enää kuin pää punaisena alapeukuttamaan.

Vierailija
55/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän niiden isojen lasten kohdalla joilla pelkkä lyhyt päivälepo, mutta en pienten, enkä kyllä olekaan nähnyt että tämä olisi kellään pienellä pysyvä ratkaisu, vaan siis että aina välillä näitä tulee. Monethan eivät edes joudu maksamaan koko päivähoidosta mitään.

Vierailija
56/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se päiväkodin toiminnan helpottaminen oikeasti tärkeämpää kuin vanhemman ja lapsen välinen kiintymys? Oikeasti, eikö nyt jokaisen vanhemman pitäisi olla lapsensa kanssa niin paljon kuin mahdollista! Kyllä ihminen sitten osaakin häiritä yhteiskunnan toimintaa. Olisi parempi, että järjestelmät olisivat olemassa ilman ihmisiä... niinkö?

Vierailija
57/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie työmatkalla se lapsi hoitoon niin ei tarvitse nukkua eikä tule pitkä päivä.

Näin toki teenkin. Mutta olen saanut valitusta, että päiväkodin kannalta olisi parempi lapsen tulla paikalle heti aamupiiriin.

Vierailija
58/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se päiväkodin toiminnan helpottaminen oikeasti tärkeämpää kuin vanhemman ja lapsen välinen kiintymys? Oikeasti, eikö nyt jokaisen vanhemman pitäisi olla lapsensa kanssa niin paljon kuin mahdollista! Kyllä ihminen sitten osaakin häiritä yhteiskunnan toimintaa. Olisi parempi, että järjestelmät olisivat olemassa ilman ihmisiä... niinkö?

Ole ystävällinen ja lue viesti johon vastaat niin et munaa itseäsi enää noin pahasti.

Vierailija
59/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai meilläkö se aivovamma on? Ei meillä kaikilla vanhemmilla se lapsi missään virikehoidossa ole, joten ei vain kerta kaikkiaan ole mahdollista, että kaikki alkaisivat pomppimaan päiväkodin pillin mukaan. Itse olen myös kiireisessä paikassa töissä ja asiakasvirta on aikamoinen. Ei ne asiakkaat välitä, että minustakin olisi kiva käydä vessassa tai kahvilla. Ei, vaan heitä kiinnostaa päästä äkkiä pakeilleni ja sitten hekin kiiruhtavat omiin hommiinsa. Mun työ alkaa lisäksi niin aikaisin, ettei päiväkoti edes auki siinä kohtaa, kun lähden töihin, joten isä vie lapset, mutta siis sinusta tämän isän pitäisi viedä lapset aikaisemmin kuin klo 9 päiväkotiin, vaikka hänellä itsellään on iltavuoro ja itse pääsen hakemaan vasta klo 16.30 aikasintaan? Eihän tuossa ole mitään järkeä, että lapset olisi niin pitkää päivää, vaikka sinusta se olisi kiva ja kyllä meillä muillakin on kiire töissä ja epämukavaa välillä. Olisikohan päiväkodin aika vähän kehittää itseään tuossa asiassa, jos tasan vain yksi rytmi on mahdollinen. Perheitä, kun on loputtomasti. Ja perheilläkin on oikeus omaan elämänrytmiinsä.

Vierailija
60/128 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodista tehtiin lasu koska lapsi oli niin lyhyitä päiviä hoidossa. Miksi lapsi olisi klo 8-16 hoidossa jos itse olen väliaikaisesti osa-aika töissä ja on mahdollista olla paljon kotona. On kuulemma huolestuttavaa että on päiväkodissa rutiinit menee sekaisin, aivan naurettavaa. Sosiaalityöntekijäkin vain tuumasi ettei tuollainen ole syy huoleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme