Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat jättäneet puuterin pois kokonaan meikatessa?

Vierailija
05.10.2022 |

Olen 38 v ja koko ikäni aina laittanut puuteria meikkivoiteen päälle, koska olin varma, että meikki muuttuu suttuiseksi jos ei puuteroi.
Nyt kerran kokeilin olla kokonaan ilman, ja yllättäen meikki näyttikin paljon paremmalta ilman puuteria.
Poskipunaa ja aurinkopuuteria laitan meikkivoiteen päälle, mutta muuten en ole nyt puuterilla meikkiä kiinnittänyt.
Meikki näyttää paremmalta, eikä ole levinnyt, kuten olen aina kuvitellut.

Muita? Minkä merkkistä meikkivoidetta käytät?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin radikaali, että olen jättänyt puuterin lisäksi myös meikkivoiteen pois. Meikkini koostuu nykyisin vain kulmien laitosta ja ripsiväristä. 

Miksi ripsiväri? Kulmani kestovärjäytän ja lautatan muotoon ammattilaisella noin kerran kuukaudessa.

En ole tuo alkuperäinen, mutta mullekin ripsari on ihan ehdoton. Syystä että on vaaleat ja hentoiset ripset kuten niin monella suomalaisella, joten näyttää aika valjulta ilman. Myöskään pelkkkä ripsien värjäys ei riitä, koska ne ripset on niin hennot ettei näy oikein vaikka värjäisi mustaksi. Ripsari tuo myös pituutta ja paksuutta ripsiin. 

Mulla on ihonväriset ripset ja kulmat ja jätän yleensä molemmat ihan nakuiksi. Nythän on ne vaalennetut kulmakarvatkin muodissa :) Joskus kuitenkin meikkaan silmät muuten, saatan esim. tummentaa kynällä waterline-alueen silmissä. Sillä on mielestäni tosi iso vaikutus silmiin, vaikka ripset eivät erotukaan niin silmät piirtyvät esille.

Vierailija
22/23 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena puuteri tuntui pienentävän ja piilottavan huokosia, mutta nyt vanhana tätinä huokosten koko on ilmeisesti suurentunut. Olen kuivaihoinen joten sitä luulisi, ettei näin ole käynyt mutta niin vain on. Ja puuteri kertyy pieninä määrinäkin huokosiin ja tuntuu tosiaan vain korostavan niitä. Puhumattakaan pienistä rypyistä.

Primer tekee ihosta paremman näköinen, esim. edullinen E.L.F. -sarjan poreless primer on sellainen jota kannattaa kokeilla.

Itse olen hyväksynyt huokosten olemassaolon. En ole muovia, enkä barbie, enkä enää teini-ikäinen siloposki. Minulla on oikeus näyttää ikäiseltäni, "vaikka olen nainen".

Tiktokista opin, että nuorisolaisten hot tip on jättää nenänpää meikkaamatta. Siinä onkin järkeä. Se yleensä näkyy, siinä on huokosia jne ja kun näkee sen olevan "luonnollinen" syntyy vaikutelma, että siinä on meikitön nainen. Vaikkei olekaan!

Vielä en ole keksinyt, kannattaisiko poskipunaa pyyhkäistä nenänpäähän kuten moni nuorempi näyttää siellä samassa tiktokissa tekevän. Se näyttää kyllä söpöltä HEILLÄ. En ole ihan varma saisinko saman vaikutelman vai näyttäisinkö vain päivän viiniannoksen kulauttaneelta rouvasihmiseltä.

Ihastelen myös muita trendejä siellä. Esim. silmien alle tehdään varjostukset, meikataan vaikkapa silmänalusryppy, tummat silmänaluset. Uusimpana on alaspäin valuvien silmien meikkaaminen. Sellaisiahan pidetään kauneusvirheenä, mutta ihana nykymaailma on sellainen ettei sekään ole enää kaikille virhe. Osa jopa meikkaa sellaiset itselleen, "surumieliset silmät".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rasvoittuva iho, puuteri on ihan pakollinen.

Primer suihke, bb-voide+peitevoide ja nopeasti irtopuuteria päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme