Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat jättäneet puuterin pois kokonaan meikatessa?

Vierailija
05.10.2022 |

Olen 38 v ja koko ikäni aina laittanut puuteria meikkivoiteen päälle, koska olin varma, että meikki muuttuu suttuiseksi jos ei puuteroi.
Nyt kerran kokeilin olla kokonaan ilman, ja yllättäen meikki näyttikin paljon paremmalta ilman puuteria.
Poskipunaa ja aurinkopuuteria laitan meikkivoiteen päälle, mutta muuten en ole nyt puuterilla meikkiä kiinnittänyt.
Meikki näyttää paremmalta, eikä ole levinnyt, kuten olen aina kuvitellut.

Muita? Minkä merkkistä meikkivoidetta käytät?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan viimeiset 20 vuotta kulkenut ilman puuteria. Minulla on kaunis puristepuuterirasia, joka ei vanhene koskaan - käytän sitä peilinä :D

Nyt kun olen lähempänä 60 vuotta kuin 50 olen alkanut suhtautua samalla tavalla meikkivoiteeseenkin. Ihoni on ikäisekseni aika rypytön, mutta toki hieman valahtanut ja ennen kaikkea todella kuiva. Mielestäni se näyttää paremmalta kun olen vain kosteuttanut sen!

Jos laitan värivoidetta / peiteainetta niin kyse on ihan tipoista, joita taputtelen vain harvoihin kohtiin. Silmien ympärille en laita mitään peiteaineita. Mikäli haluan kuulaan "koko kasvojen meikin" taputtelen kostealla beauty blender sienellä Misshan BB-voidetta (saa mm citymarketista) kevyesti kasvoille.

Vierailija
2/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teki juuri samoin, ja hänen ihonsa kyllä näytti suttuiselta. Hän ei sitä vain itse huomannut katsoessaan kotonaan peilistä, mutta auringonvalossa näkyi. Kannattaa edelleenkin käyttää puuteria, mieluiten irtopuuteria erittäin ohut kerros.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin puuterin käyttämisen vuonna 2012 kun menin lukioon. Oon käyttänyt sen jälkeen meikkivoiteina ainakin Max Factoria, Lumenea, Essenceä, Madaraa, Catricea, Lorealia ja Maybellinea. Puuteri tekee naamasta vain todella tunkkaisen, ainakin mulla, jonka iho on muutoinkin aika kuiva.

Vierailija
4/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt päivämeikkini: liukuvärjätyt ruskea-beiget aurinkolasit. Muuta ei tarvita.

Vierailija
5/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse olen käyttänyt sitä Fit Me meikkivoidetta, sen kanssa tarvitsee puuteria kyllä. Joskus jos ei ole finnejä vaan hieman punaisuutta niin saatan käyttää pelkkää puuteria. Näyttää meikatessa rumalta, mutta sitten kun se sulautuu ihoon niin sävy tasoittuu kauniisti.

Vierailija
6/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamani hikoaa sen verran, että päivän aikana puuteri kertyy ryppyihin paakuiksi. Sitä pitäisi lisätä pari kertaa päivässä, mutta on mulla parempaakin tekemistä :D

Vierailija
7/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ikinä puuteria enkä edes omista sellaista, tarvittaessa painelen ihoa puuteripaperilla. Iho on kauniimpi hehkuvana kuin tukkoon meikattuna ja mattaisena.

Vierailija
8/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt päivämeikkini: liukuvärjätyt ruskea-beiget aurinkolasit. Muuta ei tarvita.

Syksyllä ja talvella aurinkolasit ovat varmaan tosi kivat ja kätevät. Näytät niissä nistiltä.

Vierailija
9/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt puuteria varmaan 15 vuoteen. Teen meikkipohjan Everyday Mineralsin meilkipuuterilla. Ihoni on jo sen verran kuiva, ettei ala kiiltää päivän mittaan.

Vierailija
10/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni teki juuri samoin, ja hänen ihonsa kyllä näytti suttuiselta. Hän ei sitä vain itse huomannut katsoessaan kotonaan peilistä, mutta auringonvalossa näkyi. Kannattaa edelleenkin käyttää puuteria, mieluiten irtopuuteria erittäin ohut kerros.

Olen myös päivänvalossa tarkastellut, enkä itse huomannut, että olisi muuttunut suttuiseksi. Olen todella itsekriittinen, siksi yllätyin, kun huomasin että meikkihän on pysynyt iman puuteria.

Nykyään iho on aika normaali, ei rasvoitu kuten nuorena. Usein kun olen myös puuteroinut ja katsonut ulkona naamaani peilistä, on näyttänyt jotenkin niin meikatulta. Ilman puuteria taas tasaisemmalta.

Tuoko puuterointi enemmän ihohuokoset esille, vai kuvittelenko vain?

Vierailija
11/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin radikaali, että olen jättänyt puuterin lisäksi myös meikkivoiteen pois. Meikkini koostuu nykyisin vain kulmien laitosta ja ripsiväristä. 

Vierailija
12/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen cc-voide ja puuteri, ihan toimiva hyvä yhdistelmä, jos meikkiä yleensä laitan. Usein en laita ja varsinkaan kesällä en laita kasvoille muuta kuin aurinkorasvaa. N48

Vierailija
13/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin 40 vuoden iässä, koska huomasin että puuteri alkaa korostaa juonteita ja tekee ihon hilseilevän kuivan näköiseksi helposti. Nuorempana tarvitsin puuteria koska iho rasvoittui sen verran paljon että muuten kiilsi liikaa. Nykyäänkin on T-alueelta rasvoittuva iho, mutta sen ongelman ratkaisen laittamalla matta-primeriä meikin alle ja sitten päälle vielä kiinnityssuihketta.

Pari muuta juttua jotka olen sopeuttanut ikääntyvään naamaan meikissä (olen nyt 48 v). Käytän nykyään lähinnä vahamaisia/creamy -tyyppisiä tuotteita, koska nestemäiset tahtoo mennä ilmehtiessä juonteisiin ja lopulta korostaa niitä, ja puuterimaiset kuten ennen niin rakkaat mineraalimeikit on vanhenevalla iholla pahan näköisiä. Myöskin laitan meikkipohjan vain paikallisesti, sinne missä sitä tarvii. Käytännössä töpöttelen sitä punoittavalle nenälle ja poskipäille lähinnä, suurin osa kasvoista saa olla meikitön. Silmien ympäryksille en enää levitä mitään paksua peitevoidetta koko alueelle, koska siellä on paljon ilmeryppyjä jotka korostuu kun sinne laittaa jonkun paksun peitevoiteen. Mutta koska mulla on tummat ringit silmien ympärillä (sekä ihon läpi kuultavia laskimoita että luuston rakenteesta johtuva kuopalla olo joka oli jo lapsena), laitan vaan persikkaan/oranssiin taittavaa peiteväriä juuri näiden sinertävien muutosten päälle pelkästään. Muuten vaan vähän sitä meikkipohjaa silmän ulkonurkkaan ja "kyyneluriin", ei koko silmän aluselle.

Tykkään käyttää Trinny Londonin ja Seintin meikkejä, niissä on minusta parhaat tällaiset "creamy" tyyppiset tuotteet. Trinnyn Just A Touch on mun perus meikkipohja/concealer jota mulla on kahdessa värissä, vaaleampaa silmien nurkkiin ja tummempaa poskipäillle ja nenälle punoitusten peittoon. Sinertävien silmänalusten peittoon olen käyttänyt Bohon oranssia ennen, mutta se ei pysynyt kauhean hyvin. Nyt mulla on Seint-sarjan Demi-ammattilaispeitevärejä kahta sävyä ja ne toimivat todella hyvin ilman puuterikiiinnitystäkin.

Vierailija
14/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin radikaali, että olen jättänyt puuterin lisäksi myös meikkivoiteen pois. Meikkini koostuu nykyisin vain kulmien laitosta ja ripsiväristä. 

Miksi ripsiväri? Kulmani kestovärjäytän ja lautatan muotoon ammattilaisella noin kerran kuukaudessa.

Vierailija
15/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää tulee lisää ja ryppyjä, niin puuteri vaan korostaa niitä ryppyjä, joten käytän vain meikkivoidetetta ja sitäkin kevyesti

N56

Vierailija
16/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin jättäisin mielelläni mutta kun on aika paha couperosa, näytän ihan juopolta sinertävän punaisen nenäni ja poskieni kanssa ilman meikkivoidetta tai jotain punaisuuden peittotuotetta.

Vierailija
17/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ripsiväri? Kulmani kestovärjäytän ja lautatan muotoon ammattilaisella noin kerran kuukaudessa.

En ole tuo alkuperäinen, mutta mullekin ripsari on ihan ehdoton. Syystä että on vaaleat ja hentoiset ripset kuten niin monella suomalaisella, joten näyttää aika valjulta ilman. Myöskään pelkkkä ripsien värjäys ei riitä, koska ne ripset on niin hennot ettei näy oikein vaikka värjäisi mustaksi. Ripsari tuo myös pituutta ja paksuutta ripsiin. 

Vierailija
18/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos laittaa vain huulipunaa, voi kuvitella olevansa ranskatar :D Luin jostain, että ranskalainen nainen voi lähteä ulos illanviettoon vain lisäämällä huulipunaa. Tietenkin ajattelen, että se tummakutrinen ja -kulmainen ranskatar näyttää ihan samalta kuin hailakanvärinen meikäperuna.

Vierailija
19/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kulmien ja ripsien kestovärit on ihan kauheita myrkkyjä, joita ei pitäisi laittaa lähellekään silmää.

Vierailija
20/23 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös päivänvalossa tarkastellut, enkä itse huomannut, että olisi muuttunut suttuiseksi. Olen todella itsekriittinen, siksi yllätyin, kun huomasin että meikkihän on pysynyt iman puuteria.

Nykyään iho on aika normaali, ei rasvoitu kuten nuorena. Usein kun olen myös puuteroinut ja katsonut ulkona naamaani peilistä, on näyttänyt jotenkin niin meikatulta. Ilman puuteria taas tasaisemmalta.

Tuoko puuterointi enemmän ihohuokoset esille, vai kuvittelenko vain?

Minulla ainakin puuterointi nimen omaan peittää ihohuokoset, toki iho näyttää meikatummalta hetken, mutta ei sen jälkeen, kun sulautuu ihoon. Jos ei sulaudu tai näyttää tunkkaiselta niin puuteria on käytetty liikaa. 

En osaa sanoa, että onko nykyään cc-voiteet sellaisia, että pystyisi käyttämään ilman puuteria. Jos joku voisi vinkata merkin niin kokeilisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi