Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti? Ette vie roskapussia...

Vierailija
01.11.2006 |

tai hae postia jos lapsi nukkuu sisällä?

Tuossa yhdessä ketjussa joku sanoi ettei vie edes roskapussia kun lapsi nukkuu sisällä...

Mä vien kyllä ja saatan postinkin hakea, vaikka lapsi 2-v olis hereilläkin. Monesti katselee tuolin päältä ikkunasta ja vilkuttaa mulle. Onko tässä jotain kamalaa?

Kuinka te oikein teette mitään kotihommia yleensäkään, kun koko ajan pitää vahtia?

Kuinka kauan teillä yleensä menee jonkun roskapussin viemiseen?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet omakotitaloasujat kirjoittavat tässä tekevänsä toisin kuin kerrostalossa elävät. Rupesin miettimään, että tosiaan meilläkin kesällä mökillä muksut ramppaavat muutenkin vapaammin sisään ja ulos ja kotia on myös se lähipihapiiri ihan eri tavalla kuin kaupungissa. Lapset varmaan osaisivat hakea minut myös pihalta jos olisinkin siellä. Mutta kaupungissa juttu on eri, rappukäytävässäkin voi sattua jo vaikka mitä.

Vierailija
22/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on vaarallinen itselleen, täysin mielikuvituksen ja epäjohdonmukaisuuden ruumiillistuma. ei pienen lapsen kontolle voi jättää yhtään mitään, ei ainakaan alle kouluikäisenä!! musta siinä ei ole mitään ihmettelemistä, että toiset hoitaa sen vanhemmanhommansa niin kuin kuuluukin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tulis mieleenkään, että en voi hetkeksi jättää. Meillä 3v ja vauva ja haen postit, vien roskat, haen puita jne... Ja kesällä tehdään pihahommia sillä aikaa kun muksut nukkuu sisällä.

Vierailija
24/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elossa olivat, kun tulin takaisin.

Itkuhälyttimellä voi kuunella myös sisätiloissa olevia lapsia, kun itse on ulkona...

Vierailija
25/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuossa yhdessä ketjussa joku sanoi ettei vie edes roskapussia kun lapsi nukkuu sisällä...

Mä vien kyllä ja saatan postinkin hakea, vaikka lapsi 2-v olis hereilläkin. Monesti katselee tuolin päältä ikkunasta ja vilkuttaa mulle. Onko tässä jotain kamalaa?

Kuinka te oikein teette mitään kotihommia yleensäkään, kun koko ajan pitää vahtia?

Ja haen postit. Aikaa menee ehkä minuutti tai kaksi, en ole koskaan mitannu. Lapset on neljän ja vuoden ikäiset.

Muistan ite, että olen ollu nelivuotiaana kotona, kun äiti kävi siskon kanssa pikaisesti kaupassa. Viipyi ehkä vartin-kaksikymmentä minuuttia matkalla.

Riippuu varmaan hirmusti lapsen luonteestakin, kuinka pitkäksi aikaa voi jättää yksin. En minä nelivuotiastani kauppareissun ajaksi yksin jättäisi. Häntä alkaisi kuitenkin pelottaan.

Päästän minä nelivuotiaan pihallekin (omakotitalo) yksin. Tottakai vahdin ikkunoista. Mutta jossain vaiheessahan on annettava lapsille vähän vapautta. Ei voi olettaa että osaavat sitten seitsenvuotiaana yhtäkkiä kulkea kouluun tai huolehtia itsestään, ellei vähän anna liekaa aikaisemmassakin vaiheessa.

Vierailija
26/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herran jestas viittikö. Siinä menee noin minuutti.

Te ette ilmeisesti käy vessassakaan päivisin, kun siellä menee kauemman aikaa kuin roskien viennissä.

Vierailija
27/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai nököttävätkö lapset kanssanne vessassa toimituksen ajan? Vai säästättekö siihen asti, kunnes isä tulee töistä?

Vierailija
28/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut aivotärähdyksen.

Vierailija:

vai nököttävätkö lapset kanssanne vessassa toimituksen ajan? Vai säästättekö siihen asti, kunnes isä tulee töistä?

Vierailija
29/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

livennyt ja tipahti nurkkakaapin kulmaan takaraivo edellä. Ei siinä käynyt kuinkaan, itki ja kuhmu tuli - mutta kun se iso kristallivaasi kuitenkin sattui pysymään siellä nurkkakaapin päällä eikä tipahtanut lapsen naamaan.

Että vaikka en lähde ulos kotoa ja jätä lasta yksin, niin liian varovainen sitä ei tosiaan voi olla. Ehkäpä ryhdyn ottamaan lapsen vessaan mukaan.

Tai olettekohan te sittenkään ihan järkeviä ehdottaessanne sitä?

Vierailija
30/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

APUA!!!

Minulla kolmen lapsen äitinä riittää niin paljon kotihommia, etten millään kerkeisi valvoa heitä samassa huoneessa jatkuvasti. On ruoanlaittoa, pyykkienlaittoa, siivoamista, joskus pitää kahvikin saada juotua.

Miten te teette nämä asiat, jos koko ajan olette samassa huoneessa vahtimassa????

Vierailija
31/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä roskapussilla voi niin kiire olla ulos, että ei voisi vähän odottaa?

Me asutaan omakotitalossa ja roskis on tossa ihan lähellä, joten vien roskat. Tosin mulla ei ole ihan pieniä lapsiakaan enää, mutta vein silloinkin kun olivat ihan pieniä.

Vierailija
32/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta, pienin 1-vuotias, isoin 6-vuotias. Millasia lapsia teillä on jotka tappaa toisensa kolmessa minuutissa (oisko aika harkita psykologin vastaanotolla käyntiä). Täytyyhän mun joka tapauksessa tehä ruokaa, siivota, pyykätä ym ym, enkä koko ajan ehdi katsella lapsia.

Vierailija
33/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun esikoisella on vaikea osteoporoosi ja hillitön kiipeilyvimma mikä ei ole kovinkaan turvallinen yhdistelmä. Vauvan taas voi helposti siirtää huoneesta toiseen.

Sori nyt mutta suurperheessä kasvaneena mä en ymmärrä että miten se lapsen vahtiminen voi olla niin vaikeaa, varsinkin jos niitä lapsia on vain yksi tai kaksi..

Vierailija:

APUA!!!

Minulla kolmen lapsen äitinä riittää niin paljon kotihommia, etten millään kerkeisi valvoa heitä samassa huoneessa jatkuvasti. On ruoanlaittoa, pyykkienlaittoa, siivoamista, joskus pitää kahvikin saada juotua.

Miten te teette nämä asiat, jos koko ajan olette samassa huoneessa vahtimassa????

Vierailija
34/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapset saa pysyä ylhäällä kun mä laitan pyykit. Ehkä jos ois joku erityssairaus niin asia ois toisin, mutta ihan terveet pienet lapset voi kyllä hetkeks jättää. Ei meillä ole mitään vaarallista esillä, sohvasta joo voi tippua mutta sekään ei oikesti ole niin kauhean vaarallista. Ja siitä voi tippua vaikka äiti olis samassa huoneessa.

Älkää he tehkö lapsillenne sitä karhunpalvelusta että niitä vahditaan niin hirveästi, ettei vaan lyö pikkuvarvasta. Mua on vahdattu pienenä ja äiti sai kauhean slaagin jos olin 5 metrin päässä yhdestä kulmasta johon olisin voinut lyödä itseni.

Jos koti on perusturvallinen, niin kun lapsiperheen kodin kuuluu olla, niin musta lapset voi ihan hyvin olla hetken ilman äidin valvovaa silmää. Juurihan tuossa oli ketju, että joku tukehtui ruuviin vaikka oli äidin vieressä istumassa. Eli ei se vahtiminenkaan kaikkea poista.

Vierailija
35/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jopa lapsen hereillä ollessa. Kotimme on kahdessa kerroksessa ja hyvin usein laitan pyykit lapsen ollessa alakerrassa. Lapsi on 1v6kk.

Vierailija
36/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias voi olla yksin jos käyn pyykkituvassa, pidemmälle en mene

Vierailija
37/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se minnekään sieltä pinnasängystä pääse. Neljävuotias taas saattaa saada mitä tahansa päähänsä.

Vierailija
38/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
39/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan millään käsitä, että mun tarttis laahata naperot aina mukanani kun teen kotihommia eri huoneissa.

Mahtais 6 ja 4v lapsetkin ihmetellä, kun pakottasin oleen samassa huoneessa...

vuoden vanha tulee itse perässä jos on tullakseen, jos ei niin ei. Leikkii usein siskojen kanssa samassa huoneessa.

Vierailija
40/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskis olis tossa nurkalla, mutta silti en jätä lasta yksin kotiin.

Kyse ei ole siitä, että lasta pitäisi vahtia vaan siitä, että en halua jättää pientä yksin 31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi