Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti? Ette vie roskapussia...

Vierailija
01.11.2006 |

tai hae postia jos lapsi nukkuu sisällä?

Tuossa yhdessä ketjussa joku sanoi ettei vie edes roskapussia kun lapsi nukkuu sisällä...

Mä vien kyllä ja saatan postinkin hakea, vaikka lapsi 2-v olis hereilläkin. Monesti katselee tuolin päältä ikkunasta ja vilkuttaa mulle. Onko tässä jotain kamalaa?

Kuinka te oikein teette mitään kotihommia yleensäkään, kun koko ajan pitää vahtia?

Kuinka kauan teillä yleensä menee jonkun roskapussin viemiseen?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:[i

Muistakaa siis ottaa kännykät mukaan postinhakureissuillenne, jos vaikka avain tipahtaa taskusta lumihankeen tms.

[/quote]

Vierailija
2/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopusta ei ole tarttenut koskaan jättää täysin yksin. Esikoinen on 7 vuotta vanhempi, ja on ollut seurana sen aikaa kun vien roskat tai haen postin, tai jotain muuta. Kuopuskin rupeaa olemaan siinä iässä että pärjäis varmaan jo ihan yksinkin vähän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin roskis on aika lähellä eikä tarvitse lähteä kauas.

Vierailija
4/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette kumpaakaan hetkeksikään laske silmistänne?

Meidän esikoinen pitää niin kovaa mekkalaa, ettei kuopus nukahda, jos ovat samassa tilassa. Eli pistän kuopuksen pihalle nukkumaan ja esikoinen odottelee sen aikaa sisällä. Ja kun haen sisään, samoin esikoinen odottelee sisällä, myös mahdolliset hyssytykset.

Vierailija
5/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on roskis ja postilaatikko tuossa aika vieressä. Toisekseen, sulle voi kyädä kotona ihan mitä tahansa, voit tukehtua, kaatua portaissa, lyödä pääsi ja kuolla. Miten se, että sä et laske lasta silmistäsi auttaa siihen, ettei sinulle voi sattua onnettomuutta???

Mä en kanssa ymmärrä, miten mä voisin elää arkea ilman, että jätän hetkeksikään yhtäkään neljästä lapsesta yksin! Jos teillä on vaarana että lapset tappaa toisensa niin sillon perheessä on jotain pahemman kerran vialla! Niin kun joku sano, kai sitä omat lapsensa tuntee, onko sellasia hulivilejä, jotka pistävät paikat nurin kun äiti on poissa vai ei.

Vierailija
6/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan roskiksen jos se haisee parvekkeelle ja vien kun taas yhdessä ulkoillaan. Huonoja tapoja tuollaiset yksin sisään jättämiset. Ei niitä voi oikein puolustella.

Vierailija
7/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä tarkotan nyt, että voin tehdä ruokaa jne. Miten te muuten teette esim ruokaa, ei meillä ainakaan lapsia kiinnosta olla siinä pöydällä niin kun kanat orrella kun äiti tekee ruokia. Ja kun pyykkään tai siivoan niin lapset leikkii omiaan. Ei ne edes huomaa kun mä vien roskat, ovi on auki (eikä mene lukkoon ilman avainta). Tai miten te käytte suihkussa? Ei kai neljää pientä lasta saa pysymään siinä kylpyhuoneessa tuijottamassa suihkussa olevaa äitiä?? Toki lapset välillä kiipeilee ja toteuttaa itseään mutta sitä ne tekee minun läsnäollessani. Saan usein todistaa pieniä " onnettomuuksia" , lapset kaatuu tai lyö vahingossa ittensä johonkin. Eivät nämä poistu sillä että äiti vahtii 24/7.

Mä oon samaa mieltä kun joku muu, että elämä menee ihan helvetiksi, jos koko ajan vaan pelkää jotakin tapahtuvan. Tottakai pitää olla varovainen ja poistaa hengenvaaralliset jutut, pitää kädestä kun mennään tien yli jne. Mutta musta on hätävarjelun liiottelua, ettei voi hakea postia ilman lapsia...

Vierailija
8/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja roskis ja postilaatikko on vajaa 10 metrin päässä. Joo, on se tosi surkea äiti joka kehtaa jättää lapsensa " yksin" ja poistua tästä viittä metriä kauemmaksi...

Vierailija
9/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asutaan kerrostalossa, roskikselle ehkä 20m...

Vierailija
10/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappavat toisensa sillä aikaa, kun olen 3 minuuttia poissa.

Vierailija
11/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vien ja haen postin ,koska asumme omakotitalossa, niin siihen ei mene edes minuttia, mutta kerrostalossa en tekisi noin.

Vierailija
12/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa kun asutaan niin lapset ei nää kun vien sen roskapussin. Kyllä tulisi hätä pienille. Postia ei tarvitse hakea kun tipahtaa eteisen matolle.

Vierailija
13/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan oikeasti, en vie roskapussia jos lapsi nukkuu sisällä. Roskikselle on matkaa ... mitähän se ois, pihan poikki, 20-30 metriä ulko-ovelta. Viemme roskiksen lapsen kanssa yhdessä, kun lähdemme ulkoilemaan.

Posti meille tulee kotiin kerrostaloon ihan sisälle. Kotihommat saan ihan hyvin hoidettua, kiitos kysymästä.

Meille se vain on itsestään selvää, että pientä lasta ei jätetä yksin, mihinkään, milloinkaan, miksikään aikaa, ei hereillä eikä valveilla. Ei se ole oikestaan vahtimista eikä se ole edes vaivalloista, se vain on yhdessä elämistä.

Vierailija
14/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin reissulla kun saattaa äkkiä mennä 5 minuuttia. Asumme kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja roskikset ovat kaukana. Lapsi saattaisi minun poissaollessani mennä rappuun ja tippua rappuset tai jumittaa itsensä hissiin, tmv. Myös kotona voi sattua ja tapahtua kaikennäköistä 5 minuutissa.

Vierailija
15/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin asutaan ok talossa ja matkaa molemmille on ulkoovelta n. 6m

Vierailija
16/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan omakotitalossa ja laatikolle on matkaa aika paljon.

Mutta siis mulla on 3 lasta ja mies paljon reissussa eli on tehtävä paljonkin asioita kun lapset nukkuu (tai on hereillä). Esim. iltaisin tai aamuisin teen lumityöt kun lapset nukkuu jotta päästään ajoissa liikenteeseen. Juu, on mulla itkuhälytin mukana ettei tarvi panikoitua. Ja viisastelijoille, päivisin toki tehdään yhdessä mutta en herätä kuudelta aamulla mun kanssa ulos lumitöihin.

Ja kesällä ripustin pyykkejä ulos niin että lapset nukkui tai oli keskenään sisällä (tai ulkona keskenään sen aikaa kun hain pyykit sisältä koneesta).

Vierailija
17/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en kyllä jää odottelemaan, että saan täyden roskapussin pois vietyä, mikäli lapsi on nukkumassa, eihän siinä mene kuin hetki kun vie.

meillä on roskikselle suurinpiirtein sama matka, postilaatikolle aika paljon pidempi matka.

kerrostalossa asuville, tosiaan, en huomannut että ne roskat voi laittaa esim. parvekkeelle, mutta meillä täytyy viedä pönttöön asti kun tässä pihapiirissä on paljon lintuja ja oravia, jotka saattaa hajottaa pussin pitkin pihoja.

Vierailija
18/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vien roskia tai haen postia, jos leikkivät pihalla.

Vierailija
19/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti tulee postiluukusta sisään ja roskapussin vien kun menemme ulos.

Vierailija
20/51 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa ja roskis on 10 m päässä ulko-ovesta...

Ei voi väitellä asiasta, kun ei ole ollenkaan sama!!!!!!!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä