No niin: HOITAJAT SAIVAT SEN! :D Palkka nousee noin 20%. 3200 euron palkka singahtaa lähemmäs 4000 euroa! :D Mites nyt suu pannaan, iskikö j...
Reilu 3800 euroa rojahtaa rahaa kuussa.
Kyllä tuolla elelee.
Työnantajapuoli opetti - TAAS JÄLLEEN KERRAN - että lakkoilu ja irtisanomisella uhkailu on ainoa toimiva keino neuvotella palkka-asiasta työnantajapuolen kanssa.
Eli jatkossakin lakkoa ja irtisanoutumista kehiin. Koska on pakko.
Kommentit (1000)
Vierailija kirjoitti:
Ei iskenyt kateus mutta v*tuttaa se että tietää että tämän johdosta joko verot nousee taas tai palvelut huononee
Ja koska hoitajien palkankorotukset sidottiin vientialojen palkankorotuksiin, tietää se sitä, että duunarit eivät tule saamaan likikään edes inflaation vertaista palkankorotusta. Eli ne joilla oli jo ennestään hyvät palkat (hoitajat), estävät pienipalkkaisten duunareiden selviämisen inflaatiosta ja energian hinnanousuista. Lisäksi verotusta on pakko kiristää.
Pilasitte tuhansien duunariperheiden elämän! Täysin viattomat lapset joutuvat kärsimään ahneudestanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuudessa on jo vuositolkulla puitu hoidon ja huolenpidon huonoa laatua ym. alan ongelmia. En usko, että galluppien ihmiset ym.joilta on kysytty, kannattavatko he hoitajien lakkoa ja palkankorotusta, ovat tarkoittaneet mitä tahansa hoitajia, kun he ovat vastanneet tukevansa hoitoalan lakkoa ja korotuksia. Ei, vaan he ajattelevat varmastikin nimenomaan niitä, jotka jossain teholla, leikkaussalissa yms. ahertavat motivoituneina. Olisikin hyvä, jos se palkka ja laatu jotenkin kytkettäisiin yhteen.
Ihme käsitys valloillaan, että vain teho-ja akuuttipuolen hoitajat olisivat ansainneet palkankorotukset. Huomaa, ettei kommentoijilla ole tuon taivaallista käsitystä siitä, mitä ja millaista on hoitotyö koko laajudessaan. Täysin käsittämöttämiä ulostuloja tällaiset!
Ja huomaa, että nämä tavan pulliaisetkin pa*kat välittää esim tämän maam vanhuksista. Olkoot ilman hoitoa kotonaan virumassa tai palvelutaloissa, kun ei ole hoitajia. Ja nämä hoitajathan, jotka pääkolmantena jalkana töissä juoksee eivät luonnollistikaan ole ansainneet mitään korotuksia palkkaan, koska kuka tahansa siihen hommaan pystyy.
Luojan kiitos, nämä perusjampat ja mammat eivät päätä hoitajien palkoista unissaankaan.
Ei yksityisiin hoitokoteihin tule hoitajille palkankorotusta, heillä on eri tes, joka on huhtikuuhun asti voimassa.
Eikä myöskään yksityisen puolen sairaaloihin.
Jeah, eikun ostelemaan loisv***uneita. Työolothan se isompi palkka korjaa kanssa kuin taikaiskusta.
Vierailija kirjoitti:
Jeah, eikun ostelemaan loisv***uneita. Työolothan se isompi palkka korjaa kanssa kuin taikaiskusta.
Itse tykkään olla toimistotöissä, saa pitää omia vaatteita.
Hoitajilla on töissä työvaatteet.
Nyt sitten kuuluu entistä kovempi ja iloisempi kaakatus taukohuoneesta....🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistotöissä saa myös lakata kynnet ja pitää hiuksia auki ja sormuksia, hoitajat ei saa pitää mitään noista töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistotöissä saa myös lakata kynnet ja pitää hiuksia auki ja sormuksia, hoitajat ei saa pitää mitään noista töissä.
Meillä on toimistotöissä myös liukuvat työajat ja illat, viikonloput ja juhlapyhät on vapaata.
Miks musta tuntuu, että aloittaja ei ole hoitaja? Ei kukaan hoitaja tällaisia aloituksia tee. Joku haluaa vaan jälleen kerran yrittää huonontaa hoitajien mainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hoitajien omia vaatteita ei oikein kukaan näe, ei niitä kotona kukaan katsele.
Itse tykkään vaatteista. Meinaan ostaa taas neuleita töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole työvaatteita. Riippuu ihan työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno asia!
Toki tämä tarkoittaa sitä, että muillakin aloilla tulee normaalia suurempia palkankorotuksia, jotka ovat tarpeen jo voimakkaan inflaation vuoksi!
Suomalaisten ostovoima parantuu, silloin ihmisillä on enemmän rahaa kuluttaa ja ostaa myös palveluita (kampaamot ym.)
Valitettavasti tämä hoitajien korotus tarkoittaa sitä, että me muut ei tulla saamaan sellaisia korotuksia joilla olisi edes mahdollisuus selvitä inflaatiosta. Koska tämä sidottiin valtakunnansovittelijan tietoisella ja tarkoitushakuisella päätöksellä vientialoihin, ei köyhimmille duunareille voida nostaa palkkoja juurikaan, koska ne korotukset kertautuisivat vielä hoitajillekin. Rahaa ei vain ole.
Nyt vaan huijaamaan hoitajia naimisiin kanssaan, jos meinataan selvitä. Heitä kyllä riittää Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hoitajien omia vaatteita ei oikein kukaan näe, ei niitä kotona kukaan katsele.
Hoitajatko ovat vain töissä ja kotona? Mulla on joka päivä kivat vaatteet päällä ja ajattelin ostaa kivoja neuleita taas itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules Hönö, ketään ei kiinnosta ;DDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole työvaatteita. Riippuu ihan työpaikasta.
Kyllä sairaaloissa on eikä hoitokodeissa voi pitää mitä tahansa vaatteita, kun siellä on bakteereita.
Toimistotöihin voi laittaa mitä tahansa esim. jakkupuvun tai farkut ja neuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajatko ovat vain töissä ja kotona? Mulla on joka päivä kivat vaatteet päällä ja ajattelin ostaa kivoja neuleita taas itsekin.
Mutta ei niitä näe kuin muutamat.
Ne ihmiset jotka tykkäävät vaatteista ovat toimistotöissä.
Eikä tarvitse aamulla mennä pukuhuoneen kautta töihin eikä kotiin lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuva työaika on aamulla klo 7.00 - 10.00.
Ei ole kiirettä töihin eikä tarvitse vaihtaa töissä mitään työvaatteita.
Millä värillä lakkaisin kynnet huomenna töihin?
Ajattelin laittaa uuden neuleen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukuva työaika on aamulla klo 7.00 - 10.00.
Ei ole kiirettä töihin eikä tarvitse vaihtaa töissä mitään työvaatteita.
On paljon duuneja, joissa työvaatteet. Siis paljon muitakin kuin hoitajat. Toiset nimenomaan tykkää siitä kun on työvaatteet ja toiset ei. Terveydenhoitajilla taitaa olla aika usein omat vaatteet.
On hyvä asia, että olet tyytyväinen toimistotyöhösi. Hienoa noin yleensä, että ihminen on tyytyväinen työhönsä, mutta miten se liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Millä värillä lakkaisin kynnet huomenna töihin?
Ajattelin laittaa uuden neuleen töihin.
Suosittelen geelilakkausta. Kynsilakat on tylsiä eikä pysy hyvinä kauaa.
T. Hoitaja
Lisäksi nousee eläkemaksu, se on 7,15% palkasta, 8,65% jos on 53-vuotta tai yli.