Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku kolmen kuukauden tarkastelujakson jälkeen

Vierailija
05.10.2022 |

Onko jollain jo ohi tämä uuden työnhakumallin mukainen tarkastelujakso?
(Eli työnhakusuunnitelmaa päivitetty 4 x kuussa haun jälkeen..) Onko hakupaikkoja vähennetty tai mistä on sovittu?

Onko yhteyttä otetty heti kun tehtävät on tehty?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niille jakkutantoille jää käteen kun ikääntyneet pakkohakevat toivottomia työpaikkoja? Mikä on sen tyydytyksen taso kun, kyllä pitää hakea neljää paikkaa/kk. Ja sitten saa tarkistaa, onko haettu. Siinä varmasti kokee olevansa uransa huipulla.

Miksi et kysy tätä Tuula Haataiselta ja erityisavustajiltaan, jotka mallin kehittivät? Ministeriö tekee vielä ennen vuoden loppua ohjeen siitä, että työpaikkoja on haettava 4 kpl/kk, jos työttömän koulutus ja työkokemus kunnossa (ja eikös kaikilla työttömillä ole, muutenhan menisivät koulutukseen) eikä poikkeuksia ole, koska uusia työpaikkoja aukeaa jatkuvasti. Samalla valmistellaan seuraavaa hallituskautta varten erilaisia malleja siitä, miten työttömyysetuutta saisi aikaisempaa lyhyemmän ajan ja miten osa nykyisistä asiakkaista siirrettäisiin kokonaan pois työnhausta harkinnanvaraisen toimeentulotuen piiriin.

Mulla ei oo koulutusta, eikä sitä puollettu, vaikka pääsin opiskelemaan. 

Ei ole siis ammattia, työkokemus ihan entry level -hommia, mutta silti on neljä paikkaa velvoitteena. Vielä ei ole ollut ongelmia, kun lähes työ kuin työ kävisi mulle.

Vierailija
22/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin heti kun olin saanut tehtävät kuitattua vaikka olen vaikeasti työllistyvä.

Mitä sitten tapahtui? tehtiinkö uusi jakso vai jotain työkokeilua vai mitä ?

Mulle ei oo soitettu, vaikka oon kolmisen viikkoa sitten tehnyt viimeiset työnhakuilmoitukset.

Tehtiin uusi suunnitelma.

Muuttuiko siinä suunnitelmassa jokin? Vai teitte samansisältöisen uudella päivämäärällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin heti kun olin saanut tehtävät kuitattua vaikka olen vaikeasti työllistyvä.

Mitä sitten tapahtui? tehtiinkö uusi jakso vai jotain työkokeilua vai mitä ?

Mulle ei oo soitettu, vaikka oon kolmisen viikkoa sitten tehnyt viimeiset työnhakuilmoitukset.

Tehtiin uusi suunnitelma.

Muuttuiko siinä suunnitelmassa jokin? Vai teitte samansisältöisen uudella päivämäärällä?

Ei muuttunut mikään. Haen edelleen 1 paikkaa kuussa.

Vierailija
24/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetetty jo kuukauden. Ensin otettiin yhteyttä, niin että pölisi. Kahden viikon välein soitteli ja työhakuja määrättiin tehtäväksi maksimi, eli 4 / kuukaudessa.

Olen 60- vuotias 40 vuotisen työuran tehnyt, nyt pitkäaikaistyötön. Ammattitaito ok, työnhakeminen myös. Missään ei mitään vikaa. Ei velkaa, ei päihdeongelmia.

Ikä on vikana. Mielelläni jäisin eläkkeelle.

No, anyway. Nyt on ollu kuukauden aivan hiljaista.

En saa myöskään auki TE:n työnhaku -sivuja. Eivät siis ole laittaneet uusia velvoitteita.

Olen parina päivänä ottanut oikein kuvan sivusta, jossa sanotaan, että työnhakuni on voimassa ja ei uusia tehtäviä.

Oikein hirvittää, että mitä ne alkaa kohta riuhtomaan?

Vierailija
25/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetetty jo kuukauden. Ensin otettiin yhteyttä, niin että pölisi. Kahden viikon välein soitteli ja työhakuja määrättiin tehtäväksi maksimi, eli 4 / kuukaudessa.

Olen 60- vuotias 40 vuotisen työuran tehnyt, nyt pitkäaikaistyötön. Ammattitaito ok, työnhakeminen myös. Missään ei mitään vikaa. Ei velkaa, ei päihdeongelmia.

Ikä on vikana. Mielelläni jäisin eläkkeelle.

No, anyway. Nyt on ollu kuukauden aivan hiljaista.

En saa myöskään auki TE:n työnhaku -sivuja. Eivät siis ole laittaneet uusia velvoitteita.

Olen parina päivänä ottanut oikein kuvan sivusta, jossa sanotaan, että työnhakuni on voimassa ja ei uusia tehtäviä.

Oikein hirvittää, että mitä ne alkaa kohta riuhtomaan?

Sen tietää te-jakkutantatkin ettei tämän ikäiset työllisty, kuin ilmaistöihin. Sen myöntäminen ei onnistu, kyykytyshalu vie voiton.

Vierailija
26/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kohta tyrkkää kaikki ylijäämät sinne Työkanava Oy:lle?

Vierailija
27/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on varattu henk. koht. haastatteluaika perjantaille. Jänskättää.

T. pitkäaikaistyötön M56

Vierailija
28/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikatyössä, jossa velvoite on hakea 1 lisätyöpaikkaa 3 kuukauden kuluessa tai vaihtoehtoisesti anoa nykyiseltä työnatajalta lisätunteja. Kun en saanut hakemaani lisätyötä, niin se velvoite oli sitten sillä kuitattu.

Vierailija
29/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi on kyllä ihan hanurista. Valintamahdollisuudetkin on kaventuneet ihan tolkuttomasti, kun on niin hemmetisti nyt hakijoita yhteen paikkaan ja paikat menee tosi nopeasti. Kyllä tosissaan loppuu varsinkin hyvät työpaikat kesken tällä nykysysteemillä!!!! Jäljellä on paikkoja, joihin ei todellakaan halua edes.

En kyllä meinaa mitä tahansa hommia jatkossakaan tehdä, vaan valita paikat. Haluan työn olevan myös kiinnostavaa. On vaan koitettava sitten pihistää menoissa karenssin varalle, jos sellainen uhkaa tulla, ja riivittävä kädet ristissä rahaa jostain ennen kuin köyhyys ihan kolkuttaa oven takana.

Vierailija
30/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikatyössä, jossa velvoite on hakea 1 lisätyöpaikkaa 3 kuukauden kuluessa tai vaihtoehtoisesti anoa nykyiseltä työnatajalta lisätunteja. Kun en saanut hakemaani lisätyötä, niin se velvoite oli sitten sillä kuitattu.

Vaihtoehtoisesti voi hakea kokotyöpaikkaa ja luopua sitten tuosta osa-aikaisesta, jos sen kokoaikaisen saa.

Vierailija
31/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ne kans on yrittäny pistää kuin käärmettä pyssyyn. Ikää on melkein 60. Kaiken maailman uskisten kirpputoreille hätistelivät seisomaan mitättömllä tunneilla ja palkalla. Siis palkkatuella.

Sanoin, että antakaa paikat nuorille. 

Nyt on radiohiljaisuutta kestänyt yli kuukauden. 

Pitäisikö ottaa yhteyttä, vai antaa olla.

Nukkuvaa karhua ei ehkä kannata herättää?

Vierailija
32/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin velvoite hakee 4 paikkaa kuukaudessa. Tein niin kolmen kuukauden ajan. Sit tuli hiljasta. Ei oo ottaneet yhteyksiä.

Ei kai sit tarttee enää hakee, vai mitä tää meinaa.

Ennen ne laitto tekstiviestin, et millon ne soittaa. Nyt ei oo kuulunu mitään.

Vierailija
33/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistämistätiä kiinnostaa pitkäaikaistyöttömät. Niistä saa mukavasti päänahkarahaa, kun pistää palkkatuella pilipalihommiin. Jos ne jahtaa nyt vaan niitä?

Vierailija
34/34 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten pajalle, jos ei työllisty

Pajalle pajauttelemaan ja kahvia juomaan. Sitten ei ole virallisesti työtön vaikka saa työttömyyskorvausta. Aikuisten päiväkerhot on järjetöntä rahan tuhlausta jolla peitellään todellista työttömyyslukua. Se on jossain neljän - viidensadantuhannen välillä. Kallista peittelyä kun maksaa vähintään puolimiljardia per vuosi.

Niin, keino pitää työelämänsyrjässä vaikeasti työllistyviä. Työnantajat eivät palkkaa muuta kuin tukitoimilla näitä.

Eihän silloin ole työelämänsyrjässä, jos juo pajalla kahvia. Ja jos työnantajat eivät kuitenkaan halua palkata, miksi näiden edes pitäisi olla "työelämänsyrjässä"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi