Työnhaku kolmen kuukauden tarkastelujakson jälkeen
Onko jollain jo ohi tämä uuden työnhakumallin mukainen tarkastelujakso?
(Eli työnhakusuunnitelmaa päivitetty 4 x kuussa haun jälkeen..) Onko hakupaikkoja vähennetty tai mistä on sovittu?
Onko yhteyttä otetty heti kun tehtävät on tehty?
Kommentit (34)
Onko sulle ollut neljä paikkaa kuussa ja vähennettiinkö niitä uuteen suunnitelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle ollut neljä paikkaa kuussa ja vähennettiinkö niitä uuteen suunnitelmaan?
Mulla on ollut kokoajan 1 hakuvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitettiin heti kun olin saanut tehtävät kuitattua vaikka olen vaikeasti työllistyvä.
Mitä sitten tapahtui? tehtiinkö uusi jakso vai jotain työkokeilua vai mitä ?
Mulle ei oo soitettu, vaikka oon kolmisen viikkoa sitten tehnyt viimeiset työnhakuilmoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitettiin heti kun olin saanut tehtävät kuitattua vaikka olen vaikeasti työllistyvä.
Hyvä, että pitävät aktiivisesti yhteyttä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten tapahtui? tehtiinkö uusi jakso vai jotain työkokeilua vai mitä ?
Mulle ei oo soitettu, vaikka oon kolmisen viikkoa sitten tehnyt viimeiset työnhakuilmoitukset.
Tehtiin uusi suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
3 kk jälkeen tulee tehojakso
Ai että, heh. 😂
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö hakea 40 paikkaa?!
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule.
Mitä niille jakkutantoille jää käteen kun ikääntyneet pakkohakevat toivottomia työpaikkoja? Mikä on sen tyydytyksen taso kun, kyllä pitää hakea neljää paikkaa/kk. Ja sitten saa tarkistaa, onko haettu. Siinä varmasti kokee olevansa uransa huipulla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille jakkutantoille jää käteen kun ikääntyneet pakkohakevat toivottomia työpaikkoja? Mikä on sen tyydytyksen taso kun, kyllä pitää hakea neljää paikkaa/kk. Ja sitten saa tarkistaa, onko haettu. Siinä varmasti kokee olevansa uransa huipulla.
Jakkutanttoja ei teidän työllistyminen kiinnosta, tekevät sitä palkkansa eteen, kun laki nyt niin vaatii. Ymmärrystä heille. :)
Vierailija kirjoitti:
sitten pajalle, jos ei työllisty
Pajalle pajauttelemaan ja kahvia juomaan. Sitten ei ole virallisesti työtön vaikka saa työttömyyskorvausta. Aikuisten päiväkerhot on järjetöntä rahan tuhlausta jolla peitellään todellista työttömyyslukua. Se on jossain neljän - viidensadantuhannen välillä. Kallista peittelyä kun maksaa vähintään puolimiljardia per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy tätä Tuula Haataiselta ja erityisavustajiltaan, jotka mallin kehittivät? Ministeriö tekee vielä ennen vuoden loppua ohjeen siitä, että työpaikkoja on haettava 4 kpl/kk, jos työttömän koulutus ja työkokemus kunnossa (ja eikös kaikilla työttömillä ole, muutenhan menisivät koulutukseen) eikä poikkeuksia ole, koska uusia työpaikkoja aukeaa jatkuvasti. Samalla valmistellaan seuraavaa hallituskautta varten erilaisia malleja siitä, miten työttömyysetuutta saisi aikaisempaa lyhyemmän ajan ja miten osa nykyisistä asiakkaista siirrettäisiin kokonaan pois työnhausta harkinnanvaraisen toimeentulotuen piiriin.
Mulla noin 3 viikkoa sitten täyttyi jakso, oli 1 hakupaikka, koska olen osa-aikaisessa työssä.
Ei ole vielä kukaan ottanut uudestaan yhteyttä... koskahan olisi odotettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten pajalle, jos ei työllisty
Pajalle pajauttelemaan ja kahvia juomaan. Sitten ei ole virallisesti työtön vaikka saa työttömyyskorvausta. Aikuisten päiväkerhot on järjetöntä rahan tuhlausta jolla peitellään todellista työttömyyslukua. Se on jossain neljän - viidensadantuhannen välillä. Kallista peittelyä kun maksaa vähintään puolimiljardia per vuosi.
Niin, keino pitää työelämänsyrjässä vaikeasti työllistyviä. Työnantajat eivät palkkaa muuta kuin tukitoimilla näitä.
mulle ei oo vielä ees soitettu tänä vuonna ja tehty uutta suunnitelmaa, toukokuus alko tää uus malli ni ei oo viel mitää pakko haku raportointeja joutunu tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy tätä Tuula Haataiselta ja erityisavustajiltaan, jotka mallin kehittivät? Ministeriö tekee vielä ennen vuoden loppua ohjeen siitä, että työpaikkoja on haettava 4 kpl/kk, jos työttömän koulutus ja työkokemus kunnossa (ja eikös kaikilla työttömillä ole, muutenhan menisivät koulutukseen) eikä poikkeuksia ole, koska uusia työpaikkoja aukeaa jatkuvasti. Samalla valmistellaan seuraavaa hallituskautta varten erilaisia malleja siitä, miten työttömyysetuutta saisi aikaisempaa lyhyemmän ajan ja miten osa nykyisistä asiakkaista siirrettäisiin kokonaan pois työnhausta harkinnanvaraisen toimeentulotuen piiriin.
Uusia puhelinmyyntipaikkoja aukeaa runsaasti ja nolla-sopimus sun muita ilmaistyöpaikkoja. Toimeentuloluukulle ajetaan ja asunnottomuuteen kun asumistuet leikataan. Onneksi rajan yli lappaa uusia rahoitettavia runsaat määrät.
Mun ystävällä on sama, ei edelleenkään ole otettu yhteyttä. Tosin eipä häntä tuntu haittaavan :D