(.)TAMMIMASUJEN PE-MA(.)
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS
11.1.Anni09-------------31v----------eka----------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Anni09--------------31v-------eka-------------?
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
28.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kommentit (37)
Nimistä sen verran, että tuntuu kuin sen sukupuolen nimen päättäminen olis helpompaa, mitä on viimeksi tullut ;) Me ei viimeksi meinattu muka keksiä tytönnimeä, pojannimiä olisi ollut vaikka kuinka, nyt taas toisin päin. Meillä on pitänyt sairaalan esitietoihin merkitä hätäkastenimi mol. sukupuolelle. Mutta ei ole vielä onneksi tarvinnut päättää, jonkun verran on keskusteltu asiasta.
Noista naapurin koirista, me asutaan okt-alueella ja tänne muutti keväällä uusi naapuri, joka pitää koiraansa lähinnä ulkona häkissä, ainakin aina kun eivät ole kotona. taitaa olla aika pentukin vielä. Koiralla on todella surkean kirkas ääni, haukkuu keskeytyksettä aina kun jää yksin... ja voi haukkua välillä koko illan yli puolen yön ettei lapsetkaan meinaa saada unta. Häiritsee tosi paljon, en olisi uskonut kun naapureilla muillakin on koiria, mutta niiden haukku ei ole ensinnäkään näin kimeää eikä rasittavan kuuloista, saati sitten jatkuvaa! Ajattelin että käyn laittamassa lapun postilaatikkoon että hiljentävät koiransa, tiedän kyllä ettei se mikään yksinkertainen juttu ole, mutta pitäisi sentään yrittää! Okt-asujia kun ollaan niin ei ole mitään isännöitsijää tms. joka voisi toimia välikätenä. Yksi naapuri oli valittanut ja reaktio oli se, että koiranhäkki oli siirretty toiselle puolen pihaa.... ei mitään vaikutusta, haukku jatkuu ja ääni kantaa ja heillä on naapureita joka puolella!
Mitähän vielä. Meilläkin on menossa syysflunssa + mahatauti, onneksi ripuli eikä oksennus-sellainen. Mulla tosin on ollut ummetusta, joten pikku ripuli voisi vähän tyhjätä paikkoja :P Tänään ajateltiin käydä retkellä kun 4vee on sitä toivonut monta päivää ja nyt kerrankin ei sada! Mennään siis pyörilllä ja kävellään vähän maastossa, eväitä syödään tietenkin myös.
Seuraava neuvola on viikon päästä ja ultra kahden viikon. Neuvola meinasi evätä äitipolikäynnit, kun vakitädin mielestä lähetettä ei olisi tarvinnut tehdä (sijainen laittoi ja tk-lääkäri oli sitä mieltä, nla-lääkäri ei...) mutta en suostunut, kun kerran polilta ottivat seurantaan. Tosi rasittavaa kun ovat asioista eri mieltä! Mulla on vähän mennyt luottamus tän paikkakunnan toimintaan, tähän mennessä olen pitänyt terveyspalveluja loistavina mutta näköjään ristiriitaistakin juttua löytyy.
Mutta nyt pitää kammeta itsensä liikkeelle ja mennä katsomaan, mitä mies ja lapset ovat tämän netissä roikkumiseni aikana ehtineet pihalla saada aikaiseksi...
eikkuli rv 18+2
Täällä selkä aivan kipeänä, oltiin eilen mökillä lapiohommissa, auts.. tietää tehneensä jotain. Ja toinen lonkka tosi kipeä, liekö ne sit jo niitä löystymisestä johtuvaa.. (liitoskipuja?!) Aina kun siivookin, niin kyl tuntuu lonkissa :(
Oon ollut tosi itkuherkällä päällä viikonlopun, en tie mikäs nyt.. muuten on ollut aina ihan ok olo, mut nyt yritin miehen kaa niitä nimiä miettiä, joka on mulle tärkeetä, niin se vaan heitti herjaa eikä sitä kiinnostanut.. mutta se on mies ja suhtauminen erilaista tähän raskauteen ja muutenkin osaa asiaa aatella vasta kun lapsi maailmassa.. Että ehkä se tästä, pitäis ymmärtää sitäkin..!?!
Ei kait nyt muuta kuin yritän mennä vaikka vähän rentouttaan tätä selkää, kun tää koneella istuminen ei varmaan auta asiaa ;) Heissan.
Emmuli rv 17+4
Nuhassa ollaan täälläkin. Juuri kotiuduin kolmosen kanssa lääkäristä. Sormet jotka jätti perjantaina oven väliin aivan hurjan näköiset. Nyt lääkäri puhkasi kynsiin reijät, jotta saadaan verta kynnen alta pois. Huomenna sitten röntgeniin, epäilivät että ainakin toinen sormista olisi vielä kaiken kukkuraksi murtunut:(.
Muuten elämä varsin tasaista, alkaa olla jo haikeat fiilikset kun huomenna alkaa viimeinen viikko kotona. No sen tiedän ainakin vanhastaan, että aika kiitää kuin siivilla kun käy töissä, joten tuleepahan se tammikuukin sitten nopeasti.
Minä teen hankinnat vasta 4d ultran jälkeen. Tällä hetkellä on tarpeeksi hommaa pitää nämä neljä jo olemassa olevaa muksua vaatteissa, joten keskityn tähän uuteen tulokkaaseen sitten myöhemmin.
Nyt syömään (yksi hyvä puoli tässä nuhassa on, ruoka ei maistu ja tällä ruokahalulla se ei ole yhtään pahaksi:).
Leppoisaa sunnuntaita,
t: KainoElvi ja kamu rv 17+2
Hehehe..enpä sitten huomannu et se teksti suhahti sivulle 2. Noloa..Ärsyttävää kun ei saa poistettua tuota edellistä kiukutteluviestiä..*nolona hiipii takavasemmalle* :D
Minäkään en ole koskaan saanut hätäkastepaperia..tai siis mitään papereita joissa sellainen kohta ois. Voiskohan liittyä siihen ettemme kuulu kirkkoon? Tai sitten on paikkakunta/ sairaalakohtaista.
Meillä ollaan pojan-odotustunnelmissa..kiitos sille viikon 12-ultraajalle joka "väitti" vauvelimme olevan poika.Mielestäni tosi aikaista oli sanoa. No ens viikolla on se rakenneultra ja aijon kysyä millekäs näyttää. Itselläni on vaan välistä tyttöolo kun on jo kolme tytärtä niin en osaa asennoitua että vois olla poikakin :) Vaikka täytyy myöntää että poika ois ihan mieluinen.
Nimiä ei ole kauheasti mietitty,.Niitä ei vaan ole! Siis sellasia nimiä jotka kolahtais. Maailmahan on pullollaan kauniita nimiä,mutta jostain syystä mikään ei vaan tunnu omalta. Tyttöjen nimissä on kyllä tosiaan enemmän vaihtiksia..Meillä lapsen nimi ei tule olemaan suomalainen ja täytyy myös kiinnittää huomiota siihen että ei tule liian vaikea nimi tänne Suomeen.
Nuhaa siis teilläkin liikkeellä,,meillä on nuha kaikilla lapsilla.Ihan 10kk kuopusta lähtien. Ikävää kun toinen ei osaa vielä niistää :(
Viimeksi kävin täällä parkumassa ahdistustani.Nyt on ollut pari päivää ylämäkeä. Tiedä sitten mistä johtuu. Ehkäpä nää hormoonit saa välillä liian neuroottiseks..Viime perjantaina kyllä istuin yöllä sairaalassa ja ekg:ssä..oli koko perjantai niin ihme ISKUJA sydämessä. Jysähteli välistä niin että tuntui kunnolla. Mutta edelleenkään ei filmissä mitään poikkeavaa. OIen saanu lähetteen 24h seurantaan (holter) ja siitä sitten varmaan selviää taas vähän enemmän. Kilpirauhasarvot olivat normaalit..Tavallaan vähän toivoin jos niissä ois jotain ollu ni olis löytyny joku (muu kuin sydänperäinen) syy..Mutta tavallaan taas hyvä ettei mitään ollut.
Tulipa taas jauhettua omaa elämää..Taidan olla aika itsekeskeinen ihminen.
Illan jatkoja kaikille. Voikaahan paksusti! :x
Kirjoitin piiiiiiiiiiiiiiitkän jutun oikein ajan kanssa ja klikkasin lähetä..Ja kappasvaan mun kirjoitus hävis jonnekkin!!! EIIIIIIIIIIIIH!
Mikä tätä sivua riivaa! En ala nyt ihan heti uusikskaan naputtaa. Mutta pitipä valittaa.
Meillä ollaan kans nuhassa. Lapset vuorotellen, ja minä oon tänään niistäny koko päivän. Miehellä joku ihmeen afrikasta perimä immuniteetti, ettei sairastu millään-koskaan.
Hain läjän nimikirjoja kirjastosta ja nyt olen pläränny niitä hiki otsassa. Kaksi vahtoehtoa pojalle ja tytölle vähän enemmän, mutta mies ei kelpuuta niistä kun yhdet. Aika tiukaksi käy tämä taisto. Mies sanoi että onhan meillä vielä hurjasti aikaa. Joo se on totta, mutta se hurjan pitkä aika menee myös hurjan nopeasti ja pian ollaan vauva sylissä ja puhutellaan häntä vauvaksi kun ei nimeä päätetty sillon ku oli aikaa...
Hei, mikäs kokoiset asunnot teillä on? Ja montako perheen jäsentä vauva mukaan lukien? Meillä on tammikuussa 5 henkeä ja neliöitä 75m2(3h+k). Ahtaaksi käy ainakin säilytystilan kannalta. Vaunut pitäis säilyttää ainakin alkuun sisällä ja kaikki muukin vauva tavara, joten tuskin hankitaan mitenkään kauheesti mitään ylimääräistä tavaraa. Sänkyä ei osteta vauvalle ihan alkuun. Meillä on perhepeti suunnitelma, niin että vauva meidän keskellä ehkä noin vuoden ja sitten lasten huoneeseen omaan sänkyyn. Isommilla lapsilla on siinä vaiheessa kerrossänky , joten vauvan sänky mahtuu hyvin.
mae3 rv 20+5
Hei kaikki Tammimasut! :)
Saako teihin vielä liittyä mukaan? L.a on 26.1.09 eli nyt on jo 18+0 yö.
Seuraava neuvola on minulla perjantaina ja 17.9 on rakenneultra...
Odottelen siis esikoista syntyväksi tuoreen aviomieheni (05/08) kanssa.
Olen jo äitiyslomaa odottelemassa (opiskelen vielä ja ilmoittautunut koulusta poissaolevaksi) ja mielessä pyörivät kaikki hankinnat pesukoneesta hoitopöytään. :)
Yrittelen tässä päästä keskusteluihin mukaan, nyt siis tällaista aloitusviestiä.
Ai niin, mekin mietitään täällä niitä hätäkastenimiä, tai siis pojalle on jo nimi muutenkin valmiina. Tytölle on kaksi vaihtoehtoa/nimirimpsua joista pitäisi valita. Sitten olisi helpompi kun vauva on jo maailmassa, kun näkisi keneltä näyttää. :)
Tunnen muuten itseni aika nuoreksi äidiksi, 26-vuotiaana. Monet vasta kymmenen vuotta vanhempana saavat esikoisen ja ihan meidän molempien lähipiiristä ollaan lähestulkoon ekat vanhemmat...eli aika mielentila- ja lähipiirikysymys tuo nuori äiti/ei-niin-nuori-äiti -asia.
(Tuli mieleeni noista keskustelualueista, kun on nuoret äidit ja sitten jo 40-mammat...asennekin ratkaisee niin paljon. :)
Ja terkut etelän lämmöstä. Viikko oltiin ja ai että kun oli mukavaa! kuumuutta riitti ja esikoinen pulikoikin vedessä 8h päivässä. Sen eron huomasi nyt raskaana ollessa, että tuota kuumuutta ei ihan samalla lailla siedä kun ei-raskaana ollessa. Sit muutaman kerran unohdin että oon raskaana ja sukeltaa mäiskähdin (millon vatsalleni, millon pääedellä) veteen ja ei tuo vatsa sitten tykännyt yhtään. Kyllä mä (ja mies yhtälailla) manasin et miten oon niin tyhmä ku hotellihuoneessa sit supisteli minkä kerkes. No onneks levossa sit rauhottu.
Mä harva se päivä ehdottelen miehelle tyttöjen ja poikien nimiä, mut se naurahtaa eikä oikeestaan ees suostu miettimään niitä ennen vauvan syntymää. Niinku ei aikoinaan neidistäkään. Ei meilläpäin ainakaan oo koskaan mitään hätäkastenimiä kyselty neuvolassa.
Mä oon jo tunnin nauttinut aamurauhasta, mies on töissä ja tyttö vetää vielä yöuniaan. Sillä on mahtavat unenlahjat, 4 1/2 v. on ja sellaset 13 tunnin yöunet ja n.tunnin päiväunet. Tilauksessa olis toinen samanlainen nukkuja..Laitokselta aikoinaan kotiin tultaessa neiti alko heti nukkumaan ihan yöuniaan klo 9 illalla ja sama linja on jatkunut tähän asti. Ekat 2kk vaan nukku ja heräs syömään. Mulla on myös sellanen mielikuva, että ei olis vauvana itkeny esim. vatsavaivoja koskaan, mut kyl mies sit aina muistuttaa että kyllä kuulemma niitä itkujaki tuli. Aika kullannut muistot;-)
Tämä tyttönen odottaa ihan hirveesti vauvan tuloa, joka päivä asiasta jutellaan ja mun pitää kertoa hänelle mitä kaikkea hän sitten vauvan kanssa voi alussa tehdä yms. Mutta oon kyllä varautunut, että viisi vuotta perheen silmäteränä ja isin pikku prinsessana olo voi myös tehdä sen, että mustiskohtaukset voi ollakki aika hurjia myös. Mutta mä luulen, että oli ikä mikä tahansa niin vanhempi lapsi on sekä iloinen vauvasta, mutta myös tulee niitä tunteiden näyttämisiä. Sehän on vain ja ainostaan normaalia!!!
Mukavaa viikkoa kaikille.
T: Pantsa ja peukaloinen rv 17+4
MamaLadylle tervetuloa mukaan. Nuhaisille parantumisia.
Meillä sairastamme enää minä ja kuopus. Onneksi kummankin olo kuitenkin kohtalainen eikä kuumettakaan ole ollut.
Asunnon koosta kyseltiin. Meillä on ok-talo noin 160m2 ja asukkaina nyt kuusi tulevaisuudesa seitsemän pientä kääpiötä. Hyvin on riittäneet neliöt. Lapsilla neljä makkaria ja varasto/säilytystilaa riittävästi (joo ja siivoamistakin ihan kiitettävästi).
Meillä nuo nimiasiat ovat menneet aina aika kivuttomasti. Minä etsin muutaman kivan nimen ja yhdessä sitten miehen kanssa päätetään se lopullinen versio. Tämän viidennen kohdalla valinta oli aika helppo kun aika vähissä oli kivat nimet, jotka rimmasivat sisarusparven nimien jatkeeksi. Nimi meillä on ollut "käytössä" heti synnytyssalista asti. Ollaan tykätty käyttää sitä oikeaa nimeä ihan alusta asti.
Oma napa voi hyvin. Liikkeet voimistuvat päivittäin ja vatsakin alkaa vähitellen saada oikean vauvavatsan muotoja.
Nyt täytyy alkaa valmistautua sinne lääkärikäynnille. Pitäkää meille peikkuja, ettei somissa olisi niitä murtumia kun paraneminen hitaampaa ja ensiviikolla alkaa hoitokin.
Voimaa viikkoon kaikille tasapuolisesti.
t: KainoElvi ja kamu rv17+3
Juuri neuvolasta kotiutuneena piti heti änkeä itsensä koneen ääreen. :)
MamaLadylle tervetuloa!
Ja sitten se oma napa... Nyt on (niinku aina ennenki) kilon yli lähtöpainon, onneksi viikkovauhti oli 400g, joten ei tullut mitään sanomisia. Kaikki oli ok, hb oli laskenut vähän (146->134), eka kyllä näytti 116, mutta uusintatulos oli parempi. Terkka epäili heti ettei millään voi pitää paikkansa, että niin paljo laskis. Sf-mittakin otettiin, 17 cm eli sinne ylä-ja keksikäyrän väliin (kuten ennenkin). Ultrallakin kurkattiin taas vaihteeksi, kova oli meno kun kintut ja kädet sätki. Ei tainnut tykätä, kun pökittiin. :) Sykekin oli 150. Th vähän arveli, että saattais olla tyttökin tulossa, kun ei muuta näkynyt, mutta ehkä se sitten selviää rakenneultrassa, onko th oikeassa vai mä. Ei vaan jotenki oo yhtää tyttö-oloa.
Asuntona on meilläkin ok-talo, suunnilleen 160m2 ja asukkeja tammikuussa 7 (saisin suoraan kopsata KainoElviltä =D ). Varastotilaakin (niin kylmää kuin lämmintäkin) löytyy ulkorakennuksesta vaikka kuinka. Tosin meillä on vaan 2 makkaria, joista pienemmässä on isot pojat ja isommassa nuorimmat ja me. Suunnitteilla on kyllä remontti koko taloon, jolloin tulis makkareitakin 4, mutta saas nähdä. Tai sitten tehdään samalle tontille uus talo, jossa on 6 makkaria. :)
Meillä täytetään varmaan ens neuvolassa (rv23+) niitten Kelan papereiden lisäksi sitä puheena ollutta esitietolomaketta, joka menee synnärille. Meidän ei tarvi nimiä miettiä, kun ei hätäkastelupaa anneta. Sitä kyllä siinä lapussa kysytään. Seinäjoella se on ollut käytäntönä ainakin sen 10v, jonka oon äitiysneuvolan palveluja käyttänyt. Me mietitään nimiä sitten, kun vauva on syntynyt. Viimeksi oli kyllä selvää jo kotiutuessa, ei kahta sanaa enempää (no mikä? oli sanat =D) vaihdettu, kun molemmilla oli ollut sama nimi mielessä. :) Nyt varmaan joutuu miettimään enemmän. J:llä ei kauheasti oo valinnanvaraa, kun ottaa huomioon muun suvun nimet ja sen, että sukunimi on yksi yleisimmistä ainakin E-P:llä. Mitään erikoista en halua, ihan tavallinen suomalainen nimi, joka sopii jatkoksi muihin sisaruksiin. Ja toinen nimi sitten suvusta. Tytölle on jo 2 vaihtoehtoa toiseksi (mummoilta jomman kumman toinen nimi), mutta pojilla on jo menty niin isä kuin isoisätkin, joten pitää vähän laajentaa.
Mutta nyt iski nälkä, ei tullut ennen neuvolaa syötyä kuin 2 leipää. Välipalan aika siis.
Ihanaa viikkoa kaikille!
Äippä ja J nro5 rv 19+4
Ihanaa! Käytiin ostamassa vaunut!! Ne on aivan ihanat ja just sellaset ku ajattelin(brio sing)! Laitoin ne makkariin niin ettei lapset saa niitä rikottua. Hoitotaso tarttui myös mukaan joka sekin oli tosi söpö. Nyt puuttuu enää ne pienet ostokset hoitopöydän kaappiin ja sitte me alettas oleen valmiita. Ostan loput vasta sitten paljon myöhemmin.
Piti kaupassa tarkistaa mitä vaipat nykyään maksaa kun 2 vuotta on siitä ku viimeksi tarvi ostaa vaippoja. Vastasyntyneen vaipat on ihan edullisia(toki paketti on myös aika pieni), mutta kun kiloja tulee vauvalle lisää niin johan alkaa paketitkin maksamaan enemmän... Tarjoustalossa taitaa olla edullisimmat?? Vai onko joku pongannu vielä edullisemmat?
Lääkäri muuten arvioi että meidän vauvasta tulee n. 4 kilonen, jos viikot menee loppuun asti. Mutta sanoi myös että hyvin mahdollista että syntyy samoihin aikoihin kun sisaruksensa(rv38-39), jollon paino pyörii samoissa. Mietin että saatan hyvinkin jo joulukuun puolella synnyttää. Sitte ei enää välttämättä mene ku 3,5kk. Ihan uskomatonta miten tuo aika meni niin äkkiä!Nyt jo huomenna rv21 kun ihan vasta odottelin ekaa ultraa viikoilla 12...Kovasti vauva jo potkii tuolla masussa ja joka päivä potkut tuntuu voimakkaammin, mikä kertoo hyvästä kasvusta!
mae3 rv 20+6
mae3 meidän kuopuksella on myös nuo sinun hankkimasi Brion Sing vaunut rattaina ja ne siirtyvät sitten tälle tulevallekkin kuopukselle. Ostetaan niihin vielä se vaununkoppa kun kuopus ei sitä ole tarvinnut kun ollaan ostettu ne hänelle pelkästään rataskäyttöön. Minä olen ollut tosi tyytyväinen niihin, kuten yleensäkkin Brion vaunuihin.
Me ei sitten päästykkää eilen lääkärin kolmosen kanssa kun ei ollut lääkäreitä paikalla omalla alueellamme ja polille en jaksanut lähteä jonottamaan kun kyse ei ole kuitenkaan mistään äkillisestä ongelmasta. No tänään sitten uusi yritys, josko niitä lääkäreitäkin sitten löytyisi. Just tämän takia käyn nuo neuvolankin lääkärikäynnit yksityisellä puolella, kun lääkärit neuvolassakin vaihtuvat ihan koko ajan ja valitettavasti tasokin vaihtuu sitten aina sen mukaan kuka paikalla sattuu olemaan.
Oma masu voi hyvin, Eilen mies ja lapset bongasivat ensimmäiset pienet muljahdukset jotka näkyivät vatsan päällekkin. Kolmonen on niin ihanassa iässä (aloitti siis koulun nyt syksyllä), että sitä kiinnostaa kaikki uudet jutut. ja ollaankin hänen kanssaan monta kertaa katsottu, että miltä vauva nyt näyttää ja mitä se "osaa tehdä" yms.
Nuhakin alkaa olla vähän parempi. Onneksi varsinaiset syksyn jumpan ohjaukset alkavat vasta ensiviikolla, niin saan ihan rauhassa parannella tämän viikon itseni kuntoon.
Vauvan koko mietityttää minuakin välillä. Meillä lasten paino on ollut laskeva niin, että esikoisen ja kuopuksen kokoero on peräti 2kg ja 10cm. Olinkin tästä kuopuksesta erikoistarkkailussa äitiyspolilla viikosta 26 asti kun lapsen kasvussa kokoajan hidastumaan (oli ns. small for weeks baby syntyessään). Onneksi on nuo kaksi ultraa vielä edessä (rakenne- ja 4d), jotka sitten kertovat suunnan siitä, mihin tämän ykslön kasvut alkava mennä.
Vaipoista: Me ollaan ostettu nuo isompien vauvojen vaipat Lidlstä. Ovat olleet kaikista halvimpia ja sopineet ainakin meidän kahden nuorimman iholle/kropan muodolle tosi hyvin.
Nyt pitää mennä että ehditään sinne tk:n.
Jaksamisia kaikille!
KainoElvi ja kamu rv17+4
Curious ilmoittautuu takaisin listalle! Kyproksen matka oli kokonaisuutena onnistunut, mutta 40 astetta oli kyllä vauvakropalle vähän liikaa. :p
Mutta voih, miten ahkeria kirjoittajia olette olleet, pitää ihan varata aikaa kaikkien viestien lukemiseen ja kirjoittaa sitten pidempi viesti. Palaillaan!
Curious 18+0
Uusille tervetuloa joukkoon! =)
Terveiset rakenneultrasta! Tänään oli siis vihdoin tuo niin kauan odotettu rakenneultra - kaikki vaikuttaa olevan ok! =D Ekaks kyllä meinas hermot mennä.. Minä kun aina stressaan sitä typerää virtsanäytettä, joka pitää joka helkkarin kerta ottaa. No, nyt sitten ajoitin niin hyvin vessassa käymiseni, että pääsin heti perille päästyäni vessaan ja sain pissat purkkiin. Sitten menin odotushuoneeseen, ja hoitaja tuli "et kai pissalla käynyt!?". No joo, kävin kyllä! Siihen hoitaja, että "tässä ultrassa pitää olla rakon täynnä, jotta hyvä näkyvyys, muuten ei ultraaja saa selvää.." jne. Juotti mulle siinä sitten vettä, ja joinkin varmaan kymmenen mukillista (varmaan 5min. odottelin, niin pääsin jo ultrahuoneeseen). Ultraaja sit alkoi ultrata, ja kehui kuinka hyvä näkyvyys on! Ihmettelin, että "kävin kyllä just vessassa..", ni siihen hän vaan, että "joo, mut tähän vaikuttaa niin monet muutkin asiat, kuten vatsanpeitteet jne.". Typerä tuo hoitaja kyllä, joka muuten mainitsi myös ennen ultraa, että "en nyt sua viitti takaskaan lähettää" (sen jälkeen siis kun olin "vastoin sääntöjä" käynyt vessassa). Eikä tod. olis mua sieltä pois saanutkaan, ennen kuin olisin ultraan päässyt, niin kauan tätä olen odottanut! Jep, mutta siis loppu hyvin, kaikki hyvin. Sydämenkin kaikki osat näkyi niin selvästi, että ultraaja halusi ihan vain huvikseen katsella sitä tarkemminkin, kun kerran niin hyvin kaikki näkyy, käytti siis tilaisuuden hyväkseen (joka passaa minulle! =). Ikävä kyllä pikkuinen piti jalat ristissä, joten sukupuoli jäi aika arvoitukseksi, mutta aika rohkeasti silti ultraaja tyttöä veikkasi (tyttöolo mulla nyt ollut jo jonkin aikaa). Sanoi tosin kyllä, että ei nyt tämän perusteella kannata lähteä pitsimekkoja vielä ostamaan. Jotenkin minä kyllä nyt silti ihan tyttöä odotan (ei poikakaan pettymys olisi). Painoa tullut nyt lähtöpainoon 4g(!) - itseäni hirvittää, mutta ei siitä kukaan mitään maininnut ole. Hemoglobiini on kyllä kivasti noussut multi tabs raskaus monivitamiinien ansiosta. Alkuraskaudessa lähdin lukemasta 116, nyt se oli 139. Aion jatkaa noiden vitamiinien popsimista kyllä imetysajankin, ehkä nyt alkaisi riittää 1kpl/pv, kun olen monesti ottanut vielä aamuin illoin.
Istukan paikka etuseinä, ja liikkeitä olen nyt ihan muutaman kerran tuntenut, mutta vain satunnaisesti. Varsinkaan nyt ultran jälkeen en ole tuosta yhtään huolestunut - ehdin kyllä tuntea niitä potkuja/liikkeitä vielä kyllästymiseen asti! ;)
Tällaista omaa napaa tällä kertaa, nyt alkaa vatsa kurnia, joten sapuskaa saatava.
Minnikki rv20+0 (nyt kyllä pitäisi jo viimein keksiä jokin työnimi tälle pikkuiselle..)
Aamun kuulumiset rustasin vahingossa vanhaan pinoon, joten jos ketä kiinnostaa niin sieltä ne voi käydä lukemassa.
Käytiin kolmosen kanssa rtg:ssä ja lääkärissä. Kummassakin sormessa murtumat:( . Onneksi nivelet kuitenkin kunnossa samoin kasvulevyt. Nyt sitten sormia pitää vain varoa ja katsastellaan tilannetta mihin suuntaan mm. kynnnet lähtevät muokkautumaan (veikkaisin kylllä, että kynnet tulevat irtoamaan sen verran lytyssä/mustana ovat). Toivottavasti ensiviikolla hoidossa ei tule mitään ongelmia tuon varomisen suhteen, vaikka hyvin kolmonen niitä sormiaan on osannut varjella tähänkin asti.
Eipä tässä muuta tällä kertaa, taidan lähteä keittämään kahvit ja pitämää sen jälkeen vähän aikaa sohvaa paikallaan kun koululaiset lähtivät kavereilleen ja pienemmät vetelevät vielä hetken unta pallonsa.
Minikille onnea hyvistä ultrakuulumisista, reissusta kotiutuneille tervetuloa takaisin palstalle ja Lootuskukkaselle voimia hormoonimylläkkään (vai pitäisikö niitä voimia toivottaa sille miehelle?:).
t: KainoElvi ja kamu rv 17+4
Me käytiin kanssa kaupoissa ja hoitopöytä tarttui mukaan. Tiedän, että on aikaista ostella vielä näitä, mutta kun nyt sopiva löytyi.
Kuopus 3 v eilen paijasi mun masua ja sanoi "voi miten ihana vauvamasu". Tulipa hyvä mieli!
Liikunnasta; hölkätä tai hyppia en oikeen pysty. Trampoliinila kokeilin, mutta alko tuntua pahalta. Hölkät vaihtuu melko pian kävelyyn. Pyöräily toimii.
Ja noista liitoskivuista; en nyt muista kenellä niitä jo oli kovina ja useammalla vissiin kokemusta niistä. sen verran vaan, että ei todellakaan liity siihen onko hyväkuntoinen vai ei tai harrastaako liikuntaa. Mulla viime raskaudessa alkoi tosi kovina vikolla 25. Juuri niin kuin toisetkin kuvaili, sattuu koko alakertaan, joka askel sattuu. Ei oikein pysty kävelemään ollenkaan. Esikoisen odotuksessa vältyin näiltä. Saa nähdä miten nyt käy sitten. Tukivyö voisi auttaa ja babybelt onkin ollut käytössä käveylenkeillä. Ihanaa kun vielä pystyy kävelemään. Ja nauttikaa te, jotka vielä pystytte urheilemaan normaalisti! Mäkin ekaa odottaessa pystyin liikkumaan tosi hyvin ja vielä viikko ennn synnytystä jumpassa ;-). Toisen kokemuksen jälkeen tiedän vaan, että aina ei ole niin ja se ei todella ole siitä kiinni millainen liikuntahistoria on takana.
Mitäs muuta, masu kasvaa ja vauva liikkuu ihan mukavasti. Viikon päästä neuvola. Painoa on tullut jo ihan liikaa. Alkupainoon nähden jo 4 kg. Aikasemmin tullut koko raskauden aikana 12-16 kg, saa nähdä miten nyt käy. Onneksi ne kilot on lähteneetkin heti.
Niin sitä nimiasiaa piti ihmetellä, että en ainakaan minä ole ikinä joutunut mitään hätäkastenimeä mihinkään lappuun kirjoittamaan. Onkohan paikkakuntakohtaisia eroja?
Kohta aletaan jännäämään keihästä, tuleehan mitali!
T.Jaffa ja muistaakseni rv 17 tasan