Jättäisitkö alkuperäiset 50-luvun keittiökaapit vai vaihtaisitko uusiin?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin uudet ehdottomasti. Virkistää.
Oletko siis muuttamassa tuohon asuntoon?
Jättäisin jos olisin muuttamassa.Jos mietit remonttia niin tietty vaihtaisin. Eivät ole nykystandardien kokoisia, joten pelkkä ovien vaihto saattaa tulla samoihin hintoihin kuin uudet kalusteet. Ellet sitten tee itse.
Oikeat erikoismitta ovet ei ole kalliimpia kun vakiotkaan. Jos ei vertaa Ikean pahveihin.
Mieheni on puuseppä. Hän on tehnyt paljon erikoismittaisia tilauksia. Itse asiassa teki vain erikoishommia. Kalliita ovat. . Esim jotkut standardikokoiset levyt ja muut ovat kyllä halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin. Olen 175 cm pitkä, joten 50-luvun kaapistot on minulle ihan liian matalat.
Meillä ollaan 175 ja 200 cm, silti pitäisimme, ehdottomasti.
Meillä lohkeilee pinnoite 2010-luvun kaapeista ja kiilto hävinnyt yläkaappien alareunasta kun ovat painamalla avattavat ja sen vuoksi joutuu pyyhkimään useasti.
Tykkään kyllä niistä ulkonäöllisesti, mutta käytännöllisyys on niissä huono eli ihan sen takia uusisin. Usein noita vanhoja keittiöitä joutuu asemoinniltaankin muuttaan ja uudet keittiökoneet ei välttämättä istu vanhoihin mitotuksiin.
Jos keittiökaapit ovat kestäneet noin 70 vuotta käyttöä, niin ovat todennäköisesti kestävästä materiaalista (umpipuusta?) tehty ja säilyvät vielä vuosikymmeniä käytössä. Säilyttäisin ehdottomasti! Teettäisin tai tekisin itse vain mahdollisia tarvittavia muutoksia esim. hionta, maalaus, sokkelin korotus.
Ennenkuin teet asiasta päätöksen, niin kannattaa kysyä alustavasti uuden keittiön hintatarjouksia. Keittiöremontti on yksi kalleimpia kodin remontteja kylppärirempan lisäksi. Itselläni on vuonna 2007 asennettu Puustellin keittiö edelleen kuin uudella rungolla. Kävin huvikseni kysymässä kuvien kera Puustellilta hintoja keittiön päivittämiseksi mieleisempään eli ovien, vetimien ja työtasojen vaihtamiset. Arvio hinnasta oli niin suuri (ainakin 10 000 euroa), että edelleen vanhalla keittiöllä mennään ja remppaa suunnitellaan joskus tulevaisuudessa todennäköisesti puusepällä teetetyillä ovilla ja tilataan ehkä jostain mittojen mukaan työtasot. Aina-keittiöt tekevät nettisivujensa mukaan myös tuunauksia (esim. ovien ja työtasojen vaihtaminen), joten sieltä voisi vielä kysyä hintoja.
Riippuu kaapeista.