Jättäisitkö alkuperäiset 50-luvun keittiökaapit vai vaihtaisitko uusiin?
Kerrostalo kyseessä. Keittiökaapit ovat siistit ja maalattu.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vanhat jättäisin jos yhtään olisi toimivat. Jos alakaapisto on liian matala, voi sokkelia nostaa.
Voisin myös ajatella jonkinlaista hybridiä, eli jos alakaapisto ei ole toimiva (monesti on alakaappeja näissä jotka on mun mielestä maailman epäkäytännöllisimpiä sekä ahtaita minivetolaatikoita), vaihtaisin vanhan tilalle yläkaapistoon sointuvan laatikoston nykyaikaisine vetolaatikoineen.
Sama
Ne on tarkoitettu alamittaisille. Ei niillä tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Umpipuiset 50-luvun kaapit on ihan parhaat. Jotkut urpot heittävät menemään, samoin kuin kylpyammeet. Huvittaa joskus ihmisten typeryys. Jos kämpässä on kylpyamme, sen arvo on helposti kymppitonnin isompi kuin suihkukopillisen 50-luvun asunnon.
Miksi kylpyammeellinen on arvokkaampi?
Nehän alkaa jo olla arvokkaat, kannattaa säilyttää. Maali jos kärsinyt niin sitä vaan paikkailet.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin. Olen 175 cm pitkä, joten 50-luvun kaapistot on minulle ihan liian matalat.
Olen 178cm joten sokkelin uusisin. Tuleehan siitä tietty putkihommia. Kerrostalossa ei niitä uskalla/saa tehdä itse
Vierailija kirjoitti:
Umpipuiset 50-luvun kaapit on ihan parhaat. Jotkut urpot heittävät menemään, samoin kuin kylpyammeet. Huvittaa joskus ihmisten typeryys. Jos kämpässä on kylpyamme, sen arvo on helposti kymppitonnin isompi kuin suihkukopillisen 50-luvun asunnon.
Harvempi niistä mitään umpipuuta on vaan rispaantunutta lastulevyä joka on maalattu jollain myrkkymaalilla aikoinaan. Lohkeaa käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin vanhat : 50 luvun tyyli on paras.
Ajattele jos olisi ollut 80 luvun myrkyn vihreä
Ush.
Minä pidän 70-80-luvun tyylistäkin ja kirkkaista väreistä. Maalikin on keksitty.
Riippuu niitten kaappien kunnosta ja käytännöllisyydestä. Osittain uusiminen (esim vanhat yläkaapit ja uudet alakaapit) voisi olla myös vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin uudet ehdottomasti. Virkistää.
Oletko siis muuttamassa tuohon asuntoon?
Jättäisin jos olisin muuttamassa.Jos mietit remonttia niin tietty vaihtaisin. Eivät ole nykystandardien kokoisia, joten pelkkä ovien vaihto saattaa tulla samoihin hintoihin kuin uudet kalusteet. Ellet sitten tee itse.
Oikeat erikoismitta ovet ei ole kalliimpia kun vakiotkaan. Jos ei vertaa Ikean pahveihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kylpyammeellinen on arvokkaampi?
Kylpy on nautinto. Itse olen etsimässä nykyiseen asuntoon ihanaa tassuammetta.
Aarteet.
Jättäisin ilman muuta ja jos huonokuntoiset laittaisin alkuperäiseen kuntoon.
Jos vielä 50-luvun talo, sopii talon arkkitehtuuriin ja nostaa talon/huoneiston arvoa, pelkästään nuo alkuperäiset keittiön kalusteet.
Jos päätät purkaa, myy ne eteenpäin. Saat niillä hyvän hinnan ja ne viedään käsistä.
Olen ostanut kesämökin, joka oli rakennettu 30-luvulla ja ostopäätökseen vaikuttivat eniten talon kiinteät kalusteet ja huonekalut.
Vierailija kirjoitti:
Ne on tarkoitettu alamittaisille. Ei niillä tee mitään.
Ne on tarkoitettu naisille. Ei 50-luvulla miehet keittiössä mitään tehneet. Tai no jos oli poikamies niin saattoi leikata viipaleen limppua ja levittää voita päälle, mutta siihen se sitten jäikin.
Alkuperäiset täyspuiset keittiönkaapit jos hyvin pidetty ja huollettu ovat melkein ikuiset!
Ne ovat kauniit koska ne sopivat siihen talon tyyliin.
Jos haluaa korottaa niin sehän ei kai ole vaikea tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvempi niistä mitään umpipuuta on vaan rispaantunutta lastulevyä joka on maalattu jollain myrkkymaalilla aikoinaan. Lohkeaa käsiin.
50-luvun kaapit on kyllä yleensä umpipuuta vielä. Lastulevy on sen verran uusi keksintö.
Uudet tietenkin. Oma sisustustyylini on sellainen, etten kestäisi katsella 50-luvun kaappeja. Tuskin on mikään myyntivaltti tulevaisuudessakaan, jos asunnon myy.
Minä vaihtaisin, koska tykkään moderneista ratkaisuista keittiössä (vetolaatikot, roskisvaunut ym. ym.), mutta jos vanhat kaapistot ovat hyväkuntoiset puiset, laittaisin ne myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta. Meillä tehtiin putkiremppaa ja kaikkien oli luovuttava ammeesta. Myytiin koko kämppä pois.
Meidän taloyhtiössä oli jossain asunnoissa onnistuttu säilyttämään alkuperäiset kylpyammeet, vaikka putkiremontti tehtiin. Sitten yhteen tällaiseen armoitettuun asuntoon muutti älyn jättiläiset, jotka maksoivat kämpästä 20t euroa enemmän kuin samankokoisista ammeettomista kämpistä oli maksettu samana vuonna ja ensitöikseen heivasivat sen ammeen ulos. Vaikea ymmärtää, mutta jos on lusikalla annettu jne. Eivät sentään heittäneet 50-luvun kaappeja pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Uudet tietenkin. Oma sisustustyylini on sellainen, etten kestäisi katsella 50-luvun kaappeja. Tuskin on mikään myyntivaltti tulevaisuudessakaan, jos asunnon myy.
Jos talon arkkitehtuuri on 50-luvulta, niin miltä näyttäisi silmään 2000-luvun keittiökalusteet, jotka ovat ihan eri paria ja tyylitajua?
Jos keittiö on täyspuuta, älä hävitä, voi hioa ja maalata tarvittaessa - montakin kertaa. Nykyajan kaapit on aika paffia.
Meillä on 20 vuotta vanha keittiö. Haluaisin jo vaikka maalata ovet. Mitä ihmettä! Ne saman väriset ovet on nyt muotia! En elä muodin mukaan, niin saattaa olla maalaus silti edessä.