Miten olet parhaiten tavoitettavissa: soitolla, sähköpostilla, tekstiviestillä vai Whatsapilla?
Soittamalla tai sähköpostilla ei minua tule tavoittamaan niin sataprosenttisen varmasti kuin tekstiviestillä tai Whatsapilla.
Syy on mainostajat. Soittelevat myyjät ja roskapostista sekä yritysten mainospostista täyttyvät sähköposti. Vieraisiin numeroihin vastaaminen ei ole enää vaihtoehto, kun saat saman tien postissa tuotteen, josta kieltöydyit. Mutta valitettavasti vastasit soittoon.
Sähköposti on aina tukossa ja kännykällä on hyvin vaikea käydä läpi kymmeniä ja kymmeniä tarjouskirjeitä sekä roskaposteja. Ei ole tekniikkaa, joka torjuisi ne. Tärkeät viestit yksinkertaisesti hukkuvat, tai joutuvat roskapostin. Etenkin laskut tulevat tuikituntemattomista osoitteista. Esimerkiksi info- tai asiakaspalvelu- alkuisilla osoitteella. Mutta niin tulee ne haittaohjelman sisältävät bänniviestitkin! Tämä on iso ongelma.
Tekstiviesti on selkeä ja sen huomaa aina. Sieltä ei vielä tule roskaposteja paljoakaan. Whatsapin huomaa viimeistään sitten, kun laittaa nettiyhteys en päälle puhelimeen. Sieltä on voinut estää mainonnan ja lähettäjän tiedot näkyvät harvinaisen hyvin.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavoitettavissa kotonani. Ovikello avaa oven.
En voisi sietää tuollaista. Ainakin haluaisin itse päättää avaanko oven vai en katsottuani ovisilmästä.
Tuollaiset on turhuuksia. Jos joku soittaa ovikelloa, hänellä on asiaa.
Mieluiten hyvissä ajoin ennalta sovittuna ajankohtana. Ajankohta voidaan sopia tekstiviestitse tahi sähköpostilla.
Vierailija kirjoitti:
Mainossoittoja voi vähentää kolmeksi vuodeksi ASML:n kautta.
On niillä joku viidakkorumpukin. Joskus tulee joku puhelu mutta eivät sitten tykkääkkään jutella. Monesti mulla on aikaa jäädä juttelemaan muustakin kun niiden esittämistä jutuista. En mitään ilkeitä kumminkaan.
Jaa, pakko kyllä tarkentaa. Puheluihin en soita takaisin, jos en tunnista numeroa tai minulle ei ole jätetty viestiä.