Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jäätynyt olkapää ollakin kiertäjäkalvosinvamma?

Vierailija
04.10.2022 |

Yleislääkäri antoi diagnoosiksi olkapään kiputila ja ortopedi jäätynyt olkapää. Mutta onko normaalia jäätyneessä olkapäässä, että lapaluu on väärässä asennossa? Tosi vaikea itse tutkia ja yrittää tehdä testejä. Mielestäni teres minor ei toimi normaalisti eikä subscapularis, kun olen yrittänyt itse testata. Ei ole rahaa mennä magneettiin. Enkä saanut lähetettä erikoissairaanhoitoon yleislääkäriltä tai ortopediltä. Myös ojentaja on tosi löysä löllerö vaikka yläraajat on aina ennen olleet kiinteimmät lihaksistolta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä on hyvin tavallinen kiputila. Lääkäri sanoi, että kättä pitää voimisteluttaa ohjeen mukaan niin voi kuntoutua.

Olen noudattanut laiskasti ohjetta ja koska olen eläkkeellä jo, niin koen että pärjään. Kipugeeli Voltaren auttaa myös ja olen alkanut käyttää enemmän vasenta kättä kuin oikeaa puolta jossa kiputila on.

Vierailija
22/34 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oire voi johtua myös rintarangan kireydestä. Mulla auttoi fyssarilta saadut ohjeet rintarangan jumppaan, kesti se silti yli puoli vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri vaivoihin on eri ohjeet kuntoutukseen, joten oikea diagnoosi on tärkeä. Jäätyneen olkapään kivuliaimmassa vaiheessa kättä pitäisi liikuttaa hellävaroen, kuntoutus vasta jatkuvan säryn loputtua.

Vierailija
24/34 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä jotain tekemistä kalvosinnapin kanssa? Parantuminen kestää, lisäravinteita tarvii, vitamiinit, oikeanlainen tyyny.

Vierailija
25/34 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan koittaa lohduttaa, että yleensä olkapäävaivat parhaimmillaan paranee parissa vuodessa. Ei tietysti aina, mutta usein.

Itse kaaduin kerran, olkapää on yliliikkuva nii rusahdin sen päälle. Kuului iso rutsaus ja toosi paha kipu. Oli pari vuotta kipeä, ei voinut esim salilla tehdä olkapääliikkeitä tai varsinki joku vipunosto oli vihoviimeinen.

Venytys pitää jättää pois, ei saa venyttää, pahentaa yleensä ja hierominen.

Meni kaksi vuotta, nyt on terve, ja voi taas nostaa vipunostoja ja olkapääliikkeitä, venytellä en viitsi koska yliliikkuvaa ei tarvi venytellä ja hierominenkaan ei satu.

Vierailija
26/34 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kiertäjäkalvon tulehdus enkä saanut TK:sta hoitoa. Parani itsekseen viikossa, mutta oli täyttä tuskaa.

Vierailija
27/34 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä on hyvin tavallinen kiputila. Lääkäri sanoi, että kättä pitää voimisteluttaa ohjeen mukaan niin voi kuntoutua.

Olen noudattanut laiskasti ohjetta ja koska olen eläkkeellä jo, niin koen että pärjään. Kipugeeli Voltaren auttaa myös ja olen alkanut käyttää enemmän vasenta kättä kuin oikeaa puolta jossa kiputila on.

Mobilat auttoi minulla.

Vierailija
28/34 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosoikaas minut, kiitos!

Kiertäjäkalvosimen oireyhtymä todettu joitakin vuosia sitten. Nyt tämän vuoden aikana alkanut olkapää oireilla entisiä aikoja enemmän, en esim.pysty kunnolla nostamaan oireilevaa kättäni toisen olkapääni päälle vaikkapa hieroakseni iholle saippuaa suihkussa vaan joudun auttamaan nostoa toisella kädelläni ja nosto aiheuttaa kipua. Liikeratarajoituksia myös jossakin määrin, varsinkin sivulle nostaessa, ja esim.oireilevan käsivarren nostelu eteen ja ylös tuntuu n.10 noston jälkeen siltä kuin siihen olisi laitettu sementtikasa painoksi ja homma tyrehtyy siihen.

Olkapäässä myös ikäänkuin "jurnuttaa" välillä, ei siis ääntä kuulu, mutta tuntuu sellainen jurnutus ja käsivarsi on säännöllisesti ikäänkuin puutunut vaikkei olekaan puutunut ja tuntuu, että roikkuu vain painavan kehossani.

Öisin olen alkanut välillä heräilemään kipuun, jos olen oireilevan käsivarren päällä eli sillä kyljellä nukkuen.

Rannekanava minulta on leikattu alkuvuodesta, siinä oli selkeä hermopinne.

Ja tällä kädellä ja voinnilla teen työtäni, työtä jossa käytön kättäni koko työpäivän ajan enemmän tai vähemmän enkä istu esim.toimistolla tai rauhassani yhtään.

Vierailija
29/34 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä.

Vierailija
30/34 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla lähes mitä vain, isälläni jäätynyt olkapää olikin sydäninfarkti.

Vierailija
31/34 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä vauvapalsta on paras mahdollinen lääketieteellisten vaivojen diaknosointi paikka, niin suosittelen kumminkin käyttämään virallisten lääkäreiden ja fysioterapeuttien palveluita. Itselläni on ollut kiertäjäkalvosimen vaiva nyt jo 4 kuukautta ja olen tehnyt fysioterapeutin harjoitusohjelmaa 2 kuukautta ja saanut niistä apua tähän vaivaan. Nyt aletaan olla jo voiton puolella ja pystyn nukkumaan ja käyttämään kättä lähes normaalisti.

Vierailija
32/34 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt fysioterapiassa ja saanut treenausohjeet kotiin?

Onko työergonomia tarkastettu? 

Vierailija
33/34 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedi=erikoislääkäri=olit erikoissairaanhoidossa

Vierailija
34/34 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Et usko ortopediä, mutta kyselet vauvapalstalta neuvoa?

Ortopedi on Jumala, eikä voi ikinä arvioida väärin potilaan tilaa.

Kukaan niin sanonut, mutta se, että varmistusta haetaan palstalta, on jo paha. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi