Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko tehdä tarjous (kaksio Pohjois-Haaga)? Mielipiteitä?

Vierailija
04.10.2022 |

Luotan jälleen AV:n mielipiteisiin. Olen etsimässä pienempää asuntoa yhdelle eli itselleni ihan omaan käyttöön. Löysin tämän https://www.kiinteistomaailma.fi/helsinki_myytavat_kerrostaloasunnot/13… ja kiinnostuin melkoisesti. Kävin vilkaisemassa vielä yhteyksiä ja pihaa, en esittelyssä. Aivan ihana ympäristö ja todella nätti piha, näyttää hyvin hoidetulta muutenkin. Pirkkola ihan vieressä. Nämä siis isoa plussaa, samoin tuleva raide-Jokeri. Hiukan arveluttaa tuo, että keittokomero eikä keittiötä. Toisaalta olen yksin siinä touhuamassa, pitäisi sitä silti rempata eli kaapit näyttävät aika kälyisiltä. Kylppärissä oli amme! Ihanaa. :) Mutta mitä olette mieltä noin muuten? Tämä kaipaa pintaremonttia ja lisäksi pikkurempan keittiöön. Muuten aloin jo innostua... Haaga on kivaa ja rauhallista seutua. Äitikin pääsisi itsekseen käymään, kun on aika esteetön kulku (juu, kävin ulko-ovellakin tarkistelemassa ja pyörätuolilla tai rollaattorilla pääsisi ovista, en vaan kehdannut vielä näyttöön, ahdistaa aina se myyjän kehuilu). Voi huokaus, tulipa miettimistä. Iso kiire ei ole, mutta maksan aivan turhaan näin isosta asunnosta.
Oi auttakaa, AV-mammat ja kertokaa, uskaltaisinko tehdä tarjouksen ja mikä olisi teistä kohtuullinen?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä aina ole aikaa miettiä, jos hyvän löytää, joku voi viedä nenän edestä. Pyydä ihmeessä näyttö tai soita ainakin välittäjälle, onko tarjouksia tehty ja onko jo vaikka kaupoiusta sovittu. Ei kuvista näe sitä mitä livenä.

Ottaisin pois seinän keittokomeron ja olkkarin välistä, vetäisin parketit lattioille. Makuuhuone on turhan iso, hukkaneliöitä - ellei sitten tarvitse erikseen vaikka etätyöpistettä. 

Jaa, saako tuollaisia remontteja osakehuoneistoihin ykeensä tehdä?

Riittää hyvin asunnoksi yhdelle ihmiselle.

Tosi halpa.

Putkiremppa on tosi kallis.

Mutta muuta asunnon remontontointiahan voi sitten siirtää.

Mutta asunnon kunto on ilmoitettu vain välttäväksi, joten remonttitarvetta on lujasti.

Käypäs tsekkaamassa asunto kunnolla, ennenkuin teet minkään sortin tarjouksia.

Kuka hitto muka tekee tarjouksen silmät ummessa, tarkastamatta asuntoa ensi perinpohjin?

Ap tässä:

Tottakai tarkastan! Innostuin vaan ensin ja  siksi mielipiteitä tässä kyselen. Olen nyt tässä yksin ja etätöitä juuri lopettelemassa enkä oikein tiedä ketään keneltä udella.  Exältä en kysele enää yhtään mitään enkä avopiltakaan. :/

Vierailija
22/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tarjous. Ison rempan joutuu tekemään, mutta saat sitten ihan omannäköisen. Keittiö näyttää pimeältä ja ahtaalta, mutta ehkä oikeilla kalustevalinnoilla saa siitä hyvän. Avokeittiökin voisi toimia.

Kannattaa laskea tarkkaan remontin kustannukset plus tulevan putkiremontin hinta, niin ei tule yllätyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, että tutkii asunnon kuntoa. Pitää myös selvittää, missä kunnossa taloyhtiö on. Onko remontit tehty ajallaan ym. Huono taloyhtiö ei välttämättä saa edes lainaa remontteihinsa. Tämän ikäluokan taloja puretaan myös, koska korjaaminen tulee liian kalliiksi.

Vierailija
24/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratontti ja putkiremppa edessä. Halpa toki.

Samaa mietin itse, eli 60 000 euroa tulee putkiremontti hinnaksi, plus Basic- kunnossa.

Keittiö on pieni. Kylpyhuoneeseen ei mahdu pesukonetta. Vähän säilytystilaa.

Vierailija
25/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee tarjous. Ison rempan joutuu tekemään, mutta saat sitten ihan omannäköisen. Keittiö näyttää pimeältä ja ahtaalta, mutta ehkä oikeilla kalustevalinnoilla saa siitä hyvän. Avokeittiökin voisi toimia.

Kannattaa laskea tarkkaan remontin kustannukset plus tulevan putkiremontin hinta, niin ei tule yllätyksiä.

Tämä! Putkirempoa + kämpän rempoa ( jos teet itse, etkä käytä mitään kalliita materiaaleja) niin hinta yhteensä ehkä noin 100 000. Puykiremppa varmaan 50- 60 000? Maksatko yhtiövastikkeessa? Se + asuntolaina+ putkiremppa+ asunnon rempoa= ? Pystytkö maksamaan?

Vierailija
26/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosta yli 125 000 kannata maksaa

Vierailija
27/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tiedot tulevista rempoista näyttäisi olevan vuodelta 2021, eikö yhtiökokousta ole pidetty vai onko asunto ollut kauan myynnissä eikä välittäjä ole päivittänyt tietoja ilmoitukseen?

- pikaisesti näyttää siltä, ettei kohtuullisen pieniä remontteja (yhden parvekkeen korjaus?) saada tehtyä nopeasti; onko yhtiön talous heikoissa kantimissa?

- kuten moni on sanonut, putkiremontti ja mahdollisesti ikkunaremontti tulossa

- joku alueen vastikkeiden tasoa tunteva voisi kommentoida, mutta mitä itse olen katsellut samaa aluetta, hoitovastike ei ole ainakaan erityisen matala näinkin pienessä asunnossa

Jos omaa remonttiosaamista ei ole, pelkkä pintaremppa nielee euroja. Jos on ns. ylimääräistä, putkiremontti ei hetkauta taloutta. Omaani se aikanaan hetkautti ja siitä virheestä oppineena en toiste osta sellaista, mihin putkiremontti on tulossa lähivuosina.

Vierailija
28/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Muutama huomio, mitä tullut kyllä jo aiemmin esille. Haagassa aika harvassa talossa löytyy hissi ja tuossahan sitten olisi. Adolf Lindforsin tiellä olevissa korkeissa taloissa on toki myös ja niissä taloissa hinta-laatu-suhde ollut mielestäni ok, kun miettii aseman läheisyyttä. En sitten tiedä, onko siinä Alepan kulmilla levotonta ilta-aikaan?

Miettisin myös liikkumisen kannalta sitä, että juna-asemalle tulee tuolta jonkin verran matkaa. Ennen kaikkea kuitenkin selvittäisin taloyhtiön tulevia remontteja ja niiden kustannuksia. Putkiremontti taitaa nykyään olla vähintään 1000 e/neliö, ja siinä yhteydessä saatetaan tehdä kylppäritkin, jos paljon alkuperäisiä, ja tuossa vielä ikkunat ja julkisivu tulossa... Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin 2035 on tiedossa myös roima korotus tontin vuokraan. Nämä kannattaa huomioida jo tässä vaiheessa. Jos remppailu kiinnostaa, niin sitten tuossa kyllä pääsisi tekemään. Teetettynä voi tulla yllättävästi hintaa (kylppäri ja keittiö kalliit). Kuten moni muukin jo kirjoittanut, Haagassa 50-luvun alueet erityisen viehättäviä, mutta valitettavasti sitten myös aika paljon hintavampia (ei kyllä siiten noin paljoa remontteja tulossa) ja hissi harvassa talossa... Tsemppiä sinulle pohdinnoissasi!

Vierailija
29/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna karsean näköinen.

Vierailija
30/84 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittokomero pieni. Ikkunaremontti näyttäisi tulevan, ehkä muitakin, joku puhui putkiremontista. 3 kk yleensä kestävät, venyneet Haagassa vuodenkin ajaksi. Muovilattiat. Vessanseinissä ja makuuhuoneessa näkyy elämänjälkiä. Amme voi olla kiva hotellissa, mutta arjessa suihkutila kätevämpi kun ei tarvitse kömpiä ja seistä ammeessa. Vuokra- ja mamualuetta. Ratikka ei nopeuta liikkumista sen enempää kuin alueen bussit. Pitäisi rempata kokonaan. Tunnen alueen ja talot aikahyvin kun olen tehnyt siellä joskus kotihoitoa. En itse viihtyisi.

Vierailija
31/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap uteli vähän lisätietoja

- selvisi että kylppäriin mahtuu kyllä isokin pesukone

- ilmoituksen pohjapiirros ei ole mittakaavassa, no tämä kai selvää

- keittiö ei ole niin paha kuin luulisi, on vaan helkkarin pimeä nyt ja muutenkin kuvat olivat vähän oudosti otettuja, ottaisin korkean kaapin heti pois ja se avaisi tuota jo huomattavasi

- remontti tosiaan tarpeen, mutta muovimatto oli hyväkuntoinen - pintarempalla eli ihan normi kittaus & maalaus, pääsisi jo asumaan ihan OK & tod.näk. kylppärirempan voisi ajoittaa putkirempan yhteyteen (tuo remontti ilm tehdään sukittamalla)

- työkaverin miehen remppafirma ottaisi tehdäkseen kohtuuhintaan

- as. oy:lla on liiketilaa eli tuloja jkv, mikä ei ole huono asia

- asukkaina paljon hieman iäkkäämpiä, rauhallinen talo

- hissi ja sisäänkäynnin kohtuullinen esteettömyys ovat mulle ja äidille tärkeitä!

Ihan vastauksena, kun joku kysyi 50-luvun taloista; no niissä ei yleensä ole hissiä ja ystävätär (joka kävi vähän utelemassa asioita) asuu Thalian aukiolla sellaisessa (seinät hohkaavat kylmää, koko ajan joku remppa talossa menossa, huoneet pieniä, kylppäri hirveän pieni). Oon vaan etsinyt sopivaa missä hinta &  sijainti olis edes kohdallaan, mut en nyt Kontulan ostarin kupeeseenkaan halua muuttaa. Nyk. asunto on yksineläjälle liika kallis, maksan koko ajan turhasta tyhjästä huoneesta esim.

Ai miks kyselen mielipiteitä? Olisi kiva saada muiltakin vinkkejä kun mun kahdelta kaverilta, jotka vaan hymistelee. Ootte kyllä aika negatiivisa. :)

Vierailija
32/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanhaa rempatessa joudut teettämään myös asbestikartoituksen. Eli mahdollisesti asbestipurku edessä. Sekin maksaa.

Vierailija
33/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- keittiö ei ole niin paha kuin luulisi, on vaan helkkarin pimeä nyt ja muutenkin kuvat olivat vähän oudosti otettuja, ottaisin korkean kaapin heti pois ja se avaisi tuota jo huomattavasi

- remontti tosiaan tarpeen, mutta muovimatto oli hyväkuntoinen - pintarempalla eli ihan normi kittaus & maalaus, pääsisi jo asumaan ihan OK & tod.näk. kylppärirempan voisi ajoittaa putkirempan yhteyteen (tuo remontti ilm tehdään sukittamalla)

- hissi ja sisäänkäynnin kohtuullinen esteettömyys ovat mulle ja äidille tärkeitä!

Ihan vastauksena, kun joku kysyi 50-luvun taloista; no niissä ei yleensä ole hissiä ja ystävätär (joka kävi vähän utelemassa asioita) asuu Thalian aukiolla sellaisessa (seinät hohkaavat kylmää, koko ajan joku remppa talossa menossa, huoneet pieniä, kylppäri hirveän pieni). Oon vaan etsinyt sopivaa missä hinta &  sijainti olis edes kohdallaan, mut en nyt Kontulan ostarin kupeeseenkaan halua muuttaa. Nyk. asunto on yksineläjälle liika kallis, maksan koko ajan turhasta tyhjästä huoneesta esim.

Ai miks kyselen mielipiteitä? Olisi kiva saada muiltakin vinkkejä kun mun kahdelta kaverilta, jotka vaan hymistelee. Ootte kyllä aika negatiivisa. :)

Tämä palsta on hirveä. Nykyään täynnä katkeria elämään tympääntyneitä persuja, jotka ei osaa mitään muuta kuin haukkua. Asiallisia neuvoja toki on muutama sulle antanut. Siitä heille kiitos.

Vierailija
34/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on hirveä. Nykyään täynnä katkeria elämään tympääntyneitä persuja, jotka ei osaa mitään muuta kuin haukkua. Asiallisia neuvoja toki on muutama sulle antanut. Siitä heille kiitos.

Persuja siellä persuja täällä, hiialahiialahoi!

Vierailija
35/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama huomio minulla.

Vierailija
36/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso miinus: Parveke puuttuu!

Isot rempat tulossa, lisää miinusta. En edes miettisi mokomaa murjua.

Vierailija
37/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskoliikenne tuo pummit lähelle asuinpaikkaa.

Vierailija
38/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa 50-luvun talossa on isommat remontit jo tehty. 70-luvun taloissa ne on vasta edessä. Mielestäni 50 neliön kaksiossa ei ole erityisen pienet huoneet vai mikä sinulla on siinä rajana? Osassa 50-luvun taloista on hissi, joten ei kaadu tähänkään.

Vierailija
39/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisivu, putkiremppa, vuokratontti, asunnon remppa. En ostais ikinä. Noita kuluja ei oo hinnassa huomioitu

Ai ei ole huomioitu? Löydätkö siis samalta alueelta asunnon, jossa on kaikki nuo rempat tehty ja hinta on silti 150 000 eur. 

Kuka luulee, että Helsingistä saa priiman asunnon tuohon hintaan tuolta alueelta?

Vierailija
40/84 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi. Putkiremppa tulossa ja toi pitäs remppaa kokonaan, ihan hirvee ja mikä kauheinta, ei ole parveketta

Putkiremppaan on vielä 7 vuotta. Jos sitä pelkää, ei voi ostaa kaupungeista mitään. Jos haluaa putkirempatun, on hinta huomattavasti korkeampi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän