Kehtaisitko pyytää kumppanilta 500€ syntymäpäivälahjaa?
Kommentit (50)
Kyllä kehtaisin, meillä isompia hankintoja keskitetään syntymäpäiviin mutta jouluun taas ei kuulu lahjat. Ostin miehelleni viimeksi uuden sähköpyörän ja hän minulle Dyson Airwrap hiusten muotoilulaitesetin. Jos ei ole mitään tarvelistalla niin skipataan yksi vuosi ja juhlistetaan synttäreitä vaan kakulla/leivoksilla ja samppanjalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis onhan tuo 500 euroa tosi iso summa.
Mutta jos tapana on ostaa kalliita lahjoja, ja lompakko sen sallii, niin mikspähän ei.
Juuri näin ja kyllä kehtaan. Yleensä saankin, koruja tai matkoja useimmiten. Mies kysyy, että mitä haluan ja sanon suoraan, koska miehellekin se on mukavaa kun ei tarvitse miettiä ja pähkäillä.
En pyytäisi. En pystyisi itsekkään antamaan semmoisia lahjoja. Sopiva lahjan hinta on 20-30e. Sillä saa jotain kivaa. Kirjan, levyn, suklaata tms.
Ostin synttärilahjaksi 1200e maksavan hitsauskoneen. Nyt lainaan sitä.
No en todellakaan. En pyydä mitään lahjoja ylipäätään, ostaa jos ostaa.
Eikö lahjan idea ole siinä että toinen haluaa ilahduttaa? Ei sitä kuulu pyytää.
Itse en pyytäisi, koska vaimon tulot huomattavasti pienemmät kuin minun ja hänelle 500e käyttäminen lahjaan olisi liian iso investointi. Itse olen vaimolle ostellut "lahjoja", jotka ovat usein yli 500e. Itsetunnolle helpompaa pyytää asiaa lahjaksi kuin pyytää rahaa sen ostoon.
Tottakai! Onhan se maailman vanhin ammatti.
Vierailija kirjoitti:
No en. Ja tiedän jo etten mieheltä mitään saakaan. En ole saanut yhtään lahjaa, vaikka itse olen jouluksikin ostanut ja muutoinkin.
Saati nyt satasten. Vaikka jotain esim. suklaalevyä joskus toivoisinkin, ajatus on tärkein.
Voi hyvän tähden. Olet itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaan lahjabudjetit vuosittain synttäreille ja jouluiksi. Tämä riippuu täysin taloudellisesta tilanteesta ja matkoista yms. Näin varmistetaan, että molemmat saa samanarvoiset lahjat. Muutkin kulut laitetaan tasaisesti 50/50, sillä meillä on nykyaikainen moderni tasa-arvoinen parisuhde.
Purskahti kahvit näytölle.
Sama! Tää ón ihana. Nykyaikainen, moderni suhde :DDD
Hävettää ihan saa tanasti kun olen irtisanoutunut tästä nykyfeminismistä, joka kylvää naisiin uhriasennetta ja heiluttaa laskelmoitua naiskorttia.
ps, sana jota hait on patriarkaalista