Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko pyytää kumppanilta 500€ syntymäpäivälahjaa?

Vierailija
04.10.2022 |

Eikö tuo ole jo iso summa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan lahjabudjetit vuosittain synttäreille ja jouluiksi. Tämä riippuu täysin taloudellisesta tilanteesta ja matkoista yms. Näin varmistetaan, että molemmat saa samanarvoiset lahjat. Muutkin kulut laitetaan tasaisesti 50/50, sillä meillä on nykyaikainen moderni tasa-arvoinen parisuhde. 

Me on jo vuosia annettu toisillemme 100e seteli lahjaksi. Kätevä kun ei tarvitse erikseen pikapankille mennä.

Säilytetään kirjan alla että pysyy sileänä.

🤣noin vähä, kuten joku edellinen sanoi että kun on tarpeeksi rahaa ei tarvitse pihistellä.

Me annetaan 500 sinne kirjan väliin ja taas vaihdetaan rahat päikseen kun tulee joulu.🤗

Vierailija
22/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisin, mutta en keksi tilannetta, jossa noin tekisin. Tämä ei ole hyötysuhde. Jos haluan jotain 500 e hintaista, niin ostan sen itse,

Mies ostaa meidän lapsille silmää räpäyttämättä 1000 euronkin hintaisia lahjoja, mutta minä en tarvitse Dysonia tai uutta hirvikivääriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan lahjabudjetit vuosittain synttäreille ja jouluiksi. Tämä riippuu täysin taloudellisesta tilanteesta ja matkoista yms. Näin varmistetaan, että molemmat saa samanarvoiset lahjat. Muutkin kulut laitetaan tasaisesti 50/50, sillä meillä on nykyaikainen moderni tasa-arvoinen parisuhde. 

Me on jo vuosia annettu toisillemme 100e seteli lahjaksi. Kätevä kun ei tarvitse erikseen pikapankille mennä.

Säilytetään kirjan alla että pysyy sileänä.

Siis koko ajan sama seteli liikkuu ees taas?

Vierailija
24/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purskahti kahvit näytölle.

OIetko lompakkoloinen? Mitä tiedät tasa-arvosta? 

Vierailija
25/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa usein tuon hintaisia lahjoja mulle, mutta en erikseen lähde pyytelemään häneltä vaan ostan itse jos jotain haluan. Kivempi, että lahjat ovat sitten täysiä yllätyksiä.

Vierailija
26/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ja tiedän jo etten mieheltä mitään saakaan. En ole saanut yhtään lahjaa, vaikka itse olen jouluksikin ostanut ja muutoinkin.

Saati nyt satasten. Vaikka jotain esim. suklaalevyä joskus toivoisinkin, ajatus on tärkein.

Vierailija
27/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän ilmeisesti kun se ei ole  minulle sitä, että lahjatkin pitää jakaa käytännössä tasan. 

Vierailija
28/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Esimerkiksi jotain elektroniikkaa, minkä hän tuntee paremmin ja tietää, millä on paras hinta-laatusuhde. Itse en raskisi niin kallista kuitenkaan ostaa, vaan tyytyisin ostamaan huonomman itselleni.

Vierailija
29/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisin ja hän myös itse tietäisi sen olevan jotain tarpeellista eikä mitään höpöhöpöjadajada -turhaketta.

Sama toisinpäin.

Vierailija
30/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi pyytää keneltäkään mitään lahjaa. Jos joku sellaisen antaa niin otan vastaan mielelläni.

Vierailija
31/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän ilmeisesti kun se ei ole  minulle sitä, että lahjatkin pitää jakaa käytännössä tasan. 

Täällä myös toinen alistettu nainen joka ostaa miehelleen lahjan ihan huvikseen vaan sopimatta ensin, että minunkin sitten pitää saada x arvoinen lahja ettei suhteemme vaan ole epätasa-arvoinen. :D

Vierailija
32/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös toinen alistettu nainen joka ostaa miehelleen lahjan ihan huvikseen vaan sopimatta ensin, että minunkin sitten pitää saada x arvoinen lahja ettei suhteemme vaan ole epätasa-arvoinen. :D

Olemme nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa jos emme saa tismalleen saman arvoisia lahjoja kuin mies. Ja auta armias mitä lokkeja olemmekaan jos mies antaa niitä lahjoja enemmän. Pitäisikö ottaa ero miehestä ihan varoiksi? Äitini otti 60-luvun lopusta eron isästäni ihan vain siksi, että olisi tästä irrallinen. En olisi uskonut, että nykyään on vielä näin pölyttyneitä käsitteitä, että tasa-arvo on tosiaan sitä, että kaikki jaettaan käytännössä tasan. 

Vierailija
33/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi pyytää mutta olen kyllä ostanut vastaavan hintaisia miehelle...

Vierailija
34/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytäisi, mutta itse juuri ostin noin 500 euron arvoisen lahjan miehelle.

Vierailija
35/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että myönsit tämän. Nyt voitkin miettiä koko elämääsi ja valintoja mitä olet tehnyt. Edistät patriarkkaalista yhteiskuntaa ja vahvistat miesten asemaa yhteiskunnassa. Naisena (jos sellainen olet) sietäisit hävetä. 

Vierailija
36/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi, en vaikka mieheni tienaa ihan hyvin. Hän sen sijaan, kun olin hoitovapaalla (yhteisestä päätöksestä) vaati minulta Moccamaster kahvinkeitintä, vaikka ne muutamat sataset mitkä sain menivät jo muutenkin ruokaostoksiin. Samaten, kun ostin hoitovapaalla ollessani hänelle hierontalahjakortin, hän ihmetteli että onko tässä vain yksi kerta. Hän odotti kymmenen kerran lahjakorttia, joka olisi jo ylittänyt moninkerroin kuukausiansioni. Niin erilaiset näkökulmat ja odotukset voivat olla, kun toinen tienaa 4500 e/ kk ja toinen muutaman satasen. Vai olisiko kyse ollut puhtaasti kusipäisyydestä, sillä ei hänkään minulle mitään kalliita lahjoja ostellut. Muutaman kympin luokkaa olivat.

Vierailija
37/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi. 

Meillä max budjetti jotka käytetään toistemme synttärilahjoihin on aina max 70 euroa.

Vierailija
38/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että myönsit tämän. Nyt voitkin miettiä koko elämääsi ja valintoja mitä olet tehnyt. Edistät patriarkkaalista yhteiskuntaa ja vahvistat miesten asemaa yhteiskunnassa. Naisena (jos sellainen olet) sietäisit hävetä. 

Äitini häpeisi syvästi jos hän lukisi tämän tyyppistä tekstiä valmiiseen pöytään tulleelta naiselta. :D

Vierailija
39/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivonut ja saanut nimittäin moottorisahan. Kehtasin ehdottaa kun me molemmat sitä kuitenkin käytetään.

Meillä harvemmin ostetaan aikuisille lahjoja mutta saatetaan sitten ostaa kallistakin jos se on tarpeellista. Tosin olisin tuon moottorisahankin voinut ostaa yhteisistä rahoista itsekin mutta parasta tuossa laajassa oli se että mies jaksoi tutkia kaikenlaiset sahatestit ym läpi ja valitsi huolella minulle sopivan sahan (käytännössä pienin ammattikäyttöön sopiva saha vaikka teenkin lähinnä polttopuita vain sillä).

Vierailija
40/50 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi, en vaikka mieheni tienaa ihan hyvin. Hän sen sijaan, kun olin hoitovapaalla (yhteisestä päätöksestä) vaati minulta Moccamaster kahvinkeitintä, vaikka ne muutamat sataset mitkä sain menivät jo muutenkin ruokaostoksiin. Samaten, kun ostin hoitovapaalla ollessani hänelle hierontalahjakortin, hän ihmetteli että onko tässä vain yksi kerta. Hän odotti kymmenen kerran lahjakorttia, joka olisi jo ylittänyt moninkerroin kuukausiansioni. Niin erilaiset näkökulmat ja odotukset voivat olla, kun toinen tienaa 4500 e/ kk ja toinen muutaman satasen. Vai olisiko kyse ollut puhtaasti kusipäisyydestä, sillä ei hänkään minulle mitään kalliita lahjoja ostellut. Muutaman kympin luokkaa olivat.

Sinun olisi syytä erota. Edistät patriarkkaalista yhteiskuntaa ja vahvistat miesten asemaa yhteiskunnassa. Naisena sietäisit hävetä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä