Ami Värtö opetteli käymään suihkussa alle minuutissa näin se käy
Onnistuisiko sinulla?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/67315a9e-a919-4455-909a-9770d689c3bc
Viikon aikana Värtö kävi suihkussa neljä kertaa. Yhdellä näistä kerroista hän pesi myös hiuksensa.
Viikon suihkukäynnit onnistuivat alle seitsemässä minuutissa. Kokeilun aikana hän myös huomasi, että kykenee selviämään koko suihkukerrasta jopa alle minuutin.
Ajan nipistäminen onnistui sen vuoksi, että hän ei jäänyt tapansa mukaan vain nautiskelemaan lämpimästä suihkusta. Värtö suoritti suihkussa vartalonpesun sekä hiustenpesun tavallista nopeammin. Haaste vauhditti tahtia kiinnostavalla ja innostavalla tavalla.
Värtö haluaa kuitenkin jakaa yhden vinkin muille, jotka nauttivat lämpimistä suihkuista.
Jos olette kuin minä ja viihdytte suihkussa pitkään siksi, että lämpimästä suihkusta pois tuleminen on kidutusta, jaan saamani vinkin: lämmittele isot lihasryhmät juuri ennen suihkua pienellä jumpalla niin, että suihkuun mennessä ei palele, Värtö kertooInstagram-tilillään.
Vaikka haaste onkin Värtön mielestä hilpeä, kokee hän sen olevan myös loistava tapa tehdä säästää vedenlämmityskustannuksissa.
Elämä kallistuu koko ajan, joten tällaiset arjen säästövinkit tulevat jokaiselle tarpeen.
Kommentit (16)
Oli sen verran isokokoinen nainen että näinköhän saa minuutissa puhtaaksi?
Ihmisillä on kylmät tilat sisällä jos patteri ei toimi ja ulkona viileää, osa ei voi siksi olla minuutin, voi kulua kauemmin kuin se. Jotkut eivät voi käyttää saunaansa syystä tai toisesta, kenties sitä ei ole.
Miten niin haaste on hilpeä? Ja kai sitä nyt itsensä puhtaaksi saa minuutissa kahdessa. Tuskin tavallinen kaupunkilainen edes niin likaantuu vaikkapa toimistotöissä.
Ami V. taitaa haista aika pahalle. Ei peseydy kunnolla.
Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Minulla menee hyvinkin 10 sekuntia suihkun alusta siihen, että suihkusta edes saa lämmintä vettä. Sen jälkeen olen nopea. Kiinnostava ajatus tuo lihaksien lämmitys ennen suihkua.
Opetteli?
Opetteli siis kuinka pitkä aika on 60 sekuntia?
Hiusten pesu kerran viikossa ei riitä minulle. Muuten kyllä minuutti riittää.
Minulla menee se minuutti jo pelkästään tukan kasteluun shampoon laittoa varten.
Mutta ai niin, jokuhan jo totesi, että pitkä (ja paksu) tukka on luksusta 🤣 Lyhyellä ja ohuellakin pärjää. Kas, kun ilmastokiimaiset ei ole vielä tähän keksineet direktiiviä. Sellainen max puolen tuuman siili oliskin ympäristön kannalta paras kaikille.
Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy!
t. Puulämmitäjä
Sääli on sairautta opetti meille opettaja aikoinaan.
Kuuma suihku on ihana varsinkin viileinä syysiltoina. 🥰
Tulipa jotenkin tosi paha mieli Amin eilisestä Instagram-storystä.
Hän ensin lainaa suomalaisesta kirjasta "Pienen hauen pyydystys" varmaan kokonaisen sivun mittaisen tekstin, koska pitää siitä itse niin paljon, ja seuraavassa storyssä dissaaa koko kirjan :(
Ami: "Pakko vielä sanoa, että Pienen hauen pyydystys on mun mielestä umpisurkea kirja. Onneks siinä oli toi yksi hyvä kohta, niin ei ollut ihan hukkaan heitettyä aikaa. Että älkää ottako tota lainausta minään lukusuosituksena <hikinauruhymiö>"
Mieti, kun kirjailija on ensin kirjoittanut sydänverellä kirjan, ja sitten joku oman elämänsä kirjallisuuskriitikko ensin lainaa kirjan tekstiä, ja sitten dissaa loput parisataa sivua teoksesta.
Onko tämä miesoletettu? Miehillä suihkussa käyminen onnistuu muutenkin naisia nopeammin.
Minä suihkutan itseäni 15min joka päivä.
Säästäkää te vettä minulle.
Onnistuu hyvinkin. Hiukset vaahdotetaan tietysti suihkun ollessa kiinni, samoin kroppa. Tietysti pitkän paksun tukan huuhtelu hankalampaa mutta sehän on ylellisyyttä näinä aikoina. Voi leikata lyhyemmäksi.