Tee sokerinsyöntitesti!! Kyllä se on se piilosokeri/liiat hiilarit, jotka lihottaa.
Minä, karppi, syön päivässä 0 palaa sokeria. Listalta mun päivään mahtuu ainoastaan kahvi!
http: //www. leipatiedotus. fi/default. aspx? path=4; 177; 313
Kommentit (14)
Sitäkin syön todella harvoin, mutta eilen lisäsin ruokaan.
Kolme merkintää tuli listalta: ketsuppi, kahvi (mustana) je leipä (ruis-).
Mikä vahvistaa sen, minkä jo tiesinkin: karpit ovat entisiä pullan ja karkkien suurkuluttajia, jotka paheestaan eroon päästyään terrorisoivat muita täysin terveitä tavallisella ruokavaliolla eläviä.
Iloitkaa omasta hyvästä olostanne hiljaa ja jättäkää muut rauhaan!
Vierailija:
Mikä vahvistaa sen, minkä jo tiesinkin: karpit ovat entisiä pullan ja karkkien suurkuluttajia, jotka paheestaan eroon päästyään terrorisoivat muita täysin terveitä tavallisella ruokavaliolla eläviä.Iloitkaa omasta hyvästä olostanne hiljaa ja jättäkää muut rauhaan!
Mä elin ennen ihan oikeesti suositusten mukaan, koska työkseen urheileva perhe ollaan. Karpilla vaan rasvaprosentti pieneni ja kiloa karisi. Pullaa ja karkkia en oo syönyt edes lapsena!
Enkä edes syönyt eilen mielestäni paljon makeaa. Olen normaalipainoinen.
Vierailija:
Mikä vahvistaa sen, minkä jo tiesinkin: karpit ovat entisiä pullan ja karkkien suurkuluttajia, jotka paheestaan eroon päästyään terrorisoivat muita täysin terveitä tavallisella ruokavaliolla eläviä.Iloitkaa omasta hyvästä olostanne hiljaa ja jättäkää muut rauhaan!
Vierailija:
Mutta ihan kivahan se on että ihmiset ovat tietoisia siitä mitä syövät.
Itse olen huomannut että sokeri ja tyhjät hiilihydraatit väsyttävät ja tekevät kärttyisäksi. Vältän siksi, en painontarkkailun takia. Jostakin luin että ihmiset olisivat eri tavoilla herkkiä ruokavalion vaikutuksille verensokeriin. Niin että mikä on yhdelle oikea juttu ei toisa koske samalla tavalla. Ei siis ehkä kannata julistaa yhtä ainoaa oikeaa totuutta.
PS. Jos syö hirveästi proteiinia ja tosi vähän (hyviäkään) hiilihydraatteja, altistaa itsensä helposti liian vähäkuituiselle ruokavaliolle. Se taas lisää mm. kaikenlaisten suolistovaivojen riskiä, mahdollisesti ihan paksusuolen syöpää myöten. Järki käteen siis.
Vierailija:
PS. Jos syö hirveästi proteiinia ja tosi vähän (hyviäkään) hiilihydraatteja, altistaa itsensä helposti liian vähäkuituiselle ruokavaliolle. Se taas lisää mm. kaikenlaisten suolistovaivojen riskiä, mahdollisesti ihan paksusuolen syöpää myöten. Järki käteen siis.
Karpit ei syö hirveästi proteiinia, sillä liika proteiinikin muuttuu glukoosiksi. Proteiinimäärä useimmilla karpeilla taitaa olla siinä virallisten suositusten puitteissa.
Ja kuitutesti löytyy leipätiedotuksen sivuilta kanssa. Mulla, karpilla, kuitupistemäärä 27. Että se siitä kuidunpuutteesta. Hiilareita syön alle 50g/vrk.
No, mulle tuli 47palaa, mutta mä söin eilen kauheen kasan karkkia joten ei yllättänyt, mutta siis muuten, ihan normaalien syömisten mukaan (esim. kaakaon sokerimäärän sen heitti ihan tolkuttomaksi millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa)
Marjainen tai hedelmäinen pikapuuropussi 2
Myslipatukka 2,5
Light-virvoitusjuoma 0
Maustettu jogurtti 14
Ruis-, vehnä- tai näkkileipä, viipale 0
Palakakku 0,7
Hedelmäpastilli, makeinen 7
Yhteensä 26,2 palaa
Noi jugurtit on kyllä hurjan sokerisia.
Olen sitä mieltä, että ihmisen pitää syödä monipuolisesti eikä kieltää itseltään jotain tiettyä ruokaryhmää. Minulla ainakin tulisi hirveä himo johonkin minkä täysin kieltäisin itseltäni.
Paras tapa laihtua on se, että vähentää ruokamääräänsä ja lisää liikuntaa :)))