Jumala halusi minulle rakkaudettoman kärsimyselämän
Kommentit (130)
Gandhilta kysyttiin mitä mieltä on kristinuskosta ."Oi ,se on ihanaa,parasta."
"Mutta miksi ei sitä ei noudateta."
Ei millään pahalla, mutta ap. vaikuttaa aika raskaalta tapaukselta. Kuka jaksaa kuunnella ja katsella itsesäälissä vellojaa, vähän ryhtiä nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kokee esimerkiksi lapsiseksiorjan kohtalon sodassa. Holokaustikaan ei ollut häävi. Rakastava jumala on aika karu. Silti pitäisi vain ylistää ja kiittää.
Sodassa ra/zkataan lapsia ja kidutetaan, koska ihminen on valinnut elää synnissä.
Jumala ei tuolle voi mitään, vaan hän suree ja katselee vierestä.
Höpö höpö. Jos on kaikkivaltias, on kaikkivaltias. Tuollainen jumala ei ansaitse kenenkään kiitosta tai ylistystä. Ajatuskin on perverssi.
Ei kun hän suree ja katselee vierestä, eikä voi mitään. Mutta hän on tosin rakastanut ihmisiä niin paljon että antoi ainoan poikana.
Meidän pitää ylistää häntä kun hän on niin rakkaudellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kokee esimerkiksi lapsiseksiorjan kohtalon sodassa. Holokaustikaan ei ollut häävi. Rakastava jumala on aika karu. Silti pitäisi vain ylistää ja kiittää.
Sodassa ra/zkataan lapsia ja kidutetaan, koska ihminen on valinnut elää synnissä.
Ei sitten kaikkivaltias voinut mitään. Ei mitään ristiriitaa näissä teidän jutuissa.
Kaikilla on vapaa tahto kääntyä Jumalan puoleen jos siltä tuntuu, mutta Jumala ei ketään väkisin pelasta.
Naurettavaa läyhätä kuinka Jumala ei tee sitä tai tätä ihmisen mielen mukaista .. Mitähän läyhääjä itse on tehnyt Jumalan mielen mukaan?
Se joka rkkastaa Jumalaa ja haluaa tehdä Jumalan tahdon mukaan, saa elää myös Jumalan suojeluksessa.
Mahtava suojelus kerrassaan! Samalla tavalla ne uskovaiset kirkuvat sairaalan nurkassa syövissä ja muuta kauheaa. Juutalaisia tapettiin urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten kaikkivaltias voinut mitään. Ei mitään ristiriitaa näissä teidän jutuissa.
Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon. Ihminen siis itse päättää, haluaako elää Jumalan lähellä vuorovaikutussuhteessa, vai ei. Jos ihminen ei halua, Jumala ei häntä väkisin auta. Jumala ei toimi itseään vastaan ja muuta sääntöjä kesken kaiken. Kaikki tämä ja paljon muuta löytyy Raamatusta, eli sieltä kannattais ensin lähteä tutustumaan aiheeseen, ennen kuin kommentoi muka näppäriä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jos on kaikkivaltias, on kaikkivaltias. Tuollainen jumala ei ansaitse kenenkään kiitosta tai ylistystä. Ajatuskin on perverssi.
Ei kun hän suree ja katselee vierestä, eikä voi mitään. Mutta hän on tosin rakastanut ihmisiä niin paljon että antoi ainoan poikana.
Ime nyt tavaraa ja häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olishan se voinut luoda semmoset ihmiset, jotka ei voi langeta syntiin, eikä tehdä pahaa.
Tai olisi kehitellyt uhreille sellaisen kyvyn, että voi olla kärsimättä kun joku repii raajaasi irti tai polttaa elävältä.
Jumala loi ihmisille ja eläimille kyvyn kärsiä ja tuntea tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, että Jumalaa syytetään elämän kurjuudesta, enkä siitä, ettei Häntä kiitetä, jos elämä on ollut suotuisaa ja hyvää.
Mitä? Että vain hyvistä asioista tulee kiittää, ja huonoista pitää turpansa kiinni?
Eikös noissa esimerkeissä ollut kyse toisten ihmisten tekemistä julmuuksista?
Maapallolla on kaikkivaltiaan lisäksi ruhtinas sekä miljardeja ihmisiä, joilla on vapaa tahto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon. Ihminen siis itse päättää, haluaako elää Jumalan lähellä vuorovaikutussuhteessa, vai ei. Jos ihminen ei halua, Jumala ei häntä väkisin auta. Jumala ei toimi itseään vastaan ja muuta sääntöjä kesken kaiken. Kaikki tämä ja paljon muuta löytyy Raamatusta, eli sieltä kannattais ensin lähteä tutustumaan aiheeseen, ennen kuin kommentoi muka näppäriä kommentteja.
Meinasit että joku valitsemalla valitsee kärsimyselämän? Voin kertoa, että läheltä nähtynä jumala ei auta edes niitä ns omiaan. Millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvitse hävetä kun olen ottanu jeesuksen vastaan ja ylistän häntä. Minä pääsen taivaan isän luokse ikuiseen nautintoon ja sinä joudut helvettiin, koska et ottanut vastaan herran rakkauttaa ja sovitustyötä.
Jumala sylkee sinut pois ja sinä saat hävetä kun et ottanut vastaan. Et ottanut nöyränä vastaan. Minä otin nöyränä vastaan.
Ei se Jumalan kaikkivaltius tarkoita, että vaikka hän on luonut kaiken niin hän puuttuisi joka asiaan täällä elämän aikana, vaikka niin haluaisimmekin. Joskus hän toki puuttuu tapahtumien kulkuun.
Hän on luonut luonnonlait ja sitoutunut niihin. Hän on antanut meille vapaan tahdon eli vastuun valinnoistamme. Hän ei tehnyt meistä robotteja. Meidän ihmisten pitäisi poistaa seksiorjuus, kidutus ja muukin vääryys. Tämän elämän jälkeen tilit tasataan. Ihmisen suhde Jeesuksen sovitukseen on tässä se ratkaiseva juttu. seloytyi.fi.
Voi silti kiittää, ei se totaalista ole kenenkään kärsimys. Kun kärsii tarpeeksi ei jaksa edes valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös. Aivan järkyttävä paskaelämä sairauksineen ja loputtomine käsrsimyksineen. Miksi ihmeessä?
Tiedän yhden pahasti sairaan ja kivuista kärsivän, joka on on jatkuvasti rakastumassa johonkuhun. Joten ei kai se sairaus rakastumista estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tarvitse hävetä kun olen ottanu jeesuksen vastaan ja ylistän häntä. Minä pääsen taivaan isän luokse ikuiseen nautintoon ja sinä joudut helvettiin, koska et ottanut vastaan herran rakkauttaa ja sovitustyötä.
Jumala sylkee sinut pois ja sinä saat hävetä kun et ottanut vastaan. Et ottanut nöyränä vastaan. Minä otin nöyränä vastaan.
Oikea nöyryyden perikuva siellä ylpeilee. Ei tuollaisia oteta taivaaseen, tai se ei ole taivas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nöyryys on sinusta kauempana kuin maailmankaikkeuden laidat toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, että Jumalaa syytetään elämän kurjuudesta, enkä siitä, ettei Häntä kiitetä, jos elämä on ollut suotuisaa ja hyvää.
Mitä? Että vain hyvistä asioista tulee kiittää, ja huonoista pitää turpansa kiinni?
Lue uudelleen, sisäistä lukemasi ja sen jälkeen, pidä turpasi kiinni. Opi soveltamaan lukemaasi käytäntöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi olisi jumalan syy?
Eikö se iso kirja väitä että herra oli kaikkivaltias? Oliko sekin valetta?
Herra antaa ihmisten ja henkiolentojen nähdä loppuun asti mitä tuli valittua.
Ettei ole sitten nokan koputtamista.
Kansanedustaja Antero Laukkanen sai tässä vakavan sairaus diaknoosin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Jumalan kaikkivaltius tarkoita, että vaikka hän on luonut kaiken niin hän puuttuisi joka asiaan täällä elämän aikana, vaikka niin haluaisimmekin. Joskus hän toki puuttuu tapahtumien kulkuun.
Hän on luonut luonnonlait ja sitoutunut niihin. Hän on antanut meille vapaan tahdon eli vastuun valinnoistamme. Hän ei tehnyt meistä robotteja. Meidän ihmisten pitäisi poistaa seksiorjuus, kidutus ja muukin vääryys. Tämän elämän jälkeen tilit tasataan. Ihmisen suhde Jeesuksen sovitukseen on tässä se ratkaiseva juttu. seloytyi.fi.
Sen verran korjaan, että joskus Jumala poikkeaa luomistaan luonnonlaeista mutta harvemmin.
Jumala on rakkaus ja hän rakastaa pisteliäintäkin palstalaista.
Hän haluaa meidän ihmisten rakastavan toisiamme mutta eihän se helppoa ole.
Ap kertoo rakkaudettomasta kärsimyselämästään. Ei Jumala säästä omiaankaan vaikeuksilta tai kivulta, koettu on, samassa veneessä tässä ollaan kaikki. Ja toivottavasti olisimme lopulta menossa sinne Samaan ja Parhaaseen paikkaan.
Kaikilla on vapaa tahto kääntyä Jumalan puoleen jos siltä tuntuu, mutta Jumala ei ketään väkisin pelasta.
Naurettavaa läyhätä kuinka Jumala ei tee sitä tai tätä ihmisen mielen mukaista .. Mitähän läyhääjä itse on tehnyt Jumalan mielen mukaan?
Se joka rkkastaa Jumalaa ja haluaa tehdä Jumalan tahdon mukaan, saa elää myös Jumalan suojeluksessa.