Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anonyymit vaunufriikit

22.08.2008 |

Tunnustaako kukaan muu olevansa näin pimahtanut lastenvaunujen ja rattaiden suhteen?! Mulle on iskenyt tän kuopuksen (mies ei lupaa lisää vauvoja) kanssa kammottava tarve löytää maailman parhaimmat ja täydellisimmät rattaat. Isompien lasten kanssa en oo vastaavaa vaunujen ostelua harrastanu, vaan oon tyytyny niihin perus yhdistelmiin ja lisäksi ehkä tupliin ja matkarattaisiin. Tälle viimeiselle oon jo ostanu kahdet yhdistelmät ja kahdet matkarattaat, joita oon sitte mitättömistä pikkusyistä pistänyt kiertoon, että voin taas ostaa jotkut muka-kivemmat, paremmat, käytännöllisemmät, hienommat...syitä löytyy aina. Kaupungilla kulkiessa kyylään muiden menopelejä. Tunnistan varmaan melkein kaikki merkit ja tiedän hinnat ja ominaisuudet. Sukulaisetkin kattoo pikkasen vinoon, kun löytyy aina uutta ja erilaista kulkuvälinettä metsälenkille, kauppakeskukseen, pyörätielenkille tai nukutukseen... yksillä kun ei muka pärjää, niin osaan ainakin itselleni selittää. Muuten en ole mitenkään materialistinen, en siis kuluta suuria summia omiin tai lasten vaatteisiin, kenkiin tai laukkuihin. Tarttis kai keksiä muita harrastuksia.

Niin, löytyykö muita kaltaisiani? Kehtaako kukaan tunnustaa? :D

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vaunuihin ja rattaisiin pahasti hurahtanut, mutta olen tullut siihen tulokseen, että elämä on helpompaa kun eri tarkoituksiin on sopivat kulkupelit, tässä kahden pienen lapsen äitinä arjessa on haastetta ihan muutenkin tarpeeksi. Meiltä löytyy tällä hetkellä Quinny Freestyle Comfortit kovalla kopalla värinä Sand, nämä on varustettu isosiskoa varten Lascalin Buggy Board Maxilla, punaisella sellaisella. Toimii muuten hyvin, isommalle on hyvin tilaa ja kohtuullisesti pystyy kävelemäänkin ilman että jalat ottaa lautaan. Käsijarru on myös ihan ehdoton kun alamäkeen tuolla massalla mennään.

Kaupunkireissuja ja julkisilla ajelua varten on sitten mustat Teutonia Funit, pehmeällä kopalla, nämäkin on ihan ok, mutta eivät olleet ihan niin ketterät kuin olisin toivonut.

Uusin hankinta onkin autoilukäyttöä varten punaiset Babyweltin Moon kiss rattaat, jotka on ihan ehdottomat :D Tilavat, ketterät, kevyet ja kuitenkin tukevat ja vakaat, painoraja 18 kg, pieni tavarakorikin löytyy ja ah niin ainakin minun silmääni miellyttävä ulkonäkö. Lisäksi lainassa oleva emman pieni kantokassi mahtuu näihin, joten pystyin ottamaan heti käyttöön vajaa 3 kk vanhalle tytölle. Turvakaukalokin solahtaa istuimeen niin, että turvakaari tukee sen paikalleen, eli mitään adaptereita ei tarvitse. Jos olisin nämä löytänyt ennen funeja, olisivat saattaneet ne jäädä ostamatta. Eli näitä voin kyllä suositella. Ainoa hankalahko asia on ehkä se, että molemmat takapyörät pitää lukita erikseen, mutta se on pieni hinta tästä mukavuudesta.

Näiden lisäksi meiltä löytyy vielä esikoiselle hankitut beiget Zappit varustettuna tavarakorilla sekä etelänmatkalta hankitut hyperkevyet Brevi Grillo matkikset, jotka tällä hetkellä palvelevat kotona alakerrassa päivänokospaikkana.

Lisäksi meillä on käynyt Teutonian Delta Tecno (tai jotain sinnepäin) vaunut esikoisen ekoina vaunuina ja Brio Ponyt, joista en pitänyt kiinteän turvakaaren vuoksi - miten ihmeessä lapsen saa nostettua sieltä rattaasta pois ilman että kengät jäävät kiinni turvakaareen. Ai niin, olihan meillä esikoisella ekoina matkiksina Gracon quattro tour rattaat joiden hyvä puoli oli vaunumaisuus ja ISO tavarakori, mutta jumalattoman istot ja painavat ne oli matkarattaiksi ja silti istuinosa oli tosi pieni.

Jokohan siinä oli kaikki. Lisäksi tietty löytyy erilaisia makuupusseja, lampaantaljoja, istuinsuojia, sadesuojia, hyttysverkkoja ja juuri tänään melkein napsuttelin yhdestä brittinettikaupasta uv-suojan, kiitos halvan punnan. Harmi vaan kun jäi prosessi kesken kun kuopus heräsi uniltaan, mutta luulenpa että se meille vielä päätyy.

Nyt tuntuu siltä, että ratasasiat on kunnossa, mutta saa nähdä miten pitkään tämä tasapainotila kestää ;)

Vierailija
42/45 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taitavat olla vähän pienet noi renkaat ihan ulkoilukäyttöön. Matkiksina menis varmasti mainiosti.

Unohdin tossa aikaisemmin mainita että meiltä löytyy siis myös 2,5 vuotias poika, jonka kanssa tulee oltua ulkona paljon. Joten rattaiden pitäisi olla suht helpot työntää myös hiekkalaatikoiden reunuksilla ym. leikkikentillä.

Mutta edelleen siis kaipaisin apua teiltä paljon kokeneilta vaunufriikeiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän lapsen äiti (19-1v) ja olen saanut nauttia erinlaisista vaunuista ja rattaista pian 19vuotta. Olen ollut aika merkki uskollinen, täälläpäin ei ole paljon kauppoja.... Nyt on onneksi laaja nettimaailma josta saan ruokittua nälkääni ja myytyä samalla vanhoja pois. Nyt viimeisen 5v aikana meillä on ollut. Emmaljunga edget, peg peregon, hauck juoksurattaat, Scooterit (redrosso) vanhat emmaljunga ponyt , Brio kombit, scooterit (appelgrey)Twin city crossit (ovat yhä)emmaljunga twi classic,twin strollerit ja auton perä kontissa graco mosaic rattaat. Minulle rattaissa on tärkeää VÄRI ja sitten vasta malli. Nyt olen tyytyväinen scootereihin ja twin city crosseihin, ovat molemmat alta 1kk vanhoja. Matkarattaat voisin vaihtaa niistä en enää pidä. Uusi tuulia odotellessa ......

44/45 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiini osui tämä eittämättä mielenkiintoinen ketju, ja vaikka itse en ole kovin monia kärryjä omistanut, niin sen voin sanoa, että minulla on varmaan ollut huonoin tuuri niiden kanssa. Esikoiselle -99 saatiin lahjoituksena Brion vanhat yhdistelmät, jotka palvelivat meitä kunnialla tarpeen ns täyteen. Tilasin Hobby Hallista jotkut mukamas matkakiesit, jotka olivat niin lurua kangasta, että homehtuivat heti ensimmäisten kevätkosteiden myötä (vaikka säilytettiin sisällä jne.)

Kakkoselle päätettiin sitten hankkia uudet vaunut ja kävi niin, että pääsin paria viikkoa ennen laskettua aikaa YHTEEN vaunuliikkeeseen, jossa mies koko ajan hoputti lähtemään. Hankittiin sitten yhdistelmävaunut, jotka hajosivat pojan ollessa reilun vuoden ikäinen. Kun yritin kysellä takuuta/huoltoa, vaunuliike oli tietenkin lopettanut, eikä kukaan ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä merkistä, vaikka soittelin tukkuja ym läpi. Tein sitten sen virheen, että irrotutin rikkonaisen osan ja lähetin suoraan käyttöohjeissa mukana tulleeseen osoitteeseen jonnekin epsanjaan, ja sen koommin en asiasta mitään sitten kuullutkaan...

Silmiini osuikin (ensimmäistä kertaa) nimim.CecilyHenry, jonka vaunulistasta löytyi tuo Jane. Pakko kysyä, että mistä ostitte ja olitteko tyytyväisiä?

Kolmoselle hankin sitten käytettynä Simon yhdistelmät kirpparilta, ja ne olivat oikein mainiot, vaikkakin isokokoiset. Matkarattaiksi taas hankittiin HH:sta Carenan jotkut perusmallit.

Nyt on tilanne siis se, että neljäs lapsi (tyttö) syntyy loppukesästä, ja koska kaikki kärryt, mitä taloon on hankittu, on hajalla (vanhat Briot ja Simot hajosivat sitten toisille lainatessa), olen ajatellut nyt perehtyä tähän asiaan huolella. En halua samoja virheitä uudelleen toistaa! Sen verran olen pohtinut, että jos nämä suvussa olevat näppärät hitsarit saisivat Janet sen verran kasaan, että kelpaisivat tässä kotitantereella nukuttamiseen (koppa ihan hyvän kokoinen ja kuoseiltaan aivan uutta vastaava), niin panostaisin näppäriin, pieneen tilaan meneviin ja suht laadukkaisiin vehkeisiin. Käyttöikää en laske kovin paljon yli kahden vuoden, koska tämän "natsi-äidin" lapset joutaa kyllä kävelemäänkin sitten.

Olen alustavasti katsellut Crescent-merkkisiä kiesejä, mutta ovat suht tuore merkki vaunumarkkinoilla, ettei kauheasti kokemuksia taida vielä olla. Emmaljungan tiedän laadukkaaksi, mutta sylettää, kun tekevät niitä mm Baltian maissa ja kierrättävät sitten Ruotsin kautta lisäten hintaan vähintään neljänneksen lisää. Esim. samassa korttelissa Puolassa valmistetaan Firkoneita, jotka ovat kuitenkin jonkin verran edukkaammat. Niistäkin olisin kiinnostunut kuulemaan, jos jollain olisi jotain infoa esim Firkon F7 tai Classic Deluxe?

Kiinnostuneena seuraan kyllä jutusteluja ja olen kasannut listoistanne omaa listaa, joita täytyy tässä katsastella, kiitos siitä!

Vierailija
45/45 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sama vika, kahdet jo ostettu kopukselle, ja nyt haluisin noihin todella hyviin mihin ihastuin niin vaihtaa kankaat, huuto netissä niin ihana yhdistelmä paketti prinsessalle