Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anonyymit vaunufriikit

22.08.2008 |

Tunnustaako kukaan muu olevansa näin pimahtanut lastenvaunujen ja rattaiden suhteen?! Mulle on iskenyt tän kuopuksen (mies ei lupaa lisää vauvoja) kanssa kammottava tarve löytää maailman parhaimmat ja täydellisimmät rattaat. Isompien lasten kanssa en oo vastaavaa vaunujen ostelua harrastanu, vaan oon tyytyny niihin perus yhdistelmiin ja lisäksi ehkä tupliin ja matkarattaisiin. Tälle viimeiselle oon jo ostanu kahdet yhdistelmät ja kahdet matkarattaat, joita oon sitte mitättömistä pikkusyistä pistänyt kiertoon, että voin taas ostaa jotkut muka-kivemmat, paremmat, käytännöllisemmät, hienommat...syitä löytyy aina. Kaupungilla kulkiessa kyylään muiden menopelejä. Tunnistan varmaan melkein kaikki merkit ja tiedän hinnat ja ominaisuudet. Sukulaisetkin kattoo pikkasen vinoon, kun löytyy aina uutta ja erilaista kulkuvälinettä metsälenkille, kauppakeskukseen, pyörätielenkille tai nukutukseen... yksillä kun ei muka pärjää, niin osaan ainakin itselleni selittää. Muuten en ole mitenkään materialistinen, en siis kuluta suuria summia omiin tai lasten vaatteisiin, kenkiin tai laukkuihin. Tarttis kai keksiä muita harrastuksia.

Niin, löytyykö muita kaltaisiani? Kehtaako kukaan tunnustaa? :D

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meillä on nukkuminen onnistun tosi hyvin ratasosassa. Selkähän siinä on suorassa jalat jäävät vaan koukkuun. Meillä poika on nyt 1v 4kk ja vielä tilaa on kasvaa. XL istuimessa kuppiosa on syvempi kuin normi istuimessa ja materiaali on hieman erilainen. Itse ole kyllä sitä mieltä että nämä ovat ns. kesärattaat. Hyvin varmaan kulkevat auratuilla teillä, mutta lapsella on kyllä ahdas istua toppavaatteissa. Meillä nämä ajavat matkisten virkaa ja ovat reissussa mukana. siinä tarkoituksessa ovat olleet kyllä ykköset. Meillä on kuitenkin periteiset nelipyöräiset emmaljungat näiden kaverina.

Vierailija
22/45 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös jonkun sortin vaunufriikki. Meillä ei tosin ole pyörähtäneet kuin kolmet kärryt, mut mieli tekis koko ajan uusia, vaikka jo olemassa oleviin olen tosi tyytyväinen! Seuraan ja vertailen säännöllisesti markkinoilla olevia menopelejä, tiedän hintoja, ominaisuuksia jne. jne...

Nyt kyllä matka-/sateenvarjorataskuume on niin korkealla että joudun varmaan puhumaan miehen ympäri... Ja mieli tekis Gesslein Swiftejä! Onko kellään minkäänlaista kokemusta näistä??? Gessleineista mulla muuten kyllä tosi positiivisia kokemuksia, mutta Swift vielä vieras. Hipelöin eilen liikkeessä ja kyllä oli ihanat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole kerrallaan ollut kuin max. 3-4 rattaat (meillä 2 lasta joten tuplat, 2 rattaat/yhdistelmät, matkikset tms.). Molemmissa mummoloissa on yhdet brion aluminat koska meillä ei ole tilaa raahata mukana aina rattaita mummolaan. Koko ajan on ollut ns. yhdet vaihtari rattaat jotka olen sitten myynyt pois kun olen toisia halunnut, tokihan melkein aina on rahapussista joutunut vähän laittaa lisäksi mutta yleensä periaatteella että eka myyn jotain pois ja sitten sillä rahalla ostan toiset. Ja mä suosin käytettyä, uusia ei ole ollut kuin ihan muutamat.

Vierailija
24/45 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huomannut kysymyksiäsi elikkäs meillä nuo buzzit oli vain käytössä vaunukopan kanssa mutta bugaboon cameleonissa on aikaslailla samanlainen istuin. Tyttö nukkui niissä päikkärit kyllä ihan hyvin esim. ostoksilla jne. mutta ei ne kyllä mitkään ulkona nukuttamis rattaat ole joten jos sellaiset nukkumisrattaat haluat niin en suosittele tuota kuppipenkkiä koska siinä ei paljon asentoa vaihdella ja muutenkin eivät ole suojaiset nukkumä käyttöön. Parhaimmat rattaat/yhdistelmät on ollut ehdottomasti brion kombit(jousitus ihana, koppa tilava, ratasosa tilava, suojaisat ym.) sekä reissukäytössä nuo bugaboot. =)

Vierailija
25/45 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen tilanne, että 3v ja 6kk ovat tuplamatkarattaissa..saa kyllä ihan suojaisan jos tarvitsee.. (nyt on lisäksi lainakärryt jossa kuopus nukkuu päiväunet vaunuissa)

Mutta haluaisin tälle puolivuotiaalle pojalle kunnon vaunut myös. Tilavalla vaunukopalla, kauniit tottakai, ja josta kenties voisi saada myös rattaiksi samat pelit.

Tämä 3v nukkui päiväunet vaunuissaan 2ja puoli vuotiaaksi, mietin että jos tämä kuopuskin nukkuisi, silloin vaunuille todella olisi käyttöä.

Ihan välttämätöntä tämä vaunujen hankinta ei olisi, mutta kun on tämä kuume, tämä kuume, josta ei tunnu eroon pääsevän. Myöskin vauvakuume -- sittenhän uusille vaunuille olisi vallankin käyttöä..jos onnistuttaisiin perheenlisäyksessä..

Eli voisitteko antaa kokemuksia hyvästä merkistä.

Vähän kaupunkikäyttöä, paljon maaseutu-metsäkärrytiekäyttöä.

Reissussa käydään, joten näppärä kasaus olisi tarpeen.

Netissä olen ihaillut Emmaljungan duo edge ja duo mondial - nuo kutkuttavat.

Kiitos jos viitsitte kertoa kokemuksistanne.

Vierailija
26/45 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tunustautuu myös yksi kappale! Poika syntyi vuonna 2000 ja silloin oli ihan pakko saada ostettua sille Brion millenium-vaunut, alumina yhdistelmät sellaisella ihanalla nallekuosilla!! Silloin en vielä havainnut itsessäni vaunufriikkeyden merkkejä, mutta nyt kun tyttö syntyi kesällä 2007, pimahdin täysin!!! :)

Ensin hankin tulevalle vauvalle Emmaljungan duo edget värillä elk ja classik rungolla. Noh, eipä mennyt kauaakaan kun saimme tietää, että masussa asusteleepi tyttövauva ja näin lastentarvikkeessa nuo edget jungle pink-värisinä...eihän siinä muu auttanut kuin vaihtaa vaunut niihin..niillä sitten pärjättiinkin (koppa osa oli aivan ihana!) kunnes vaihdettiin ratasosaan, josta en tykännyt yhtään, varsinkaan kesällä kun olisin vauhdissa kaivannut tuota heittoaisaa. Myin sitten ne kärryt poies, kerkesin haalimaan niihin kaikki mahdolliset lisävarusteetkin delux jalkapeitettä ja hoitolaukkua myöten. Mutta ei auttanut kuin myydä kun niin "kyrsiintynyt" muka niihin olin.

Seuraava ostokseni oli sitten Emmaljungan city ceroxit cerise-värisinä. Aivan ihanat rattaat ja kaikin puolin hyvät, mutta kävelemme joskus täällä myös maastossa ja hiekkateillä, niin pelkäsin hajottavani ne pienet renkaat..Noh, eli siis eikun myyntiin!

Seuraavaksi ostin ceroxit camo beige värillä ja lisävarusteet tietty mukaan, eipä mennyt kauaa kun aloin haikailemaan jungle pink-värisiä rattaita ja myin ceroxit ja ostin ceroxit vaaleenpunasena ja kaikilla lisävarusteilla tietty! :)

Näihin olen nyt siis ollut tyytyväinen! Mutta friikki kun olen on minulla nyt tuossa uuden nihkeät Brion Happyt, vaaleanpunaiset kovalla kantokopalla. Ja kaupungille olen hankkinut carenan lie back luxit, ja arvatkaapa, kyllä: vaaleanpunaisena!!

Joten, uusi vauva olisi suunnitteilla jossain vaiheessa, mitäpä jos se onkin poika?? Kierre alkaa ilmeisesti alusta? Koska eihän näitä vaaleenpunasia voi pojalla pitää?

Unelmissa olisi tosiaan vielä joskus saada kokeilla Gessleinin visioneita värillä lollipop! Tai Teutonian S3 jollain kivalla värillä..

Joten tälläistä..kiva siis huomata että täällä on muitakin saman oireryhmän omaavia! :p

Vierailija
27/45 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin unohdin sanoa, että friikkeyteni tietäen, jossain vaiheessa varmasti hankin ainakin ne Gessleinin visionit, niin laittakaas kokemuksia!! Ja mistä kannattaa ostaa?

Ja vielä sekin pitää laittaa että taaperolle kiinnostaisi myös kaupunki käyttöön nuo Britaxin vigour 3:set, että kertokaas, onko niistä mihinkään??

:x

Vierailija
28/45 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaunufriikki lisää ilmoittautuu!

Meillä lapset ovat tällä hetkellä 3 v. ja 1v.

Esikoiselle hankkimani ensimmäiset vaunut olivat Traxx Jaguarit aivan ihanan vaaleansinisinä. Nämä meni 8kk jälkeen vaihtoon, koska olivat tosi pienet! Koppaan vauva ei mahtunut kuin ekat 4 kk ja ratasosa kävi lyhyeksi ennen kuin vauva oli 9 kk ja alkoi nukkua pitkiä päiväunia ulkona.

Tilalle hankin kriteerillä isot ja laadukkaat Emmaljunga Duo Edge Sportit Elkin värisenä. Näihin kuin saisi vielä kääntyvät etupyörät niin olisivat unelmien kiesit kaikin puolin! Nämä muimme pois vasta, koska ajatuksena oli hankkia pienemmät rattaat tilalle.

Matkarattaina meillä on oli yhdessä kaukalon kanssa Gracon Miraget. Muuten hyvät, mutta eivät toimi enää isommalla lapsella. Esikoisella olleet myytiin pois, koska toista lasta ei suunniteltu niin pian, mutta kuopukselle hankittiin samanlaiset travel systeemit eli kahdet setit näitäkin on ollut. Ja toisetkin on jo myyty pois :-)

Käytettynä ostin kuopuksen käyttöön Emmaljunga City Crossit, jotka myin saman tien eteenpäin, koska ne olivat niin matalat ettei pitkä mieheni niitä olisi voinut työntää ilman selkäkipuja.

Molempia ajatellen, pienet rattaat mielessä, hankin Emmaljunga Scooterit. Muuten hyvät joo, mutta halusin sittenkin vielä rattaat, joissa kuopuksen saa kasvot työntäjään päin. Nämä ovat nyt myynnissä, jahka ostaja löytyy.

Nyt olen ostanut taas Emmaljunga Duo Edge Sportit ihanan punaisena. Palaamme hyväksi havaittuhin ja näistä emme enää luovu.

Uutena kokeiluna olen tilannut Englannista Phil & Teds rattaat sisaristuimella, joiden näidenkin pitäisi saapua ensi viikolla. Innolla odotan testaamista, kun näistä on aika paljon eriäviä mielipiteitä. Harvoin meillä esikoinen enää istuu rattaissa, mutta joskus kuitenkin ja kaupunkireissuilla omasta mukavuuden halusta haluan hänet vielä istuttaa rattaisiin :-)

Unohdinkohan jotain...

Vierailija
29/45 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljunga City Jetit. Nämä hankittu uutena ajatuksena korvata matkaratastarve niin, että esikoinenkin näihin mahtuu. Nyt joutanevat pois Phil & Tedsien myötä. Tosi kätevät kaupunkirattaat, unelma työtää kun on kääntyvät etupyörät ja kulkevat hyvin myös lumessa - asumme pohjoisessa.

Tein myös miehelleni lupauksen, että en hanki enää uusia vaunuja... Hmm, kuinkahan tämä pitää.

Vierailija
30/45 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, luin mielenkiinnolla vaunuiluasi ja ja kuullosti ihanalle :)

Kirjoitit että olit juuri ostanut punaiset emmaljungat - käytätkö niitä tälle 1v vai olitko aikeissa kenties uudelle vauvalle niitä? Minulla on puolenvuoden vauva ja kova vaunukuume..mietin sitä 'tarpellisuutta', sillä meilläkin nuo p&t löytyy..

Millaista käyttöä noilla emmaljungilla on 1v'n kanssa, vaunun kopalla ei taida olla, vai nukkuuko niissä päikkäreitä? Onko ratasosalla paremmin käyttöä?

kiva jos viitsit vastata!

t.sinuvi

Vierailija
31/45 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaita käytetään sekä meidän 1-vuotiaalla, että kolmevuotiaallakin. Molemmat mahtuvat tosi hyvin vaikka 3-vuotisakin on isokokoinen ikäisekseen. Koppa-osa ei ole enää käytössä vaikka kokonsa puolesta 1-vuotias siro tyttömme kyllä mahtuisi vielä siihenkin. Koppa laitettiin säästöön mahdollista seuraavaa lasta ajatellen vaikka se ei ihan heti olisikaan ajankohtaista.

Nämä rattaat on niin tilavat, että niihin on hyvä pakata lapsi päiväunille ulos. Lisäksi meillä on näissä rattaissa seisomalauta isommalle, jota phil & tedseihin ei saa.

Phil & Tedsejä emme ole vielä saaneet, joten en voi vielä kommentoida kuinka paljon sen jälkeen kumpiakin rattaita tulee käytettyä vai jääkö toisten käyttö vähemmälle.

Vierailija
32/45 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä myös tuplia ollut kahdet kappaleet :-) Ihan nämäkin unohtui!

Ensin ostettiin Emmaljunga Twin Ceroxit, joita käytettiin eka 6 kk. Sen jälkeen esikoinen oli jo niin pitkä, ettei mahtunut istumaan kuomun alla, joten rattaat lähti vaihtoon. Toinen syy vaihdolle oli rattaiden leveys. Joidenkin kauppojen kassoilta ei mahtunut kulkemaan läpi ja toisiin kauppoihin ei edes mahtunut sisään.

Käytettynä hankittiin I'coo Platon Duot, jotka oli minusta huippu tuplat. Normirattaiden levyiset ja kevyet työntää kääntyvien etupyörien ansiosta. Lisäksi erillisten istuinosien kuomut olivat niin korkeat, että esikoinenkin mahtui alle ongelmitta. Toisen selkänojan sai vaakatasoon nuoremmalle ja esikoisenkin istuimen sai kallistettua lepoasentoon, jos uni yllätti. Kauniithan ne ei ole, mutta kätevät. Paljon autolla kulkeville en niitä suosittele, koska ovat raskaat ja veivät meillä farmariauton koko peräkontin, kun oli tarve ottaa mukaan. Muutapa sinne ei sitten mahtunutkaan.

Vierailija
33/45 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas tekee mieli uusia rattaita:)

Järki sanoo, että näillä Quinnyillä mennään loppuun asti, mutta.....

Enkä mä edes tiedä mitkä rattaat haluaisin. Poika tulee olemaan 2v kesällä. Onko tullut jotain uutuuksia tuon ikäisille`Toisaalta tekisi mieli kokeilla Bugat, mutta toimiiko ne vielä ton ikäsellä?

En tiedä, pitäis varmaan rauhottua:), mutta kun kuume iskee niin se on menoa.

Vierailija
34/45 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kevättä rinnassa. Mulla vähän tuo friikkeys hiukan laantunut, kun ostin nuo Teutonian Timmyt, ne on niin perushyvät ja niillä pitäis pärjätä loppuun asti. Timmyjen lisäksi meil ei oo jäljellä muita kuin Quinny Zapp:t. Ihana tunne kun on saanut myytyä/kierrätettyä muut pois. Mutta, mutta, kesäksi tekis niin kovin mieli Teutonian Cosmoa, joko vaaleanpunaisena tai vaalean kitin-harmaana, ne olis niin ihanat kesävärit. Entistä enemmän ajatus houkuttelee, kun huomaa, että Cosmo jalkapeitteellä tulee Saksasta tilattuna miltei 300 euroa halvemmaksi kuin Suomesta. Toinen mitä himoitsen, on Emmaljungan Nitro City White Croc kuosilla, myös copper on ihan kiva väri. Easywalkerin sivuillakin on tullut vierailtua ja odottelen sieltä pikapuoliin markkinoille tulevaa QTRO-mallia. Easywalkerit olis oikein oivalliset tälläiselle isommallekin lapselle. Tuo QTRO:n hinta tulee kuitenkin olemaan n.650 euroa, joten ehkä en siihen raaski nyt sijoittaa, kun ei oikeesti oo tarvetta. Buga-haaveista olen jo luopunut. Se kuppimainen istuin näyttää vaan niin pikkuruiselta meidän tanttaraan verrattuna, että menis melkoiseksi sullomiseksi. IIta-Maria jatkaa bongausta ja haaveilua.

Vierailija
35/45 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoa puolensa Gesslein highlightista ja emmaljunga ceroxista?? Noiden kahden välillä puntaroin kovasti..ja ehkä vähän myös Teutonia Mistralin kun niistä on hyviä kokemuksia itellä.

Entä olisiko järkevämpää hankkia kevätvauvalle tommoset highlightin tyyppiset kevyet ratasmallit pehmeällä kantokopalla VAIKO sit jotku "vaunummat" eli yhdistelmiksikö niitä kutsutaan..eli korkeammat, tukevammalla kopalla, jne...

Kannattaako kiinnittää huomiota johonkin tavarakoriin, onko metallisesta enemmän haittaa kuin hyötyä? Teutonioissa oli ahdas kangaspussukka ja näköjään gessleineissakin..

Autolla kuljetaan paljon. Kärryjen lykkäys tapahtuu monenkirjavassa maastossa lenkkipoluilla, auraamattomilla teillä, metsäpoluilla, kaupoissa,...Lapsi pitää saada kannettua toiseen kerrokseen mieluiten tietty kopassa jos nukkuu..Tämmöisiä vaatimuksia. Mitkä kiesit täyttää kaikki toiveeni mielestänne, oi vaunufriikit????

Kertokaa kokemuksianne! Mulla palaa käkkylät tän hankinnan kanssa :D

Eli friikki täälläkin, Kolmen vuoden aikana vaunuja meillä on ollut (kehtaanko edes sanoa...) yli 30. Muistaakohan sitä edes kaikkia...

Emmaljunga cerox, twin cerox, edge duo, city cross.

Brio twinette x2, kombi, pony x2, tuplapony, double wave x2, alumina x2.

Teutonia rocky.

Gesslein highlight, vision, swing-d.

Quinny buzz, zapp.

Graco quatro deluxe x2, voyager.

Carena sattarit x2, sprint.

Bugaboo cameleon x 2.

Babywelt montreal twin.

Herqules raptor spin.

Muita ei nyt tule mieleen =)

Eli "pieni" sairaus tuo friikkeys täälläpäin..

Vierailija
36/45 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en henk.koht. ole tykännyt mistään yhdistelmistä(yhdistelmiksi kutsutaan siis niitäkin missä koppana on tuollainen pehmeä)missä on pehmeä koppa, ne on vaan OMASTA mielestäni niin suojaamattomat. Vauvalla on ollut aina käytössä joko kovalla kopalla olevat tai sitten ihan erillisellä koppa osalla olleet yhdistelmät. Osaksi tähän mun mielipiteeseen on se että täällä "maalla" kun vauvat nukkuu ulkona päikkäreitä niin haluan että vauva mahtuu kunnolla tamineissaan koppaan eikä koppa ole sellainen "makkarankuori"vauvan päällä ja sit just tuo että kova koppa suojaa paremmin kuin se pehmeä. Mutta makuasioita, PAINOTAN, ennen kuin joku erimielipiteen omaava alkaa narista ;)

Vierailija
37/45 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutt en ruikuta, kai :D Meillä on pehmeitä koppian ollut monissa, kolmesti olisin kovaa koppaa kaivannut-kolmesti taapero kaatuin vauvan päälle tuplissa tahallaan. Siihen ne kerrat sitten jäivätkin :)

Pehmeä koppa ei sen kuumempi oikeastaan ole, eihän sitä kantta ole pakko kesällä käyttää; eli silloin se on on vain pehmeä koppa joka kyllä pysyy pystyssä, eikä ole vauvan ympärillä niinkuin makuupussi. Siis sillain lepsottamassa, on siinä pohjassa ja renuassa vahvikkeita että se pysyy muodossaan. Olen myös pitänyt siitä, että koppa-ajan jälkeen pehmusteet poistamalla siitä tulee lämmin pussi missä nukkua isompana tai istua talvella sielä pussissa. Ja toki se, missä aikoo säilyttää sitä koppaa, jos kovan ottaa. Ja se pehmeä koppa kyllä kiinnitetään rattaisiin, ettei se siitä irtoa hajoamatta.

Gessleinissä taitaa olla löysin jousitus, sitten teutonia ja sitten emmaljunga. Itse rankkaisin ne näin omien kokemusten perusteella, gessleinit varmasti yhdet parhaat maastoon (meillä ei ole kyllä ollut yhtiäkään). Mistralit taas ovat aika kompaktin oloiset, noista kolmesta vaihtoehdosta siroimmat muistelisin

Vierailija
38/45 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nyt 1,5 vuotta ja pikkukakkonen tulossa heinäkuussa, joten ikävä kyllä sisarrusrattaat pitää hankkia... :D Tällä hetkellä P&T Vibet kutkuttavat. Pitää kyllä vielä miehen kanssa neuvotella ja hetki odotella, että nähdään miten raskaus etenee...

Meillä oli aluksi Teutonia Funit kovalla kantokopalla. Koppa toimi mainiosti sekä pienuus ja keveys olivat hyvät. Pienet pyörät tärisyttivät (ei jousitusta) liikaa ja kärryt muutenkin kiikkerät.

Keväällä luovuttiin Funien käytöstä, kun ostettiin silmäteräni, eli Bugaboon Bee matkarattaat :x, joita ei voi kuin kehua. Itseäni ei Cameleonin ulkonäkö ole napannut, ei vaununa eikä kuppi-istuin rattaimena (miten vanha lapsi kuppi-istuimeen mahtuu talvivarustuksessa?).... mutta Beet oli pakko saada, kun ne näin! :D Nää ovat näitä makuasioita, toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta... :)

Beellä ei yksistään talvella ja talvivaatevarustuksessa oikein pärjää, joten ostimme syksyllä Gessleinin Vision S kärryt lisäksi. Nämä myös siihen tarkoitukseen, jos hölkkääminen alkaisi taas kiinnostamaan. Visioneilla ollaan pärjätty tämän talven ainoissa lumimyräköissä (Funeilla ei toivoakaan), niidenkin kanssa teki välillä tiukkaa tien ylityksissä. Ollaan tykätty Visioneista kovasti.

Meillä siis kahdet rattaat käytössä ja kolmannet hankitalistalla... Mies haluaisi myydä todennäköisesti joko Visionit tai Beet, kun sisarrusrattaat hankitaan... itse en niistä haluaisi luopua, mutta katsotaan nyt millaiset uudet rattaat ovat sitten käytännössä.

Meilläkin perhepiirissä ihmetellään ratasintoani. Tosin äitini on käytössä huomannut miten ihanat rattaat Visionit ovat Funeihin verrattuna. Pitää kyllä Beestäkin enemmän kuin Funeista, mutta arvostaa jämeryyttä ja sitä että talvivaatteissa tyttö mahtuu paremmin Gessuihin.

Hups, tulipa jaariteltua... :)

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille vaunufriikeille!

Vierailija
39/45 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nyt niin kauheaa määrää kärryjä ole käynyt (kun suhteuttaa lapsimäärään. Esikoinen melkein 11v, kuopus (5. lapsemme) 1v).

Mutta meillä on ollut

Brion Finetet (yhdistelmät)

Gracon Miraget

Oran Urbanit (nämä ostettiin vasta kun kolmonen oli 1v, siihen asti pärjättiin noilla edellisillä)

Brion Racet

Emmaljungan Duo Edget

Gracon Quattrot

Emmaljungan Twin Ceroxit

Gracon Mosaicit

Emmaljungan Ceroxit

Quinnyn Zappit (kotiutuvat meille loppuviikosta)

Tällä hetkellä käytössä meillä siis pääsääntöisesti Ceroxit, Racet (harvemmin), ja Twin Ceroxit otetaan arkipäivisin käyttöön kun hoitolapseni aloittavat ensi kuussa. Mosaicit odottavat myyntiä kunhan saadaan noi Zappit ensin meille. Muut siis myyty jo pois.

Onneksi meillä portaiden alla sopivasti matalaa tilaa jossa meikäläisen vaunuvarasto. Sinne mahtuu kasattuina ihan kivasti kärryjä (neljät-viidetkin), sen enempää ei meillä ole kerrallaan ollutkaan. Koskaan en kyllä ole laskenut paljonko noihin on mennyt rahaa, enkä taida halutakaan. Suurin osa ostettu uutena, vain kolmet käytettyinä. Tosin aikaisemmin tuntui ettei käytettyjä edes niin helposti löytänyt, nyt tuo on aivan liian helppoa vaikka huuto.netistä. (Siellä olen lähes kaikki myynytkin pois.)

Jotkut tuttavat ihmettelee joskus että oletkos taas ostanut uudelle vauvalle uudet vaunut, mutta entäs sitten? Jos huomaa että vaunut eivät sovikaan käyttötarkoityukseen niin eikö niitä saisi vaihtaa? Tai kuten meillä, kahden pojan jälkeen syntyneelle pikkuprinsessalle oli "pakko" saada ne tietyt vaaleanpunaiset rattaat...

Huvinsa kullakin, mulla yksi niistä nää kärryt. Mitäköhän sitä sitten keksii kun kuopus ei enää rattaita tarvitse? ?:|

Vierailija
40/45 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on välillä käynyt myös minulle hullusti vaunuja ja rattaita katsellessa. Olen kuitenkin saanut pidettyä homman hallinnassa, kiitos mieheni tiukan kurin.. ;-)

Nyt olisi kuitenkin pakko hankkia rattaat. Kuopukselle ostettiin Brio Kombit ihan uutena ja nyt kuitenkaan ei ranteet kestäneet niiden kääntelyä, joten vaunut on nyt myyty. Ollaan viikko kituutettu kaksi vuotta vanhoilla Emman BMX matkiksilla. Myöhästyin kahdella viikolla Hulluista Päivistä. Olisin todella halunnut Britax Vigour 3:set, mutta silloin oli vielä noi vanhat, eikä rahaa uusiin. Olen nyt tutkaillut nettiä ja yrittänyt löytää vastaavia. Vaikeaa!

Yhdet mitä liikkeessä suositeltiin, oli Gracon Trekkot. Onko kenelläkään ollut? Mielipiteitä kaivataan. Ainakaan ei lasta saa kuin kasvot menosuuntaan.

Vielä lopuksi. Jos joku teistä osti Hulluilta Päiviltä Britaxit ja on nyt katumapäällä, täältä löytyy niille uusi koti! ;-)