Miten muilla lukiolaisilla menee? Meidän tämän vuoden abi on kuulemma tyytyväinen, jos vaan pääsee läpi ja saa A:n paperit.
Motivaatio nollassa ja amikseen aikoo lukion jälkeen, nopeasti vaan joku ammatti. Mua äitinä vähän huolettaa, mutta hän vaikuttaa olevan tyytyväinen ja onnellinen näin. Eihän mun varmaan kuuluisi huolehtia turhaan, hän voi hyvin kuitenkin.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
No eipä kai niillä papereilla ole väliä jos ei akateeminen ammatti kiinnosta.
Minä suren eniten sitä kun abilla ei ole ystäviä. Ei ne E:t ja L:t yksinäisyyttä korvaa.
Onpa kurja kuulla. Meidän abilla on yksi ystävä. Vuotta nuoremmalla ei ole koskaan ketään kaveria vapaa-ajalla. Koulussa on kuitenkin kuulemma jotain. Onneksi veljet on keskenään hyvissä väleissä ja pitävät toisilleen seuraa.
Voisiko ystävä löytyä netistä? Pelimaailmasta?
Tuolla se huoneessaan puhelin käteen kasvaneena naureskelee youtube/insta jne videoille. On kavereita, töitä, menoja, mutta koulumenestyksestä en tiedä.
Tasaisesti menee, ei hirveän sosiaalinen kyllä ole, mutta saahan sitä lajia opiskelupäivien aikana. Yliopisto kutsuu sitten lukion jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä suren eniten sitä kun abilla ei ole ystäviä. Ei ne E:t ja L:t yksinäisyyttä korvaa.
Itsellä oli iso kaverilauma läpi koko lukion. 4 ällää ja 3 eetä kirjoitin. En toki riekkunut iltoja kylillä vaan istuin tietokoneella kotona :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli iso kaverilauma läpi koko lukion. 4 ällää ja 3 eetä kirjoitin. En toki riekkunut iltoja kylillä vaan istuin tietokoneella kotona :D
Niin minullakin, mutta silloin oli vielä luokallinen lukio. Nykyään on haastavaa tutustua jos ei ole sosiaalisesti rohkea luonne.
En tiedä miksi avasin tämän, kun ei minulla edes ole lukioikäistä lasta. :D Mutta sen verran voisin osallistua keskusteluun, että olen löytänyt nyt viime aikoina ihan hirveästi lukiolaisia kirjastosta "opiskelemassa". Tuo viimeinen sana lainausmerkeissä sen takia, että näitä on ollut pakkautuneena esim. niihin kirjaston hiljaisiin lukuhuoneisiin (joissa ei saisi aiheuttaa häiriötä muille) ja opiskelun sijasta keskustelevat siellä kaikesta muusta paitsi opiskelusta, räpläävät kännykkää ja räpsivät kuvia (myös muista ihmisistä siinä samalla). Olen siis itsekin nyt opiskelemassa ja yritin mennä monena eri päivänä sinne lukemaan, mutta siitä ei tullut kerta kaikkiaan mitään.
Opiskelu sujuu ok, kavereita ei ole oikein löytänyt. Kaikki illat ja viikonloput yksin kotona.
Meilläkin lukiolainen kaiken vapaa-ajan yksin. Nykylukioissa on jotain pielessä kun nuoret ei enää tutustu toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin lukiolainen kaiken vapaa-ajan yksin. Nykylukioissa on jotain pielessä kun nuoret ei enää tutustu toisiinsa.
Mikähän tähän on syynä? Korona-ajan etäopiskelun ymmärrän kyllä yhdeksi syyksi, ettei tuollaisena aikana välttämättä osaa tutustua toisiin... mutta eihän nyt enää ole niitä etätunteja, niin eihän tuonkaan nyt luulisi enää vaikuttavan. Merkillinen juttu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tähän on syynä? Korona-ajan etäopiskelun ymmärrän kyllä yhdeksi syyksi, ettei tuollaisena aikana välttämättä osaa tutustua toisiin... mutta eihän nyt enää ole niitä etätunteja, niin eihän tuonkaan nyt luulisi enää vaikuttavan. Merkillinen juttu kyllä.
Lukiot on ainakin isommissa kaupungeissa paljon suurempia kuin aiemmin. Opiskeluryhmät vaihtuu, eikä ehdi tutustua. Mun lukiolainen on jo abi ja hänellä oli nytkin syksyllä kursseja, joissa ei tuntenut edes nimeltä ketään.
Toki silläkin oli iso merkitys että kahden ekan vuoden aikana monet retket, matkat yms. peruttiin. Ehkä niissä olisi voinut tutustua paremmin kuin tunneilla.