Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton siirtäminen lapsen nimiin?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli jos siirrän kotoa pois muuttavan lapsen nimiin auton niin missä järjestyksessä homma tapahtuu? Teenkö ensin omistajanvaihdoksen vai pitäisikö lapsen ensin ottaa se vakuutus autoa varten? Auto toki on vakuutettu, mutta vakuutus minun nimissäni.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi alle 25 vuotias? Vakuutukset on ihan äly kalliita alle 25 vuotiaille. 

Tämä. Noin 500€ arvoisen auton liikennevakuutus oli minun nimissäni n 180€ täysillä bonareilla ja jos sen olisi siirtänyt lapsen nimiin se olisi ollut yli 700€.

Jos et itse enää aja käsittääkseni vakuutusbonukset voi siirtää toiselle. Noin ainakin eräs teki.

Tiedän tapauksen, kun tuli avioero mies jätti auton vaimolleen ja bonuksensa kun lapset jäivät vaimolle ja tämä tarvitsi autoa. Ainakin siinä siirto onnistui n 20v sitten.

Vierailija
42/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi alle 25 vuotias? Vakuutukset on ihan äly kalliita alle 25 vuotiaille. 

Tämä. Noin 500€ arvoisen auton liikennevakuutus oli minun nimissäni n 180€ täysillä bonareilla ja jos sen olisi siirtänyt lapsen nimiin se olisi ollut yli 700€.

Jos et itse enää aja käsittääkseni vakuutusbonukset voi siirtää toiselle. Noin ainakin eräs teki.

Tiedän tapauksen, kun tuli avioero mies jätti auton vaimolleen ja bonuksensa kun lapset jäivät vaimolle ja tämä tarvitsi autoa. Ainakin siinä siirto onnistui n 20v sitten.

Auton omistajaa ei ole vaihdettu.

Ainakin If kertoo bonusten olevan henkilökohtaisia.

Ajan perikunnan autoa , siinä säilyi vanhat bonukset. Jos otan sen nimiini, aloitan bonusten keräämisen alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, 20 vuotta sitten. 

Vierailija
44/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ja on tosiaan kalliita. Mutta voiko auto olla muka mun nimissä ja vakuutus mun nimissä, vaikka lapsi ottaisikin sen käyttöönsä muuttaessa?

Voi kun olet auton haltija ja lapsi omistaja, laskut tulee sulle.

Vierailija
45/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi opiskelee siirtoa ei kannata tehdä. Jos joutuu esim kesällä toimeentulotuella auto katsotaan omaisuudeksi, joka pitää myydä. 

Normaalit ihmiset ja opiskelijat eivät elä toimeentulotuella vaan käyvät töissä.

Vierailija
46/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. täältä sitten oikeaa tietoa: https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/ajoneuvojen-rekisterointitapa…

Vakuutus tulee olla auton pääasiallisen käyttäjän nimissä ja maksu määräytyy sen mukaan.

Vierailija
47/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

luotatko pikku mussuusi kertookohan jos kortti lähtee tai ajaa kännissä  saat melkoiset sakot jos olet luovuttanut autosi kortittomalle tai ratti juopolle

Vierailija
48/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu enää nykyisin.

Minä annoin oman autoni lapselle lainaan. Siitä on aikaa kolmisen vuotta ja auto on lainassa edelleen.

Vierailija
49/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerätköön omia bonuksiaan kirjoitti:

luotatko pikku mussuusi kertookohan jos kortti lähtee tai ajaa kännissä  saat melkoiset sakot jos olet luovuttanut autosi kortittomalle tai ratti juopolle

Mites se toisella paikkakunnalla asuva äitiliini on yhtään mistään ajokunnosta tietoinen? Meidän auto on puolisoni nimissä, voisin tintata nyt pullollisen viiniä ja lähteä autoilemaan, töissä oleva puolisoni ei tiedä mitään ajokunnostani eikä ole luovuttanut minulle yhtään mitään kulkupeliä, kun ihan itse tuosta eteisen hyllyltä avaimet otan ja ajan. Kyllä sen auton omistajan on oltava paikalla ja huomattava kuskin kunto, että voidaan syyttää auton luovutuksesta rattijuopolle.

Vierailija
50/50 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme autoa mun nimissä. Kaksi omaa ja yksi pojan auto.

Mitä väliä sillä on montako autoa on sun nimissä? Ja miksi haltijaksi muka pitäisi pistää pojan nimi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan