Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin alkoi tämä ajattelutapa, että vain ohjattu harrastus on oikea harrastus?

Vierailija
03.10.2022 |

Ykkösenä urheilu ja kakkosena musiikki, tunneilla käyminen vain on oikeaa harrastusta ja partio vielä hyväksytään tähän, ratsastus muusta urheilusta vielä erillisenä.

Tuli vaan sellainen puhe, että mulla oli lapsena paljon harrastuksia, niin en kuulemma harrastanut mitään kunnollista, kun en käynyt missään tunneilla. Kävin kyllä näytelmäkerhossa yhden vuoden, olisin jatkanut mutta siinä ei ollut vetäjää pitemmäksi aikaa. Tein käsitöitä, lenkkeilin ja pyöräilin säännöllisesti, harrastin kirjenvaihtoa useiden ulkomaalaisten kirjekavereiden kanssa, luin paljon, kuuntelin ulkomaalaisia radioasemia ihan harrastuksena, leivoin kotona joka viikonloppu (en pakoasta, vaan koska tykkäsin siitä). Mikään näistä ei kuulemma ole kunnollinen harrastus.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessani oli jo näin.

1990-2000 lukujen taitteessa maaseudulla.

Vierailija
2/4 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ajattelutapahan koskee vielä kaiken lisäksi vain lapsia. Itsekin lapsena (90-00) piirtelin, kirjoitin ja luin paljon. Piirtäminen oli vallankin ihan oikea harrastus, hain kirjastosta oppaita ja harjoittelin joka päivä. Lisäksi tarkkailin lintuja ja kirjasin niitä ylös.

Tuolloin minua pidettiin yksinäisenä hissukkana, jolla ei ole edes harrastuksia. Nyt nuo samat asiat, edelleen itseohjautuvasti suoritettuna ovat muiden mielestä todella mielenkiintoisia harrastuksia.

Vierailija
4/4 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se on noin ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän