Kuinka pitkän seurustelun jälkeen menitte kihloihin ja naimisiin?
Kommentit (66)
Naimisiin puolen vuoden päästä ensitapaamisesta. Kaksi kertaa.
Eka kerta, kihloihin 1 v jälkeen ja naimisiin 12v jälkeen. Liitto kesti 18v.
Toinen kerta, kihloihin 2 kk jälkeen, naimisiin 1 v jälkeen. Nyt oltu yhdessä 13v ja ollaan loppuun asti.
Olisin mennyt jo viiden vuoden jälkeen, mutta mies haluaa kosia. Nyt on mennyt jo melkein 10 vuotta. Enpä usko, että kosii ikinä.
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Siksi yleensä tänä aikana naaraalle syntyvät halu naimisiinmenosta ja lisääntymisestä.
6kk ja kihlat siitä vuoden kuluttua naimisiin. Oltiin 24 ja 26.
Nyt takana 22v taivalta aviossa.
Tavattiin 18 vuotiaina, kihloihin 1,5 vuoden jälkeen,
naimisiin 2 vuoden kihloissa olon jälkeen. On nyt oltu naimisissa 28 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin puolen vuoden päästä ensitapaamisesta. Kaksi kertaa.
Ei kestänyt montaa vuotta kumpikaan liitto.
Vierailija kirjoitti:
Olisin mennyt jo viiden vuoden jälkeen, mutta mies haluaa kosia. Nyt on mennyt jo melkein 10 vuotta. Enpä usko, että kosii ikinä.
Tiedätkö mitä kosiminen tarkoittaa? Jompi kumpi on jo ottanut aiheen esille ja ilmaissut omalta osaltaan naimisiinmenohinkunsa kun tiedät tuon, eli kosinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä kosiminen tarkoittaa? Jompi kumpi on jo ottanut aiheen esille ja ilmaissut omalta osaltaan naimisiinmenohinkunsa kun tiedät tuon, eli kosinut.
Joo tiedän. Minä siis ehdotin avioliittoa, mutta mies ei suostunut ehdotukseen, koska halusi itse olla kosija. Eipä ole kosintaa kuulunut.
Kihloihin mentiin vajaan 7 vuoden seurustelun jälkeen. Samaan aikaan alettiin yrittämään lasta ja kun tulin heti raskaaksi, niin päätettiin miettiä häitä myöhemmin. En halunnut naimisiin raskaana ollessa, kun kuitenkin olisin saanut kuulla pakkoavioliitosta. Yhteinen asunto oltiin jo ostettu. Naimisiin mentiin 17 vuoden kuluttua kihloista.
Tavattiin 20- ja 25- vuotiaana. Yhteenmuutto 1kk päästä. Talon rakennus 30- ja 35- vuotiaina. Lapset 35, 36 ja 40, 41 -v. Ei kihloissa ei naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihloihin n. 1,5 seurustelun jälkeen (jo silloin ajateltiin, että otettiin rauhassa), naimisiin melkein 10 v seurustelun jälkeen. (Ja ero 28 vuoden päästä)
Seurustelun alussa oltiin 17 ja 19. Siitä voi laskea loput.
Niin siis 1,5 vuoden (ei kuukauden, viikon tai päivän...) seurustelun jälkeen kihloihin. Yksi sana jäi puuttumaan.
Tuliko ero 28v naimisiin menosta vai seurustelun alkamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuotta avopuolisoina sit kihlat, naimisiin siitä vuoden päästä. Kihloihin mennessä oltiin 25v.
Ette kai te muuttaneet yhteen 15-vuotiaina?
Seurusteltiin 9vuotta.
Ei oltu kihloissa.
Naimisissa oltu 8vuotta.
Suoraan naimisiin neljän kuukauden kuluttua tapaamisesta.
Liitto kestänyt 28vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kihloihin 3 vuoden seurustelun jälkeen, naimisiin ollaan menossa vuonna 2042, silloin tulee 50 vuotta yhteistä eloa täyteen.
Ohhoh, vuoteen 2042 on vielä sen verran kauan, että ehtii ainakin valmistautua häihin kunnolla :D
Tähtäämme 75v syntymäpäivääni, tilat on jo varattu, pitopalvelua vielä etsitään.
Tässä välissä ehtii jompi kumpi kuolla kupsahtaa ja pitopalvelu firmakin saattaa lopettaa tai mennä konkurrssiin. En nyt vielä mitään varaisi ellei kyse ole vuodesta 2024?
Kuule, kyllä niitä yhteisiä unelmia ja tavoitteita pitää olla. Vuosi 2042 on tähtäimessä eikä se ole yhtään sen huonompi tavoite kuin muutkaan. Jos toinen kuolee, niin se on sitten voivoi, mutta me uskomme pitkään kihlaukseen.
Ensin kirjeenvaihtoa ja puheluita. Vappuna tavattiin, kesäkuussa mentiin kihloihin ja marraskuussa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tiedän. Minä siis ehdotin avioliittoa, mutta mies ei suostunut ehdotukseen, koska halusi itse olla kosija. Eipä ole kosintaa kuulunut.
Tiedätkö myös että kosintaan vastataan "kyllä" tai "ei" eikä "tahdon itse kosia"? :D
Kihloihin tasan 2 vuoden seurustelun jälkeen ja naimisiin ollaan menossa 2 vuoden ja 4 kuukauden kihloissa olon jälkeen.
Kihloihin 6kk kuluttua tapaamisesta ja naimisiin 1v2kk kuluttua tapaamisesta. Kihlautuessani olin 33v.
Nyt olen 55v ja edelleen onnellisesti naimisissa.