Kuinka pitkän seurustelun jälkeen menitte kihloihin ja naimisiin?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Kihloihin n. 1,5 seurustelun jälkeen (jo silloin ajateltiin, että otettiin rauhassa), naimisiin melkein 10 v seurustelun jälkeen. (Ja ero 28 vuoden päästä)
Seurustelun alussa oltiin 17 ja 19. Siitä voi laskea loput.
Niin siis 1,5 vuoden (ei kuukauden, viikon tai päivän...) seurustelun jälkeen kihloihin. Yksi sana jäi puuttumaan.
Kihloihin 1v seurustelun jälkeen, naimisiin 6kk myöhemmin. Juuri ollaan oltu 17v naimisissa.
Minä olin 21v, mies 22v. Ja ei, en ollut raskaana eikä kuuluta mihinkään uskontokuntaan. Sen vaan tiesi silloin.
Kihloihin kolmen vuoden jälkeen ja naimisiin yhdeksän vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kihloihin kolmen vuoden jälkeen ja naimisiin yhdeksän vuoden jälkeen.
Ja kihloihin siis 33-vuotiaana ja naimisiin 39-vuotiaana.
Eka kerralla kihloihin 22-vuotiaana, pari vuotta oli seurusteltu ja asuttu yhdessä. Toisen kerran 30 v, 2 vuotta seurusteltu. Naimisiin 31 v. Kolmannen kerran 36 v, seurusteltu 6 kk, naimisiin melkein heti
Vierailija kirjoitti:
Eka kerralla kihloihin 22-vuotiaana, pari vuotta oli seurusteltu ja asuttu yhdessä. Toisen kerran 30 v, 2 vuotta seurusteltu. Naimisiin 31 v. Kolmannen kerran 36 v, seurusteltu 6 kk, naimisiin melkein heti
Ei elämää kannata pelätä.
Nim. Jälkiviisaana
Kihloihin 3v jälkeen, naimisiin 14v ja ero 21v. Olin 17 tavatessa, mies 21. Kasvettin erilleen ja olisi pitänyt jo aiemmin kummankin elämänlaadun vuoksi vaan erota.
Ja olen valmis uuteen yritykseen jos sopiva kohdalle ilmestyy.
4,5 vuotta molemmat. Kuukautta ennen häitä päätettiin mennä naimisiin, eli se on kai se kihlausaika juridisesti. Ei ostettu edes sormuksia, kun raha oli tiukalla, olin vastavalmistunut ja meillä oli vielä opintolainoja. Mentiin pienesti, ei maistraatissa, vaan kappelissa perheenjäsenten läsnäollessa (sisarukset, muutama sisarusten lapsi, vanhemmat ja yksi isovanhempi, joka oli ainoa elossa oleva silloin) ja kakkukahvit meidän asunnolla.
20 v: kihloihin 5 kk, naimisiin 14 kk. Aivan liian nopeasti. Nuorena ei edes itseään tunne, saatika toista.
45 v: kihloihin 12 kk, naimisiin 23 kk. Ihan ok.
Menimme kihloihin 9 vuotta seurustelun jälkeen. Naimisiin 10 vuotta seurustelun jälkeen. Olimme naimisiin mennessämme 31-vuotiaita.
Omasta mielestämme emme menneet kihloihin ollenkaan. Yhdessä päätettiin, että juridisista syistä olisi fiksua mennä naimisiin. Toki joidenkin lupapapereiden hakeminen kai tarkoittaa kihlautumista, mutta enpä niistä sen enempää muista. Seurusteltu oltiin 5 vuotta kun naimisiin mentiin. Olin 24 ja mies 25, naimisissa ollaan oltu nyt 10 vuotta.
Vuosi ja 9 kk kosinta ja siitä 3 kk häihin.
12 vuotta seurustelun alkamisesta kihlat ja siitä 9 kk häät. Tuolloin yhteistä taivalta oli takana 13 vuotta. Naimisiin mennessä oltiin 30-vuotiaita.
Kihloihin kun seurusteltu 11 vuotta, naimisiin siitä kahden vuoden päästä eli yhdessäoloa 13 vuotta. Nyt suhde kestänyt yhtensä 21 vuotta.
Julkistimme avioitumisaikeemme ehkä 7-8 kk seurustelun jälkeen ja avioiduimme 1 v. 3 kk kohdalla seurustelun alusta. Minä olin silloin 31-v. ja mies 30-v.
Seurustelua pari vuotta, kihloissa 11 pvää.
Muutimme mieheni kanssa yhteen 2 kk seurustelun jälkeen. Menimme kihloihin vuoden seurustelun jälkeen kun olin 26v ja mies 28v. Tuosta vuoden päästä naimisiin. Nyt ollaan oltu naimisissa 12v.
Kihloihin 3 vuoden seurustelun jälkeen, naimisiin ollaan menossa vuonna 2042, silloin tulee 50 vuotta yhteistä eloa täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kihloihin 3 vuoden seurustelun jälkeen, naimisiin ollaan menossa vuonna 2042, silloin tulee 50 vuotta yhteistä eloa täyteen.
Ohhoh, vuoteen 2042 on vielä sen verran kauan, että ehtii ainakin valmistautua häihin kunnolla :D
Parikymmentä vuotta meni ennenkuin kihlauduttiin, siitä puolen vuoden sisään oli häät.
Kihloihin n. 1,5 seurustelun jälkeen (jo silloin ajateltiin, että otettiin rauhassa), naimisiin melkein 10 v seurustelun jälkeen. (Ja ero 28 vuoden päästä)
Seurustelun alussa oltiin 17 ja 19. Siitä voi laskea loput.