Aktiivimalli: oletko tehnyt turhia hakemuksia?
Oletteko te muut työttömät joutuneet tekemään sellaisia työhakemuksia, joista jo valmiiksi sekä lähettäjä, että vastaanottaja tietävät, että hakija ei halua tulla ko. työpaikkaan?
Minusta tuntuu, että tämä nykyinen systeemi ja pakkohakeminen tuottaa nimenomaan tällaisia hakemuksia.
Entäs rekrytoijat?
Oletteko huomanneet, että tällaiset hakemukset ovat lisääntyneet ja miten niihin suhtaudutte?
Minulla tämä hakemisrumba vasta edessä, mutta yhdeltä kaverilta olen kuullut millaisia hakemuksia hän on laittanut, niin sanoisin, että onneksi en ole siellä rekrypuolella töissä. Mahtaa mennä tuhottomasti työaikaa hukkaan tällaisten kanssa. Huoh.
Kommentit (270)
Jatkuuko tämä aktiivimalli vieläkin?
Kaverilla päättyi hakuvelvollisuus jo 2 kk sitten, eikä ole enää otettu yhteyttä... eli yli viiteen kuukauteen ei yhteydenottoa.
Hm... Muistankin nyt nykyisen hallituksen lupaukset, että olisi 100.000 työllistettyä enemmän. Jokaisen leikkauksen kohdalla kerrottiin, kuinka monta työllistettyä saadaan lisää.
Olen kai toivoton tapaus kun edellinen jakso päättyi joulukuussa eikä uutta yhteydenottoa ole kuulunut.
Varmaankin jo irtisanoneet te-toimistosta väkeä. Ei siellä tarvita heitä niin paljoa, kun nythän on 100000 työtöntä vähemmän... Öh...
Vierailija kirjoitti:
Voikohan samaan paikkaan hakea joka kuukausi?
Pitäisin taukoa ainakin 3kk samoihin paikkoihin. Itse laitan paikat muistiin milloin ja mihin olen hakemuksen laittanut.
Aktiivimallin työntekijät on varmaan siirretty Kelan työntekijöiksi. Kela on nykyisin valtava koneisto. Ehkä sieltä ne 100000 työpaikkaa on löydetty. Harmi, ettei Kela vaan kansantaloudellisesti tuota mitään.
En ole itse ollut työttömänä, mutta kuuleman mukaan paras tapa välttää inhottavimmat aktivointitoimet on lähettää heti kuun alussa heikot hakemukset mihin tahansa vähänkään soveltuviin paikkoihin.
"Oletteko te muut työttömät joutuneet tekemään sellaisia työhakemuksia, joista jo valmiiksi sekä lähettäjä, että vastaanottaja tietävät, että hakija ei halua tulla ko. työpaikkaan?"
En. Näin 59v teen sellaisia hakemuksia jatkuvasti, josta jo valmiiksi sekä lähettäjä, että vastaanottaja tietävät, että hakija ei tule pääsemään edes työhaastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin aluksi tekemään 2 hakemusta kuukaudessa. Turhaan. Nyt joudun tekemään 4. Varmaankin työllistyn.
Jos määrä nostettaisiin 8:aan, niin työllistyisit ihan varmasti.
No tuskin kun ei ole edes 8 paikkaa mihin hakea.
Eri.
Teen 4 hakemusta kuukaudessa ja koskaan ei pyydetä edes haastatteluun. Ei kannata hakea enempää kuin 4 paikkaa siksi ettei hyväksyttäviä hakuja ole kovin paljoa. ei uskalla ottaa riskiä ettei seuraavassa kuussa löydä neljää. Tulos on kuitenlin aika sama: kiitos, mutta ei kiitos.
Kukaan ei palkkaa 49v miestä vuonna 2024.
Olen nyt lähettänyt kaikkiin mahdollsiin paikkoihin joka kuukausi hakemuksen mutta vain yhdestä tullut vastaus etteivät huolineet. Onko siis olleet turhia hakemuksia? Varmaan hyödyllisiä ainoastaan byrokraattien mielestä.