Kaalilaatikko uunissa. Tein pitkästä aikaa itse alusta loppuun.
Kaalinpään pilkoin, sipulit kuorin ja pilkoin, pari porkkanaa kuorin ja viipaloi. Jauhelihan ruskistin ja riisit sekaan laitoin, maustoin. Veden kiehautin johon lihaliemeen sulatin. Kaikki ainekset uunivuokaan ja neste sekaan. Voi nokareita päälle laitoin. Nyt uunissa. Hyvä maistuva syksynruoka.
Kommentit (67)
Miksi se laitetaan uuniin? Miksi ei tehdä pannulla?
Hieno juttu. :) Minä en olisi tänään jaksanut nähdä vaivaa ruoan suhteen, mutta onhan se aina kivaa silloin, kun tekee alusta asti jonkin ruoan. Edullisempaa yleensä myös.
Mäkin tein eilen. Juuri aion lämmittää sitä.
Olen kade. Haluaisin kaalilaatikkoa, mutta ei kannata tehdä, kun muu perhe ei syö. Valmiit ei mulle kelpaa.
Kohta sut nimetään Igoriksi. Kas kun et tehnyt hapankaalia.
Jaa. Ahaa.
Ja tämä piti narsistisesti kertoa koska?
Vierailija kirjoitti:
Olen kade. Haluaisin kaalilaatikkoa, mutta ei kannata tehdä, kun muu perhe ei syö. Valmiit ei mulle kelpaa.
Entä jos muun ruuan lisäksi. Pakkaseen lmannoksia. Vai syötkö joka kertaa perheen kanssa.
Mä teen joskus kaalipataa (jos löydän hyvää kaalia) ja laitan siihen myös paprikaa.
Oliko Suomessa paprikaa siihen aikaan, kun saatiin kaalilaatikon resepti?
Mä tein kaalilaatikkoa ja melkein samalla ohjeella. Nyt lähden maistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se laitetaan uuniin? Miksi ei tehdä pannulla?
Voi tehdä pikaversion pannullakin. Sitten vaan kaalia, riisiä ja jauhelihaa+ mausteet. Kaali ja riisi keitetään lähes kypsäksi, jauheliha ruskistetaan ja kaikki sekaisin samaan kattilaan. Haluttaessa voi ruskistaa myös sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Ihailen sua.
T.superkokki
Miksi? Kaalilaatikkohan on superhelppo ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen ison vuoallisen ja pakastan annoksina. Otan sit evääksi töihin.
Kyllä pierettää! Menee verhot vaihtoon!
Hyvä on. Söin tänään kaupan valmisruokana kaalilaatikkoa.