Miksi sun parisuhde loppui?
Meillä on takana pitkä suhde, on lapsia ja asuntolaina.
Muutama vuosi on riidelty tosi paljon, käyty terapiassa ja asiat on vaan mennyt huonosti.
Välillä mies sanoo nykyään jotain todella pientä ja pahaa yllättäen. Minulle tulee niistä paha mieli ja itken. Mies ei reagoi mitään. Ja kun tahdon selvittää, mies vaan sanoo että nyt tässä riidellään koko ilta aiheesta tai että hänen pitää nyt muuttaa oma mielipide minun versioon.
Olen mielestäni kiltti enkä enää tiedä miksi tämä tapahtuu. Erosta on puhuttu.
Mies sanoo helposti pahaa minusta, ei kehu eikä edes pyytämällä voi sanoa.
Mies voi olla hiljaa tai puhuu vain lapsille.
Kommentit (31)
Kaksi suhdetta, toinen 4v ja toinen 2v päättyi molemmat siihen kun minua alettiin pitää itsestäänselvyytenä. Ei kiitoksia, ei huomionosoituksia, ei mitään vaivannäköä parisuhteen eteen. Kun seksi, siivous- ja ruokahuolto pelasi, ei nähty mitään ongelmaa.
Puhuin ja itkin asiasta moneen kertaan, kunnes lopulta lähdin. Siinä kohtaa mies tajusi että on tosi kyseessä. Ei auttanut katumus tai anelut. Silloin oli jo myöhäistä. Toinen eksä myönsi virheensä ja on pyytänyt anteeksi, toinen on katkera ja on haukkunut minut kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan omalta osaltani ap:n miehen tilanteen. Elän itse naisen kanssa, joka on muutoin kiltti ja hyvä, mutta aina joskus ymmärtää väärin jonkun heittoni ja pahoittaa mielensä itku kurkussa. Itse en edes käsitä, että miten kyseisen asian saattoi ymmärtää sillä tavalla. Sitten pitäisi olla anteeksi pyytämässä ja ikään kuin siten myöntää, että tarkoitin asian juuri niin pahalla kuin miten nainen sen omassa päässään jollain käsittämättömällä tavalla muotoili. Todella raskasta pyydellä anteeksi sitä, että joku on sinut ymmärtänyt väärin. Siihen vain kyllästyy ja tulee fiilis, että mitä voit tässä suhteessa enää sanoa ilman, että tulet väärinymmärretyksi.
Eilen täysin puskista tullut heitto että hänen kuuluisi muuttaa mielipiteensä omaani ei ollut vitsi.
Hän sanoi sen juuri niinku sanoi.
En itse vaadi hänen muuttavan mielipiteitään ja oon tosi salliva että on monenlaisia mielipiteitä. Sen takia tuo tuntuu erikoiselta ja pahalta.
Sen lisäksi toki tuntuu oudolta ettei miestä haittaa että voin kurjasti.
Mun lapset on vaistonneet riidan. Mies käyttäytyy kuin mitään ei olisi tapahtunut, siis lapsille koska minulle ei ole mitään sanottavaa.
Mä en enää oikein luota tässä enää kuin itseeni. Se sanoi ilkeästi ja jätti tilanteen tähän.
Mä tiedän itse että mä oon salliva toisten mielipiteille enkä aio sekoittaa mun todellisuutta tuosta.
Itse pyytäisin anteeksi jos loukkaan, vaikka vaan väärinymmärrystä. Tosin mä en oo koskaan saanut ketään niin reagoimaan vaikka huonoja vitsejä oon kertonut.
Jos joku loukkaantuu ja sanot siihe vaan vitsi, vitsi niin ehkä sun kannattaa miettiä minkälainen se sun vitsi on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan omalta osaltani ap:n miehen tilanteen. Elän itse naisen kanssa, joka on muutoin kiltti ja hyvä, mutta aina joskus ymmärtää väärin jonkun heittoni ja pahoittaa mielensä itku kurkussa. Itse en edes käsitä, että miten kyseisen asian saattoi ymmärtää sillä tavalla. Sitten pitäisi olla anteeksi pyytämässä ja ikään kuin siten myöntää, että tarkoitin asian juuri niin pahalla kuin miten nainen sen omassa päässään jollain käsittämättömällä tavalla muotoili. Todella raskasta pyydellä anteeksi sitä, että joku on sinut ymmärtänyt väärin. Siihen vain kyllästyy ja tulee fiilis, että mitä voit tässä suhteessa enää sanoa ilman, että tulet väärinymmärretyksi.
Eilen täysin puskista tullut heitto että hänen kuuluisi muuttaa mielipiteensä omaani ei ollut vitsi.
Hän sanoi sen juuri niinku sanoi.En itse vaadi hänen muuttavan mielipiteitään ja oon tosi salliva että on monenlaisia mielipiteitä. Sen takia tuo tuntuu erikoiselta ja pahalta.
Sen lisäksi toki tuntuu oudolta ettei miestä haittaa että voin kurjasti.Mun lapset on vaistonneet riidan. Mies käyttäytyy kuin mitään ei olisi tapahtunut, siis lapsille koska minulle ei ole mitään sanottavaa.
Mä en enää oikein luota tässä enää kuin itseeni. Se sanoi ilkeästi ja jätti tilanteen tähän.
Mä tiedän itse että mä oon salliva toisten mielipiteille enkä aio sekoittaa mun todellisuutta tuosta.Itse pyytäisin anteeksi jos loukkaan, vaikka vaan väärinymmärrystä. Tosin mä en oo koskaan saanut ketään niin reagoimaan vaikka huonoja vitsejä oon kertonut.
Jos joku loukkaantuu ja sanot siihe vaan vitsi, vitsi niin ehkä sun kannattaa miettiä minkälainen se sun vitsi on?Ap
Ymmärrän täysin ilman vitsiä, kun miehesi sanoo, että pitäisi vaihtaa mielipide sinun mielipiteeseesi. Se on asioihin turhautuneen miehen kommentti, kun ei voi olla aidosti omaa mieltä, vaan aina pitäisi varoa sanomisiaan, koska saa pelätä, milloin toinen rupeaa vollottamaan ja mitä ihmeellisimmästä syystä. Se on aivan helvetin kuluttavaa. Naisilla on vielä se kummallinen tapa, että jos he ovat vaikkapa ymmärtäneet väärin miehen sanomiset, niin he eivät usko sitä kun mies vakuuttaa ettei tämä ollut asian pointti. Naiset vain murjottavat murjottamistaan ja ikään kuin odottavat, että mies myöntää tarkoittaneensa sitä naisen kehittämää negatiivista skenaariota, oli totuus sitten todellisuudessa mikä tahansa.
Oltiin yhdessä 20 vuotta. Viimeiset vuodet mies hädin tuskin puhui minulle. Nukkui sohvalla eikä suostunut mihinkään yhteiseen tekemiseen. Missään asiassa ei tullut vastaan. Olin aina yksin. Hoidin asiat ja huolsin lapset yksin. Riitoja ei ollut. Yksin välillä itkin. Ei ex välittänyt kuin itsestään.
Ihastuin toiseen mieheen. Avioliittoon jääminen ei enää tullut kyseeseen. Elämä alkoi uudestaan.
-uskottomuus
-exän työttömyys
-aggressiivisuus
-valehtelu
AP toteaa: "Ja kun tahdon selvittää, mies vaan sanoo että nyt tässä riidellään koko ilta aiheesta tai että hänen pitää nyt muuttaa oma mielipide minun versioon".
Tahdotko oikeasti selvittää niin, että asia on käsitelty parin minuutin sisään, vai haluatko vängätä asiaa pitkään? Sekö jankkaaminen on sitä sinun selvittämistäsi? Näin voisin veikata. Tällaisiin naisiin on tullut nimittäin todellakin törmättyä.
Vierailija kirjoitti:
-uskottomuus
-exän työttömyys
-aggressiivisuus
-valehtelu
Onneksi pääsit huonosta naisesta eroon.
Nainen oli tyhmä. Teki some skeidaa selän takana. Ei jaksa sellainen oman elämän levittäminen. Sen lisäks nainen oli roska yliopisto nainen. Ei mitään osaamista mistään. Ei ruokaa pöytään, ei rahaa tilille.
Eikö ole helpompi erota kuin täällä uikuttaa?
Ero tuli, kun vuosien masennuksen takia en jaksanut hoitaa kotitöitä vaikka olin kotona. Lisäksi työkyvyttömyyteni johti taloudelliseen ahdinkoon, mistä kärsi koko perhe. Riideltiin paljon, mutta rakastin häntä myös. Erossa lapset jäi mulle, ja mies löysi uuden naisen jo parissa kuukaudessa. Tästä on jo useampi vuosi. Lapset lentäneet pesästä ja yksin asustelen.
Kiva kuulla, ehkä meilläkin on toivoa.
Miehellä on asiat huonosti juuri nyt. Vaikka olen se jätetty, minulla menee paljon paremmin pelkästään mielenterveyden kanssa.