Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissani tarvitsee suun ongelmien takia hoitoja joihin uppoa liikaa rahaa :(

Vierailija
02.10.2022 |

Hampaissa on syöpymää ja niitä poistellaan pikkuhiljaa.
Jokainen toimenpide maksaa 500-800€. Käyty jo kolme kertaa.
Minulla ei tahdo enää rahat riittää. Mikä neuvoksi, piikillekö vaan sitten?
Kissalla on ikää 12v eli seniori jo mutta pirteä ja puuhaileva kissa. Ikä ei vielä näy.

Kommentit (216)

Vierailija
81/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää säästää rahaa lemmikin hammashoitoihin. Varmaan isoa osaa ei vakuutus korvaa. Vakuutus tahtoo loppua ennen kuin ne isommat ongelmat alkaa. Menee helposti eläimen hammashoitoon paljon isommat summat kuin omaan.

Vierailija
82/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lääkäriä, tuo kyllä on tosi kalliin kuuloinen paikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menisit töihin?

Phuuh. Olen töissä. Kahden kuukauden välein vaan 800€ on liikaa.

Hampaat on kuvattu ja lähes kaikki hampaat täytyisi poistaa. Muutama pieni etuhammas voi jäädä. Lääkäri puhui että vedetään kaikki pois muutaman kuukauden välein, pahimmista aloittaen.

Jos tilanne on noin paha niin ihan suosiolle vaan lopetuspiikki, turha antaa kissan kärsiä enempää.

Vierailija
84/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ja koirat elävät niin pitkään,  että siinä ajassa elämäntilanteet voivat muuttua paljonkin eikä satojen eurojen lääkärikuluihin välttämättä ole varaa. Voihan säästöjä olla lemmikkiä hankittaessa, mutta vuosien aikana ne saattavat huveta muuhun, ihan vaikkapa peruselämiseen jos ei vain ole riittävästi rahaa. Itselläni ei ole kotieläimiä, mutta säästöistä on joutunut ottamaan rahaa kasvaneisiin ruoka- ja bensakuluihin. Talvella varmaankin myös sähkölaskuihin on otettava säästöstä rahaa. Ei siinä oikein eläinlääkärikuluihin jäisi ylimääräistä.

Vierailija
85/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla hinnoilla tosiaankin lopettaisin. Ei mikään ihme, ettei edes keskituloisella riitä 800€ ylimääräistä. nythän on muutenkin monella rahat tiukassa sähkön ja ruoan hintojen takia. Uusia kissoja muutenkin saa puoli-ilmaiseksi, jos uuden lemmikin haluaa.

Ei! Ei uutta eläintä, jos vanhan joutuu lopettamaan rahan takia. Se uusikin eläin voi tarvita hoitoa...

Vierailija
86/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla hinnoilla tosiaankin lopettaisin. Ei mikään ihme, ettei edes keskituloisella riitä 800€ ylimääräistä. nythän on muutenkin monella rahat tiukassa sähkön ja ruoan hintojen takia. Uusia kissoja muutenkin saa puoli-ilmaiseksi, jos uuden lemmikin haluaa.

Edelleen ne säästöt ja puskuri.

Sanotko myös vanhemmalle jonka lapsi on syöpäsairas, että päästäkää se kivuistaan ja hankkikaa uusi lapsi?

Vierailija
87/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokaisella lemmikin omistajalla ole

A) vakuutukset

B) säästötili juuri näitä lääkärikuluja varten?

Ihan itsestäänselvyys että kalliita lääkärikuluja tulee jossain vaiheessa eläimen elämää

Milläköhän joku elämäntapatyötön tällaisia makselee tai puskureita säästelee? Luottotiedotkin useimmilta menneet. Ja juuri nämä ovat niitä, joilla on niitä lemmikkejä. Aina, jos jossain näkee dokkaria joistain juopoista, syrjäytyneistä yms, niin kyllä siellä pölyisessä kämpässä joko koira tai kissa on, monesti useampikin. Ja sitten vingutaan yhteiskuntaa apuun, koska ihmisten syöpähoidotkin...

Eikä joku osapäivätyöläinen ison vuokransa ja pian valtavan sähkölaskunsa jälkeen varmasti pysty eläintä pitämään, jos meinaa itsekin jotain suuhunsa pistää. Ihan kuin muka tulis yllätyksenä että kuluja rupeaa tulemaan.

Vierailija
88/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on joku eläintenpelastusrinki ja siellä on porukalla kerätty rahaa jonkun lemmikin lääkärikuluihin. Kokeile sieltä.

Tai hae kulutusluotto?

Ohiksena...

Kulutusluotto...? Ihan oikeasti, sitäkö tarjoat?

Moiset pitäisi kieltää lailla.

Kulutusluoton käyttö tarkoittaa suoraan sitä että ei ole varaa. Sen mukaan täytyy elää, mihin on varaa.

No tällä logiikalla sitten luottokortti, tai asuntolainakin pitäisi kieltää lailla. Suurin osa suomalaisista ei siis elä tämän sinun logiikkasi mukaan. 

Kulutusluotot on ainakin mun pankissa aika edullisia, vaikka en sellaista ole itse hakenutkaan.

Vierailija
89/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! Ei uutta eläintä, jos vanhan joutuu lopettamaan rahan takia. Se uusikin eläin voi tarvita hoitoa...

Tämähän se vitsaus on, kissanomistajan logiikka, että vaikka ei ole rahaa, niin mä otan kissan. Ja vaikka se jää auton alle, niin uuden saa puoli-ilmaiseksi. Ja entäs ne kärsivät lemmikit, joita ei edes viedä mihinkään hammashoitoon? Kammottavaa. En puhuisi ainakaan eläinrakkaudesta mitään.

Vierailija
90/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se koira kukaan jaksa jotain hampaatonta kirppusäkkiä kattella.

Siinä kommentti, jonka kirjoittaja ei erota kissaa koirasta!

Vierailija
91/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on joku eläintenpelastusrinki ja siellä on porukalla kerätty rahaa jonkun lemmikin lääkärikuluihin. Kokeile sieltä.

Tai hae kulutusluotto?

Ohiksena...

Kulutusluoton käyttö tarkoittaa suoraan sitä että ei ole varaa. Sen mukaan täytyy elää, mihin on varaa.

No tällä logiikalla sitten luottokortti, tai asuntolainakin pitäisi kieltää lailla. Suurin osa suomalaisista ei siis elä tämän sinun logiikkasi mukaan. 

Kulutusluotot on ainakin mun pankissa aika edullisia, vaikka en sellaista ole itse hakenutkaan.

No kai sä tiedät kuinka paljon suomalaisia on juuri ulosotossa ja velkaantunut, menee kämpät alta ja muut joutuvat kärsimään jos ovat lainoja taanneet jne? MUTTA tämä, että velkaa pitäisi ottaa kissan hampaisiin rahattoman ihmisen, on jo aika vajukin touhua. Taas verrataan ihan päättömiä asioita, esim. asunto on ihmiselle välttämätön, kissa ei!!!!!

Itse ainakin ymmärrän jos joku on joutunut ahtaalle esim. ison vuokrankorotuksen tai vesivahingon jne. takia, mutta sitä en, että menettää esim. luottotietonsa kissan hampaiden takia.

Kumpaakohan ne esim. sossussa kuuntelee tosissaan, työttömäksi jäänyttä, joka muuten hoitaa järkevästi asiansa (ja on tajunnut, ettei pysty pitämään edes marsua), vai sellaista joka kertoo kuinka "mun velkahelvetti alkoi kissasta" ja tulee anelemaan rahaa? Kun ei voi elää yli varojensa.

Vierailija
92/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotko myös vanhemmalle jonka lapsi on syöpäsairas, että päästäkää se kivuistaan ja hankkikaa uusi lapsi?

En sanoisi, sanoisin kissan omistajalle. Kissa on kissa, ei voi verrata lapseen ikinä, vaikka tässä ketjussa niin väitetään.

Vierailija
93/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokaisella lemmikin omistajalla ole

A) vakuutukset

B) säästötili juuri näitä lääkärikuluja varten?

Ihan itsestäänselvyys että kalliita lääkärikuluja tulee jossain vaiheessa eläimen elämää

Milläköhän joku elämäntapatyötön tällaisia makselee tai puskureita säästelee? Luottotiedotkin useimmilta menneet. Ja juuri nämä ovat niitä, joilla on niitä lemmikkejä. Aina, jos jossain näkee dokkaria joistain juopoista, syrjäytyneistä yms, niin kyllä siellä pölyisessä kämpässä joko koira tai kissa on, monesti useampikin. Ja sitten vingutaan yhteiskuntaa apuun, koska ihmisten syöpähoidotkin...

Eikä joku osapäivätyöläinen ison vuokransa ja pian valtavan sähkölaskunsa jälkeen varmasti pysty eläintä pitämään, jos meinaa itsekin jotain suuhunsa pistää. Ihan kuin muka tulis yllätyksenä että kuluja rupeaa tulemaan.

Elämäntapatyötön ei varmaankaan sitten hanki eläintä hoidettavakseen, kun ei ole varaa.

Vierailija
94/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi, sanoisin kissan omistajalle. Kissa on kissa, ei voi verrata lapseen ikinä, vaikka tässä ketjussa niin väitetään.

Lemmikki on perheenjäsen.

Vierailija
95/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai hae kulutusluotto?

Ohiksena...

No kai sä tiedät kuinka paljon suomalaisia on juuri ulosotossa ja velkaantunut, menee kämpät alta ja muut joutuvat kärsimään jos ovat lainoja taanneet jne? MUTTA tämä, että velkaa pitäisi ottaa kissan hampaisiin rahattoman ihmisen, on jo aika vajukin touhua. Taas verrataan ihan päättömiä asioita, esim. asunto on ihmiselle välttämätön, kissa ei!!!!!

Itse ainakin ymmärrän jos joku on joutunut ahtaalle esim. ison vuokrankorotuksen tai vesivahingon jne. takia, mutta sitä en, että menettää esim. luottotietonsa kissan hampaiden takia.

Kumpaakohan ne esim. sossussa kuuntelee tosissaan, työttömäksi jäänyttä, joka muuten hoitaa järkevästi asiansa (ja on tajunnut, ettei pysty pitämään edes marsua), vai sellaista joka kertoo kuinka "mun velkahelvetti alkoi kissasta" ja tulee anelemaan rahaa? Kun ei voi elää yli varojensa.

Viestissä sanottiin "Sen mukaan täytyy elää mihin on varaa" ja lähes kukaan ei noudata tällaista mantraa elämässään. Tätä kommentoin.

En myöskään ymmärrä mistä tämä keksimäsi työttömän ihmisen luottotietojen menetys ja verohelvetti tuli, koska ap mainitsi, että tosiaan käy töissä ja voi varmaan ihan hyvin maksaa sen 800€ lainan vaikka pari kymppiä kuussa tahdilla. Mitä jos pitäydytään nyt ihan tässä keskustelussa, koska sinä puhut nyt ihan jostain muusta.

Vierailija
96/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lapsia ja lemmikkejä. Kaikki rakkaita, mutta ei voi eläintä verrata ihmiseen. Jo lähtökohtaisesti siksi, että lemmikin menettämiseen valmistautuu aina jollain tasolla. Ne ei elä kovin pitkään.

Vierailija
97/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se olisi lopettaminen oikea ratkaisu tuossa tilanteessa.

Vierailija
98/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa jos ihmiset t a p e t t aisiin, jos hampaissa kulumia. Vaikka ei olisi kipuja. T a p p a misesta otettaisiin paljon rahaa.

siihen täällä ollaan pian menossa, kun tehottomassa julkisessa terveydenhoidossa hyysätään työhaluttomia kalliita hoitajia, eikä tuoda ulkomailta työhaluisia kohtuuhintaisia hoitajia tilalle

Vierailija
99/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on yksi lysti mitä ihmiset ajattelee kissan hoitomaksuista. Minulla on kolme kissaa ja olen niistä vastuussa. Myyn vaikka auton jos tarvitsee että saan kissat hoidettua. Siihen ei onneksi tarvitse mennä koska pitää osata laskea etukäteen lemmikkiä ottaessa että on rahaa ne hoitaa. Voisin vaikka käyttää rahat vaatteisiin, ravintoloihin, alkoholiin tms. Mutta ei. Säästän ne jos tulee eläinlääkäri maksuja tms. Kissat on minulle rakkainta ja prioriteetti nro 1.

Vierailija
100/216 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä takia hommasin lemmikin vasta sitten, kun olin aivan varma, että mulla on siihen varaa silloinkin jos esim vaikka jäisin työttömäksi.