Kissani tarvitsee suun ongelmien takia hoitoja joihin uppoa liikaa rahaa :(
Hampaissa on syöpymää ja niitä poistellaan pikkuhiljaa.
Jokainen toimenpide maksaa 500-800€. Käyty jo kolme kertaa.
Minulla ei tahdo enää rahat riittää. Mikä neuvoksi, piikillekö vaan sitten?
Kissalla on ikää 12v eli seniori jo mutta pirteä ja puuhaileva kissa. Ikä ei vielä näy.
Kommentit (216)
Ei kai siinä kauheasti vaihtoehtoja ole, joko se on hoidettava tai päästettävä kärsimyksistään, hammasongelmat kun saattavat koviakin kipuja aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä kauheasti vaihtoehtoja ole, joko se on hoidettava tai päästettävä kärsimyksistään, hammasongelmat kun saattavat koviakin kipuja aiheuttaa.
Niin se kai on. Tuntuu niin kurjalta kun toisella olisi vielä vuosia edessä mutta en pysty maksamaan hoitoja. Kipeillä hampailla kun ei pysty syömään.
minun kissa menee keskiviikkona hampilääkärille, poistetaan jos syöpymiä on lisää tullut, jo 2 kertaa vuoden välein on tuo tehty. 550e/680/e , tulevaa hintaa en tiedä, mutta kissa hoidetaan riippumatta kuluista.Eläimen ei saa antaa kärsiä.Eikä lopeteta syyttä, jos/kun hoitoa on saatavilla.
Köyhällä ei ole varaa viihde-eläimiin. Kissa piikille ja pari kanaa tilalle.
Kysy Tallinnasta. Tallinnan päästä vierailee eläinlääkäreitä usein Suomenkin puolella. Taso vastaa samaa mitä täällä mutta hinta on edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
minun kissa menee keskiviikkona hampilääkärille, poistetaan jos syöpymiä on lisää tullut, jo 2 kertaa vuoden välein on tuo tehty. 550e/680/e , tulevaa hintaa en tiedä, mutta kissa hoidetaan riippumatta kuluista.Eläimen ei saa antaa kärsiä.Eikä lopeteta syyttä, jos/kun hoitoa on saatavilla.
No syy on se että rahaa ei ole.
Liikaa hoidetaan sairaita eläimiä. Eläimet eivät pysty kertomaan kivuista ja etenkin kissa ei välttämättä näytä että sattuu. Omistajat väkisin pitävät sitten näitä sairaita ja kipeitä elossa ihan vaan itsensä takia kun eivät raski luopua rakkaasta eläimestään. Usein parempi olisi lopettaa eläimen kärsimys. Ajatella oikeasri sitä eläintä eikä omaa napaa.
Tietyssä vaiheessa pitää miettiä eläimen parasta. Eläinsuojeluyhdistys auttaa kertaluontoisissa hoidoissa. Säännöllistä hoitoa vaativissa tapauksissa eläin otetaan huostaan tai lopetetaan.
Diakoni keskittyy ihmisiin. Ihan tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos menisit töihin?
Phuuh. Olen töissä. Kahden kuukauden välein vaan 800€ on liikaa.
Hampaat on kuvattu ja lähes kaikki hampaat täytyisi poistaa. Muutama pieni etuhammas voi jäädä. Lääkäri puhui että vedetään kaikki pois muutaman kuukauden välein, pahimmista aloittaen.
Facebookissa on joku eläintenpelastusrinki ja siellä on porukalla kerätty rahaa jonkun lemmikin lääkärikuluihin. Kokeile sieltä.
Tai hae kulutusluotto?
Tuo hintahan on ryöstöä. Kuinka se voi olla laillista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menisit töihin?
Phuuh. Olen töissä. Kahden kuukauden välein vaan 800€ on liikaa.
Hampaat on kuvattu ja lähes kaikki hampaat täytyisi poistaa. Muutama pieni etuhammas voi jäädä. Lääkäri puhui että vedetään kaikki pois muutaman kuukauden välein, pahimmista aloittaen.
Käytä Virossa. Meillä olisi maksanu 2000e. Selvittiin alle 500e.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hintahan on ryöstöä. Kuinka se voi olla laillista?
Ketjutetuilla asemilla ei ole hintakattoa.
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa on joku eläintenpelastusrinki ja siellä on porukalla kerätty rahaa jonkun lemmikin lääkärikuluihin. Kokeile sieltä.
Tai hae kulutusluotto?
Ohiksena...
Kulutusluotto...? Ihan oikeasti, sitäkö tarjoat?
Moiset pitäisi kieltää lailla.
Kulutusluoton käyttö tarkoittaa suoraan sitä että ei ole varaa. Sen mukaan täytyy elää, mihin on varaa.
Lopeta kissa. Eläimelle parempi, koska kärsii varmasti. Luonnossa olisi kuitenkin jo kuollut joko nälkiintymällä tai jäämällä saaliiksi heikkokuntoisena.
Ajatelkaa jos ihmiset t a p e t t aisiin, jos hampaissa kulumia. Vaikka ei olisi kipuja. T a p p a misesta otettaisiin paljon rahaa.
Lopetuspiikki?