Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenvarma että mies valehtelee, mutta silti meinaan uskoa hänen valheitaan

Vierailija
02.10.2022 |

Itse valehtelun asia kuulostaa varmaan tosi pieneltä. Sanoin tyyliin ekoilla treffeillä etten halua naimisiin tai lapsia tupakoitsijan kanssa. Mies "yritti koko ajan" lopettaa. No siinä vaiheessa kun alettiin puhua häistä niin hän "lopetti". Mielestäni hän haisi tupakalta, sytkäreitä löytyi taskusta yms. Kuulemma hän oli vain tottunut pitämään sytkäriä taskussa ja minä haistoin väärin. Näin hänet kahdesti tupakalla mutta onnistui haukkumaan mut mt ongelmaiseksi joka näkee harhoja ja lopulta uskoin. Toinen kerta ajettiin sattumalta työpäivän aikana vastaan ja hän poltti autossammekin. Siitäkin puhui itsensä pois.

No saatiin lapsia ja siinä vaiheessa myönsi että polttaa kyllä mutta ei ikinä lasten läsnä. Autossa haisi jatkuvasti rööki vaikkei kuulemma siellä polttanut. Neljästi olen nähnyt hänen polttavan vauvan vaunujen vieressä ja aina on väittänyt mua hulluksi koska ei hän polta. Eilen oli siis tämä neljäs kerta. Tiedän mitä näin, hän haisi röökille ja näin kun hän poltti röökiä vauvan vieressä.

Kun suutuin tästä niin hän vain selittää ettei hän voi sanoa mitään koska ei polttanut, joku muu varmaan poltti siinä lähellä mutta ei hän. Hän ei kuulemma voi mitään sanoa enempää koska ei polttanut. Ymmärtää kyllä miksi en luota koska on aiemmin asian suhteen valehdellut mutta ei tietenkään nyt.

Siis tiedän mitä näin ja olen nähnyt monta kertaa. Silti epäilen itseäni että näinkö sittenkin väärin. Siis miten voin olla näin vietävissä. Kun mies vain hokee ettei mitään tehnyt. Aiemmin on käyttäytynyt ihan samoin ettei mitään ole muka tehnyt, sitten joskus jälkeen päin on myöntänyt vanhan jutun mutta uusi asia ei ole koskaan tapahtunut. Toinen mitä harrastaa on se että kysyy "kerro Siis vielä yksityiskohtaisemmin mitä näit". Aluksi menin tähän lankaan mutta sitten tajusin että haluaa lisätietoja jotta voi sovittaa valheensa siihen sopimaan.

Siis olenko nyt hullu? Mitä jos näenkin ja haistan väärin? Vaikka tiedän mitä näin ja haistoin. Miksi mies vänkää vastaan eikä myönnä. Taitaa pitää mua ihan roskana.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kattelis tommosta ukkoa hetkeäkään.

Aina sanotte noin ja silti moni teistä kattoo kaikkee pas kaa.

Vierailija
42/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu sai entistä oudompia käänteitä. Mies kysyi tänään miksi oon vihainen ja sanoin että koska hän valehtelee. Hän jatkoi sillä linjalla ettei hän valehtele koska ei polttanut. Sanoin että minä voin viedä vauvan nukkumaan koska en halua että hän savustaa sitä ja hän sanoi että sitten joutuu ottamaan avioeron jotta saa olla lastensa kanssa ja hän ei minun lupaani kysele. Lähti sitten viemään sitä ulos nukkumaan.

Tuli takaisin ja kysyi haluanko kahvia, oli ihan rauhallinen. Istui pöytään ja sanoi että haluanko tietää mitä hän oikeasti oli tekemässä silloin kun näin hänet. Sitten hän kertoi että haluaa lopettaa ja hänen teki mieli tupakkaa joten hän miehisesti(?) Sytytti tupakoita, poltti niillä itseään ja katkoi ne. Näytti polttojäljetkin. Sitten kertoi että on käynyt kerran psykologilla juttelemassa aiheesta ja pari kertaa on vielä jäljellä. Oli saanut lähetteen työterveydestä jossa kävi jossain tarkastuksessa. Minulle kertoi silloin lääkärin jälkeen ettei siellä kommentoitu tupakointia ollenkaan.

No sitten kyseenalaistin tämän tarinan koska onko valehdellut minulle siitä lääkäristä ja on nyt valehdellut 5 päivää tästä viimeisimmästä tapahtumasta ja miksi hänen mielestään on parempi polttaa tupakoita vauvan vieressä vaikkei niitä itse vedä henkeen vaan antaa palaa vaan. Sitten sanoin että hulluinta on etten oo varma onko hän polttanut ne jäljet käteensä äsken kun kävi nukuttamassa vauvaa jotta tarina täsmää. Ja sitten mies lähti sanomatta sanaakaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja hän ei ole siis koskaan suostunut lähtemään esim parisuhdeterapiaan koska ei halua jutella ulkopuolisille vaan olisi mieluummin eronnut. Siksi ihmettelin että nyt olisi lähtenyt. Ap

Vierailija
44/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymärrä miksi edes aloit suhteeseen tupakoitsijan kanssa. 

Vierailija
45/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hops. Siis yhden patologisesti valehtelevan narsistipsykopaatin kokemuksella voin hyvin samaistua tuohon, vaikka ihan tuollaisiin sfääreihin ei päästy. 

Onko teillä mitään muuta outoa ja jos niin mitä? Kuinka vaarallinen mies voi olla (osa noista tyypeistä jää pakonomaisesti roikkumaan ja osa nostaa välittömästi kytkintä eikä muista sua ja vauvaa enää viikon kuluttua erosta)?

Kyllähän toi on tosi outoa ja erikoista. 

Vierailija
46/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttikö arvet vanhoilta vai tuoreilta? Oletko nähnyt niitä ennen?

Vierailija
47/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään. Tämä on tyypillinen esimerkki siitä, että ei ketään voi muuttaa ellei henkilö itse sitä halua. Miehesi jostain syystä ei uskalla olla sinulle rehellinen. Ehkä sen takia, että jankkaat samaa asiaa koko ajan. Menit nyt kuitenkin hänen kanssa naimisiin ja teillä on lapsi. Mikä on oikeasti tärkeää perhe, vaan jostain asiasta jankkaaminen? Ihan kun sinä olisit hänen äiti ja hän 16 v teini, joka ei uskalla puhua totta. Jos hän sanoo kuten asia on tietty mökötät ja uhkaat avioerolla.. Voit vaan muuttaa itseäsi et toista, joten teidän on erottava koska sinähän et "nai tupakoivaa"

Vierailija
48/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hops. Siis yhden patologisesti valehtelevan narsistipsykopaatin kokemuksella voin hyvin samaistua tuohon, vaikka ihan tuollaisiin sfääreihin ei päästy. 

Onko teillä mitään muuta outoa ja jos niin mitä? Kuinka vaarallinen mies voi olla (osa noista tyypeistä jää pakonomaisesti roikkumaan ja osa nostaa välittömästi kytkintä eikä muista sua ja vauvaa enää viikon kuluttua erosta)?

Kyllähän toi on tosi outoa ja erikoista. 

Mies ei oo koskaan sanallisesti tai eleellisesti uhannut mua mitenkään, mutta oon huomannut että oon tosi varuillani hänen seurassaan silloin kun hän on vihainen. Hän on mua fyysisesti paljon isompi. Kerran suutuksissaan löi nyrkin ovesta läpi ja kerran hakkasi omaa päätään pöytään niin pahasti että lähti ambulanssilla sairaalaan. Sikäli siis tuollainen masokistinen käytös (itsensä polttaminen) voisi sopia kuvaan. Ollaan oltu melkein 10v yhdessä ja nuo edellä mainitut kaksi kertaa on ainoat laatuaan (+ nyt tää polttaminen jonka oikeaa motiivia en tiedä) ja muulloin on ollut itse rauhallisuus. Siksi on niin hämmentävää. Ap

Ainiin ja en nähnyt noita jälkiä niin tarkasti. Yksi näytti verestävältä mutta sanoi että se on pahimman näköinen koska töissä ei pitänyt siinä kädessä suojahanskaa ja käytti sitä korkeaprossaisessa alkoholissa (tämä voi pitää paikkaansa, on laiska käyttämään suojavarusteita.) Jälkiä en ole huomannut aiemmin, tosin en ole nyt niin katsonutkaan häntä kun olen ollut pettynyt ja toisaalta työstään johtuen hänellä on aina jonkun näköisiä skraaduja joten ei pistä silmään.

Vierailija
49/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no näin jälkikäteen en minäkään. Hän oli kuitenkin lopettamassa ja itse sanoi jo ennen minua ettei koskaan haluaisi lapsia jos polttaisi jne, niin jotenkin hyväuskoisena uskoin :) ap

Vierailija
50/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein olet varuillasi? Psykopaattieksäni oli myös kuin kiviseinä, toteemipaalu tms. Ei todellakaan korottanut ääntä, tapellut tai riehaantunut ikinä, mutta silti tunnelma saattoi olla painostava. Ja se oli hänelle varmaan ns. kunnia-asia, ettei suutu ikinä. 

Vierailija
51/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no näin jälkikäteen en minäkään. Hän oli kuitenkin lopettamassa ja itse sanoi jo ennen minua ettei koskaan haluaisi lapsia jos polttaisi jne, niin jotenkin hyväuskoisena uskoin :) ap

Ja vielä lisäys että nykyään se tupakointikin itsessään tuntuu ihan yhden tekevältä mutta autossa ja lasten edessä en tykkää ja mikä pahinta on tää valehtelu ja manipulointi. Tuntuu ihan roskalta kun mihinkään mitä toisen suusta tulee ei voi luottaa. Ap

Vierailija
52/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mies valehtelee, se on selvä, turha epäillä itseäsi. Älä lähde miehen sanallisiin peleihin ja manipulointeihin, usko vain sitä mitä näet. Mies valehtelee ja sinä uskot, koska mies ei halua/pysty lopettamaan ja sinä et halua nähdä tätä todellisuutta. Panoksena ehjä perhe on molemmille korkea, ja vaarana on perheen hajoaminen. 

Jos tupakoimattomuus on sulle kynnyskysymys ja korkea arvo ja ymmärrän hyvin että on, niin silloin et voi hyväksyä sitä ja jatkaa miehen kanssa.

Voisiko mies mennä jonnekin tupakanvieroituskurssille tms. Kerrasta voi olla vaikea lopettaa, ainakin jotkut tarvitsevat siihen tukea tai ainakin aikaa. Voitteko sopia jostain kohtuullisesta aikarajasta tupakoinnin lopettamiseen? Tupakka on vaikea addiktio. Kyseessä voi olla myös valtakamppailu, eli psykologinen este "alistua vaimon tossun alle". 

Valehteleeko mies missään muissa asioissa? Jos valehtelee, niin silloin kyseessä on narsisti ja ainoa vaihtoehto on ero.

Vierailija
53/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun tarvitsee ottaa nyt noi vaaleanpunaiset lasit päästäsi ja vaihtaa ne toisiin ja tarkastella asiaa ihan tosissaan. Onko sulla jotain läheistä ystävää tai kotiväkeä, jonka kanssa voisit ottaa esille miehen oudon käytöksen ja pyytää heitä sanomaan, jos ovat huomanneet miehessä jotain outoa tai epäilyttävää. Monesti on itse liian lähellä huomatakseen, mutta läheiset huomaavat kyllä. 

Miehen kanssa pidä todella matalaa profiilia, ettei hän huomaa sinun epäilyjäsi. 

Olin hetken miehen kanssa, joka valehteli suurin piirtein kaiken paitsi ei kai nimeään ja syntymäaikaansa. Jotain kalvavaa ihmetystä oli välillä, mutta en olisi uskonut. Sitten, kun sain tietää totuuden muualta, kaikki palaset loksahtivat kohdalleen. 

Onko teillä sellainen avoin ja läheinen suhde, että sinä voit puhua miehelle mitä tahansa ja saat häneltä täyden tuen ja hoivan? Kun itket, hän lohduttaa? Hän itse puhuu avoimesti, missä hän on ollut, mitä tekee ja ketä tavannut? Vai tuleeko vain kotiin eikä kauheasti puhu päivän toimistaan?

Vierailija
54/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen joka on pakotettu valehtelemaan elää elämäänsä kuin Itä-Saksassa aikoinaan elettiin.

Eli ei ole omaa tilaa edes siihen että saa polttaa tupakan ilman että maailma menee kuin Venäjällä menee, eli aloitetaan sota ihan pienestä.

Miehesi hengittää savua sisäänsä minuutin tai korkeintaan pari ja sä sekoot siitä.

Et omista miestäsi.

Sääliksi käy kun miehen pitää elää kaksoiselämää. Hänet suorastaan pakotetaan valehtelemaan ja tupakoimaan. Tuskin tupakoisi, jos saisi ihan vapaasti vetää.

Vierailija
55/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sun tarvitsee ottaa nyt noi vaaleanpunaiset lasit päästäsi ja vaihtaa ne toisiin ja tarkastella asiaa ihan tosissaan. Onko sulla jotain läheistä ystävää tai kotiväkeä, jonka kanssa voisit ottaa esille miehen oudon käytöksen ja pyytää heitä sanomaan, jos ovat huomanneet miehessä jotain outoa tai epäilyttävää. Monesti on itse liian lähellä huomatakseen, mutta läheiset huomaavat kyllä. 

Miehen kanssa pidä todella matalaa profiilia, ettei hän huomaa sinun epäilyjäsi. 

Olin hetken miehen kanssa, joka valehteli suurin piirtein kaiken paitsi ei kai nimeään ja syntymäaikaansa. Jotain kalvavaa ihmetystä oli välillä, mutta en olisi uskonut. Sitten, kun sain tietää totuuden muualta, kaikki palaset loksahtivat kohdalleen. 

Onko teillä sellainen avoin ja läheinen suhde, että sinä voit puhua miehelle mitä tahansa ja saat häneltä täyden tuen ja hoivan? Kun itket, hän lohduttaa? Hän itse puhuu avoimesti, missä hän on ollut, mitä tekee ja ketä tavannut? Vai tuleeko vain kotiin eikä kauheasti puhu päivän toimistaan?

Tohon vikaan kappaleeseen, mies kuuntelee mielellään mun juttuja ja jos en ole jostain syystä kovin yksityiskohtaisesti kertonut asioista niin hän kyselee lisää. Minulle ei jaa oikein mitään. Olen tähän kiinnittänyt huomiota jossain vaiheessa kun aina halusi että kerron tarkasti mutta hänen kertomus on luokkaa "töissä meni ihan kivasti". Ei hänellä kuulemma ole mitään erityistä kerrottavaa ja häntä kiinnostaa mun asiat (ja alussa varsinkin mielelläni jaoin hänelle juttuja). Hän lohduttaa yms kyllä silloin kun suruni ei liity häneen tai hänen tekemisiinsä.

Läheisille en uskalla puhua etten nolaa miestä. Mitä jos saataisiin homma toimimaan ja läheiseni vain muistelisivat kuinka oudosti mies käyttäytyi. Hänellä on myös hyvä maine kaikkialla, munkin läheiset vitsailevat miten hän jaksaa katsella mua.

Niin ja valehtelee kyllä muustakin. Esim hänen pyöränsä pöllittiin pihaltamme. Olin moneen kertaan sanonut että käytä lukkoa mutta hän ei käyttänyt. Kertoi että pyörä oli autotallin takana sisäpihallamme josta se pöllittiin. No kahdella seuraavalla kerralla kun meillä kävi vieraita, näytti mistä pyörä pöllittiin, mutta näytti kohtaa etupihalla tien vieressä. Kysyin jälkikäteen että miksi minulle kertoi eri tarinan ja suuttui siitä mulle kun en ymmärrä small talkia, ei hän tosissaan muille puhunut mutta mulle kertoi oikean tarinan. Näitä tämän kaltaisia esimerkkejä on varmaan kymmeniä. Eli tavallaan viaton vale mutta ilmeisesti muille on kuitenkin rehellinen. Ihan kuin yrittäisi ylläpitää jotain illuusiota miehestä joka toimii kuten minä haluaisin. Tai oletan että toi pyörävalekin johtui siitä että olin varoittanut pyörän varastamisesta monta kertaa mutta hän ei ollut kuunnellut. Ap

Vierailija
56/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes valehtelee kun et anna hänen olla mies ja anna hänelle omaa aikaa.

Ihme kun on vielä sun kanssas, kun kontrolloit hänen elämää noin tiukkaan.

Vierailija
57/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa lievästi sanoen yksinkertaiselta

Vierailija
58/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, hakkasi päätään pöytään niin, että joutui sairaalaan ja polttaa itseään tupakalla?! :O Ei mikään ihme, että olet varuillasi!

Ja mistä työterveydestä muka saa lähetteen psykiatrille tupakan takia? Sinuna miettisin sitä, että jos ylipäänsä on totta, että on saanut lähetteen useamman kerran juttelemaan psykiatrin kanssa, niin mikä mahtaa olla oikea syy. 

Mies kuulostaa psykopaatilta. Ole varovainen. 

Vierailija
59/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti-exätkö nykyään muotia? narskut  siis oli ja meni jo...

ap, mee lääkäriin, sulla väärä lääkitys.

Vierailija
60/60 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tervettä polttaa itseään tupakalla ja lyödä päätään niin, että viedään ambulanssilla. Ihme touhua.