Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenvarma että mies valehtelee, mutta silti meinaan uskoa hänen valheitaan

Vierailija
02.10.2022 |

Itse valehtelun asia kuulostaa varmaan tosi pieneltä. Sanoin tyyliin ekoilla treffeillä etten halua naimisiin tai lapsia tupakoitsijan kanssa. Mies "yritti koko ajan" lopettaa. No siinä vaiheessa kun alettiin puhua häistä niin hän "lopetti". Mielestäni hän haisi tupakalta, sytkäreitä löytyi taskusta yms. Kuulemma hän oli vain tottunut pitämään sytkäriä taskussa ja minä haistoin väärin. Näin hänet kahdesti tupakalla mutta onnistui haukkumaan mut mt ongelmaiseksi joka näkee harhoja ja lopulta uskoin. Toinen kerta ajettiin sattumalta työpäivän aikana vastaan ja hän poltti autossammekin. Siitäkin puhui itsensä pois.

No saatiin lapsia ja siinä vaiheessa myönsi että polttaa kyllä mutta ei ikinä lasten läsnä. Autossa haisi jatkuvasti rööki vaikkei kuulemma siellä polttanut. Neljästi olen nähnyt hänen polttavan vauvan vaunujen vieressä ja aina on väittänyt mua hulluksi koska ei hän polta. Eilen oli siis tämä neljäs kerta. Tiedän mitä näin, hän haisi röökille ja näin kun hän poltti röökiä vauvan vieressä.

Kun suutuin tästä niin hän vain selittää ettei hän voi sanoa mitään koska ei polttanut, joku muu varmaan poltti siinä lähellä mutta ei hän. Hän ei kuulemma voi mitään sanoa enempää koska ei polttanut. Ymmärtää kyllä miksi en luota koska on aiemmin asian suhteen valehdellut mutta ei tietenkään nyt.

Siis tiedän mitä näin ja olen nähnyt monta kertaa. Silti epäilen itseäni että näinkö sittenkin väärin. Siis miten voin olla näin vietävissä. Kun mies vain hokee ettei mitään tehnyt. Aiemmin on käyttäytynyt ihan samoin ettei mitään ole muka tehnyt, sitten joskus jälkeen päin on myöntänyt vanhan jutun mutta uusi asia ei ole koskaan tapahtunut. Toinen mitä harrastaa on se että kysyy "kerro Siis vielä yksityiskohtaisemmin mitä näit". Aluksi menin tähän lankaan mutta sitten tajusin että haluaa lisätietoja jotta voi sovittaa valheensa siihen sopimaan.

Siis olenko nyt hullu? Mitä jos näenkin ja haistan väärin? Vaikka tiedän mitä näin ja haistoin. Miksi mies vänkää vastaan eikä myönnä. Taitaa pitää mua ihan roskana.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies, mitään ei kannata myöntää.

Vierailija
22/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen elänyt saman kuin sä. Puolisoaan haluaa uskoa, ei se sinusta tyhmää tee. Voimia tilanteen ratkomiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja sitten vielä yksi tapa on se että mies lopulta alkaa syyttämään minua. Esim nyt suuttui kun kävelin häntä vastaan. Silloin auto-keissin aikana syytti minua kun ajoin samaa tietä kuin hän. Kerran näin hänet ikkunasta (en edes tiennyt että hän oli pihallamme silloin) polttamasta ja silloinkin syytti minua kun katsoin ikkunasta ulos. Aina vika on jollain tavalla minussa, vaikka siis hän ei edes tee mitään väärää mutta kuitenkin minun tekemisissäni on jotain väärää. Mun aivot on niin solmussa tän asian kanssa ja epäilen itseäni koko ajan. Ap

Ja joo, tupakoikoon sitten jos se on niin tärkeää (kiitos valehtelusta jo heti suhteen alussa) mutta en tosiaan halua että se vaikuttaa minuun, eli siis myös minun omistamissani autoissa ei saa polttaa ja lasten nähden ei tosiaan saa polttaa. Mutta mitäpä minä sillekään voin kun en pysty sitä mitenkään estämään.

Vierailija
24/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi me miehet sanommekin että naiset ovat tyhmiä. Näkevät ja aistivat, että asiat eivät ole ok mutta siitä huolimatta uskovat sinisilmäisesti kaiken, mitä mies sanoo.

Ei se ole tyhmyyttä vaan hyväuskoisuutta. Miehet ovat paljon kusipäisempiä kuin naiset uskovatkaan. Kai se on pakko yrittää uskoa hyvään, että mielenterveys säilyy.

Vierailija
25/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta että olet mennyt tekemään lapsia tuollaisen sian kanssa. Mitä niistäkin tulee, kun idä on tuollainen paskiainen.

Vierailija
26/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo nyt ole juurikin sitä kuuluisaa gaslightingia?

Vierailija
27/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo nyt ole juurikin sitä kuuluisaa gaslightingia?

Sitäpä hyvinkin, oppikirjaesimerkki. Ap tuntuu olevan kompassi sekaisin muutenkin. Kannattaisi kahlata läpi ketju Narsistin keskustelutyyli.

Vierailija
28/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu sadulta koko juttu. Eikö siinä lopettamisen yrityksessä tarvitsi tukea eikä kyttäystä?

Vierailija
29/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kännissä tai muuten vain sekaisin ???

Vierailija
30/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.....

Vierailija
31/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan nimellä "gaslighting" eli tarkoittaa käytännössä toisen todellisuuden kieltämistä.

Siinä vaiheessa uhri kyseenalaistaa jo mielenterveytensäkin.

Vierailija
32/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu sadulta koko juttu. Eikö siinä lopettamisen yrityksessä tarvitsi tukea eikä kyttäystä?

No arvaapa vain olenko yrittänyt tukea? En kyttää. Hän on koko ajan puhunut siitä miten on lopettamassa/lopettanut. Olen kannustanut tässä. Söi jossain vaiheessa lääkkeitäkin (ainakin sanojensa mukaan) lopettamisen tueksi. Silloin kuulemma kuului polttaa samaan aikaan, se oli osa sen lääkkeen toimivuutta.

Ja joo, alan varmasti olla kompassi kujalla kun en enää tiedä mikä on totta ja mikä ei enkä voi uskoa omiin silmiini kun joku väittää vieressä mustaa valkoiseksi. Ap

Vierailija
33/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Hankit lapsia ihmisen kanssa joka valehtelee sulle ja haukkuu sua mt-tapaukseksi.

Kertoo susta aika paljon.

34/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota itseesi, silmiisi ja nenääsi äläkä jumaliste anna tehdä itsestäsi kynnysmattoa ja mieti miten tuollainen luuseriukko voi vaikuttaa lapseen.

Vierailija
35/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No arvaapa vain olenko yrittänyt tukea? En kyttää. Hän on koko ajan puhunut siitä miten on lopettamassa/lopettanut. Olen kannustanut tässä. Söi jossain vaiheessa lääkkeitäkin (ainakin sanojensa mukaan) lopettamisen tueksi. Silloin kuulemma kuului polttaa samaan aikaan, se oli osa sen lääkkeen toimivuutta.

Ja joo, alan varmasti olla kompassi kujalla kun en enää tiedä mikä on totta ja mikä ei enkä voi uskoa omiin silmiini kun joku väittää vieressä mustaa valkoiseksi. Ap

Luotat omiin aisteihisi. Miksi et luottaisi? Oikea johtopäätös on, että ukko kusettaa ja manipuloi eikä se, että itse näet harhoja, jos muuten olet realiteeteissa.

Vierailija
36/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli mieleen sekin ettei mies ole yhtään ymmärtänyt miten meidän pihalle aika ajoin on ilmestynyt röökinatsoja. Kaiken olen halunnut uskoa mitä se on mulle selittänyt. Nyt en halua uskoa ja yritän luottaa itseeni, ja tuntuu ihan hemmetin tyhmältä. Se on vienyt mua kuin litran mittaa. Tietääkseni olen muuten ihan järkevä ja tavallinen ihminen mutta tän asian suhteen ihan liian sinisilmäinen. Oon niin kovasti halunnut että meillä on hyvä suhde ja mies on luotettava. Ap

Vierailija
37/60 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska että pelkää sua niin paljon että ottaa tuon vale riskin

Ei oo terve teiän suhe

Vierailija
38/60 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli mieleen sekin ettei mies ole yhtään ymmärtänyt miten meidän pihalle aika ajoin on ilmestynyt röökinatsoja. Kaiken olen halunnut uskoa mitä se on mulle selittänyt. Nyt en halua uskoa ja yritän luottaa itseeni, ja tuntuu ihan hemmetin tyhmältä. Se on vienyt mua kuin litran mittaa. Tietääkseni olen muuten ihan järkevä ja tavallinen ihminen mutta tän asian suhteen ihan liian sinisilmäinen. Oon niin kovasti halunnut että meillä on hyvä suhde ja mies on luotettava. Ap

No, se ei ole hyvä sillä että sinä haluat. Nyt silmät auki!

Vierailija
39/60 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kummalliselta tuo asia ja koko suhdekin vaikuttaa.

Jatkuu viikko viikon jälkeen, kuukausi kuukaudelta, sama tilanne kahden - eipäs, sanotaan suoraan vielä viiden vuoden kuluttua?

Ei mitään "järkeä" touhussa, ootte aikamoinen pari, omalla tavallanne.

Vierailija
40/60 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä toi ukko. Tollainen käyttäytyminen on vaan merkki siitä, että voi valehdella vakavimmistakin asioista ja että pitää sua ihan höynäytettävänä ihmisenä. Sanoo hulluksi vielä... Sun ei olos koskaan pitänyt lisääntyä sen kanssa ensinnäkään