miksi kaikki "taika" häviää maailmasta kun ikää tulee ?
Miksi kaikki muuttuu niin väkinäiseksi ja harmaaksi ?
Kommentit (843)
Samaa rataa elämä on. Vuodenajat toistaa itseään. Arkea. Jos terveenä saa elää vielä vanhempana niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikasienet tuovat taikaa syksyyn
Päihteet saa loputkin värit katoamaan elämästä. Huomattavasti reippaampi olo ja nukkuu myös paremmin.
Tutkitusti "taikasienet" ovat erittäin toimiva lääke masennukseen ja ns. taian katoamiseen. Vain yksi käyttökerta voi auttaa eroon syvästä masennuksesta ja auttaa näkemään maailman taas kauniina. Kannattaa ottaa asioista selvää eikä vaan kirjoitella mielikuviin perustuvaa höpölöpöä.
"Päihde" -kategoriaan kun mahtuu niin monenlaisia, vaikutuksiltaan täysin erilaisia aineita aina keskushermostoa lamaavasta ja myrkyllisestä alkoholista keholle vaarattomiin ja jopa anti-inflammatorisia vaikutuksia omaaviin sieniin, joista voi olla suurikin psyykkinen hyöty viisaasti käytettynä...
Mutta kun opettelet tavan saada aitoa hyvää oloa elimistöösi ilman päihteitä, niin sinulla ei myöskään ole sivuvaikutuksia.
Tottakai iloa elämään pitää saada muista asioista kuin päihteistä esim. ihan vaan siitä että saa katsella ruskan väriloistoa tai tähtitaivasta.
Taikasienten ja muiden psykedeelien vaikutus perustuu siihen, että ne lisäävät neuroplastisuutta eli ihmisen on niiden vaikutuksen aikana helpompaa antaa ajatusten kulkea totuttujen ajatusurien ulkopuolilla ja täten myös nähdä maailma uudella, avoimemmalla tavalla - vähän kuin olisi taas lapsi.
Idea ei siis ole, että joudutaan hakemaan mielihyvää päihteistä, vaan että se yksikin käyttökerta voi saada aikaan sen, että maailman taas näkee ihmeellisenä ja kauniina sen jälkeen eikä toista käyttökertaa välttämättä koskaan enää tarvitse.
Nämä ovat tutkittuja asioita eikä mitään omaa mutuiluani.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/kaksi-annosta-psilosybiinia-liev…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa vanhaa koiraa, ei se innostu kuten nuorena. Ja ihminen on ihan samanlainen.
No huhhuh, mä en ainakaan tasan tarkkaan ole samanlainen kuin joku koira!
Mut itse asiaan / kysymykseen: pohjimmiltaan kait siinä on jotain sellaista, että on jo ehtinyt kokea innostumisesta innostumisen tunteen, eli tietää, mitä on olla innostunut. Eli vaikka voikin aina opiskella jotain ns. uutta, niin se ei enää sytytä samalla tavalla kun se uutuuden viehätyksen viehätys on jo kerran koettu. Kuulostaapa sekavalta mut eipä itse aihekaan ihan helppo ole!
Kuinka paljon kuvittelet eroavasi vanhasta koirasta, kun sekin on jo kokenut innostumisen tunteen ja uutuuden viehätyksen ja ei jaksa enää innostua niistä?
Tuo sinun kommenttisi on ihan kuin vanhan koiran kirjoittama. Sinä ja vanha koira olette tasan samanlaisia ja sitä asiaa ei tarvitse hävetä.
Omalla kohdallani siksi koska koko ajan vaaditaan jotain niin, ettei pysty nauttimaan hetkestä, ja saa tarpeeksi omaa vapaata aikaa jolloin ei tarvitse miettiä jonkun toisen asioita.
Heti jos pääsen viikoksi ihan yksin omaan rauhaan paikkaan jossa ei ole yhtään toista ihmistä, niin alan saamaan taas taiasta kiini. Tämä vain ei tapahdu koskaan.
Tykkään tästä Katri Helenan Joulumaasta, koska siinä lauletaan:
~Joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta, eikä sinne matka silloin kovin kauan kestä, joulumaa kun jokaiselta löytyy sydämestä~
Eikä koske pelkästään joulua, vaan nimenomaan taikaa. Taikaan ei lopulta ole pitkä matka, koska se on meissä jokaisessa. Se oli lapsena ja se on edelleen. Matka voi tuntua pitkältä tai vaikealta, mutta se on meissä itsessämme, eli ihan lähellä ja aina mukana. Odottaa vain sitä, että haluamme vaalia sitä <3
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä? En ole huomannut. 55 vuotta.
Viiden vuoden sisällä ja muutaman lisäpettymyksen jälkeen tulee tapahtumaan.
Varmaan tulee alapeukkuja, mutta alkoholin jättäminen oli itselleni yksi ratkaiseva tekijä. Se nimittäin oikeasti muuttaa aivokemioita. Nykyään elämä tuntuu taas mielekkäältä ja värikkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Se on asenteesta kiinni, joka elämän vaiheessa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Niin on täysin asenteesta kiinni.
Suosittelen kaikille kiitollisuusharjoituksia päivittäin sekä säännöllistä luonnossa oloa.
Jos elämä on harmaata, on sielu kuollut. Ja sielun kuolema on ihan oma valinta.
Aikuisena kun ei moni esimerkiksi enää kehtaa olla höpsö tai leikkisä. Hävettää olla iloinen. Hävettää olla tyytyväinen ja onnelllnen. Ne on ihan oman mielen esteitä.
Ala tuntea kiitollisuutta siitä, mitä sinulla on. Jos et osaa, mene vaikka asunnottomien yömajaan vapaaehtoiseksi. Tai vanhuspalveluihin vapaaehtoiseksi kaveriksi. Jonnekin missä näet, miten sinulla on niin paljon enemmän kuin jollain muulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihteet saa loputkin värit katoamaan elämästä. Huomattavasti reippaampi olo ja nukkuu myös paremmin.
Tutkitusti "taikasienet" ovat erittäin toimiva lääke masennukseen ja ns. taian katoamiseen. Vain yksi käyttökerta voi auttaa eroon syvästä masennuksesta ja auttaa näkemään maailman taas kauniina. Kannattaa ottaa asioista selvää eikä vaan kirjoitella mielikuviin perustuvaa höpölöpöä.
"Päihde" -kategoriaan kun mahtuu niin monenlaisia, vaikutuksiltaan täysin erilaisia aineita aina keskushermostoa lamaavasta ja myrkyllisestä alkoholista keholle vaarattomiin ja jopa anti-inflammatorisia vaikutuksia omaaviin sieniin, joista voi olla suurikin psyykkinen hyöty viisaasti käytettynä...
Ootko kokeilu? Ite kerran kokeilin sieniä ni paskat ne mitään auttanut masennukseen. Nythän niitä löytyis, ja ensimmäiset yöpakkaset kun tulee ni ne on parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Keski iässä elämä on kallista ja raskasta raatamista.
Työ vie kaikki mehut eli ei jaksa.
Ei edes ole aikaa harrastaa.Samalla valtio nostaa veroja ja kyykyttää kansaa yhä kyykympään.
Kaikki on jo tehty ja nähty eikä kiinnosta tai säväytä.
Elämä on suorittamista eli rahan keräämistä kalliita kuluja varten.
Tokihan tässä rumbassa sitten väsyy ja kyynistyy.
Matkustaminen yhä kiinnostaa, vaikka sekin oli coolimpaa 16...35 v iässä...
Tulisi kunkin löytää jokin upea harrastus, itse jäin kesällä täysin koukkuun ammuntaan.
Siitä saa kicksejä. On niin erilaista ja erikoista se.Joku jumppa tms tusinalaji ei sytytä millään tasolla.
T mies 48 wee
Olet itse valintasi tehnyt. Elät suorittamista ja kuluttamista varten. Mitä sinusta jäisi jäljelle, jos lopettaisit suorittamisen? Onko sinussa mitään elämää tai elävää kuin kyynisyys ja kulunut ulkokuori?
Täytän kohta 30, ja maailma on ihana, taianomainen paikka! Olen vakavasta masennuksesta (kroonistunut) parantunut.
Ruska syysauringossa, syksyinen tähtitaivas, revontulet...
Ei kaikki ole harmaaksi muuttunut, vaikka ikää on 51.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kokeilu? Ite kerran kokeilin sieniä ni paskat ne mitään auttanut masennukseen. Nythän niitä löytyis, ja ensimmäiset yöpakkaset kun tulee ni ne on parhaimmillaan.
Olen kokeillut ja oon itse päässyt niiden (+ muiden työkalujen) avulla eroon masennuksesta sekä ptsd-oireista.
Ehkä söit vääriä sieniä? :D
Kyllä se "taika" kummasti katoaa, kun koko elämäni oon ollu liian kiltti ja ujo, niin oon helppo kohde hyväksikäyttäjille. Lapsena hakattiin, aikuisena parisuhteessa hakattiin, psyyke yritettiin murtaa, pidetään näkymättömässä vankilassa, ei saa olla ystäviä eikä mitään muutakaan elämää. Mies hallitsee enkä pääse siitä eroon niin että pysyisin hengissä. Niin oon sitä mieltä että tämä maanpäällinen elämä on se helvetti, rangaistus edellisessä elämässä tehdyistä synneistä. No tässä elämässä oon ollu pelkkä uhri niin mihin joudun kuoleman jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut ja oon itse päässyt niiden (+ muiden työkalujen) avulla eroon masennuksesta sekä ptsd-oireista.
Sienet oli kyllä oikeita, mutta ehkä mulla oli niin isoja ongelmia ja muita päihteitä niin se ei yksistään auttanut :D Mutta hyvä kun sinulla auttoi, ja oon kyllä lukenu siitä että se auttais masennukseen mutta ehkä se ei auta jos elämä on muuten ihan sekaisin. Nyt tosin 10v aikana pikkuhiljaa paranin. Niin paranin vasta kun lopetin kaikki mielialalääkkeet..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se "taika" kummasti katoaa, kun koko elämäni oon ollu liian kiltti ja ujo, niin oon helppo kohde hyväksikäyttäjille. Lapsena hakattiin, aikuisena parisuhteessa hakattiin, psyyke yritettiin murtaa, pidetään näkymättömässä vankilassa, ei saa olla ystäviä eikä mitään muutakaan elämää. Mies hallitsee enkä pääse siitä eroon niin että pysyisin hengissä. Niin oon sitä mieltä että tämä maanpäällinen elämä on se helvetti, rangaistus edellisessä elämässä tehdyistä synneistä. No tässä elämässä oon ollu pelkkä uhri niin mihin joudun kuoleman jälkeen?
Miksi et pääsisi eroon turvakodin kautta? Vaikeimmissa tapauksessa luodaan uusi henkilöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Hae apua nyt. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Ota selvää missä on lähin turvakoti ja mene sinne. Siellä kerrot elämästäsi ja sinua autetaan pääsemään eroon miehestäsi. Apua on tarjolla, jos vain uskallat siihen tarttua. Et ole yksin.
Kun on kokenut väkivaltaa koko elämänsä tai ollut kauan turvattomassa ja epäterveessä suhteessa/liitossa, silloin ihminen lamaantuu ja tilanteesta ulos pääseminen voi näyttää mahdottomalta.
Moni on kuitenkin lähtenyt ja lähtemisen jälkeen huomannut valtavan painon katoavan yltään. Pitää vain uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel ulos helvetistä.
https://nollalinja.fi/ Puh. 080 005 005
https://nettiturvakoti.fi/
https://apuaeroon.fi/
Eikä katoa! Olen yli 60 ja taikaa löytyy vaikka kuinka. Haltioidun milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sienet oli kyllä oikeita, mutta ehkä mulla oli niin isoja ongelmia ja muita päihteitä niin se ei yksistään auttanut :D Mutta hyvä kun sinulla auttoi, ja oon kyllä lukenu siitä että se auttais masennukseen mutta ehkä se ei auta jos elämä on muuten ihan sekaisin. Nyt tosin 10v aikana pikkuhiljaa paranin. Niin paranin vasta kun lopetin kaikki mielialalääkkeet..
Mielialalääkkeet selittää sen, etteivät sienet toimineet. Molemmat vaikuttavat aivoissa serotoniinireseptoreihin ja mielialalääkkeet estää/laimentaa sienien vaikutuksen.
Mutta kun opettelet tavan saada aitoa hyvää oloa elimistöösi ilman päihteitä, niin sinulla ei myöskään ole sivuvaikutuksia.