Käyvätkö yli 40-vuotiaat lainkaan ns yöelämässä
Ainakin itsestä tuntuu siltä (olen 45-vuotta) että menetpä mihin ravintolaan tai baariin tahansa, niin asiakkaat ovat vähintäänkin kymmenen vuotta itseä nuorempia (ja en todellakaan käy missään k-18 teinihelveteissä.)
Että onko tosiaan niin, että tämänikäiset kaikki -niin perheelliset kuin perheettömätkin- haluavat viettää aikaansa vain ja ainoastaan kotonaan joko ystäviensä kanssa tai yksinään. (Mitä tekisin kyllä sitäkin ihan mielelläni, mutta minkäs teet kun ei ole niitä ystäviä joiden kanssa viettää aikaa).
Kommentit (55)
Yritin käydä jossain vaiheessa, ryhdistäydyin hetkeksi, mutta ei jaksa edes ns. vanhusten ravintoloita. Seksin ja seuran takia koitin käydä. Nuorten suosimiin paikkoihin ei kannata mennä lainkaan itseään kiusaamaan. Olen nykyään kyllä vaikka mieluummin yksin, koska onhan noi kidutusta, kun ei itse juurikaan juo. Tykkäisin kyllä tanssia tai kuunnella livemusaa, mutta niitä ei ole tarjolla ilman juoppoja...
Vierailija kirjoitti:
Yritin käydä jossain vaiheessa, ryhdistäydyin hetkeksi, mutta ei jaksa edes ns. vanhusten ravintoloita. Seksin ja seuran takia koitin käydä. Nuorten suosimiin paikkoihin ei kannata mennä lainkaan itseään kiusaamaan. Olen nykyään kyllä vaikka mieluummin yksin, koska onhan noi kidutusta, kun ei itse juurikaan juo. Tykkäisin kyllä tanssia tai kuunnella livemusaa, mutta niitä ei ole tarjolla ilman juoppoja...
Ja olen siis sinkkunainen 50+.
Olen vähän alle 30, enkä käy enää baareissa. Korona aika teki sen, ettei kiinnosta enää mennä. Ennemmin vietetään koti-iltoja ja harrastetaan. Toki välillä käydään ravintoloissa syömässä, tapahtumissa ja kesällä festareilla.
Mutta meidän työporukasta melkein kaikki 50-vuotiaista eteenpäin käyvät viihteellä melkein jatkuvasti. Se on meidän 20 - 40- vuotiaista koostuva osuus, jotka ei käydä baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo 40+ typykät enää soivia pelejä. Oon kysässyt palstalla jonkun kerran.
Kyllä ne yöelämässä vastaantulevat tädit ovat toisinaan ihan mukiinmeneviä. Kuten ketjun vastauksista huomaat, tämän palstan mammoja ei siellä juuri (onneksi) näy.
Tarkoitatko mukiinmenevällä ok näköistä aikuista naista vai juomien perässä liihoittelevaa pubiruusua?
Mua ei huvittanut baareissa notkuminen 20 vuotiaanakaan :D Eipä siis juuri nytkään.
Firman järjestämissä pippaloissa voin käydä tai kesällä monestikin terassilla.
Eilen kävin, en kylläkään tavallisessa yökerhossa vaan pubikeikoilla.
N ~50.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän alle 30, enkä käy enää baareissa. Korona aika teki sen, ettei kiinnosta enää mennä. Ennemmin vietetään koti-iltoja ja harrastetaan. Toki välillä käydään ravintoloissa syömässä, tapahtumissa ja kesällä festareilla.
Mutta meidän työporukasta melkein kaikki 50-vuotiaista eteenpäin käyvät viihteellä melkein jatkuvasti. Se on meidän 20 - 40- vuotiaista koostuva osuus, jotka ei käydä baareissa.
25-45-vuotiaana oli lapset. Ei kerennyt.
Noloa kun keski-ikäinen pyörii nuorten suosimassa yökerhossa. Tulee aina mieleen kenen faija tai mutsi tuli lastaan hakemaan 😅
Ilmeisesti käyt vaan jossain pintaliitopaikoissa jotka on nimenomaan niitä näyttäytymispaikkoja eli nuoret suosii. Itse suosin rauhallisia pubimaisempia paikkoja ja niissä ainakin käy enemmän ikätovereita ja vanhempia (olen 41) kuin nuoria.
Ainakin meidän kaupungissa on pari menopaikkaa jossa kävijöiden keski-ikä päälle 40. Siellä tulee käytyä tyyliin kerran pariin kuukauteen. M 49v
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti käyt vaan jossain pintaliitopaikoissa jotka on nimenomaan niitä näyttäytymispaikkoja eli nuoret suosii. Itse suosin rauhallisia pubimaisempia paikkoja ja niissä ainakin käy enemmän ikätovereita ja vanhempia (olen 41) kuin nuoria.
Itse 42 enkä voi ymmärtää pubeja. Yökerhoissa sentään on mahdollisuus tanssia, mutta miksi kukaan menisi paikkaan jossa vain istutaan? Jos haluaa juoda jotain ja istua, niin eikö se ole kivempi ja halvempi tehdä kotona? Kun taas tanssiminen musiikkeineen on vaikeampi järjestää esim kerrostaloasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 42 enkä voi ymmärtää pubeja. Yökerhoissa sentään on mahdollisuus tanssia, mutta miksi kukaan menisi paikkaan jossa vain istutaan? Jos haluaa juoda jotain ja istua, niin eikö se ole kivempi ja halvempi tehdä kotona? Kun taas tanssiminen musiikkeineen on vaikeampi järjestää esim kerrostaloasunnossa.
En viihtynyt edes nuorempana yökerhoissa, kun en pitänyt niissä soitetusta musiikista. Enkö ymmärtänyt mitä järkeä lähteä kaverien kanssa ulos, kun sitten ei vaihdeta kuulumisia. Pubiin mennään nimenomaan istuskelemaan ja seurustelemaan, joskus pelaillaan lautapelejä. En viitsi kotiin ostaa "baarivalikoimaa" juomia, kun silloin tällöin haluan annoksen viskiä tai GTn. Yleensä noissa myös se taustalla soiva musiikki on enemmän oman maun mukaan ja joihinkin paikkoihin tuleekin mentyä vain fiilistelemään taustamusaa.
Kyllä ne yöelämässä vastaantulevat tädit ovat toisinaan ihan mukiinmeneviä. Kuten ketjun vastauksista huomaat, tämän palstan mammoja ei siellä juuri (onneksi) näy.