Käyvätkö yli 40-vuotiaat lainkaan ns yöelämässä
Ainakin itsestä tuntuu siltä (olen 45-vuotta) että menetpä mihin ravintolaan tai baariin tahansa, niin asiakkaat ovat vähintäänkin kymmenen vuotta itseä nuorempia (ja en todellakaan käy missään k-18 teinihelveteissä.)
Että onko tosiaan niin, että tämänikäiset kaikki -niin perheelliset kuin perheettömätkin- haluavat viettää aikaansa vain ja ainoastaan kotonaan joko ystäviensä kanssa tai yksinään. (Mitä tekisin kyllä sitäkin ihan mielelläni, mutta minkäs teet kun ei ole niitä ystäviä joiden kanssa viettää aikaa).
Kommentit (55)
Käyn baareissa oikeastaan vain työkavereiden kanssa. Silloin mennään minne sattuu, työkaverien ikähaarukka 18 - 72 v. Yleensä lähden kotiin viimeistään klo 23
Ei tule käytyä. Ennen pandemiaa käytiin miehen kanssa usein ulkona syömässä ja jatkettiin iltaa istumaan johonkin pubiin. Sitten siihen tuli pitkä tauko ja kai me vanhennuttiin rytäkällä, kun enää ei kiinnosta edes ravintolassa syöminen. Ollaan niin mukavuudenhaluisia että ajatuskin jostain taksijonosta on todella vastenmielinen. Viiniä kotiin, pihvit pannulle ja kynttilät palamaan. Paljon kivempi näin.
Tunnen montakin, jotka jaksaa käydä ihan yökerhoissakin. Minä olen niin vieraantunut sellaisesta biletyksestä, etten osaa edes nimetä paikkoja, joissa voisi tämänikäisenä käydä.
Eipä kiinnosta. Ennen siellä haisi rööki. Nyt vissiin paska ja hiki?
Kyllä pubeista usein tarttui nelikymppinen nainen yöseuraksi.
En käy. Ei teinikuppilat kiinnosta, eikä se elämäntyyli muutenkaan.
Minkä ikäinen sinä itse olet, jos et ole koskaan yöelämässä käynyt ja nähnyt siellä vanhempia ihmisiä?
Itse olen lopettanut, vaikka konemusa maistuu vieläkin. Kaikki aktiviteetit päivällä/illalla. Työkyky ei kestä enää yön valvomista. Unirytmi pakko pitää.
No harvoin tulee käytyä, tai siis ei juuri koskaan. Olin nuorempana tosi innokas bailaaja, mutta se alkoi vähentyä kun täytin 30 ja nyt kun olen 43, se on jäänyt käytännössä olemattomiin. Viime kesänä kävin yhden kerran terassilla oluella, siinä se. Se vaan on niin, että kun käy töissä, sitä ei enää jaksa lähteä vapailla minnekään. Lomalla sitten menee mieluummin mökille tai reissuun.
En käy, kävin tarpeeksi nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule käytyä. Ennen pandemiaa käytiin miehen kanssa usein ulkona syömässä ja jatkettiin iltaa istumaan johonkin pubiin. Sitten siihen tuli pitkä tauko ja kai me vanhennuttiin rytäkällä, kun enää ei kiinnosta edes ravintolassa syöminen. Ollaan niin mukavuudenhaluisia että ajatuskin jostain taksijonosta on todella vastenmielinen. Viiniä kotiin, pihvit pannulle ja kynttilät palamaan. Paljon kivempi näin.
Tunnen montakin, jotka jaksaa käydä ihan yökerhoissakin. Minä olen niin vieraantunut sellaisesta biletyksestä, etten osaa edes nimetä paikkoja, joissa voisi tämänikäisenä käydä.
Ihan sama kuin meillä. Siis ihan sama. Luulin että ollaan ainoat, mutta onneksi ei.
Ei oo 40+ typykät enää soivia pelejä. Oon kysässyt palstalla jonkun kerran.
Kyllä mä joskus käyn viini- ja cocktailbaareissa, mutta klubeja koitan välttää. Joskus käyn kattoon jos joku hyvä DJ soittaa, mutta periaatteessa tykkään kyllä mennä nukkumaan kymmenen aikaan illalla. Lomalla jossain rantabaarissa voi sitten mennä pidempään.
Pari kertaa vuodessa tulee käytyä. Niin kovan hinnan joutuu maksamaan juhlimisestaan, että laatu on syrjäyttänyt määrän
No ehkä kerran vuodessa tulee käytyä pikkujouluilemassa yöelämässä.
Nykyään kyllä koti- tai mökkibileet parhaita. 🤩
Ei tarvitse miettiä yöllä yksin kotiin tuloa tms.
Taksit järjettömän kalliita (ja turvaton olo niissä tietyissä), ja yöbusseissa voi myös olla levotonta menoa.
En käy, en jaksa valvoa. Yli 22 valvominen tuntuu ihan fyysisesti hirveältä, ja jos jollain pakolla saan itseni pidettyä hereillä se a) ei ole yhtään kivaa ja b) sotkee unirytmin pahimmillaan 3-4 päiväksi joten puoli viikkoa menee pilalle. Ja siis ihan ilman alkoholin vaikutusta, koska en sitä käytä. Olisipa jossain päiväreivejä koska todella kaipaan tanssimista 😔!
N42
30 vuotiaana mitta oli jo niin täynnä baareja, että erottuani ex:stä meni puoli vuotta ennen kuin lähdin ensimmäisen kerran. Toinen kerta oli firman pikkujoulut ja sieltä tarttui mukaan tuleva vaimo.
Olen 43v nainen ja lopetin baareissa käymisen 10 vuotta sitten. Loppui vaan kiinnostus, kotona on paljon mukavampaa ja jäänyt myös rahaa säästöön. 😀
Käyn pari kolme kertaa vuodessa. Syitä ovat yleensä: a) jokin esiintyjä, jota menemme seurassa katsomaan b) pikkujoulut c) yhdessä sovittu laivareissu.
Muuten ei oikeastaan rypeminen kiinnosta. Noissakin tapauksissa enemmän se ystävien kesken jaettu yhteinen irtiotto ja hyvä ruoka sekä poskipäät kipeiksi tekevä yhdessä nauraminen, millä jaksaa taas kotvan arkea.