Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on kalman haju?

Vierailija
01.10.2022 |

Voiko kerrostaloasunnossaan kuolleen ja pitkään lojuneen ruumiin tuoksut kantautua ilmastoinnin kautta naapuriasuntoihin ja käytävälle ainakin, niin millaista se kalman haju sitten on; kuvailkaa asian kokeneet?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole käynyt ilmeiseti obduktio, eli ruumiin avaus salissa niin että tietäisi. Minä olen sitä siivonnut nuorena kun tein töitä kun töitä, niin että tiedän. Se ei ole mitään makean hajuista. Se oli niin järkyttävä haju että se haisi loppu päivän nokassa ja en pitkään kestänyt sitä hajua kun piti lopettaa se homma. Haju muistuttaa samaa kuin märkä likainen koira haisee kamalalle paskalle. 

Itse olen tämän kokenut ja se on hyvin hyvin voimakas kakan haju. Patologeilla ei nähtävästi ole minkäänlaista hajuaistia, koska ei tuota työtä voi muuten tehdä. Itselläni tuli oksennusrefleksi siitä hajusta joka kerta kun veti henkeä ruumiin lähellä.

Vierailija
22/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman makea haju. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole käynyt ilmeiseti obduktio, eli ruumiin avaus salissa niin että tietäisi. Minä olen sitä siivonnut nuorena kun tein töitä kun töitä, niin että tiedän. Se ei ole mitään makean hajuista. Se oli niin järkyttävä haju että se haisi loppu päivän nokassa ja en pitkään kestänyt sitä hajua kun piti lopettaa se homma. Haju muistuttaa samaa kuin märkä likainen koira haisee kamalalle paskalle. 

Itse olen tämän kokenut ja se on hyvin hyvin voimakas kakan haju. Patologeilla ei nähtävästi ole minkäänlaista hajuaistia, koska ei tuota työtä voi muuten tehdä. Itselläni tuli oksennusrefleksi siitä hajusta joka kerta kun veti henkeä ruumiin lähellä.

Riippuuko tuo siitä, onko suolessa ollut ulostetta, joka on valunut ulos kuollessa?

Vierailija
24/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen on kerran haistanut tunnistaa sen ikuisesti.

Se ikään kuin syöpyy hajureseptoreihin ja palaa sieltä kutsumatta aikojenkin päästä.

Kalma.

Vierailija
25/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa selittää hajua, mutta siitä tulee huono olo.

Se on erikoinen haju, siinä voi olla myös sellainen kylmän tuntu. Ei sitä ihan aina pysty kuvailemaan. Sen vain lähinnä tietää vaikka ei olisi ennen haistanutkaan. Jännä juttu sinänsä kuitenkin.

Vierailija
26/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa selittää hajua, mutta siitä tulee huono olo.

Se on erikoinen haju, siinä voi olla myös sellainen kylmän tuntu. Ei sitä ihan aina pysty kuvailemaan. Sen vain lähinnä tietää vaikka ei olisi ennen haistanutkaan. Jännä juttu sinänsä kuitenkin.

En tiennyt, eikä tiennyt kukaan muukaan joka joutui naapuria haistelemaan

Vierailija
27/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaat sanoo, että ihminen tunnistaa sen heti jos kuollut on toinen ihminen.

mies54v

Voisikohan olla että ihmistä suojellaan sillä että hän aistii jotakin? Esimerkiksi kalman haju sekä ajatus ruumiista saattaa saada ihmisen pysähtymään ennen kuin edes näkee mahdollisesti sellaista. Se voisi johtua myös siitä että näkeminen ei olisi ihmiselle hyväksi.

Vierailija
28/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tunnistaa, ihan kamala oksettava lemu joka pahenee vaan ajan kanssa...

Riippukohan tuo milloin on kuollut. Haistoin oven lävitse jotenkin makean hajun, mutta ei omaan nenään kamalalta tuoksunut. Ruumis oli vain pari päivää vanha. Haju on kuitenkin sellainen, että tietää, että nyt ei ole asiat kunnossa. 

Vierailija
29/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni haisi kuollut seinänaaapuri ja kyllä haju tuli kämppään.  En kylläkään tajunnut, että kroppahan siellä haisi koska ei se ollut mikään mädän lihan haju vaan lähinnä paksun tunkkainen.  Oli makuuhuoneet rinnakkain ja seinä välissä joten jotain muuta kautta kuin ilmastointi se lemu tuli.  Kenties lattialistojen rakosista.  Kolme viikkoa haisi ja sitten kylmäkuljetus kävi keräämässä ruumiin pois.

Vierailija
30/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli varmasti vahvistus sinulle siitä että työ ei sovellu sinulle mielenkiinnostasi huolimatta. Se vaatii kyllä tietyn tyyppistä ihmistä. En varmastikaan voisi itsekään sellaista työtä tehdä. Olen varma tästä ajatuksestani.

Vierailija
31/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli varmasti vahvistus sinulle siitä että työ ei sovellu sinulle mielenkiinnostasi huolimatta. Se vaatii kyllä tietyn tyyppistä ihmistä. En varmastikaan voisi itsekään sellaista työtä tehdä. Olen varma tästä ajatuksestani.

Jokainen lääkärihän osallistuu ruumiinavaukseen osana opintoja. Kaikki eivät kuitenkaan avaa niitä työkseen

Vierailija
32/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetttavasti kuolema on ruma ja irvokas ja haju sen mukainen.

Ei ole mitään seesteisiä ja rauhallisia kasvoja kuolleilla, ainoastaan kuoleman loputon kauheus.

Kuolema ei ole kaunis. Kuolema on silkkaa paskaa.

Vierailija
33/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kauheaa jos joku olisi kuivamuumioitunut eikä naapurit tietäisi mitään pitkään aikaan. No minkäs sille voisi, mutta ajatus että joku makaa talossa silleen on kauhea kuin hautuumalla. Onneksi se ihminen olisi jo taivaassa todennäköisesti tai vapaa. Paitsi maksut tuskin enää juoksisi ja joku sillä perusteella tulisi ihmettelemään.

Vierailija
34/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuollut riistalintu jääkaappiin ja unohda se sinne parin kolmen viikon ajaksi. Lopputuloksena on ihan samankaltainen kalman haju kuin ihmisestäkin tulee. Sen hajun muistaa sitten loppuelämänsä ja tunnistaa aina kun se tulee vastaan.

Vierailija
35/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuuko tuo siitä, onko suolessa ollut ulostetta, joka on valunut ulos kuollessa?

Ruumiinavauksessa avataan koko rintakehä auki, joten jo pelkästään sieltä se paha haju tulee. Esim. onnettomuustilanteissa, jossa useampi kuolonuhri haju voi olla todella järkyttävä. Toki pelkästään yksikin ihminen riittää hirveän hajun aikaansaamiseksi.

Vierailija
36/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitetttavasti kuolema on ruma ja irvokas ja haju sen mukainen.

Ei ole mitään seesteisiä ja rauhallisia kasvoja kuolleilla, ainoastaan kuoleman loputon kauheus.

Kuolema ei ole kaunis. Kuolema on silkkaa paskaa.

Luulisi, että tuo riippuu tavasta kuolla. Joku liikenneonnettomuus on sotkuisempi kuin nukahtaminen

Vierailija
37/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kauheaa jos joku olisi kuivamuumioitunut eikä naapurit tietäisi mitään pitkään aikaan. No minkäs sille voisi, mutta ajatus että joku makaa talossa silleen on kauhea kuin hautuumalla. Onneksi se ihminen olisi jo taivaassa todennäköisesti tai vapaa. Paitsi maksut tuskin enää juoksisi ja joku sillä perusteella tulisi ihmettelemään.

Ihmiset saavat kummallisia ajatuksia joskus. Jotenkin kaikki asiat selviävät kuitenkin. Tai sitten muuten jäävät selvittämättä. Mitäs näihin ajatuksiini pohditte asian tiimoilta? Meistä huolehditaan aina.

Vierailija
38/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin "tutkittujen ja turvallisten" aikakaudella tuo haju tulee tutuksi useimpin kerrostalojen rappukäytävissä. Kalmo haisoo.

Vierailija
39/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haiseeko ihmisen rintakehä siis luonnostaan? Eli haiseeko se elävilläkin?

Vierailija
40/76 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kakkapierun haju

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän