Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät perheet ajettiin tarkoituksella sähkölaskujen tuen ulkopuolelle eikö niin?

The_Purge
01.10.2022 |

Näyttäkää yksikin vähävarainen perhe joka maksaa ensin 2000-6000 euron (näihin saa hakea tukea ilman tulorajaa) - 4kk ajalta - sähkölaskun ja hakee tästä sitten alennuksen takautuvasti... jokainen ymmärtää että tällaiset tuet on tehty hyvätuloisien perheiden tulotason takaamiseksi... ja vähätuloisten perheiden heitteillejättö sementoitiin sillä että Kela tuki koskee vain yli 400 euron kuukausilaskuja... mahtavasti on tehty tämä yhdistelmä eikö totta - mikä ei auta siis köyhiä perheitä lainkaan...auttaa ainoastaan hyvätuloisia... ja kaataa vähätuloiset perheet ahdinkoon...

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä saa suoraan kelalta toimeentulotuessa.

Vierailija
2/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt facebookissa tapauksen, jossa korvasivat vain 90 e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi valittaa. Jos sähkönkulutus ei ole noussut äärettömästi niin korvattava on

Vierailija
4/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 euroa kuukaudessa on ihan tolkuttoman paljon! Ja joku vielä kehtaa valittaa?

Vierailija
5/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatka heräämistäsi , kun avaat silmäsi , näet todellisuuden , me elämme matrixissa

Vierailija
6/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa köyhempian sähkölaskut. Keskituloiset joutuu maksamaan itse ja rikkaat saa verovähennyksiä.

Vierailija
7/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä saa jos vaikka oma koti.

Vierailija
8/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa köyhempian sähkölaskut. Keskituloiset joutuu maksamaan itse ja rikkaat saa verovähennyksiä.

Mihin unohdit alle keskituloiset työssäkäyvät, joita ei lasketa köyhiksi. Vähän sama, kun etävanhemman lapsiperhettä ei lasketa lapsiperheeksi tukia jaettaessa, vaikka lapset olisivat 50-50.

Vierailija
9/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan köyhä perhe ja ihan itse maksetaan sähkölaskut jotka ovat olleet jo nyt 500e/kk kovilla pakkasilla.

Vierailija
10/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinasuvat ry:n puheenjohtaja Raija Eevan mielestä hallituksen linjaukset sähköntuesta rajaavat kaikki pienituloisimmat heti kättelyssä ulos.

Hyvin harvan kerrostalossa vuokralla asuvan sähkölasku ylittää 400 euron omavastuurajaa.

Kyllähän se [tukimalli] selkeästi on suunnattu keski- ja hyvätuloisille perheille, jotka asuvat isommissa taloissa, joissa lämmityskustannukset ovat muutenkin korkeat, Eeva toteaa."

https://yle.fi/uutiset/3-12642149

Vierailija
11/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa summista riippumatta kunhan kulutus pysyy samana kuin ennenkin

Vierailija
12/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis koskee vain toimeentulotuen saajia.

Vierailija
13/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sähkölaskut vuodessa olleet noin 6000 euroa kun sopimus on 4,7 senttiä ja siitä voi laskea mitä se on esim 30 sentin hinnalla.

Olemme viljelijöitä ja raha on riittänyt juuri ja juuri pitää nenä pinnalla tähän asti, mutta kun nyt voimassa oleva sopimus loppuu, niin eipä naurata.

Meidän on ihan turha pyytää apua kelalta yhtään mihinkään, kun varallisuutta on reilusti, mutta sitä ei ymmärretä ettei ole rahaa vaan kaikki on kalustossa ja kiinteistöissä kiinni.

Vierailija
14/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylitä omakotitalossakaan helpolla 400. Maksaa pitää ja se on muusta tavallisista asioista pois. En osta mitään palveluja enää. Teen kaiken itse. Tukka pois kerran kk omalla koneella jne.

Vierailija
15/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koskee vain toimeentulotuen saajia.

Joku kelan täti tms. sanoi näin jossain haastattelussa että koska ihninen ei mahda mitää hintojen nousulle niin jos kulutus pysyy normaalina niin maksavat sähkölaskut summasta riippumatta.

Vierailija
16/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi rikkaat sähköautoilijat saavat ensitalven autoilut verovähennyksiin

Vierailija
17/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pellettilämmitys on halpaa. sitä ei myydä ensitalvena ollenkaan suomessa, joten ei maksa euroakaan

Vierailija
18/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela on ilmoittanut joka tt-tuen päätöksessään minulle että eivät maksa yli 50e sähkölaskua eivätkä yli 20e lämmityslaskuja. Että nyt me köyhät kyllä oikeasti varmaan saadaan kuolla pois!

Mulla sähkö 100-140e/kk siirtoineen ja energioineen ollu ja vesilasku 3kk välein 220-290e. Kaikki kela on maksanut.

Vierailija
19/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän rikkailla ihmisillä jo lähtökohtaisesti asunnoissa ole jokin muu lämmitysmuoto,kuin sähkö.

Vierailija
20/130 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jatka heräämistäsi , kun avaat silmäsi , näet todellisuuden , me elämme matrixissa

Kokeile sinä herätä siellä suljetun osaston turvassa. Psykoosista voi parantua, mutta sinä olet valinnut lillua harhoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän