Laittaakohan taloyhtiö lämpöjä lainkaan?
Patterit ei vieläkään päällä. Pikkusen alkaa vilponen olemaan vaikka on villasukkaa ja paksua neuletta päällä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Käännä termostaatista päälle.
Nonihan niin tyhmä minäkään en ole ettenkö olisi sitä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Valita huoltoon, älä tänne.
En valittanut totesin vain.
Minun taloyhtiössäni patterit lämpiävät vasta kun on ensimmäiset pakkaset. Ei auta termostaattien vääntely.
Täälläkään ei ole päällä vielä. Nukun kahden peiton kanssa yöt ja sukat jalassa.
Siksi ostin lämpöpuhaltimen ja sähköpatterin ei täälläkään ole laitettu patterit päälle,ihanan lämmintä on kun laittaa sähköpatterin päälle ei haittaa lasku koska halpa sähkösopimus.
Huutista kerrostaloissa värjötteleville rotille 😂😂😂 minulla on suorastaan kuuma kalsarit ja t-paita päällä
T. Varaavatakka
Meillä on jo päällä. Isännöitsijä on vanhempi mies, joka asuu mun rapussa. Täällä ei tarvitse palella 😄
Pukekaa nyt fleecejä päälle ja kaksia villasukkia päällekkäin kuten minäkin täällä omakotitalossa. Minullakin on kaksi isoa peittoa päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Huutista kerrostaloissa värjötteleville rotille 😂😂😂 minulla on suorastaan kuuma kalsarit ja t-paita päällä
T. Varaavatakka
Meilläkin lämmitetään varaavaa takkaa mutta ei koko ajan kun säästellään puita niin antaa välillä kylmetä.
Viileessä ei väsytä koskaan ja yöunet katkeamatta on taattu. Kohta patterit päälle kuitenkin.
Meillä on ollut lämmöt koko syyskuun. Ihmettelen kyllä, miksi teillä ei olisi, edes 15 asteen ulkolämpöä ei ole ollut viikkoihin, yöt jo pitkiä ja viileitä. Vaadi lämmitys, ota yhteys huoltoyhtiöön.
Sama. Ei tunnu laittavan koko syksynä taas, miten lie keväällä. Asutaan kuitenkin kylmässä maassa. Patterissa saisi joku lämpö edes olla, eihän sitä paahdeta.
Vierailija kirjoitti:
Minä valitin jo jokune viikko sitten, kun lämpötila oli 18 ja sekin vasta uunin käytön jälkeen.
Mutta sanoivat, että alkaa sitten lämmetä, kun keskilämpötila on tarpeeksi alhainen.
Ja keskilämpötilat ovat olleet aika alhaisia, näen ne sähkön seuranta sivuilta.
Meidän taloyhtiössä on huonelämpötila +21,5 astetta.
Patterit eivät ole lämpimiä.
Eikä ole mitään lattialämpöä.
En tiedä, mistä tuo lämpö tulee.
Paljonko on ap:n asunnon lämpötila?
Huonelämpötiloihin on standardit, joita pitää noudattaa.
Lämmöstä maksetaan sekä vuokrassa että vastikkeessa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä on huonelämpötila +21,5 astetta.
Patterit eivät ole lämpimiä.
Eikä ole mitään lattialämpöä.En tiedä, mistä tuo lämpö tulee.
Paljonko on ap:n asunnon lämpötila?
Huonelämpötiloihin on standardit, joita pitää noudattaa.
Lämmöstä maksetaan sekä vuokrassa että vastikkeessa.
Tuo ei toimi mittaukseen tai käytännössä. On kylmiä kohtia huoneessa, kylmä lattia, ikkunoissa luukkuja joista vetää, silti huonelämpö voi näyttää korkeampaa lukemaa. Oikeasti kaikki on kylmää mihin kosketetaan, myös lakana ja pöytä. 21 on liian viileä monelle, jonka mainitsit. Ei ap
Vuokratalo Hesan Lähiössä katsoin juuri:Asunnossani nyt 21 lämpö.Tuuletus ikkuna auki! Ulkona lämpö 13,5. Paterit kylmät. Mihin sitä viellä lämpöä tarvitaan asuntoihin?
Hankkikaa sisälämpömittarit.
Niillä on helppo seurata lämpötilaa huoneissa.
Kai siihen vaikuttaa sekin, miten lämpötila kylmenee ulkona.
Syksyllä tuntuu aina asunto kylmeltä, kun aurinko ei enää lämmitä huoneita.
Meidän talossa on yleisesti kokoulsessa sovittu, että asuntojen lämpätilan tulee olla 22 astetta talvisin.
Jos ei ole, niin yhteys huoltoon.
Viluisimmat voi tietenin hankkia lisälämmittimiä.
Itse haluan nukkua viileässä, 18 asteessa, joten ostin vaimolle sekä sähköhuovan että lämpötyynyn.
Niiden keskellä hän nukahtaa, mutta yöllä on kaikki potkinut lattialle.
Häntä paleltaa vain, nukkumaan mennessä.
kyllä apn kylmäverisenä kannattaa tilata joku etelän mies päälleensä äheltämään.