Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko olla yliopistolla iltamyöhään yksin?

Vierailija
01.10.2022 |

Kulkukortilla pääsee ovesta 24/7 opiskelijatkin. Uskaltaisitko vaikka lauantaina olla paikalla yksin, keskellä yötä?
HUU!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä yksin tarvii olla

Huonekasvi seurana?

Vierailija
22/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi on kauhuromantikko ja laitos oli valmistunut muistaakseni 1905. Oikein tunnelmallinen paikka labrata yömyöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla on ainakin turvallisempaa kuin taksilla kulkeminen jos sattuu olemaan kaunis nuori nainen.

Vierailija
24/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemään siellä on turvassa kun kotona

Vierailija
25/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tuosta "saako siellä olla?" nykyään. Omasta tutkijan ajoista on jo aikaa. Silloin ei kyllä saanut, koska samassa rakennuksessa oli myös kaupallisia yrityksiä. Ei todellakaan kiinnostanut ruveta vääntämään vaken kanssa.

Bileet yms. oli alkuillasta, vake kävi sitten myöhemmin ja oltiin/olivat ilmoitettu asiasta.

("bileet loppuu sitten klo. 21 ja kaikki ulos" :) )

Vierailija
26/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset vaihto-oppilaat niin hulluja etten uskaltaisi. Ilkivaltaa mm postilaatikoille, autoille, soittavat musiikkia ylikovaa niin että useasti jo saanut ppoliisit soittaa.

Yliopistossa oikeesti tällaista?

Vierailija
27/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset vaihto-oppilaat niin hulluja etten uskaltaisi. Ilkivaltaa mm postilaatikoille, autoille, soittavat musiikkia ylikovaa niin että useasti jo saanut ppoliisit soittaa.

Yliopistossa oikeesti tällaista?

Ei

Vierailija
28/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rauhallaista on,

muutamia haalareissa saattaa kävellä vastaan

tai pitävät saunailtaa...

Vartiat kulkee ja labroissa täytyy näyttää kulkukortti!

Vierailija
29/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olisin 15 vuotta sitten Tampereella uskaltanut olla, en tiiä uskaltaisiko enää.

Vierailija
30/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut montakin kertaa yli yön ennen esseen deadlinea. Tästä on jo tosin yli 20 v. Niihin aikoihin ei ollut omaa tietokonetta kotona.

Vierailija
31/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan tuosta "saako siellä olla?" nykyään. Omasta tutkijan ajoista on jo aikaa. Silloin ei kyllä saanut, koska samassa rakennuksessa oli myös kaupallisia yrityksiä. Ei todellakaan kiinnostanut ruveta vääntämään vaken kanssa.

Bileet yms. oli alkuillasta, vake kävi sitten myöhemmin ja oltiin/olivat ilmoitettu asiasta.

Vähän itsekin ihmettelen että saako siellä tosiaan olla. Ainakin Turun yliopiston kirjaston opiskelutiloista häädetään jo kahdeksalta arkisin pois, joka on mielestäni varsin aikaisin. Lisäksi laboratoriotiloihin ei edes pääse neljän jälkeen. 

Vierailija
32/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä tätä logiikkaa... ne samat kulkukortilliset tyypit plus miljoona muutahan siellä ulkonakin voi olla?

Mieluummin toki olen myöhään illalla kotona mutta yliopisto lienee yksi turvallisimmista vaihtoehdoista jos nyt jonnekin pitää mennä. Monet kerrat olen yötä myöten siellä istunutkin tenttiviikoilla.

Vierailija
33/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 vuotta sitten enkä edes tajunnut miettiä uskaltamisia. Toki en tiedä mikä siellä on meininki nykyään, ilmeisesti ainakin ulkomaalaiset ovat lisääntyneet merkittävästi.

Vierailija
34/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän itsekin ihmettelen että saako siellä tosiaan olla. Ainakin Turun yliopiston kirjaston opiskelutiloista häädetään jo kahdeksalta arkisin pois, joka on mielestäni varsin aikaisin. Lisäksi laboratoriotiloihin ei edes pääse neljän jälkeen. 

Turussa Calonian, Educariumin, Kauppakorkeakoulun, Quantumin ja Teutorin tiloissa on 24/7 opiskelutiloja. Monet yöt on siellä notkuttu nenä kirjassa, sarunnaisesti vartija käynyt kääntymässä mutta aika hiljaista on.

Vierailija
35/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yötäkin työhuoneessani. Siellä vain ei ollut vuodetta, joten jouduin lainaamaan proffan sohvaa. Aamulla siivooja kävi kolistelemassa.

Vierailija
36/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monesti. Harvoin siellä yksin oli. Sitä ennen tein vartiointia myös yövuorossa ja silloin todella olin ainoa ihminen isoissa rakennuksissa.

Vierailija
37/37 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kurssitoveri ei uskalla koska paikalla on yleensä vaihtareita tai miehiä ylipäänsä. Enemmän kuumottaa jos tulee lössi ulkkareita enkä voi tälle pelolle mitään nuorena naisena.