Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä harrastuksessa on eniten ns "sisäänpäin kääntyneet" piirit?

Vierailija
01.10.2022 |

Otsikko kysyy.

Itse olen huomannut että hevosharrastus on yksi tällainen. Niin ravi- kuin ratsupuolella.

Jos et ole sisäpiirissä eli tunne jotain "tärkeitä" henkilöitä ja ole heidän suosiossa, olet täysi nolla jonka tekemisille ei anneta mitään arvoa ja jotkut melkein suuttuvat jopa siitä että harrastat samaa kuin he.

Piiri pieni pyörii todella. Tottakai aina tapasi myös niitä mukavia ihania ihmisiä, mutta väittäisin että isoin osa oli näitä tärkeilijöitä jotka katsoivat muita alaspäin, vaikka eivät itsekään olleet mitään tavisharrastajaa parempia. Ja näitä ylimielisiä tuomitsevia ihmisiä riitti niin teineissä kuin 60 vuotiaissa.

Harrastin noin 6 vuotta ja lopetin. Ensin ratsupuolella ja sitten ravipuolella. Hienoja eläimiä, mutta ne ihmiset ympärillä pilasi koko harrastuksen. Eivät selkeästi halunneet muita harrastajia heidän "reviirille".

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko. Junnutasolla isät valmentaa ja arvaatte että suosivat omiaan härskisti.

Omille paremmat treenit, enemmän peliaikaa, paikka ykkösketjussa, miljoona uutta mahdollisuutta mokailujen jälkeen yms.

Vierailija
22/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekko. Junnutasolla isät valmentaa ja arvaatte että suosivat omiaan härskisti.

Omille paremmat treenit, enemmän peliaikaa, paikka ykkösketjussa, miljoona uutta mahdollisuutta mokailujen jälkeen yms.

Lisäys. Ja piirit on tietysti. Sinne ei Matti meikeläisellä ole mitään asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin joskus lavatansseja. Samoissa tiloissa toimi swungtanssien harrasteseura. He jos ketkä olivat itseään täynnä ja pienen piirin porukka. Lavoilla jos olivat tanssimassa niin hakivat tanssimaan hyvin rajatusti vain omia tuttujaan.

Vierailija
24/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokeillut ratsastusta vain kerran aikuisiällä ja silloinkin ihan ummikkona sain surkeaa kohtelua, vaikka oltiin varattu ratsastustunti aloittelijoille. Sanottiin, että laita suitset mutta kukaan ei neuvonut miten. Aikani ihmettelin, kunnes lopulta joku tuli auttamaan, korjaamaan kaiken mitä olin siihen saakka tehnyt ja taluttamaan. Piti ravata, vaikka ei neuvottu kunnolla asentoa ja kaakki lähti toisen perään omin lupineen. Lopuksi vielä kaakilta välineet pois ja silloinkin valitettiin, kun olin avannut jonkin ylimääräisen remmin, mitä ei olisi pitänyt avata.

Ja tästä tunnin huvista yli 30 euroa. En mennyt toiste, enkä mene ainakaan tuolle tallille. Jäi niin **skan maku suuhun koko hommasta, että apuja ei tullut, vaikka tiedossa vetäjällä oli, että kolme aloittelijaa, joista kaksi oli kerran kokeillut ja yksi ei koskaan aiemmin.

Harmi, että piirit on noin sisäsiittoiset, että uusia tyyppejä ei edes haluta mukaan, koska pidän hevosista, mutta en rupea maksamaan itseäni kirjaimellisesti kipeäksi jostain, mistä jää vain paha mieli. Toivottavasti ei lapsetkaan rupea tuohon hommaan.

Minäkin kokeilin joskus mutta se hevonen oli ihan paska luonne, niin se loppui siihen 😡 Ja minä en alkanut sitä hevosen paskan hajuista koppia siivoomaan 😤

Vierailija
25/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastin joskus lavatansseja. Samoissa tiloissa toimi swungtanssien harrasteseura. He jos ketkä olivat itseään täynnä ja pienen piirin porukka. Lavoilla jos olivat tanssimassa niin hakivat tanssimaan hyvin rajatusti vain omia tuttujaan.

Korjaan, swing-tansseja. Eli lindy hoppia, boogie woogieta jne.

Vierailija
26/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljonkin harrastuksia, joissa se tietty omasta mielestään tärkeä ydinporukka ei hyväksy ulkopuolisia.

Samoin on ihan paikkakuntia missä ei hyväksytä ulkopuolisia. Vanhempia syrjitään työpaikalla ja lapsia kiusataan koulussa koska ovat muuttaneet muualta. On tapauksia missä kyläläiset oikein tahallaan haluaa ajaa tunkeilijat pois heidän kylästään missä vain tietyillä henkilöillä on heidän mielestään oikeus asua.[/quote

Länsirannikon puoliksi ruotsinkieliset kaupungit ovat tällaisia, mihin ei ulkopuolisia haluta. Aikoinaan evakotkin lähtivät pois niistä syrjinnän takia

Vierailija
27/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokeillut ratsastusta vain kerran aikuisiällä ja silloinkin ihan ummikkona sain surkeaa kohtelua, vaikka oltiin varattu ratsastustunti aloittelijoille. Sanottiin, että laita suitset mutta kukaan ei neuvonut miten. Aikani ihmettelin, kunnes lopulta joku tuli auttamaan, korjaamaan kaiken mitä olin siihen saakka tehnyt ja taluttamaan. Piti ravata, vaikka ei neuvottu kunnolla asentoa ja kaakki lähti toisen perään omin lupineen. Lopuksi vielä kaakilta välineet pois ja silloinkin valitettiin, kun olin avannut jonkin ylimääräisen remmin, mitä ei olisi pitänyt avata.

Ja tästä tunnin huvista yli 30 euroa. En mennyt toiste, enkä mene ainakaan tuolle tallille. Jäi niin **skan maku suuhun koko hommasta, että apuja ei tullut, vaikka tiedossa vetäjällä oli, että kolme aloittelijaa, joista kaksi oli kerran kokeillut ja yksi ei koskaan aiemmin.

Harmi, että piirit on noin sisäsiittoiset, että uusia tyyppejä ei edes haluta mukaan, koska pidän hevosista, mutta en rupea maksamaan itseäni kirjaimellisesti kipeäksi jostain, mistä jää vain paha mieli. Toivottavasti ei lapsetkaan rupea tuohon hommaan.

Saitko kuitin?

Vierailija
28/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin-up, rockabilly, fiftarinaiset.

Pelkkää itsensä kehumista, kuvauttamista, kuvien jakoa ja kehujen keräämistä. Ja sitä oman piirin kehumista, muut eivät ole mitään.

Vierailija
29/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin huonoja kokemuksia ratsastuksesta. Todella inhottavia ihmisiä niissä piireissä.. Ja jos yrität valittaa jonkun käytöksestä niin saat koko yhteisön vihat päällesi

Vierailija
30/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka, tuskin tarvitsee edes selittää miksi.

Vierailija
31/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravihevoset.

Ja niissä on ihan avointa teinityttöjen hyväksikäyttöä, olette varmaan nähneet lehdissä otsikoita kun jaettu tuomioita keski-ikäisille tallinpitäjämiehille kun paneskeltu 15v tallityttöjä.

Ja voin kokemuksesta sanoa että ravipiirit ON TÄYNNÄ TUOLLAISIA MIEHIÄ.

Kokemusta on häirinnästä useiden vuosien ajalta

Vierailija
32/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että harrastuksen hinta on kääntäen verrannollinen yhteishenkeen. Kaikkein kamalampia ovat ne harrastukset, joissa hyvän aseman pystyy hankkimaan rahalla, kuten juurikin nuo autopiirit. Ilmeisesti sama pätee hevospiireihin, eli pätäkällä saa kovan hepan.

Mukavimpia ihmisiä olen tavannut suunnistuspiireissä. Epäilen, että partiossa myös olisi samantapaista porukkaa.

Vierailija
33/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrastus mutta...

Täällä oli joskus vuosia sitten eräs bändi jonka jäsenten vaimot/naisystävät aina valtasivat paikallisen tanssibaarin etupöydän silloin kun heidän miehet olivat soittamassa. Istuivat siinä nokka pystyssä ja tekivät selväksi että tuo on heidän miesten yhtye. Joivat kaljaa ja yrittivät saada omaa egoaan kohotettua katselemalla koko baarin väkeä nenän vartta pitkin ja avoimesti arvostelivat baarissa olevia naisia. Kunnon kanakerho, aikuiset 40-50v mammat ja jaksoivat harrastaa tuota ihmisten kyttäystä ja arvostelua joka kerta.

Vierailija
34/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevospiirejä ei voi suositella.

Ne on sellaisia piirejä missä olet yhtäkkiä kaikkien ihailema ja pidetty ihminen jos sulla on paljon rahaa ja menestyviä hevosia.

Jos olet tavallinen harrastaja niin kaikki arvostelee ja haukkuu sut aivan maan rakoon. Olet vain luuseri roska ja kaikkien tiellä. Et kelpaa mihinkään ja haukutaan selän takana minkä ehditään.

Vierailija
35/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kuulunut mihinkään harrastusporukkaan tuon takia enää yli 10 vuoteen. Pääsee helpommalla kun harrastaa ihan yksinään mitä haluaa.

Vierailija
36/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swingtanssi Turussa. Sen sisäänlämpiävämpää porukkaa et kyllä löydä mistään!

Jäsenmaksu kyllä kelpaa, vaan turha luulla päästä "sisäpiiriin"...

Vierailija
37/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karavaanarit. Kaikkien kaveri, ja paskat :D

Ihan avoimesti kytätään ja arvostellaan toisten vaunuja leirialueilla. Ja todella pihiä porukkaa, mikään ei saisi maksaa mitään.

Vierailija
38/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastuspiirit ovat kuin uskonnollinen kultti

Vierailija
39/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosihmiset kasvattaa lapsistaankin tuollaista minäminäminä sukupolvea. Nuoretkin ratsastajat, ihan siis 10 vuotiaat lapsetkin on jotkut aivan uskomattoman kovia pätemään ja pitävät itseään ammattilaisena. Nämä on niitä joiden vanhemmat harrastaa samaa ja lapset on kasvatettu heti samaan asenteeseen.

Vierailija
40/84 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuori käy ihanan lämminhenkisellä tallilla tunneilla, en siis ollenkaan allekirjoita tätä ratsastuspiirien ynseyttä. Siirryttiin toiselta tallilta pari vuotta sitten ja vakioväki on ollut alusta asti avuliasta ja mukaan ottavaa. Heti tuli kutsu seuran pikkujouluihinkin, vaikka en ollut edes ehtinyt hakea seuran jäsenyyttä tytölle. Ja kutsu tuli myös minulle, vaikka en itse ratsastusta harrasta.

Oma huono kokemus tulee valokuvausharrastajien piiristä. Olin kuvannut jo vuosia ja jotain kurssejakin käynyt. Muutettuamme kuuli että paikkakunnalla toimii valokuvauskerho, ja ajattelin, että sehän olisi kiva tapa tutustua paikkakuntaan ja saada tuttuja. Jaksoin käydä pari kuukautta ja lopetin. En ikinä ennen ole törmännyt niin omaan piiriinsä sulkeutuneeseen porukkaan. Sama jengi oli kokoontunut jo tyyliin 20 vuotta ja uudella ei ollut mitään saumaa päästä mukaan. Tuskin olin ollut ainoa yrittäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi