Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko jäänyt ensimmäiseen kumppaniin?

Vierailija
01.10.2022 |

Mielenkiinnosta kysyn moniko on jäänyt kiinni ensimmäiseen seurustelukumppaniin ja suhde kestänyt? Itse rakastuin puolisooni teini-iässä. Hän oli aivan ensimmäinen sekä samalla ainoa ihminen jonka kanssa olen seurustellut. Ainoa ihminen jota olen suudellut. Seurasi kihlaus sekä avioliitto ja nyt kolmas vuosikymmen alkaa olemaan takana.

Onko muilla samanlaista kokemusta? Tuntuu, että nykyään arvostetaan enemmän kumppanien määrää eikä etsitä sitä oikeaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensisuhde ei useista syistä kestänyt kuin vähän matkaa aikuisuuden puolelle. Tästä huolimatta siinä ensimmäisessä suhteessa vaan oli sitä jotain.

Nykyään olemme molemmat tahoillamme naimisissa mutta vieläkin aina kun kohtaamme toisemme on välillämme jotain jännää kipinää. Kyllä ensirakkaus vaan oli upea juttu.

Vierailija
2/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jäänyt" on tässä yhteydessä ihan älytön termi, ihan kuin pitkä suhde yhden ihmisen kanssa olisi huono asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohdalle sattuu seinähullu, jonka kanssa hommasta ei tule mitään niin siinähän se on pielessä aika lailla heti. Joillain luultavasti käy tuollainen tuuri, tai sitten ovat huomattavan pitkähermoisia.

Vierailija
4/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensirakkaus ei unohdu koskaan.... valitettavasti ne jutut eivät kyllä kestä yleensä kauaa ... mutta mielessä pysyvät aina... itselle ensimmäinen on aina ollut "tärkein" . 

Vierailija
5/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tapasimme 19v:na ja edelleen yhdessä nyt viisikymppisinä. Mutta ei tämä ole minulle mikään itseisarvo. Sattui vain käymään munkki, että ensimmäinen seurustelukumppani olikin täysosuma.

Vierailija
6/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinistä saakka myös täällä sama kumppani ja 16 vuotta yhdessä. Ei ole aina ollut todellakaan helppoa ja ero ollut lähellä monta krt. Silti en vaihtaisi, koska suoraan sanottuna niin paljon ihmiset useammalla kierroksella, enkä halua kenenkään jämiä tässä vaiheessa, enkä myöskään mihinkään uusioperhekuvioon mukaan.

Vierailija
7/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä asuttu 35vuotta.

Tapasimme kaksikymppissinä.

Vierailija
8/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä yhtä ja oikeaa edelleen arvostetaan, mutta kun ei kaikki sitä löydä heti 16 kesäisenä. Se voi löytyä vasta kuuskymppisenä. Itse en vaan ole löytänyt sellaista jossa olisi molemminpuolista kipinää, joten olen parin väkinäisen seurustelu suhteen jälkeen ollut vaan yksin.

Vierailija
9/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle se ensimmäinen ei ollut se oikea. Eikä sitä seuraava, eikä sitä seuraava, jne. Tätä voi jatkaa pitkään.

Sitä oikeaa ei varmaan löydy koskaan. Enkä todellakaan arvosta määrää, vaan haluaisin sen loppuelämän kumppanin.

Aina tulen kohdelluksi kaltoin, älkääkä edes yrittäkö sanoa että valitsen väärin. Kaikki olen huolinut joita olen "saanut".

Vierailija
10/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kohta oltu 17 vuotta yhdessä. On tää kyllä pitkää hermoakin vaatinut, mutta näin perheellisenä voi olla tyytyväinen, että arvot ja perhe-elämän malli ym. on samankaltaisia. Joskushan voi käydä niin, että kaikki on hyvin kun ollaan kaksin ja kun lapsia tulee niin eroavaisuudet tulee esiin.

Vierailija
11/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta yhdessä ja ollaan toisillemme ensimmäiset. Minulle yksi suhde ei ole itseisarvo, mutta olen tietysti tyytyväinen että se oikea löytyi jo 15-vuotiaana.

Vierailija
12/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v yhdessä juu. Tosin sitten tuli ero. Mutta uutta ei ole löytynyt vuosiin. Ei edes laastaria

Vierailija
13/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa asiat menneet niin, että olisin vielä sen ensimmäiseni kanssa. Sen jälkeen tuli niin turhia mutkia ja suruja, jotka repivät sisältä niin rikki, että haavat tuskin koskaan täysin paranevat.

Vierailija
14/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa en olisi ikinä ensirakastunut. 

Vierailija
15/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oikea seurustelusuhde parikymppisenä ja sillä tiellä ollaan. Oli minulla pari tapailusuhdetta ennen tätä ja toisen kanssa harrastettiin seksiäkin mutta en laske niitä seurusteluksi.

Vierailija
16/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tavattiin 13-vuotiaina, ensin oltiin ystäviä, 15-vuotiaina alettiin seurustella. Nyt 26 vuotta myöhemmin ollaan oltu naimisissa 15 vuotta, lapsia on kolme. Edelleen rakastetaan, rakastellaan ja elämä on hyvää.

Vierailija
17/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mutten ole vielä edes 30-vuotias. Suudellut olen muutamaa muutakin ennen suhdetta, mutta kaikessa muussa mieheni on ollut ensimmäinen ja ainoa. En voi kuvitella millaista elämäni olisi ilman häntä.

Vierailija
18/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyvän löytää, niin miksi lähteä vaihtamaan. Saman kanssa on oltu monta vuosikymmentä ja hautaan asti mennään.

Vierailija
19/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, oltu yhdessä 16-vuotta.

Vierailija
20/23 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen poikaystäväni vammautui pahasti auto-onnettomuudessa. Onneksi kukaan ei edes odottanut, että olisin 15-vuotiaana uhrannut oman elämäni ja jäänyt suhteeseen, jossa toisesta ei olisi koskaan tullut henkisesti ja fyysisesti tasavertainen elämänkumppani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan