Miten oppisin vastaamaan asiallisesti mutta jämäkästi outoihin kommentteihin?
Minut on kasvatettu nössykkä-kynnysmatoksi josta nyt aikuisiällä yritän pyristellä pois. Sukulaisissa on useita henkilöitä jotka heittävät ihmeellisiä kommentteja, tähän mennessä olen alistunut kaikkeen mutta haluaisin opetella sanomaan takaisin. En vaan keksi miten voin vastata jämäkästi ja kertoa että tuo ei ole ok, mutta niin etten kuitenkaan loukkaisi toista.
Esim. "Onpas raskauskilot jääneet roikkumaan", "onpas sulla leveät hartiat, ihan näytät painonnostajalta", "syö enemmän kun olet tollanen lipputanko", "sun hiukset on aivan järkyttävät, käy kampaajalla", "ootko sä joskus ollut normaalipainoinen :ooo". Nämä siis vuosien saatossa eri aikoina, keksi itse lisää. Yksittäisinä lauseina eivät ehkä kuulosta niin vtuilulta, mutta osa on olleet tahallisia vtuiluita, ja osa (esim lipputanko kommentti) oli lihavalta henkilöltä joka ei varmaan edes tajua ettei laihojenkaan ulkonäköä ole syytä haukkua.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde mihinkään sanailu-/loukkauskierteeseen mukaan. Toteat vain kylmästi, että olipa loukkaavasti ja epäkohteliaasti sanottu. Mitään muuta reaktiota tuommoiset puupäät eivät ansaitse.
Jos poistut paikalta niin puupään mielestä olet herkkänahkainen, kun noin vitsistä suutut. Harjoittele vaikka peilin edessä "olipa loukkaavasti ja epäkohteliaasti sanottu".
En usko enää tuollaiseen. Koska ne jatkavat sitä sitten muihin, jos joku ei pysäytä.
Eräässä työpaikassa oli sellainen joka kysyi todella töykeitä henkilökohtaisia muiden kuullen. Esim koska sait mieheltäsi viimeksi tai hän saattoi tokaista, että kyl sun kannattaisi laihduttaa että sun mies jaksaa sua katsella.
No tollaisille idiooteille ei toimi mikään muu kuin olla yhtä paska takaisin kaikkien kuullen. Ne ei kunnioita kohteliaita.
Eihän täälläkään voi kommunikoida mitään ilman, että joku lukija heti rakastuu ja on heti kutsumassa heille töihin tai luulee, että olet lähdössä politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kommentoija saattaa vaan olla typerä ja ajattelematon. Mikä ei tietenkään oikeuta tuollaista käytöstä, mutta saattaa selittää syyn sille.
Puolet ihmisistä on kuitenkin keskimääräistä tyhmempiä. Ja sen huomaa.
Mutta yli puolet luulee olevansa keskmääräistä älykkäämpiä ja sen vasta huomaakin.
Mistä sen huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän täälläkään voi kommunikoida mitään ilman, että joku lukija heti rakastuu ja on heti kutsumassa heille töihin tai luulee, että olet lähdössä politiikkaan.
Jos joku rakastuu kommenttiin niin sehän on aika harmitonta.
Muuten eivätkö kaikki toivoisi tulevansa poimituksi johonkin mikä edistää heidän elämäänsä? Juuri täällä se on vähiten todennäköistä.
Opettelisin jotain koukeroisia vakiolauseita, joissa paljon sivistyssanoja, tai vaikka ihan latinaksi, ja vastaisin niillä. Katsoisin virnuillen kun toinen jäätyy, kun ei osaa enää vastata.
Ne takaisinservaukset joko tulevat nokkelina kommentteina siinä hetkessä, tai eivät tule. Itse olen vähän sellainen, jolta sanat vaan tulevat suusta, enkä ehdi edes ajatella ennenkuin olen jo kommentoinut takaisin.
Mutta siinä täytyy olla tarkka että se, mitä sanoo, täytyy olla oikeasti niin älykkään nokkelaa, että päänaukoja menee hiljaiseksi ja joutuu hetken miettimään että mitä se oikein sanoi.. mitään no,oa takaisin vittuilua ei kannata yrittää, eli jos et ole varma, ole vain hiljaa, nosta hieman kulmakarvaasi ja anna katseen ja hiljaisuuden puhua puolestaan. Sekin on yllättävän tehokasta.
Olisi hyvä jos sulla olisi mukana lapsi, puoliso tai joku jolle voisit todeta että niin joo, Raili-tädillä sitä ei ollutkaan käytöstapoja lainkaan ja jatkaa matkaasi